Obraz městského druida "z venku" se dá IMO dobře odvodit jak z jeho keltského předobrazu, tak z urbanfantasy a urbanlegend.
Magik, ke kterému chodí chudí obyvatelé (co potřebují magickou pomoc, ale nemůžou si dovolit drahé Kouzelníky a nemají přístup k povýšeným Klerikům.
Komunitní osobnost vyhledávaná a uznávaná pro svou moudrost a znalosti - člověk, který dokáže rozhněvaným výkřikem zastavit boj gangů (tak, jako údajně druidé uměli zastavit bitvu kmenů...)
Mudrc ve stínech, někdo, koho je těžké najít, když nepatříte mezi místní, kdo ale drží zapomenuté, ztracené nebo ukryté znalosti o daném místu, jeho historii a obyvatelích.
Vůdce, který spojuje komunity vyvrženců a ustanovuje mír tam, kde by jinak nebyl.
Někdo, kdo překlenuje jinak rigidní a neprůchozí společenské vrstvy, přechází z paláců šlechty do slumů a ze slumů do obchodních čtvrtí a všude je jako doma.
Tajmená hybná síla ve stínech, která uvádí v chod na pohled negativní události ničící životy (požáry čtvrtí, nemoci, cechovní války, nepokoje a povstání...), které ale v důsledku činí město jako celek silnější a mocnější - a ať už si to uvědomují nebo ne, lepší pro jeho obyvatele (...minimálně pro ty, kteří ony události přežijí...)
Žádné Povolání v DnD nebo JaD a žádný Obor v JaD nemají jeden fixní archetyp, jednu možnou roli, jednu funkci napříč settingy. Chrámoví rytíři mohou být stejně tak vstřícnými ochránci potřebných jako brutálními zfanatizovanými křižáky. Druidé Pohromy mohou být eko-šílenými nepřáteli všeho civilizovaného, stejně jako mohou být magickou silou v kmenových armádách a obracet svou moc proti jiným humanoidům stejně jako proti silám přírody, které kmen ohrožují.
Stejně tak druid města je postavený tak, aby obsáhnul všechny možné předlohy, které jsme dokázali najít (od fantasy přes urbanfantasy až po komiksy) a víc, ale zároveň žádné z těchto předloh nejde vstříc na úkor jiných. Hledat univerzální odpověď na to kým městští druidé jsou a jaký je jejich vztah k městu je stejně marné, jako se ptát, jestli je magie Kouzelníků heretická - žádná taková univerzální odpověď neexistuje. Co má smysl je nahazovat možnsosti a hledat inspiraci. (Nebo, samozřejmě, si vymezit konkrétní setting a bavit se v jeho rámci - autoři Asterionu např. určitě můžou tyto otázky definitivně zodpovědět - ale pouze ve vztahu k Asterionu samotnému. Atp.)