Pravidla

exi
11.9.2020 18:31
Call of Cthulhu 7th (Volání Cthulhu)
Vzhledem k tomu, že tady není diskuze k poslední edici Call of Cthulhu, tak ji tímto zakládám a zároveň dávám v patrnost, že čile běží překlad Starter Setu (s Panem Bačou v zádech). Skládá se ze tří knížek a práce vypadají následovně:

Kniha 1 (gamebook pro seznámení s hrou) - nebudu překládat
Kniha 2 (pravidla pro začátečníky) - překlad hotový
Kniha 3 (tři začátečnický scénáře) - mám přeloženou třetinu z úvodního one-shootu a 100% budu překládat ještě minimálně jeden ze zbývajících delších scénářů.

Mísťnákům tohle RPG asi není třeba představovat (i když se tady o něm moc nemluví, což je myslím škoda), ale kdyby náhodou někdo nevěděl, o co jde, tak na svý si přijdou hráči, kteří mají rádi detektivky, tajemno, různý serepetičky ve formě novinových útržků, deníků a v neposlední řadě samozřejmě i samotnýho mistra Lovecrafta.

Pokud budete mít v plánu to vyzkoušet, nebo aspoň přečíst, dejte vědět, je to motivace. Pravidla nejsou složitý a jak některý jiný hry trpí na nedostatek kvalitních dobrodružství, tak tady je opak pravdou, a určitě budu chtít některý ty zajímavý do budoucna přeložit.

Autorská citace #41
15.9.2020 16:48 - Jerson
Za vyspělého (či přesněji "zkušeného") hráče mě označují jiní lidé, nicméně pro mě je to o vlivu pravidel na chování hráčů. Když chci v něčem uspět (a zrovna v CoC by neúspěch mohl dost bolet, ne?), tak musím své nízké schopnosti použít,, ale proč se vystavovat riziku přílišného selhávání, když mi dlouhodobě stačí použít schopnost jednou za sezení?

Btw naznačuješ, že když člověk chce hrát mechanicky blízko optimu, třeba aby mu postava neumřela moc brzy, tak není dost vyspělý?
Autorská citace #42
15.9.2020 16:59 - LokiB
Jerson píše:
Btw naznačuješ, že když člověk chce hrát mechanicky blízko optimu, třeba aby mu postava neumřela moc brzy, tak není dost vyspělý?


jestli něco naznačuju, tak to, že se na vyspělost člověka/hráče dá usuzovat třeba i podle toho, jak se zachová, když se setká se systémem, který má v pravidlech "díry" (a že takových systémů je).
Autorská citace #43
15.9.2020 17:23 - Jerson
Mně to nepřijde jako díra, ale jako záměr, i když ho možná chápu špatně. Prostě tahle mechanika odměňuje určité chování, čímž si ho do jisté míry vynucuje.
Autorská citace #44
15.9.2020 17:28 - LokiB
Pojďme se nepřít o definici toho, co je díra v systému a co jeho zamýšlená vlastnost. To druhé nevím a to první stejně může každý vidět jinak.

Z tvého vyjádření mi přišlo, že tuto mechaniku zlepšování považuješ za nevýhodu CoC (ok, ne díru).
Nakolik je či není hráč tlačen do určitého chování je právě to, kde se zasekneme nad osobními příběhy, kdy ten který hráč odmítal zabíjet malé skřety v DnD, i když za to byly XP a on na tom byl pak bit, zatímco jiný hráč pod vlivem pravidel tahal z podzemí každý rezavý koš, protože za něj byly zlťáky a za ty byly taky XP, takže ho systém k tomuhle chování dohnal.
Autorská citace #45
15.9.2020 17:30 - Boldrick
Naprosto souhlasím s Lokim, jsem taky ten pantáta

A tyhle dva příspěvky:
Jerson píše:
Jsem dospělý a vyspělý, ale když mi dáš omezení na to jak může být moje postava silná, tak ho chci dosáhnout, než začnu "doopravdy hrát" - abych pak už na nějaké zlepšování nemusel myslet. Takže nevím, zda to spolu opravdu tak souvisí.

sirien píše:
(Jinak pod Lokiho dospělí a vyspělí si samozřejmě musíš představit pantáty kterým přes pupek táhne na padesát a co se jen sešli v hospodě zahrát ten svůj Lovecroftovskej dračák - trochu si popovídat a sem tam hodit kostkou a nechat toho hlavního v čele ať si pořeší to ostatní, zatimco si daj nějakýho toho panáčka na zdraví, chápeš. Taková kreativně hodnotnější náhražka za pomlouvání sousedů a starejch spolužáků pro vyplnění místa mezi připíjením v tom čase než se budou muset vrátit domů, protože se manželka stihne vrátit od maminky.)

mě přesvědčili, že mám co do činění s vyspělými a hlavně nadmíru moudrými osobnostmi. Ten druhý je opravdu skvost, jen tolerance a pochopení.

Je tedy skoro nemožné po těchto osobnostech chtít z pozice mě, obtloustlého alkoholika zaseklého v minulém století, chtít po nich aby diskuzi o této (podle mě) skvělé hře, nekazili svými erudovanými příspěvky. Píšu to hlavně proto, že jsem před delší dobou byl jednou z těchto osobností osočen, ať se k FATEu nevyjadřuju, když ho neznám. Bylo to od něj správné, neboť díky němu jsem si ho přečetl. A i tak se neodvážím plevelit FATE diskuze tím, jak je to neuchopitelná hra pro vychrtlíky co jim teče mlíko po bradě.

Apropó, nevidím nic špatného na studiu krokodýlů, když je mám rád. A už vůbec bych jim nepřál vyhynutí, i kdybych je rád neměl.

A teď k věci:
Mě to učení přijde nejlepší z toho co znám. Není realistické, ale to žádná hra. Ale je to bližší skutečnosti než levelování, kdy vám skákají dovednosti, aniž by jste je byť jen zmínili. A i z dovednostních systému my to přijde nejlepší.

A ať si kdo che co chce říká, ten systém je podle mě jeden z nejreálnějších (a klidně mi napište podle vás reálnější systémy, kouknu na ně a můžeme to probrat). Nehrají se zde mocní reci ve zlatém brnění nebo tisíciletí pubertální upíři, ale lidé. Obyčejní šedivý lidé, ničím výjimeční a k tomu je ten systém super. Když se jen tak tak dostudovaný historik zašitý v knihovně, kde chce strávit zbytek života musí poprat s osudem kvůli šílencům, kteří mu tam chodí krást knihy a dokonce někoho zabili.

Protože je to procentový systém, je v podstatě intuitivní, jak zaznělo výše, nemusíte nic vymýšlet, vezmete postavu a jede se. To mi přijde super.
Trochu kostrbatý mi přijdou úrovně úspěchu (regular/hard/extreme), líp se mi pracuje s bonusy/postihy např. WFRP

Ad dovednosti: maximum je 100% - jak jinak, s tím, že přes 90% už jsou to super znalci. Více můžou mít jen monstra, viz. CoC str.88 Physical Human Limits
Autorská citace #46
15.9.2020 17:50 - Lethrendis
...chlapy, přiznejte se, kdo tu není pantáta? :D

Že tu dospělí a vyspělí hráči recenzují nejrůznější věci nedospěle a nevyspěle pouze na základě povrchních sympatií/antipatií není žádné novum. I po letmém přečtení lze poznat, kdo má co rád a co jsou pro něj posvátné krávy. Nehledal bych v tom nic víc. Napsat "objektivní" zhodnocení je strašně těžké.

A aby to nevyznělo tak negativně - je to tu ještě dobrý. Je to nic v porovnání s tím, jak strašně zaujatí a nespravedliví jsou povaleči na jiných webech, třeba na Redditu.
Autorská citace #47
15.9.2020 18:21 - sirien
Boldrick: celý ten rant je jen ukázka toho, že Loki používá prázdné a nejasné termíny které fungují jen protože si za ně každý čtenář doplní obsah, co se mu líbí (a každý jiný, aniž by si to navzájem uvědomili). Ale koukám, že sem trefil víc hus naráz.

Boldrick píše:
bližší skutečnosti než levelování

A "bližší skutečnosti" má jakou přesně přidanou hodnotu? (V té hře, která je o prastarých bozích, inteligentních barvách z vnější strany vesmíru, úhlech, které nelze popsat, rybo-lidských mutantech, magii, kterou nelze pochopit bez zešílení...?)

Nebylo by lepší, kdyby ten systém byl bližší například struktuře literárních příběhů, které jsou základem a inspirací té hry?


To, co na tom systému chválíš (...vezmete postavu a jede se, nic složitého...) je něco co dostaneš od každého "systému", co nemá nic víc než hod proti DCčku na úspěch a HPčka na odečítání. Bohužel, takový systém toho nic moc víc nenabídne.
Autorská citace #48
15.9.2020 19:34 - York
Lethrendis píše:
Že tu dospělí a vyspělí hráči recenzují nejrůznější věci nedospěle a nevyspěle pouze na základě povrchních sympatií/antipatií není žádné novum.


A co bys přesně od Jersona chtěl? Ve hře je mechanika, se kterou má špatný zkušenosti. Má si to nechat pro sebe? Má hru chválit, jaká je skvělá? Má všem doporučovat, ať jsou dospělí a vyspělí, když chtějí tuhle hru hrát? Má vůbec smysl, aby cokoliv říkal k jakýkoliv hře, když u všech se předpokládá, že hráči jsou dospělí a vyspělí?
Autorská citace #49
15.9.2020 19:47 - Lethrendis
York: Vlastně bych ani nic nechtěl. Jerson je podle všeho, co tu v minulosti prezentoval, hodně specifickým hráčem a když o čemkoliv tvrdí, že je jakékoliv, je názor specifického Jersona, takže do uvozovek. Nic proti němu, takových je tu většina a neodvažuju se tvrdit, že jsem v tom lepší.

Zrovna v tomhle případě mi přišlo, že pitvá jednu konkrétní mechaniku, která by alespoň podle popisu klidně fungovat mohla, proč by nemohla? Že mu to přijde jako opruz, to pro mě není moc směrodatné. Třeba by mainstreamovějším hráčům (aka já) mohla přijít v pohodě, také třeba v tomhle konkrétním systému smysl dává, nevím, studovat novou hru nemám v plánu.

Heh, asi jsem se stal příliš kritickým k různým dobrozdáním na fanfórech, nevěřím, dokud si sám nepřečtu a nevyzkouším.
Autorská citace #50
15.9.2020 19:52 - LokiB
Sirien: ktere ty terminy jsou prazdne nebo nejasne? Abych vedel, co vlastne tvou popudilost popudilo :)
Autorská citace #51
15.9.2020 19:58 - sirien
Loki: "vyspělý", prozačátek. Dospělý v tomhle kontextu taky nedává smysl.


Lethrendis: mezi "mechanika funguje" (něco dělá, plus mínus to k čemu je určena, dá se s ní hrát a nic se přímo nerozbíjí) a "mechanika je dobrá" (sama o sobě zábavná nebo hru obsahově obohacujíí) je mnohdy výrazný rozdíl.
Autorská citace #52
15.9.2020 20:22 - Lethrendis
Sirien: Na tom už jsme tu snad už mnohokrát shodli, že zábavnost je věc hodně subjektivní.

Příklad: Před pár dny jsem v partě zase jednou zkoušel lobovat za Fate. Tamní mechaniky mi přijdou "zábavné a hru obsahově obohacující," abych Tě citoval. A kamarád (taky mnoholetý hráč, žádný začátečník) mi vysvětlil, proč vlastně nechce - podle něj je cokoliv, co jakkoliv zasahuje do čisté povídavosti v sociální scéně, navíc. Přitom má rád dramatično a sociálno, to je v našich hrách klíčová složka. Za X let se ale nesmířil s existencí sociálních skillů :) Takže kdykoliv bude moc, sáhne raději po hře typu DrD, než aby hrál cokoliv, kde jsou soc. scény pravidlově pokryté. Taky názor, zcela legitimní.

Tím chci říct, že pokud tu někdo napíše o mechanice, která zjevně není buglá a nefunkční, že je na prd, protože jeho vlastní preference, pak to pro mě nemá velkou váhu.
Autorská citace #53
15.9.2020 20:25 - York
Lethrendis píše:
podle něj je cokoliv, co jakkoliv zasahuje do čisté povídavosti v sociální scéně, navíc.


Ha, cílovka pro Dračák podle staré školy ;-)
Autorská citace #54
15.9.2020 20:28 - Lethrendis
York: Bych si nefandil. Ještě bych měl do jeho profilu doplnit totální lenost číst jakákoliv nová pravidla :)
Autorská citace #55
15.9.2020 22:23 - sirien
Lethrendis: to ale řešíš něco úplně jiného.

Jedna věc je, jestli mechanika dělá něco navíc, co má nějakou přidanou hodnotu. (Popř. zda to co dělá je to, co dělat má.)
Druhá věc je, jestli to, co mechanika dělá navíc, potkává něčí preference.

To co tvrdim je, že ta CoC mechanika je špatná, protože za mě selhává v tom prvním bodě - reálně toho moc nedělá, i když by měla, a to co dělá není úplně to, co by od ní mnozí čekali/chtěli.

Tvůj kamarád u toho Fate nejspíš nemá problém s tím, že by tamnější sociální mechaniky selhávaly v tom něco dělat, ale prostě s tim, že o nic podobného nestojí. (Tj. ta "přidaná" hodnota je v jeho případě spíš záporná, ale ne tim, že by bylo něco rozbité, jako prostě tim, že tuhle věc explicitně nechce.)

(Stranou toho, že zrovna u Tvojí skupiny z Tvého vyprávění mám trochu pochybnost, jestli vůbec ví, co nechce - mnoho "zkušených" hráčů DrD má zažitý odpor k soc. mechanikám, které ale vlastně nikdy ani nevyzkoušeli... popř. stranou toho, že vzlhedem k jeho lenosti to může být jen zástupná důvod. Btw. Fate se dá hrát i bez toho abys používal mechaniky v sociální rovině - zkus mu to říct a z reakce možná poznáš.)
Autorská citace #56
15.9.2020 22:41 - Boldrick
Ačkoliv se podle zdejšího kulturního referenta jedná o hru nezábavnou, zpátečnickou a, ano, nepokrokovou, stále se najdou opovržení hodné, pochybné existence, které jsou ochotny ji hrát. Ač to bude muset opět probíhat v "podzemí", já to podstoupím.

Takže jsem oprášil stará pravidla a kouknul, co, že se nám to změnilo. Až jsem na konci 7.ed pravidel našel souhrn :-)

7.ed všechny charakteristiky převedla na procenta.

Mírně se upravil Damage bonus

Zavedla se Stavba těla (Build): počítá se ze STR a SIZ, a využívá se při rvačce a honičce.

Celá jedna kapitola je věnována pronásledování/honičce. Vypadá to, že vražedné boje nahradili pronásledováním, kde se umírá podstatně méně a dle 7ed to jsou dost podrobná pravidla pro něco takového.

Díky tomu se mírně předělala Rychlost

Sjednotili spoustu dovedností, z čeho radost nemám, ale nakonec se to ukázalo jako praktické (jak se odvažuji soudit z pár sehrávek cca před dvěma lety). Takže, např. úder, kop, chycení atd. zjednodušili prostě do Rvačky.

Některé testy se při neúspěchu dají Pushnout,tzn. reroll, ale musí se to příběhově obhájit. Při Push neúspěchu se stane kritický neúspěch.

Co jsem si nevšiml v 6-ed. je možnost snižovat Štěstí a tím zvyšovat šanci úspěchu. Mění se to 1/1.

Tak to je zatím, před spaním, všechno.
Autorská citace #57
16.9.2020 07:15 - Lethrendis
Sirien: Ne, řeším přesně to, co jsem napsal, naopak mi přijde, že to Ty jsi to nějak divně přetočil. Reagoval jsem na ten tvůj příspěvek, kde rozlišuješ mezi funkční a dobrou mechanikou.

Funguje ta mechanika vůbec? Tedy umožňuje vylepšovat dovednosti? Z výše napsaného jsem pochopil, že ano. Že to je opruz podle Jersona, nebo že by ta mechanika mohla podporovat více žánrovost dle Siriena, nad tím se dá pokrčit rameny. Jsem si dost jistý, že kdyby vás autoři hry vyslyšeli a udělali to jinak přesně podle vás, tak přesně to, co se vám líbí, by se někomu jinému nelíbilo, bez ohledu na to, jestli by to samo o sobě bylo nějak mechanicky buglé nebo fungovalo bezvadně - o tom byl můj příklad s názorem mého kámoše na Fate.

Varovat před nějakou hrou a kritizovat by mělo smysl ve chvíli, kdyby to bylo špatně napsané, kdyby tam něco zásadního chybělo (např. nějaká tabulka), zkrátka kdyby mechanika bez nutnosti errat/houserulování prostě nefungovala. Mimochodem přesně případ některých věcí v SR6, naštěstí tam už je to z drtivé většiny napraveno. Tohle ale není ten případ, jak jsem z více postů pochopil.

Pokud je systém hry jednoduchý až archaický jako krokodýl (říkal někdo), proč by měl mít zrovna na vylepšování dovedností mechaniku podporující žánrovost?

Eh, asi si budu muset přece jen vyšetřit trochu času a ta pravidla si alespoň prolisovat, až to Exi vypustí.
Autorská citace #58
16.9.2020 09:17 - Corny
sirien píše:
A "bližší skutečnosti" má jakou přesně přidanou hodnotu? (V té hře, která je o prastarých bozích, inteligentních barvách z vnější strany vesmíru, úhlech, které nelze popsat, rybo-lidských mutantech, magii, kterou nelze pochopit bez zešílení...?)

Nebylo by lepší, kdyby ten systém byl bližší například struktuře literárních příběhů, které jsou základem a inspirací té hry?

Tohle by pro mnohé docela stálo za to zarámovat.
Autorská citace #59
16.9.2020 09:17 - Jerson
LokiB píše:
Z tvého vyjádření mi přišlo, že tuto mechaniku zlepšování považuješ za nevýhodu CoC (ok, ne díru).

Úplně na začátku mě zajímalo, co na ní Boldrick tak moc oceňuje, protože mě přišla jako ne zrovna moc zábavná, ale hlavně mi přišla podivně nadesignovaná.

Boldrick píše:
mě přesvědčili, že mám co do činění s vyspělými a hlavně nadmíru moudrými osobnostmi. Ten druhý je opravdu skvost, jen tolerance a pochopení.

Je tedy skoro nemožné po těchto osobnostech chtít z pozice mě, obtloustlého alkoholika zaseklého v minulém století, chtít po nich aby diskuzi o této (podle mě) skvělé hře, nekazili svými erudovanými příspěvky.

Boldricku, jsou tyhle osobní výpady opravdu potřeba? Nešlo by to bez nich? Nebo mezi mnou a Sirienem ani nerozlišuješ?

Píše:
A teď k věci:
Mě to učení přijde nejlepší z toho co znám. Není realistické, ale to žádná hra. Ale je to bližší skutečnosti než levelování, kdy vám skákají dovednosti, aniž by jste je byť jen zmínili. A i z dovednostních systému my to přijde nejlepší.

A ať si kdo che co chce říká, ten systém je podle mě jeden z nejreálnějších (a klidně mi napište podle vás reálnější systémy, kouknu na ně a můžeme to probrat).

Mno, tak v CPH jsem používal systém, kdy na zlepšení dovednosti je potřeba použít ji tolikrát, kolik je hodnota současné dovednosti. Tedy pro zvýšení Stopování z 5 na 6 bylo třeba 6× stopovat (a mít na to volné body zkušeností.) Není to nijak moc reálné, nicméně dovednost zvyšující se s určitou pravděpodobností o náhodnou hodnotu po libovolném (jednom či dvaceti) počtu použití na konci uzavřeného úseku děje ti přijde nějak reálná, nebo dokonce jedna z nejreálnějších? A to ještě není jisté, že k nějakému zlepšení vůbec dojde?

Reálnější systém ti napsat nemůžu, protože obecně se systémy s číselným hodnocením vyjadřující pravděpodobnost úspěchu (což má většina RPG systémů) s realitou nijak nepotkávají. Ono i hodnocení dovedností pomocí čísel je už na hraně toho, co jsou lidé reálně schopni použít a většinou se používá jen dva až pět stupňů, a že by dané číslo vyjadřovalo nějakou šanci, se kterou se zamýšlená činnost povede, a zejména v procentuelním systému ... to přijde "intuitivní jen hráčům RPG a ještě ne všem. :-)

Lethrendis píše:
Funguje ta mechanika vůbec? Tedy umožňuje vylepšovat dovednosti? Z výše napsaného jsem pochopil, že ano. Že to je opruz podle Jersona,...

Dobře, jak to tedy bude reálně fungovat ve hře? Mám dovednost třeba na 20%, což není zrovna moc na nějaké rozumné použití. Jak bych mohl dosáhnout zvýšení? No, zkusím ji použít, což znamená buď čekat na vhodnou situaci, nebo se do té situace zkusit cíleně dostat, i když to znamená, že jen jednou z pěti pokusů uspěju. Což nemusí vadit u nějaké vědomostní dovednosti, ale třeba nějaké fyzické nebo dokonce bojové může neúspěch dost bolet.
Nicméně už jsem se tedy do takové situace dostal, a dovednost používám. Nepovede se mi to, což má nějaké více či méně nemilé následky (s výjimkou případů, když skupina hraje tak, že neúspěch nežádoucí následky mít nemusí, ale myslím, že to není doporučovaný způsob hraní CoC, nebo je?) Pokud se nechci vzdát šance si dovednost zvýšit, tak se do podobné situace musím dostat znovu, což může být snadné nebo těžké, podle povahy dovednosti, a znovu riskuju neúspěch. Nicméně zhruba jeden z pěti pokusů by se mi měl podařit, a víc v danou chvíli nepotřebuju, musím jen vydržet do konce případu v jednom kuse. Pak si budu házet, a mám 80% šanci na to, že se mi dovednost zvýší. Jako není to málo, čtyři z pěti pokusů by mohly vyjít. Asi bude nemilé, když to nevyjde vůbec, nicméně šance je. A když uspěju, tak mám srovnatelnou šanci, že se mi dovednost zvýší o 10 %, což je už znatelný rozdíl, ale taky se mi může stejně dobře zvýšit jen o 1 nebo 2%, což je rozdíl, který ve hře reálně nepoznám, a pro případné zvýšení budu muset celé kolečko zopakovat na příštím sezení. To vše platí pro jednu dovednost jedné postavy.

Nevím jak tobě nebo komukoliv jinému, ale mě takový způsob zlepšování přijde jako dost náročný, náhodný a ne moc uspokojující pro někoho, kdo chce slabé stránky své postavy zlepšovat. Spíše z něj mám pocit, jako že systém preferuje spíše používání dovedností s vyšším hodnocením, které mají celkově stejnou pravděpodobnost úspěchu zlepšení (menší šance na zvýšení, ale vyšší šance na úspěšné použití, což je matematicky stejné jako obrácené šance), nicméně s menším počtem nežádoucích efektů během hry (menší podíl neúspěšných použití). Případně, že o cílené zlepšování zejména slabých schopností ani moc nejde, a prostě je vhodnější se jim spíše vyhýbat (což taky není až tak neobvyklý přístup v RPG). Že jde vlastně o postavy, které jsou co do schopností dost stabilní a moc se nemají měnit, ale aby tam alespoň nějaká možnost byla.

Tedy pokud bych na tomto pravidle měl něco ocenit já, tak spíše to, že se docela špatně cíleně zlepšuje, a prostě že hráči mají hrát hlavně s tím, co si na začátku navolili. Což není obecně špatný způsob a pro hru v prostředí CoC mi to přijde odpovídající.

Což - abych odpověděl Lokimu - tedy znamená, že zlepšování postav je vopruz, ale vopruz cílený a chtěný, a tedy nikoliv chyba nebo slabina (přičemž jsem ani jednu věc o této mechanice neřekl).

Jedna poznámka - když jsem hrál na PC hru CoC - Dark Corners of the Earth, tak to je ze dvou třetin v podstatě střílečka, ale hráč nemáš žádné číselné rozhraní a žádný "HUD" jako v klasických střílečkách. Žádné počítadlo zdraví, dokonce ani nábojů, žádné indikátory viditelnosti, vůbec žádné statistiky postavy, prostě všechno musí hráč odhadovat z toho co vidí nebo slyší jako postava. Ani nevím, zda se v průběhu postava nějak zlepšuje nebo zhoršuje, ať už ve skrývání, plížení, střelbě nebo náchylnosti k závrati či ochromení hrůzou. A ve hře to bylo jednoznačně super (možná až na počítání nábojů, kdy pocitově člověk ví, jak je zbraň těžká a tedy kolik je v ní munice).
Tedy zrovna v CoC (i když nejen v něm) bych neměl velký problém s tím, když by hráč do mechanik své postavy vůbec neviděl a nějaké zlepšování nebo zhoršování čísel by vůbec neřešil). A jsem opravdu dalek toho, abych tuhle nebo jinou mechaniku označil za špatnou. Napsal jsem jen to, že zlepšování postav mi díky této mechanice přijde dost nepředvídatelné a náhodné a působí to jako vopruz. Nic víc.

A na závěr musím říct, že mi dost vadí poznámky na nějakou nevyspělost jen kvůli tomu, že někteří mají spojeno "Jerson se vyjádřil k mechanikám = kritizuje je (za nerealističnost)." A ani si nemyslím, že bych byl nějaký specifický hráč, protože hráčů s podobným přístupem jako má já jsem potkal dost. Jen když to jsou výhradně hráči a nikoliv i GMmové, tak se v diskusích moc neprojevují.
Autorská citace #60
16.9.2020 10:29 - sirien
Lethrendis: viz Jerson výše - ten systém zlepšování spíš nefunguje obecně. Naprosto ignoruje věci jako možnost tréninku a logika nutnosti úspěšného hodu (a následně neúspěšného ověření) znamená, že z počátku a na konci je zlepšování poměrně náročné, nejsnazší je uprostřed, což je dost podivný, o té náhodné míře zlepšení ani nemluvě. Takže ano, umožní Ti to postavu nějak zlepšovat, ale ten průběh věci je spíš dost broken.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.27397203445435 secREMOTE_IP: 3.219.31.204