Pravidla

exi
11.9.2020 18:31
Call of Cthulhu 7th (Volání Cthulhu)
Vzhledem k tomu, že tady není diskuze k poslední edici Call of Cthulhu, tak ji tímto zakládám a zároveň dávám v patrnost, že čile běží překlad Starter Setu (s Panem Bačou v zádech). Skládá se ze tří knížek a práce vypadají následovně:

Kniha 1 (gamebook pro seznámení s hrou) - nebudu překládat
Kniha 2 (pravidla pro začátečníky) - překlad hotový
Kniha 3 (tři začátečnický scénáře) - mám přeloženou třetinu z úvodního one-shootu a 100% budu překládat ještě minimálně jeden ze zbývajících delších scénářů.

Mísťnákům tohle RPG asi není třeba představovat (i když se tady o něm moc nemluví, což je myslím škoda), ale kdyby náhodou někdo nevěděl, o co jde, tak na svý si přijdou hráči, kteří mají rádi detektivky, tajemno, různý serepetičky ve formě novinových útržků, deníků a v neposlední řadě samozřejmě i samotnýho mistra Lovecrafta.

Pokud budete mít v plánu to vyzkoušet, nebo aspoň přečíst, dejte vědět, je to motivace. Pravidla nejsou složitý a jak některý jiný hry trpí na nedostatek kvalitních dobrodružství, tak tady je opak pravdou, a určitě budu chtít některý ty zajímavý do budoucna přeložit.

EDIT: Starter set přeložený.

Současný překlad:


Autorská citace #1
11.9.2020 18:34 - Aegnor
Já se rovnou zeptám, jak moc jsou ty dobrodružství fixovaný na CoC systém? Tím myslím - jak jednoduše se dají překlopit na jiný systém (Trail of Cthulhu je takovej nejjasnější kandidát, ale i třeba Fate, GURPS, SW a podobné univerzálnější systémy)?

(Ne že bych proti CoC měl něco osobního, jenom mně ten systém nezaujal. :-) )

EDIT: Jde mi o situaci, kdy ten systém až tak dobře neznám - je mi jasný, že někdo kdo v CoC odehrál desítky hodin to zvládne levou zadní.
Autorská citace #2
11.9.2020 18:44 - exi
Aegnor: Já tak nějak tušil, že matadoři asi radši sáhnou po jiným systému, ale myslím (byť to nemám jakkoli prakticky podložený), že by neměl být problém to překlopit do jakýchkoliv tebou jmenovaných systémů.

Pokud někoho potěšej jenom ty scénáře, tak to účel splní.
Autorská citace #3
11.9.2020 20:12 - Jerson
Číst to určitě budu, a případně bych to v rámci Omegy rád zkusil i zahrát.
Autorská citace #4
11.9.2020 21:06 - Boldrick
Já si myslím, že předělat to do něčeho jiného není vůbec těžké. Ale je to škoda ;-)
Základní pravidla mám a nějaké to dobrodružství už jsem přeslabikoval, neboť jsme to zkoušeli hrát.
Ale když bude překlad budu radši a pořídil bych i ten starter set.
Autorská citace #5
12.9.2020 00:27 - sirien
Boldrick: Možná, ale když máš rozehranou kroniku v nějakém systému a jen si chceš odněkud vzít předpřipravenej scénář, tak se to hodí.
Autorská citace #6
12.9.2020 08:40 - Nachtrose
Mam ten starter set doma v policce a minimalne preklad dobrodruzstvi a pridavnych materialu ( dopisy, vystrizky... ) velmi potesi :-)
Autorská citace #7
12.9.2020 11:39 - Faoiltiarna
Určitě bych to chtěl vyzkoušet.
Autorská citace #8
12.9.2020 14:05 - Wolf
Taky bych to vyzkoušel. Jak moc je starter okřesaný oproti klasickým pravidlům?
Autorská citace #9
12.9.2020 14:15 - Dukolm
Určitě si to přečtu, minimálně jako inspiraci, hrát to a vyzkoušet to se uvidí po přečtení.
Autorská citace #10
12.9.2020 18:13 - exi
Wolf: Chybějí pokročilejší bojový manévry, magie a jsou zjednodušený pravidla léčení a příčetnosti, ale vzhledem k tomu, že je to hodně low-magic hra a bojům je radno se vyhýbat, protože jsou hodně smrtící, tak by ve starteru nemělo vůbec vadit.
Autorská citace #11
12.9.2020 22:04 - Jezus
Proč "je to škoda"? Co ten systém nabízí zajímavýho, o co bych se ochudil, když bych hrál dle jiného (Ptám se vážně, moc o tom systému nevím. Hrál jsem jen ukázkové dobrodružství s gamebooku, kde byla pravidla hrozně ořezaná).

Napadá mě akorát důležitost příčetnosti, což jsou ale tuším jen jakoby jiná HPčka (počítadlo), ne?

Co pravidla pro magii? Nabízí něco zajímavého nebo je jakoby nepřeklopitelná?
Autorská citace #12
13.9.2020 15:48 - Boldrick
to Jezus:
Jezus píše:
Co ten systém nabízí zajímavýho, o co bych se ochudil, když bych hrál dle jiného


Nevím jestli je to dobrá otázka :-) Znám několik dost jiných systémů a u každého by byla odpověď trochu jiná.
Nabízí přesně to co je v něm a co třeba není v jiných. Jak stále tvrdím na systému nezáleží. Ale proč jsem napsal, že mi to přijde škoda?
Protože si myslím (a je to jen můj názor), že když je svět a na něj napasovaná pravidla pak je určitě zajímavé vyzkoušet je a ideálně v plné verzi, abych věděl co to vlastně dokáže. Podle mě, zaseknout se na jednom systém a všechno cpát do něj, není dobrý přístup. Ale to je každého věc, zde předkládám jen svůj osobní názor.
Starter set CoC jsem neviděl, ale dle jiných, SS vždy nabízí jen to nejpodstatnější, takže jsou si nakonec všechny dost podobné. Což je jejich nevýhoda.
Otázka by měla znít: Co mi nabízí oproti ...?
Autorská citace #13
14.9.2020 10:40 - Markus
Lide kostky, nechtěl byste 7. edici CoC někdo založit anotaci v Databázi RPG? Zatím tam máme jenom jeden společný záznam pro předchozí edice, ale 7. edice by asi zasloužila vlastní. Kor jestli pak budou přibývat překlady - tak aby se to k tomu dalo připojovat a bylo to líp dohledatelné.

Díky. ;)
Autorská citace #14
14.9.2020 10:53 - exi
Já se toho pak ujmu nejpozději po vydání. Mám rest i u Cyberpunku, tak to sfouknu najednou.
Autorská citace #15
14.9.2020 10:56 - Markus
Předem uctivě děkuji. :)
Autorská citace #16
14.9.2020 13:21 - Gurney
Imho CoC je fajn systém pro hráče, kteří moc nechtějí řešit systém. Hráč v podstatě nemusí chápat nic víc, než že má hodit stejně nebo méně než je příslušné číslo na osobáku, a že občas je třeba si odečíst nějaké HP nebo Příčetnost. Žádné používání zvláštních schopností nebo řešení, kdy a kde využít nějaké body osudu nebo něco podobného. Z pohledu GMa v ničem moc nepomůže (ačkoli to se docela kompenzuje tím, že pro něj existuje spousta dobrodružství, a byť jsou samozřejmě horší a lepší, v průměru mi přijdou promyšlenější a hratelnější než třeba co vychází pro D&D), ale zas na druhou stranu se neplete pod nohy a dobře se v něm improvizuje a modifikuje se. Svým způsobem je to docela pravověrná OSR hra (relativně velká náhodnost a smrtelnost postav, větší důraz na autoritu GMa než na pravidla), byť trochu jiným stylem než OD&D (dovednostní systém, pravidla pro příčetnost... btw nejspíš nejstarší pravidla pro psychologii postav v rpg vůbec, ...).

Pro někoho, kdo už má svůj oblíbený systém pro moderní horor (který nějak řeší příčetnost postav) asi nemá valný smysl přecházet na CoC, ale pokud ne (nebo se vám nechce konvertovat dobrodružství), je to systém, který zestárl překvapivě dobře.
Autorská citace #17
14.9.2020 13:58 - Jezus
Díky! Takhle nějak jsem si představoval odpověď na moji otázku :-)

Měl jsem při hraní ukázkového gamebooku podobný pocit, ale nevěděl jsem, co jde na vrub zjednodušení ukázky a co ne...

Pokud jsou ta dobrodružství kvalitně zpracována (stopy, NPC, atmosféra), tak věřím, že jsou vlastně důležitější, než systém.
Autorská citace #18
14.9.2020 16:05 - Boldrick
Takže my to přijde oproti D&D?
Každopádně to vyšlo i v systému D20 (D&D), takže to srovnání není potřeba.

A není tam místo Bodů osudu Štěstí, které je omezenější, ale funguje podobně?
Autorská citace #19
14.9.2020 18:49 - Aegnor
Boldrick: hej, ten Gurneyho příspěvek úplně bez problémů funguje, i když si odmyslíš ty zmínky o DnD.

A d20 verze CoC je buďto úplně jiná hra (a pak může lidi zajímat, čím je ta hra zajímavá), nebo se liší vlastně jenom v drobnostech (a pak jsou ty hry dost podobný, aby jedno shrnutí stačilo pro obě varianty).
Autorská citace #20
14.9.2020 19:12 - Boldrick
OK, omlouvám se
:-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.081317901611328 secREMOTE_IP: 44.195.47.227