Ok zkusím to nějak stručne shrnout tady a pak to kdyžtak doplním do článku v nějaký ucelenější podobě. Kdyby na to někdo chtěl mrknout sám, tak je to i v tý free edici na straně 112.
Tak frakce. Na začátku jsem si vytvořil sedm frakcí. Každý frakci se určí force (vojenská síla a organizovanost), cunning (politická sílá špehové atd) a wealth (ekonomická síla). Všechno na hodnotách od 1 do 8. Žádnej vzorec na to není, ale jsou tam uvedený příklady pro kult, systémovýho hegemona, velkej korporát apod. Celkově ty frakce nutně nemaj bejt vybalancovaný. Z tohodle se spočítaj životy frakce a příjem. Dále se určí domovská planeta, tagy pro frakci který ji dávaj speciální schopnosti (korporát, planetary goverment apod) a pak frakci vyberete její majetek z těch tří zmiňovanejch oblastí. Sem spadaj vojenský jednotky jako je pěchota či flotily, různý sabotéři inofrmátoři, podniky, transportní společnosti, ale klidně i taktiky (stealth, hostile takover). Když máte základ vytvořenej každý frakci se vybere její cíl. Ten je většinou něco ve smyslu způsobit dmg nepřátelský frakci na vojenský síle, způsobit dmg na majetku, tajně rozmístit špionážní jednotky, rozšířit sféru vlivu (založit base na nepřátelský planetě), zbohatnout či tak.
Když je tahle příprava, která mi třeba teď když jsem to dělal po druhý zabrala asi dvě hodiny, hotová je čas na ty frakční kola který pak generujou ty události.
V rámci kola může fakce dělat jednu z věcí:
-oprava jednotek
-používání special schopností jednotek (třeba přesuny, odhalování skytejch jednotek, vydělávání peněz navíc z podníků apod)
-útok. Tady mi chvíli trvalo než jsem omotal hlavu kolem toho, že to nemusí bejt nutně military útok, ale třeba útok obchodníma společnostma se ve fikci dá vyložit právě třeba jako hostile takeover, oslabení pozice na trhu či tak. Jednotky maj specifikovaný jakým atributem frakce útočej a jakym atributem se cílová frakce brání. Můžete útočit jak na jednotky nepřítele který vidíte tak přímo na jeho base of influence (tam myslím že vám ale může do cesty obránce hodit nějakou jednotku). Útok se vyhodnocuje kontrastním hodem k10 ke kterýmu obránce i útočník přičte patřičný atributy, kdo má víc uspěl.
-koupit majetek (můžete jen tam kde máte base of influence)
-prodat majetek
-zabrat planetu (nutno zlikvidovat současný vládce planety předem)
-postavit base of influence na planetě (tomuhle se samozřejmě můžou současný vládci planety bránit)
No a pak už to jen točíte pořád do kola. Třeba zmiňovaná destabilizace byla postupnym útokem pirátů, kteří zaútočili pomocí sabotéru na transport fleetu a parádně si hodili na zranění i útok a a fakticky poslali transport fleetu do kytek. Takže jsem z toho vygenroval zprávů že neznámý sabotéři spáchali teroristickej čin vyhodili pár lodí do vzduchu. Nastal chaos zbytek lodí se stáhnul na opravy a přeskupení a vláda začala zjišťovat co a jak. Postavy pak přemejšleli, že by se toho chytli a vydali se na místa incidentu zkoumat kdo za tim stojí a tak. Nakonec si vybrali něco jinýho. Celou tu reakci vlády apod jsem si vymejšlel já. Je to občas dobrý kreativní cvičení to dát do těch fikčních reálií ale mě to baví.
Celá ta frakční část by se dala přirovnat k takový hře civilizace na papíře. Už mě napadlo, že bych zapřáhl pár známejch rozdal jim frakce vysvětlil pravidla a nechal je to jednou tejdně odtahat abych to všechno nemusel ovládat já, ale nakonec jsem se k tomu nedostal.
Ohledně generování sektoru, což je ten druhej subsystém. Je to vlastně ohromná sada tabulek pomocí kterejch náhodně rozmístíte systémy. Vygenerujete planety. Určíte jim tech level, populaci, atmosféru atd plus tagy. Ty tagy jsou asi nejsilnější část jsou to třeba věci jako Tomb word, Police state, Trade hub, Zombies a tak. U každýho tagu je příklad několika kompilkaci, přátel, nepřátel, věcí a míst který se dají použít ke tvorbě dobrodružství.
Na celý tohle generování sektoru existuje stránka
https://sectorswithoutnumber.com/ která to nahází a vygeneruje za vás a dají se na ní pak i spravovat frakce.
Ohledně toho jak nám to vstupuje do hry. Většinou dělam faction turn co nejdřív po hře napíšu z něj zprávy aby to hráči viděli. Když je něco extra zaujme doptaj se a třeba se rozhodnou, že tam půjdou se na tom nějak podílet a nebo to běží jen na pozadí a oni si dělaj svoje věci. Snažím se aby se to, ale i na jejich soukromejch plánech a dobrodružstvích nějak podepsalo (třeba zavřená stnaice kvůli útoku takže musej jinudy).
To je tak narychlo snad všechno kdyžtak na další dotazy rád odpovím.