Pravidla

Autorská citace #21
16.7.2020 14:50 - Pan Bača
strucky: měl bych ještě jednu poznámku. Standardně píšeme u házení ZH stylem "hoď si (záchranný hod) na Odolnost se SO 15".. tzn. vlastnosti s velkým písmenem a přehozený slovosled

Příklad u kritického minutí pro 15-19 %:
Tvůj cíl musí uspět při SO 10 hodu na obratnost -> Tvůj cíl musí uspět v záchranném hodu na Obratnost se SO 10
Autorská citace #22
16.7.2020 19:31 - strucky
Díky Pane Bačo za vynikající postřehy (svůj předchozí post jsem smazal, protože jsem tam kecal děsnou hovadinu). :-D

Nahrál jsem to s těmi úpravami a ukázalo se, že Homebrewery taky přecejen umí nějaké to formátování tabulek, takže... snad je to už úplně eňo ňůňo. :-)
Autorská citace #23
16.7.2020 20:22 - Pan Bača
Ještě to velké písmeno u vlastností... Obratnost, Síla apod.
Autorská citace #24
16.7.2020 20:54 - strucky
Ehm... ne. xD
Autorská citace #25
16.7.2020 23:31 - Pan Bača
Proč?
Autorská citace #26
17.7.2020 06:47 - strucky
Protože to už je fakt maličkost. Spolu s nějakou další úpravou příště...
Autorská citace #27
7.8.2020 12:45 - Pan Bača
co je v těch tabulkách použitý za font? mám to nějaké rozstřelené
Autorská citace #28
7.8.2020 14:36 - strucky
Defaultní font z toolu, ve kterém jsem to dělal - to homebrewery něco něco, je to v tom článku. Tím chci říct, že jak se font jmenuje, to nevím. Já jsem na problém nenarazil.

Nebo Pane Bačo mluvíš o tom, že 'ž š' atd. jsou jiným fontem?
Autorská citace #29
8.8.2020 01:00 - strucky
Spravil jsem ta velká písmena u vlastností a náhodou jsem ještě narazil na jeden překlep.
Autorská citace #30
10.8.2020 08:13 - Pan Bača
jo, ý, ž apod. jsou v times new roman
Autorská citace #31
10.8.2020 09:21 - strucky
No jo, co už. :-)
To bych musel změnit komplet font, a nevím, jaké možnosti v tomhle ohledu homebrewery poskytuje. Buďme rádi, že to není v Comic Sans. xD
Třeba se na to ještě mrknu, ale vzhledem k tomu, že to byl jen takovej pár hodinovej sranda projekt mi přijde, že se to reviduje už až nějak moc často. :-D
Autorská citace #32
7.1.2023 14:54 - sirien
Nahrána verze pro JaD. Při té příležitosti (a s vědomím, že jde o překlad, ne původní struckyho práci):

Nadpisy tabulek sou weird, protože je uvedeno "Útok na blízko", ale nikde není Útok na dálku" a přitom v tabulce minutí útokem na blízko je u jedné položky rozdělené na blízko a na dálku.

- rozložení na k% mi přijde jako nesmysl, zvlášť když většina rozsahů je 5% - normálně bych to namapoval na d20. Výsledky s 1% šancí sucks anyway (1/20 na krit, 1/100 na daný výsledek... 1 z 2000 hodů. Šance že tento bude v situaci kdy to bude významné... to tam ten výsledek ani nemusí být. Ono ani 1/20 při 1/20 což je 1 z 400 neni zázrak, ale aspoň prostě rovnou přehodim tutéž kostku co mi leží pod rukou místo toho abych musel hledat nějaké desetistěnky...)

- U efektů není uvedeno jak dlouho trvají. Např. krit na blízko 2-9 - předpokládám že to je do konce tahu, stejně jako u těch nepřátel, ale ze zápisu to není jednoznačné. U 25-29 je to naprosto nejasné.

- Krit na blízko 30-39 je špatnej design, protože po kritu to vyvolá celé jedno další ověření (které může selhat, takže nic z toho), přitom efekt není (až tak) zásadní, takže by to mohlo klidně auto-successnout rovnou. Fakt že se to dubluje na 40-49 je důsledek nedostatku nápadu, inspiroval bych se na začátku tabulky a tu 30-39 bych dal za nějakou cenu (musíš u toho něco pustit nebo na to spálit Reakci nebo whatever)

- 90-94 a 100 je IMO bad design protože do věci plete Únavu která tam spíš nemá co dělat - konec tabulky bych protočil na něco jako save or zranění a auto-zranění nebo tak něco.


Tabulka minutí

"V příštím kole" je nejspíš validní, ale atypická definice trvání.


Celkově koncept minutí je bad design, protože to z postavy dělá ve většině případů idiota, což je pro hráče jen frustrující. Zajímavé řešení by bylo obrátit auto-miss v generátor nečekané dynamiky, kdy nastanou efekty které nejsou nutně špatné, ale které mění situaci (pro obě strany cca rovnoměrně) - vzor ten případ 15-19 na blízko, kdy útok způsobí že obě strany spadnou.
Autorská citace #33
7.1.2023 15:23 - LokiB
sirien píše:
vzor ten případ 15-19 na blízko, kdy útok způsobí že obě strany spadnou


Neber to, že tě chytám za slovo, ale tohle nemění situaci rovnoměrně, když se podíváš na škálu větší než je duel dvou postav. Vlastně z auto-missu to udělá v některých případech auto-win condition pro tu stranu, která minula ... ale má například dost spolubojovníků na své straně, které te zdánlivě symetrie dokáží mechanicky využít.

V tomhle je DnD boj na neporušení aspoň nějaké vyváženosti složitý, jak mechanicky pokrývá poměrně širuké spektrum situací (1na1, 1vsskupina, velké melee, do boj na dálku, do toho kouzla, k tomu možnosti jako sneak attack atd).

Jako jo, můžeme na vyváženost dlabat, někomu to bude vyhovovat.
Autorská citace #34
7.1.2023 16:10 - sirien
Loki: vyváženost se přeceňuje. To zaprvé. Ne, že by na ní nezáleželo vůbec, ale ta citlivost není tak velká jak se lidi často tváří, právě naopak.

Zadruhé jsme se asi minuli - samozřejmě ve kterékoliv konkrétní situaci to vyvážené nebude (nebo... ve většině ne), ale obecně to je "rovnoměrné", ve smyslu že ta mechanika přímo neříká, pro koho to je horší - prostě se něco stane, komu to prospěje a komu uškodí je dané kontextem.

Tj. z 1 jako "auto-fail" to udělá 1 jako "auto-miss + dramatic change". Asi není tajemství že já jsem obecně fanoušek mechanik které do akčních scén vnáší částečně (do určité míry) nepředvídatelnost a zejména dynamiku a proměnlivost, což by tohle splňovalo. Popravdě, adekvátně bych asi upravil i ty rozšířené krity, protože "ubereš ještě víc HP" nebo "ubereš ještě víc HP a příště praštíš ještě líp" mi nepřijde moc zajímavé, rozhodně ne další vyhodnocení ospravedlňující, zatímco různé manipulace protivníky nebo možnost vlastního pohybu a manévrů už mi zajímavé přijdou dost.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.083151817321777 secREMOTE_IP: 3.84.7.255