Pravidla

exi
11.9.2020 18:31
Call of Cthulhu 7th (Volání Cthulhu)
Vzhledem k tomu, že tady není diskuze k poslední edici Call of Cthulhu, tak ji tímto zakládám a zároveň dávám v patrnost, že čile běží překlad Starter Setu (s Panem Bačou v zádech). Skládá se ze tří knížek a práce vypadají následovně:

Kniha 1 (gamebook pro seznámení s hrou) - nebudu překládat
Kniha 2 (pravidla pro začátečníky) - překlad hotový
Kniha 3 (tři začátečnický scénáře) - mám přeloženou třetinu z úvodního one-shootu a 100% budu překládat ještě minimálně jeden ze zbývajících delších scénářů.

Mísťnákům tohle RPG asi není třeba představovat (i když se tady o něm moc nemluví, což je myslím škoda), ale kdyby náhodou někdo nevěděl, o co jde, tak na svý si přijdou hráči, kteří mají rádi detektivky, tajemno, různý serepetičky ve formě novinových útržků, deníků a v neposlední řadě samozřejmě i samotnýho mistra Lovecrafta.

Pokud budete mít v plánu to vyzkoušet, nebo aspoň přečíst, dejte vědět, je to motivace. Pravidla nejsou složitý a jak některý jiný hry trpí na nedostatek kvalitních dobrodružství, tak tady je opak pravdou, a určitě budu chtít některý ty zajímavý do budoucna přeložit.

Autorská citace #81
16.9.2020 15:52 - Aegnor
No, ale zase je to ve fikci posun z "tohle je takovej můj vedlejší koníček, ve kterém něco tuším" do "tímhle se můžu rozumně živit a uživit". Pokud jsem teda ten Boldrickův rozpis úrovní dovedností pochopil správně.
Autorská citace #82
16.9.2020 15:53 - sirien
Jerson píše:
Jak jsem psal, speciálně v CoC nečekám žádné zlepšování postav, spíše naopak růst postižení.

Si di zahrát Trail of Cthulhu v Purist módu.
Což mi připomíná, že sem si pořád ještě nepřečet Fall of Delta Green.
Autorská citace #83
16.9.2020 15:58 - Jerson
Počkej, desetkrát je málo? Podle současných pravidel by na podobné zvýšení mohlo stačit pět pokusů.
Mě vůbec nejde o ždímání pravidel, jako hráč jsem nejraději, když se pravidly vůbec nemusím zabývat a nevidím statistiky postavy. Kdyby to byly 2% za každou misi, ve které to úspěšně použiju, a 1%, když to použiju neúspěšně, tak to průměrně vyjde jako současná mechanika taky.

Pravidla nad příběh nikdo nestaví. Ale zrovna ty ses několikrát vyjádřil, že se ti líbí procentuální systém, jak to umí detailně zobrazit a každý malý bonus se počítá, a pak ještě sám takový systém označíš za zajímavý ... a pak nám říkáš, že stavíme pravidla nad příběh?
Autorská citace #84
16.9.2020 16:14 - Boldrick
No a je to tady.
Kolik dní praxe musí průměrný zámečnický učeň strávit tím aby otevřel 50% zámků za 5sekund (kolem 1920). Kolik dní potřebuje učeň s IQ kolem 130 a kolik s IQ kolem 90. Když k tomu najdeme data můžeme se dohodnout na +- ideální době.
Jak to vyřešit bez těch dat, netuším, asi bys tuhle hru neměl hrát.

Ano mám rád % systémy, ne proto, že něco umí detailně (a nevěřím, že jsem napsal, že něco umí detailně), ale proto, že mě osobně přijdou nejlepší. Proč? Asi jsem dement.

Je úplně jedno jaký pravidlo se vám líbí nebo ne, možná je to špatný pravidlo, ale nějak nechápu, proč se snažíte tu hru shazovat. Mě je to celkem jedno, já z jejího prodeje nic nemám.
Jen tu mohlo být vlákno, kde by fandové řešili co se jim líbí a nelíbí. Ne že se tu Nerdi budou dohadovat nad tím, jestli to pravidlo ze hry, kterou v životě nebudou hrát a pravděpodobně ani číst, má smysl nebo ne.
Autorská citace #85
16.9.2020 16:23 - Aegnor
Boldricku, zaznělo tu, že to pravidlo o zlepšování postav je funkční, ale ne dobré (v tom, že by přidávalo něco navíc). To není osobní útok ani na tebe, ani na CoC. Pak tu zaznělo, že je to hra z dob minulých, která akorát neumřela jako ostatní - to je jako i docela kompliment, když v podstatě beze změn přežila nějakých 6 edic. A připodobnění ke krokodýlům ... well, krokodýlové jsou cool. :-)

Nějak tam nevidím to shazování ... teda, když se snažím, tak si ho asi někde dokážu domyslet.
Autorská citace #86
16.9.2020 16:31 - sirien
Boldrick píše:
Jen tu mohlo být vlákno, kde by fandové řešili co se jim líbí a nelíbí

Aha. Ale když fandové řešej, co se jim nelíbí, tak to je špantě. Takže vlastně chceš vlákno, kde se řeší jen to, co se na té hře líbí.

Možná, kdyby sis to nebral tak osobně, tak by sis všim, že tu hru nikdo neshazuje.

Na druhou stranu, s argumentací "% sou nejlepší, protože prostě proto, asi sem dement, všichni ste jen hnusný nerdi" nejspíš žádnou rozumnou diskusi nedostaneš v žádnym případě.
Autorská citace #87
16.9.2020 17:08 - Boldrick
Možná ti křivdím a CoC jsi četl.

sirien píše:
Bohužel, takový systém toho nic moc víc nenabídne.



sirien píše:
a kdo se podle Tebe vyjadřuje k CoC, aniž by ho znal? (Ideálně způsobem, který je kvůli neznalosti neadekvátní?)


sirien píše:
Na druhou stranu, s argumentací "% sou nejlepší, protože prostě proto, asi sem dement, všichni ste jen hnusný nerdi" nejspíš žádnou rozumnou diskusi nedostaneš v žádnym případě.


ale já nepsal, že % jsou nejlepší

Boldrick píše:
Ano mám rád % systémy, ne proto, že něco umí detailně (a nevěřím, že jsem napsal, že něco umí detailně), ale proto, že mě osobně přijdou nejlepší. Proč? Asi jsem dement.


Proč tedy píšeš něco jiného a nezkopíruješ to co jsem psal?

HOWGH
Autorská citace #88
16.9.2020 17:29 - sirien
Protože podstata mého sdělení nereferuje konkrétní sdělení, ale způsob projevu a přístupu k diskusi a ostatním v diskusi obecně.
Autorská citace #89
16.9.2020 17:42 - Boldrick
Dobře, ale už úplně naposledy tohle si CoC nezaslouží.
Nikde jsem nenapsal, že % systémy jsou nejlepší! Jsou nejlepší pro mě , to je rozdíl a všude to dodávám.
Ano uznávám, že reaguji dotčeně a stydím se za to, ale od postu #37 to jinak nedokážu. Podle mě naprosto přestřelenej útok.
A všichni nejsou hnusný nerdi. I když nerdi jsme všichni. Tak za echt nerdy považuji tyhle:
Boldrick píše:
Ne že se tu Nerdi budou dohadovat nad tím, jestli to pravidlo ze hry, kterou v životě nebudou hrát a pravděpodobně ani číst, má smysl nebo ne.


Já se snažil vypíchnout věci, které se mi líbí, byť bez jejich přesné znalosti.

A teď už dost
Omlouvám se ostatním za plevelení vlákna a zvlášť eximu, který to tu založil pro ty fandy CoC (což jsou podle mne ti, co to hrají nebo o tom alespoň reálně uvažují).
Autorská citace #90
16.9.2020 18:47 - Jerson
Boldricku, psal jsem tu ve třetím příspěvku, že to chci vyzkoušet, protože mi to sedí do světa Omegy. Jen jsem zatím neměl možnost žádné CoC vyzkoušet, protože by to znamenalo ho nastudovat a přesvědčit své hráče.
Autorská citace #91
25.10.2020 08:21 - exi
Dopřekládal jsem druhý scénář ze tří a mám rozdělaný třetí. Jelikož to jde docela od ruky, tak to nakonec vydám všechno najednou, ať to máte po kupě.
Autorská citace #92
25.10.2020 10:57 - Tarfill
Exi, dobrá práce chlape!
Autorská citace #93
26.10.2020 10:37 - Pan.Inkognito
My jsem před roky hráli CoC 6th ed (asi cca. 6 případů a to z toho 2 menší "tažení"). Nyní po letech jsme odehráli v 7th ed. 3 případy, z toho dva ze starter setu (Books case, Edge of darkness). Na rovinu, myslím si, že je to především pro zkušenější hráče, kteří už mají dost munchkin DnD. Postavy šílí či umírají jak na běžícím pásu. O vyprogressovanou postavu je velmi snadné přijít. Nároky na hráče co se týče pravidel jsou minimální. Nároky co se týče roleplayingu jsou vyšší. Nároky na hráče aby u hry přemýšlel jsou u některých scénářů vcelku vysoké (až mě to samotného překvapilo, čím se hráči zaobírají, místo aby šli v případu dopředu). Pravidla ve starter setu vcelku osekaná jsou (není tam např. pronásledování, magie, či hlubší pravidla na dlouhotrvající nepříčetnost), ale nic takového, aby to člověk nemohl hrát. Já jako skalní fanda můžu jen doporučit. Jsou to jedny z nejlepších scénářů pro PnP RPG vůbec. Někdy je těžší hru pro Keepera kočírovat, ale zážitek ze hry je obrovský. Podle mě základní pravidlo je, aby si hráči uvědomili, že tahle hra není o equipu/gearu postavy, ale o informacích. Kromě toho je opravdu běžné, že případ dopadne špatně (postavy zešílí, či umřou, nepodaří se démona odvolat atd atd...) a hra dokáže hodně hráče za jejich hloupost trestat, i když se keeper snaží dopady mírnit. Je to spíše pro roleplayery než skupiny, které počítají svůj max. damage se swordem +3, když použije to a to...
Autorská citace #94
26.10.2020 10:53 - exi
Super, díky za shrnutí, tohle by určitě měli případní zájemci vědět :) Přesně tohle mě na tom baví. Víc roleplayingu, nestrkat hlavu, kam nemáš, netahat nože tam, kde se bude střílet, a nečekat automatický happyend, nýbrž co jste jsi nadrobili, to taky sníte:)
Autorská citace #95
28.10.2020 11:06 - Kenshin
Ak by sa náhodou našli nejakí záujemci vyskúšať Call of Cthultu online formou, nebojte sa ozvať do správy, mohli by sme dať dokopy skupinu :)
Autorská citace #96
28.10.2020 14:19 - Nachtrose
Kenshin: neni to sice do zpravy, ale ja bych to i zkusil. Mam starter doma a chtel jsem ho nekdy mastrovat( keeprovat??? ). Osahat si to nekdy pred tim by byla jenom vyhoda :-)
Autorská citace #97
29.10.2020 15:08 - Kenshin
Skvelé, už mi písalo niekoľko záujemcov, odpísal som vám všetkým do správ a môžeme v blízkej dobe niečo rozbehnúť ;)
Autorská citace #98
3.11.2020 21:38 - smoldar
Call of cthulhu jsem si chtěl vždycky zkusit, jestli budou přeložená dobrodružství tak ukecám svojí DnD družinu. Děláš super práci chlape, Big Up
Autorská citace #99
3.11.2020 21:52 - exi
smoldar Super, právě jsem dopřekládal třetí scénář ze tří, takže se to blíží.
3.11.2020 23:43 - Nachtrose
Tak teď ještě přeložit handouts. A sehnat nám nějakého online Keepra ;-)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.29875302314758 secREMOTE_IP: 3.219.31.204