Pravidla

Autorská citace #1
8.3.2022 15:42 - Šaman
Tvl, tohle mi nedělej. Teď jsem dočetl zprávy, podívám se na Kostku a
Píše:
Před pár hodinami se svět změnil k nepoznání. Mobily ztratily signál, motory a elektřina přestaly fungovat.

Myslel jsem si, že někdo narychlo vytvořil military postapo RPG z aktuálního konfliktu…
Autorská citace #2
8.3.2022 16:00 - shari
Tenhle článek čekal na zveřejnění od 21.2., takže mi nějak nedošlo, že by bylo vhodné ten popisek upravit. :/
Autorská citace #3
8.3.2022 16:27 - sirien
Anotaci jsem lehce upravil, nicméně myslím že můžeme pokračovat v dobré tradici Kostky jako ostrůvku klidu a zkusit se tu vnějšími událostmi zatěžovat pokud možno co nejméně.
Autorská citace #4
8.3.2022 16:56 - Šaman
To rozhodně a klidně to promaž. Byl to jen povzdech, že některé věty už mi spouští jiné pocity, než před měsícem. Stejně tak třeba upoutávka na Metro LARP. Nějak se ta hranice mezi reálem a fantastikou v některých směrech ztenčila.
Autorská citace #5
8.3.2022 23:38 - Log 1=0
Tak já budu ignorovat nelegální OT, a podívám se na přeloženou věc.
Podotýkám, že se připomíny budou týkat spíše originálu, než překladu.
Hází se k20. Ne, pardom, hází se explodující k20. Která exploduje nejen na 20, ale i na 10. Proč?

A to je dobrá otázka, protože výsledky tohoto hodu jsou převedeny tabulkou, která je v rozsahu 1-20 téměř lineární (mírně vycentrovaný střed). Ale zároveň natolik pozměněná, aby se nedala zapamatovat. Takže co hod, to konzultace tabulky. Hlavní efekt ale je, že tato operace ořeže ty absurdně vysoké hody. Tak k čemu to celé bylo pro tisíc bohů?
No dobře, teď máme vygenerované číslo od -10 do 11 (občas výše), k tomu přičteme bonusy a porovnáme se SO. Hm, na to, jak složitě jsme to číslo získávali, s ním neděláme nic moc originálního.

Máme tu stupně úspěchu. Fajn, proti tomu nemám popel. Potom možnost přihazovat kostky k hodu za zdroje. No, v tuhle chvíli je pro mne matematika systému záhadná jako bermudský trojúhelník. Ale přesto. Pokud přuhazuju k malému číslu, tak mám to malé jako takový bonus a u velkých to je cca +2 za kostku. Fakt to nejde vyrobit jinak? Třeba možýností přehodit hod nebo získat bonus?

Následuje souboják, který otevřeně motivuje k používání dovedností a manévrů. Něco jako Fate, ale bez práce s fikcí. Jasně, pro ty, kterým souboje sklouzly k útok-zranění, útok-zranění, to bude fajn, ale tohohle tedy lze dosáhnout lépe. Minimálně tedy v systémech s příčetnější matematikou.

Ale jsou tu samozřejmě i přímé útoky, které udělují poškození. To je konstantní, vyjma kritů, kdy se k nim přičte k6+. Akorát se u ní 6 počítá jako pět, asi aby se to pletlo. Nicméně získáme výsledné poškození, od toho odečteme Odolnost protivníka a výsledek hádejte co? Výsledek porovnáme s tabulkou. Tahle je naštěstí jednoduchá, a snad přejde rychle do krve... ale stejně. Fakt potřebujeme tabulku? K čemu? Abychom odlišili zisk dočasných a dlouhodobých zranění, jejichž počet je ale stejně lineárně závislý?

Pak jsou tu záchrany proti smrti, opravy za okolnosti, vícenásobné útoky, skupiny, a tyhlety věci. Nic nového pod sluncem, ale nijak mě to neuráží.

No, tak to tu máme. Základní hod na úrovni Drd+, ale s výstupy podobnými DnD roll d20. Souboják tak trochu připomínající mix Fate a Divokých světů, ale složitější, a chdší na možnosti a interakci s fikcí. A s několika designovými rozhodnutími, která mi nedávají smysl. Jako fakt nedávají. Hrát tohle? No, asi ne, díky. Popravdě i staré DrD nebo Divoké světy vypadají lákavěji, a to tyhle systémy moc nemusím.
Autorská citace #6
9.3.2022 08:44 - Markus
Gratuluji k překladu! Vůbec jsem netušil, že tahle hra existuje, tak díky za ponaučení. :)

Rovnou jsem ji přidal do Databáze RPG, včetně tohohle quick startu a jeho překladu.
Autorská citace #7
9.3.2022 18:50 - shari
Markus: děkuji, třeba se časem odhodlám k napsání recenze. :)

Log 1=0 píše:
Hází se k20. Ne, pardom, hází se explodující k20. Která exploduje nejen na 20, ale i na 10. Proč?

Tipla bych si, že proto, že je to cool. :D

S tím, že hlavní hody v téhle hře jsou příliš komplikované, souhlasím. Když jsem to hrála, tak byl docela bordel v tom, zjstit, co vlastně padlo.

Pokud chcete vidět, jak taková hra vypadá, tak Save or Dice to hráli - link, skrz tenhle stream jsem se k tomu dostala i já.

V té hře se mi opravdu líbí setting a provázání axiomů s různými realitami. Bohužel základní příručka je na překlad (a moje nervy) příliš dlouhá a to úvodní PDF ten setting skoro nepopisuje. :(
Ale s jednou družinkou jsem to hrála a u zdrhání před disosaurama se bavili. :)

Pokud to někdy budete hrát, tak určitě hrajte s kartama (pokud budete mít tu možnost) - minimálně Destiny a Drama cards opravdu přidávají na zábavě.
Autorská citace #8
10.3.2022 01:17 - sirien
Log 1=0 píše:
explodující k20. Která exploduje nejen na 20, ale i na 10. Proč?

Protože výsledky 21-30 jsou dvakrát pravděpodobnější, než 31-40, což stupňuje míru kritu?
Autorská citace #9
10.3.2022 01:28 - York
Log 1=0 píše:
Hází se k20. Ne, pardom, hází se explodující k20. Která exploduje nejen na 20, ale i na 10. Proč?


Možná jim přišlo, že dvacítka padá málo často na to, aby to bylo zábavný?

Přijde mi to docela chytrý (jestli teda dobře chápu, jak to funguje). Zdvojnásobili tím pravděpodobnost, že se stane něco zajímavýho, zároveň tím zavedli dva různě hodnotný výsledky (+10 nebo +20), čímž zvedli zajímavost, a přitom přičítání desítky i dvacítky jsou jednoduchý matematický operace a dobře se to pamatuje.

edit: Srovnej třeba, že by se explodovalo na 19 a 20. Mezi 19 a 20 prakticky není rozdíl a přičítat 19 je výrazně těžší než přičítat 10.

+ co píše Sirien.
Autorská citace #10
10.3.2022 11:09 - Log 1=0
Sirienův argument moc neberu. Ty odchylky pravděpodobnosti jsou takové šušně, že neospravedlňují zesložitění mechanik.

Yorkův pohled je o dost zajímavější. Díval jsem se na to jako na zesložitění mechaniky pro kritický úspěch, ale ve skutečnosti na tolze pohlédnout jako na zcela nový prvek, vedle kritického úspěchu a kritického neúspěchu, jakýsi "kritický průměr". Další obohacení základní mechaniky, která není totožná s kritickým úspěchem, ale je jeho doplňkem. Tady v tomto případě zlepší průměrný hod na nadprůměrný, s 50% šancí na slabší kritický úspěch. To zní velmi příhodně, a vychází to z mechaniky kritického úspěchu, takže to tolik nenaruší kompaktnost. Vlastně se mi ten nápad začal docela líbit.

Škoda, že další práce s tím to dost zabije.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.077898979187012 secREMOTE_IP: 34.227.112.145