Pravidla

Efferwyck
27.12.2021 17:23
DnD 5e/JaD dotazy novacka.
Docela dlouho /tak 15 let/ zadny rpg nehral takže sorry pokud vam nektery otazky budou pripadat vazne idiotsky ale pozitri mame v planu hrat JaD tak si potrebuju ujasnit par veci /jo a taky sem nenasel zadny jiny vlakno kam to nacpat aniz bych mel pocit ze tu delam bordel/

1. kouzla - pokud tam neni napsany zachrany hod pro cil tak si caster haze na utok ale proti cemu? proti stejnymu OČ jako pri normlanim utoku zbrani? tzn bonus za obratnost + hodnota zbroje? priklad cíl ma kyrys +1 do obratnosti takze musim prehodit 15 abych tim kouzlem trefil spravne? na prvnim lvl je to teda +int (caster je kouzelnik) a +2 (zdatnost) + d20. ale pokud tam je nejaka past tak si haze jen cil proti te pasti jo?
takze muzu missnout treba mrazivy paprsek ale ne horici ruce ty daj dycky aspon pul damage.

2. cernokneznik - pakt cepele to co si vyvola muze bejt uplne cokoliv? jakoze klidne obourucni mec? a v pripade ze to bude jednaapulrucni zbran treba dlouhej mec tak haze 1d10? a nema na to zadnej postih normlane si pocita +str + zdatnost na utok a +str na damage jop?

3. jak moc rozbije hru kdyz proste budu ignorovat ty kramy ke kouzlum co se maj mít v inventari ? napr Falešný život - malé množství alkoholu nebo destilatu. chapu ze pokud je to nejaka rare slozka tak asi jop ale zrovna priklad vysse mi prijde jako zbytecny to nejak hlidat.
3.3.2023 10:42 - Log 1=0
Ano, přesně tak.
3.3.2023 11:07 - baronet
Super, děkuji moc za ujištění.
9.3.2023 15:12 - Azaghalus
Hezký den,
mám dotaz k Alchymistovi. Na 7. úrovni může vyrábět Neobvyklé lektvary (2 použití truhly). Na 15. úrovni Velmi vzácné lektvary (3 použití truhly). Kdy může vyrábět Vzácné lektvary a za kolik použití truhly? Je to od 15. úrovně a 3 použití? Mám chuť udělat houserule že se je může učit od 10/11 úrovně, ale otázka je za kolik použití truhly....
Díky za odpověď.
9.3.2023 17:29 - Log 1=0
Ano, stejně jako Velmi vzácné.
9.3.2023 17:59 - Azaghalus
Diky!. A pro jistotu, Vzácné lektvary ale může vyrábět na 7. úrovni v mezidobí, budou trvalé, jen musí zaplatit? A bude to trvat měsíc.
9.3.2023 20:07 - sirien
Azaghalus: Schopnost "Tvůrce mocných Lektvarů" určitě umožňuje tvořit Vzácné i Velmi vzácné lektvary - ty Vzácné nám tam bohužel vypadly a podle všeho se nám to nějak zmotalo :/ Ještě to musíme dohledat a dodiskutovat v týmu, nicméně u té schopnosti zjevně chybí seznam Vzácných které se můžeš naučit (a v úvodu máš asi umět jeden Vzácný a jeden Velmi vzácný) a tahání Velmi vzácného Lektvaru by možná mělo být za 4 použití Truhly, ne za 3. Hned co to doproberem dáme vědět.

K tvé navazující otázce - ano, v Mezidobí může Alchymista vytvářet Vzácné lektvary už na 7. Úrovni. Pravidlově závaznou "cenou" za takovou činnost jsou 2 scény Mezidobí (které tak nemůže věnovat ničemu jinému) - fakt že výroba trvá cca 1 měsíc je převážně orientační; Nutno nicméně dodat, že pravidla tady negarantují znalost potřebných receptů a postupů, které si Alchymista musí někde obstarat nebo je vymyslet (pokud se s PH nedomluví že ho některé takové naučil např. jeho mistr) a že možnost výroby není nutně automatická (PH může např. podmínit tvorbu některého Lektvaru získáním konkrétní ingredience, což může vést k nutnosti utratit nějaké zdroje (peníze, služby od kontaktů...) nebo jako zápletka dobrodružství). To samé pak platí pro Velmi vzácné lektvary od 11. Úrovně atd., samozřejmě - viz příslušná tabulka.
13.3.2023 08:18 - Azaghalus
Díky za odpověď, vyčkáme tedy na "patch" ohledně Vzácných lektvarů a použití truhly.
25.4.2023 15:44 - Podvrh
Ahoj, jsem zvyklý na DnD a chtěl bych zkusit JaD s lidmi co neumí moc anglicky. Ale chtěl jsem se zeptat jestli máte nějaký překladový slovník. Nebo příručku pro přechod z DnD na JaD. - špatně se mi pravidla čtou (a případně budou vysvětlovat nebo přecházet, protože neznám termíny v češtině? Mimoto předpokládám správně, že 1 sáh = 5 feets? Díky
25.4.2023 16:02 - Chyba
Podvrh: Sáh předpokládáš správně. v pravo nahoře nad svým avatarem jsou Překladové klíče, které jsou tedy ke zdejším překladům, ale naprostá většina je shodná s JaD
25.4.2023 16:22 - sirien
JaD odlišnosti by v tom klíči už měly být zaznamenané minimálně v poznámce myslim.
25.4.2023 18:02 - Pan Bača
sirien píše:
JaD odlišnosti by v tom klíči už měly být zaznamenané minimálně v poznámce myslim.


jo, pokud je něco pro JaD přeloženo jinak, je to odlišené v poznámce.
3.5.2023 08:58 - Azaghalus
sirien píše:
Ahoj, nesměle se připomínám jestli už autoři nedošli k nějakému rozhodnutí ohledně Vzácných a Velmi vzácných lektvarů a jejich ceny... Díky!
22.5.2023 11:09 - Azaghalus
Hezký den,
měl bych prosbu ke všem zkušenějším DM týkající se používání Pasivního vnímání (PV) v JaD. Nesedí mi koncept - přiřadím SO odhalení ke každé pasti a PV postavy která jde první odhalí všechny které mají SO menší či rovno. Pokud tedy nejdou potmě, neběží atd.
Leccos jsem si k tomu (respektive k PV v Dnd) na internetu našel, nepovinné pravidlo, minimální hod, něco jako "taking 10" v Dnd 3.5 atd., je to na úsporu hodů při prohledávaní místností atd., pro mě uspokojivou odpověď jsem zatím nenašel.

Zajímalo by mě, jak s touto mechanikou pracují ostatní, zkušenější DM. Zejména v kombinaci s aktivním hledáním skrytých věcí.
Předem díky za sdílení vašich tipů a nápadů.

P.S. PV postav jako SO pro skrývání se CP před postavami hráčů používáme.
22.5.2023 12:41 - sirien
Azaghalus: Pasivní hodnoty nejsou určené k porovnávání proti jiným pasivním hodnotám, ale mají sloužit jako SO pro hod protistrany - tj. mají zjednodušovat situaci dvou opozitních hodů na situaci jednoho jednoduchého hodu popř. mají umožňovat otočení gardu hodu v případě, že jako DM nechceš něco prozradit (tj. např. hráčům nechceš naznačit že jsou v nebezpečí, takže je nechceš nechat vyzvat k hodu na Vnímání - místo toho si za nepřátele hodíš na Skrývání a porovnáš to s pasivním vnímáním postav.)

Můžeš to používat tak že vyzveš postavy k hodu kdykoliv kdy potkají něco s pasivní hodnotou ukrytí, můžeš to použít jen když postava dělá nějakou relevantní činnost (tj. hodí si na vnímání jen když prohledává), nebo to můžeš řešit jako trvalou snahu (jak je popsáno tady) kdy si postavy hodí na začátku (např. v momentě vstupu do podzemí) a hozenou hodnotu používají dokud se situace výrazně nezmění (nepřejdou do jiné velmi odlišné části podzemí, nezačnou prchat před nepřáteli, nedojde k boji, nedojde k prvnímu úspěšnému objevení něčeho - cokoliv podobného co vám herně vyhovuje)

Vždycky by mělo platit, že hod je zdrojem nějaké náhody a nečekaného vývoje a napětí a zábavy. Pokud to není pravda, tak se nevyplatí házet a je lepší o výsledku prostě rozhodnout (obvykle ve prospěch hráčů) a naopak nemá smysl zkoušet hod obejít přes pasivní hodnoty, pokud toto platí, protože tím hru ochuzuješ o zábavný hod.
1.8.2023 17:37 - Count
Mám dotazy ke kouzlu Najdi přítelíčka. V textu se píše, že do služby vstoupí přítelíček v podobě některého z tvorů (jestřáb, kočka, krab...), ale místo zvířete jde o běsa, nebešťana nebo vílu. Znamená to, že "staty" má např. jako kočka, ale vzhled jako imp? A když si vybere impa, tak má přítelíček nějaké impovy schopnosti, např. neviditelnost?

A druhá otázka k přítelíčkovi. Postava s ním může telepaticky komunikovat do 20 sáhů. A jako akci může vidět jeho očima a slyšet ušima. Vzdálenost pro toto vidění a slyšení je rovněž 20 sáhů, nebo jiná?
1.8.2023 17:41 - Count
A druhá věc se týká kouzla "Strážce víry". U něj je uvedeno že "Strážce zmizí, když utrpí Zásahy za 60 Bodů výdrže.". U DaD originálu je uvedeno "The guardian vanishes when it has dealt a total of 60 damage." Takže zmizí, když dá zásahy za 60BV. Je text v JaD záměr, nebo chyba?
1.8.2023 18:03 - sirien
Count: Přítelíček má vždy* podobu běžného zvířete a má jeho běžné staty. Co do typu bytosti ale nejde o Zvíře, ale podle volby (nebo v některých světech nátury) Sesilatele jde o Nebešťana, Vílu nebo Běsa - to má důsledky např. pro Kouzla (Najdi Dobro a Zlo atp.) nebo pro některé předměty nebo Útoky (Svěcená voda, Voda sfér atp.)

Využívání smyslů Přítelíčka je vázáno na dosah telepatického pouta s ním. Pokud s ním můžeš komunikovat.

* pokud nějaká schopnost některého povolání nebo předmětu atp. tohle nerozšiřuje nebo nemění a neodemyká možnost přítelíčků v podobě skutečných impů, víl atp. - v tom případě opět používáš staty dané bytosti přímo z bestiáře, ale samozřejmě nemůžeš volit její typ - když přivoláš Impa, tak Imp je prostě Běs.


Strážce víry je ... dřív řešená chyba co se dostala do JaD skrz chybu v původním překladu, ale která nějakym mešuge způsobem utekla z errat, což je krajně otravný. Správně je samozřejmě původní 5e výklad že zmizí potom co rozdá zásahy za 60BV.
25.9.2023 23:34 - strucky
Podle mě je to opomenutí/přehlédnutí. Útok na dálku kouzlem je furt útok na dálku, a ty mívají celkově nevýhodu, pokud stojí nepřítel poblíž.

PS. Mrkl jsem na obě SRD a porovnal jsem:
JaD
Útoky na dálku z boje na blízko, tedy střelba a vrhání, když jsi v dosahu nepřátelského tvora, který tě vidí a není z nějakého důvodu Vyřazený (např. Stavy Bezvědomí nebo Paralyzovaný), jsou automaticky penalizovány Nevýhodou. To se týká i Útoků na dálku kouzly.

DnD 5e
Útoky na dálku v boji tváří v tvář
Zamíření útoku na dálku je těžší, když těsně vedle tebe je nepřítel. Když útočíš na dálku zbraní, kouzlem či nějakými jinými prostředky, máš k hodu na útok nevýhodu, jsi-li do 1 sáhu od nepřátelského tvora, který tě vidí a není neschopný.

Jestli to v tištěný takhle není psaný, je možný, že to bylo zapracováno až v erratech. Nevím, nechce se mi JaD knížka tahat, je na spodku fakt vysokého sloupce RPG knih. :D
26.9.2023 06:31 - Lethrendis
Nj, díky, teď se dívám do knihy a je to tam taky i včetně kouzel. Tak nevím co to bylo za citaci. Tak beru zpátky, jen omyl u mě.
26.9.2023 13:19 - Petrnator84cz
Ahoj mam dotaz, zakoupil jsem kvuli detem JaD, s podobnym stylem her nemam moc zkusenosti, ale vzhledem k rozsahu pravidel mi prijde nelidske se to naucit. Chtel jsem se zeptat, jak dlouho vam tak trvalo hru rozchodit?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.093966007232666 secREMOTE_IP: 18.205.26.39