Pravidla

Necromancer
22.2.2021 09:05
[DnD 5e] Nejhorší kouzlo?
Tak mě tak napadá, co je podle vás nejhorší kouzlo v D&D 5e?


Věcně výkladová diskuse o působení kouzel

Game/Story/Plot breaking kouzla

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 99 bodů.
Oprava (Mending)kladné body5
Určení (Identify)kladné body6

Nejzbytečnější / Nejslabší kouzla

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 99 bodů.
Čarodějnický blesk (Witch bolt)kladné body11
Ochrana proti čepelím (Blade ward)kladné body14
Přesný úder (True strike)kladné body21
Stvoř nemrtvého (Animate dead)kladné body2
Roj sněhových koulí (Snilloc’s snowball swarm)kladné body4
Melfův kyselinový šíp (Melfs acid arrow)kladné body3
Najdi pasti (Find traps)kladné body4

Zmatlaná (blbý zápis/design) kouzla

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 99 bodů.
Přivolej [bytosti] (Summon / Conjure)kladné body14
Přání (Wish)kladné body5
Určení (Identify)kladné body6
Spektrální zeď (Prismatic wall)kladné body5
Spektrální sprška (Prismatic spray)kladné body2
Zemětřesení (Earthquake)kladné body2
Ovládni vodu (Control water)kladné body3
Magická střela (Magic missile)kladné body2
Spatři neviditelné (See invisibility)kladné body4

Kouzla co jsou WTF nebo by neměla být

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 99 bodů.
Tajemný výšlech (Eldritch blast)kladné body24
Zlomyslný výsměch (Vicious mockery)kladné body5
Přání (Wish)kladné body5
Stvoř jídlo a vodu (+stvoř n.z. vodu)kladné body6
Dobrůvka (Goodbery)kladné body18
3.6.2021 19:43 - LokiB
Jerson: hele, ale ve fantasy svete je napraskly hrnek rozbity, nikoli roztristeny. Tady ti trochu ujela cestina vyznamem jinam.
3.6.2021 22:13 - sirien
Jerson: Ve skutečnosti by stačilo přejmenovat to kouzlo z "Oprava" na "Zcelení". Otázka je, jestli by tohle významové upřesnění stálo za tu menší intuitivnost.
8.6.2021 11:18 - sirien
Nebyl sem si úplně jistej kam ten Mending zařadit a pak mi došlo že nám tu chybí kategorie, tak sem přidal kategorii a rovnou sem to hodil tam. Rovnou sem tam přihodil i Určení (které se tím dostalo do dvou kategorií), protože výtky k němu mířené mi přišly že spadají i tam. Podobně jako u Wish pro Určení lze hlasovat v jedné, druhé nebo v obou kategoriích, podle toho, jak to cítíte.
8.6.2021 13:34 - Jezus
U Určení ti v anketě chybí "R". I když Učení hráčů může také časem začít rozbíjen "neočekávané" twisty :-D
8.6.2021 14:01 - sirien
Žůžo - bohužel s dlouhodobě buglou editací je nejsnazší to smáznout a nahodit znovu, tak se omlouvám a poprosím ty co pro Určení už hlasovali ať zahlasují znovu.
9.6.2021 20:37 - RoVan
Hele, tak to tu pozoruju a zrovna mending je pro high fantasy settingy DnD úplně krásné charakterizační kouzlo která dává i mimo RAW má docela hezké možnosti 'cool' interpretace.
9.6.2021 22:24 - sirien
Mě Mending tak jak je napsanej přijde fakt neškodnej - stranou faktu že tam jsou vepsaná a poměrně zřejmě implikovaná omezení* mi ani nepřijde že by "něco se rozbilo" bylo nějak častá herní momentka (rozhodně ne v rámci věcí, vůči kterým jde to kouzlo aplikovat) - a když na to výjimečně dojde, tak to je zase hezkej shine moment pro tu postavu. Jakože popravdě můj dojem z toho kouzla fakt je, že mi přijde spíš zbytečný a gamisticky vzato to je vyplejtvanej cantrip slot.

* tady je fakt to "oprava" trochu nešťastný, resp. zavádějící překlad a "zcelení" by bylo zřejmější... ale viz dříve
10.6.2021 07:41 - Necromancer
Najdi pasti:
-Kouzlo 2. levelu
-Pouze okamžité trvání
-Neodhaluje přirozené pasti (slabou podlahu, nestabilní strop...)
-Neodhaluje umístění ani počet pastí

Funguje asi takto:
Bojovník: Tak jsme tu. Toto je Velký Chrám Utrpení. Proslavil se tím, že nepotřebuje živé ochránce, jelikož je tak zabezpečený, že žádný zloděd neprojde přez jeho nástrahy!
Klerik: Skvěle! Použiju svůj poslední mocný dvojkový slot na to, abych zjistil vše o pastech, které se zde nacházejí!
Bojovník: Tak? Co jsi zjistil?
Klerik: Jop, jsou tady pasti.
...
10.6.2021 08:23 - sirien
- krátký dosah
- a pouze line off sight

Wow, ok, to je fakt silně useless a naprosto obvious podstřelený, přidávám :)
10.6.2021 13:18 - York
Necromancer píše:
Bojovník: Tak jsme tu. Toto je Velký Chrám Utrpení. Proslavil se tím, že nepotřebuje živé ochránce, jelikož je tak zabezpečený, že žádný zloděd neprojde přez jeho nástrahy!
Klerik: Skvěle! Použiju svůj poslední mocný dvojkový slot na to, abych zjistil vše o pastech, které se zde nacházejí!
Bojovník: Tak? Co jsi zjistil?
Klerik: Jop, jsou tady pasti.


:D


PS: Pokud by to bylo v oldschoolu, nemuselo by to bejt tak blbý, jak to vypadá. Informace, že v okolí pasti nejsou, je totiž užitečná pro flow hry - hráči můžou vydechnout a přestat zkoumat každou dlaždici třímetrovou tyčí. To zas ale kazí, že to nedetekuje přirozený pasti...
10.6.2021 14:12 - LokiB
Podle mě to takhle zkrouhli oproti dřívějším edicím proto, že někdo prskal, že tím berou jedním kouzlem dost agendy jinému povolání. A že není žádoucí, aby měl kouzelník kouzlo, které nahrazuje v partě jiné postavy.

To, že výsledek asi uspokojí málokoho, je fail designu toho kouzla. Požadavek však zněl imho jasně :)
10.6.2021 14:28 - sirien
York: Btw. to že to nedetekuje "přirozené" pasti (resp. hrozby) je u divine (.../nature) kouzla taky dost WTF nestylové omezení (které by dávalo mnohem víc smysl u kouzla pro arcane sesilatele, kterých se to ale zjevně netýká).

Jinak i v oldschoolu Ti je tohle kouzlo nanic, protože s okamžitym efektem a nechutně omezenym dosahem (vzdálenost a navíc ještě line of sight) to za dvojkovej slot prostě ani smykem nestojí.


Loki: v tom případě to je mizerná implementace. Díval jsem se trochu "okolo" a fix toho kouzla se nabízí velmi snadno (a je zmiňovaný všude možně) a to že klidně můžeš zachovat všechna jeho omezení která jsou ve prospěch niché jiných povolání, jako např. že kouzlo neřekne, kde přesně past je nebo o co se přesně jedná, jen že je přítomná, tzn. Rogue (popř. Bard...) má pořád co na práci, ale uděláš z toho koncentračku s trváním třeba 10 minut (a škrtneš "line of sight") Pak to začne bejt kouzlo které v mnoha situacích bude dávat smysl - přitom bude pořád dost omezené na to, aby nebylo game breaking co do používání pastí ve hře obecně.
10.6.2021 14:34 - LokiB
sirien píše:
to že to nedetekuje "přirozené" pasti (resp. hrozby) je u divine (.../nature) kouzla taky dost WTF nestylové omezení


Možná byl mezi designéry / betatestery někdo, kdo se ptal po realističnosti typu "no jo, ale jak to kouzlo pozná, že to není jen díra zavátá listím, tedy nikdo to jako "past" nezamýšlel? A když někde voda přirozeně podemele písek a hlínu pod dlaždicemi, které tak drží jen tak tak, ale pod šlápnutím se propadnou, jak to kouzlo odliší od toho, když ten písek a hlínu někdo odnosil v ruce a dlaždice dovedně nastražil?

a otravoval tak dlouho, až ostatní řekli Ok ok, tak přírodní pasti z toho vynechme, ať neprudí.
10.6.2021 14:56 - Necromancer
Právě jsem pochopil mnoho souvislostí z JaD...

XD
3.12.2021 12:08 - sirien
Ono se to hodí i do diskuse o vyváženosti, ale asi to tak sem:

Kouzlo Silvery barbs z připravovaného Curriculum of Chaos

Kouzelník, bard, čaroděj
1. Stupeň
Reakce
...vynutí si reroll cizího hodu na Útok nebo Vlastnost nebo Záchranu
...a následně ještě někomu přihodí dočasnou (1 min) Inspiraci.


Jakože dobrej matroš...



(Ten rant o Legendárních záchranách v článku ignorujte, fungování u nich je ve skutečnosti jasný.)
5.12.2021 15:00 - Necromancer
Tohle je vlastně jsedna z možností Wishka... Cool!
20.10.2022 10:46 - zwire
Toto téma už asi usnulo, ale také se přidám :D

Jako PJ naprosto nenávidím Dobrůvky.
Zasytí člověka na celý den a vyléčí cokoli.
Jeden můj hráč se dokonce rozhodl, že bude Dobrůvky spamowat KAŽDÝ večer před spaním (pokud mu zůstal do večera spell slot) a protože vydrží 24 hodin, tak druhý den měl všechny svoje spell sloty k dispozici a v kapse 10 Dobrůvek (=10x léčení a jídlo na celý den). Absolutně to bortilo jakoukoli snahu dostat družinu do nějaké potřeby survivalu (nemluvě o tom, že jakožto hraničář přece VŽDY i tak v lese najde jídlo pro celou skupinu).
A to jsem je třeba i zavřel na několik týdnů na loď, kde by měli mít problémy se sháněním potravy. Ale ne, nemají, protože stačí spamowat Dobrůvky (+ kouzlo stvoř pitnou vodu) a můžou se plavit na lodi klidně rok v kuse...
Cestování a výpravy tak jsou strašně jednoduché a bez výzvy…
20.10.2022 11:22 - LokiB
Holt pak to dobrodružství je o jiných věcech než survivalu. Asi proto to hráč dělá, protože survival hrát nechce. To je asi na domluvu u stolu, jestli to hráči chtějí nebo nechtějí. nutit je do survivalu, když o to nestojí, nemá smysl
konec konců GM má možnosti, jak Dobrůvky "omezit", kdyby opravdu chtěl.

(opticky se "w" nehodí do každého anglicky znějícího slova ...)
20.10.2022 12:03 - Gergon
Taky mi to nepřijde jako chyba kouzla ale PJe. bez urážky.
"Nutit" družinu do něčeho co nechtějí hrát (survival) je nesmysl.
A pokud jsou cestování a výpravy jednoduché a bez výzvy jen proto, že mají jedno kouzlo co jim zajistí jídlo, tak je asi chyba ve výpravách.
20.10.2022 12:29 - Šaman
Tak ono tohle je klasická ukázka toho, že hotové seznamy kouzel, dovedností a povolání do velké míry definují i žánr. DnD zkrátka není by default dělané na nějaké přízemní survivaly typu dochází vám jídlo, dochází vám voda, dochází vám světlo.
Hádám, že se (by default) snaží dát hráčům nástroje, aby nemuseli řešit takovéhle maličkosti a mohli se věnovat dobrodružným záležitostem. (Např. týdenní cesta starými trpasličími doly ala Moria - kdyby se měly čárkovat louče a měchy s vodou, byla by to nejspíš otrava.)

Pokud družina chce hrát survival, musí se smířit s úpravami pravidel, nebo zvolit jiný systém. (Survival je práce se zdroji a samoobnovující se magie samozřejmě mění pravidla oproti low magic "realistickému" survivalu. Už jen tím, že zatímco třeba hraničář si počítá šípy, magické střely jsou omezené jen denním použitím, ale po spánku se samy dobijí.)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.087743997573853 secREMOTE_IP: 18.209.63.120