Log: Tvou výhradu si uvědomuji a vlastně ji i chápu. Původní koncept povolání je takový, jak říkáš, a tím pádem do něj moju subclassa nezapadá. Zcela objektivní námitka.
Sirien uvedl možnosti, jak to zahrát, aby to dávalo smysl od třetího levelu výš. Já jen chci dodat, že po dohodě s DM, kdy se pro tento obor rozhodneš už od začátku, můžeš to rovnou na lvl jedna refluffnout, jakže světlo máš už od začátku, a žádná temnota vlasně není. Ale again, tohle nezapadá do původního konceptu povolání.
Říkáš OP... A možná máš pravdu. Podíváme se na to podrobněji.
3. Božské světlo - Kombinace Lay of Hands a Devine Smite. Máš zhruba o polovinu méně léčivé energie než paladin a musíš ji rozprostřít do mnoha kol, než ji můžeš použít všechnu. Zhruba do deváté úrovně způsobuje Smite s jedničkovou pozicí větší dmg naž tato schopnost. Over all, je to limitovaný zroj, který musíš používat po relativně malých částech.
3. Vnímání zla - ekvivalent Paladinského Vnímání božství. Užitečné, ale poněkud situační.
7. Oslepující úder - Zakletí a čepel navíc získávají všechny ostatní podpovolání také.
11. Zlepšené božské světlo - To oslepnutí na jedno kolo podmíněné záchranným hodem může být užitečné, ale pamatuj že podobný efekt ti garantuje už dříve zíkané Zakletí. Odstranění stavu... Asi jako ušetří to nějaký ten spell slot za Nižšší navrácení, ale jinak oproti ostatním to tak silné není. Zase si uvědom, že to na této úrovni můžeš použí tak 3-4 krát denně, a to zas není tolik.
15. Tohle mi dalo dost zabrat. Triky jsou užitečné, sic stále jen triky. Nižší kouzla jsem schválně vybral taková, která budou spíš utility a situační (snad s vyjímkou Neviditelnosti, tu jsem zas limitnul "jen na sebe"). Vyšší kouzla jsem chtěl něco silnějšího, ale ber v potaz, že to je jedno kouzlo denně. Revivify jednou denně for free je určitě opravdu užitečné, ale na těchto levlech dost běžné kouzlo (a kdo na levlech 15+ řeší nějakých 300gp sem, 300gp tam). Úsvit je opět hezké kouzlo, ale nyní jej jak Klerici, tak Kouzelníci překonávají šestkovými a sedmičkovými kouzly. Ale tak určitě se jedná o jednu z lepšách schopností.
18. Oslňující proměna - Tahle schopnost ti dává na osmnáctém levelu ve zmenšené míře to, co rasa Ásimara na trojce.
Celkem ano, může to být A/S-Tier obor, ale určitě není přesílený. Spíš ekvivalent sorcek z Tashy.