Pravidla

Autorská citace #1
13.7.2020 13:23 - sirien
moc hezké. Dovolím si sem odložit cross-referenci na související diskusi:

Konkrétní zranění během souboje
Autorská citace #2
13.7.2020 14:29 - strucky
V názvosloví jsem se řídil českým překladem PHB (PPH), jen mi prosím odpusťte použití stop a ne sáhů - já je prostě nějak nemusím.

Když najdete chybu, nebo kdyby něco nedávalo smysl, uveďte prosím v jaké tabulce to je a jaký je to řádek. Nesmysl porovnám s ENG originálem a opravím, překlep... inu překlep jenom opravím. :-D Čím víc buněk v tabulce přibývalo, tím víc mi z toho začala jít hlava kolem, tak se mohlo stát, že jsem někde něco přehodil.

sirien: Díky :-)
Autorská citace #3
13.7.2020 14:36 - Nachtrose
Ted poprosim prelozit jeste tohle ;-)
Autorská citace #4
13.7.2020 14:42 - strucky
Nachtrose: Jak na to koukám, tak takovej masochista zase nejsem. (☉。☉)!
Autorská citace #5
13.7.2020 15:48 - ShadoWWW
Nachtroseho tip píše:
6196 Target is shunned by polite society

:-o
Autorská citace #6
13.7.2020 17:50 - Pan Bača
To zarovnání na střed vypadá zvláštně... Nechtěl bys to hodit do bloku doleva? Teda jestli to půjde.
Taky by to chtělo rozšířit první sloupec, ať není rozházený na dva řádky.
Místo pomlčky použít spojovník. A ty sáhy by byly fakt lepší, takhle to nehraje s příručkami.

Ale jinak to vypadá dobře, mohli bychom to s děckama vyzkoušet.. Prozatím neteř při kritickém minutí zlomila rapír, tak ta by to určitě ocenila... :-D
Autorská citace #7
13.7.2020 18:37 - strucky
Pane Bačo, ten levý sloupec, nad tím jsem bádal snad půl hodiny, ale v tom editoru to prostě nejde, nebo jsem na to nepřišel. Taky mě štve, že jsou ty dvě hodnoty rozhozené do dvou řádků. Zkusím tvůj tip s tím spojovníkem, až zjistím, jak se dělá. :-D

Zarovnat doleva by nebyl problém. Nad tím jsem ani nepřemýšlel, jak by to vypadalo/by se to četlo líp. Navečer to tu zaktualizuji.

Nakonec udělám dvě verze, druhou pro sáhy. Já je prostě mít nemůžu, ale lidi si budou moct vybrat. :-D
Autorská citace #8
13.7.2020 18:53 - Pan Bača
Změnit šířku sloupce by pomohlo, ne?
Než úplně doleva by bylo lepší do bloku, ale to je na vyzkoušení, ať to zase někde neroztahuje mezery.
Za sáhy díky.
Jak bude chvilka, mrknu na překlepy, jen jsem tam nakoukl a hned mě něco praštilo.
Autorská citace #9
13.7.2020 18:57 - strucky
Hele on to totiž není úplně klasicky tabulkový editor. Skoro všechno to dělá automaticky a nedá se to ovlivnit.

Když to budu předělávat na sáhy, taky ještě mrknu na ty překlepy. Korekci jsem, na férovku, prostě vůbec nedělal. :-D

PS. Ten spojovník mi to tam prostě neudělá. :-(
Autorská citace #10
13.7.2020 19:18 - strucky
Tak vlevo nebo uprostřed? :-)

Autorská citace #11
13.7.2020 19:19 - Šaman
Jestli je to GM Binder, tak ta tabulka se sá nastylovat pomocí CSS. Pro plnou kontrolu pak lze nepoužívat MD syntax, ale napsat ji v HTML včetně možnosti mít každou buňku s vlastní třídou, na kterou se pak odkážeš v tom CSS.

Nastavit padding (left a right) ale stačí pro `th, td` bez dalších podrobností. Zvlášť, jestli maš v dokumentu jen tu jednu tabulku (takže tím nerozbiješ nic dalšího).
Autorská citace #12
13.7.2020 19:38 - strucky
No štve mě, že jsem to od začátku nezačal dělat v GM Binderu. V ten moment jsem na něj úplně zapomněl a rozdělal jsem to v prvním online editoru, který na mě vyflusl google. A tady toho s tabulkou fakt moc dělat nejde https://homebrewery.naturalcrit.com/
Autorská citace #13
13.7.2020 19:46 - strucky
Asi jsem debil a přiznám se, že mi to při pondělí moc nemyslí. Bude "sáhový" ekvivalent 1k6*5 stop prostě 1k6 sáhů? Něco mi říká, že ne, ale mozek prostě ne a ne zapnout. :-D

edit: Tak jsou nahrané oba ekvivalenty, stopy/sáhy. Zatím jsem nechal zarovnání na střed. Pokud se shodne víc lidí, že je to lepší vlevo, tak to ještě předělám. Plus tam bylo fakt dost šotků, tak opraveno. :-)
Autorská citace #14
13.7.2020 20:50 - ShadoWWW
1k6*5 stop je 1k6 sáhů.
Autorská citace #15
13.7.2020 20:56 - strucky
ShadoWWW
Díky za ujištění. Dal jsem to tam už tak, jak říkáš, protože jsem tomu nakonec stejně tajně vnitřně věřil, jen jsem dneska úplně tomu mozku nevěřil. :-)
Autorská citace #16
13.7.2020 22:49 - Vlčák
Zarovnat doprostřed. Ideál.
Autorská citace #17
16.7.2020 06:46 - Pan Bača
doleva. To střední zarovnání je takové rozsypané.

Jinak místo Hod na % napiš k100 nebo jen % a ušetříš zalomení buňky.
Autorská citace #18
16.7.2020 12:48 - Nachtrose
Pan Bača: alternativne se taky pouziva k% (d% )
Autorská citace #19
16.7.2020 13:19 - Pan Bača
jj. na to jsem zapomněl. každopádně všechno je kratší než "Hod na %"
Autorská citace #20
16.7.2020 14:02 - strucky
Uuuf lidi, to už je taková maličkost, která se vzhledem toho sloupce jako celku ani nehne, takže se mi do toho úplně nechce. :-D
Autorská citace #21
16.7.2020 14:50 - Pan Bača
strucky: měl bych ještě jednu poznámku. Standardně píšeme u házení ZH stylem "hoď si (záchranný hod) na Odolnost se SO 15".. tzn. vlastnosti s velkým písmenem a přehozený slovosled

Příklad u kritického minutí pro 15-19 %:
Tvůj cíl musí uspět při SO 10 hodu na obratnost -> Tvůj cíl musí uspět v záchranném hodu na Obratnost se SO 10
Autorská citace #22
16.7.2020 19:31 - strucky
Díky Pane Bačo za vynikající postřehy (svůj předchozí post jsem smazal, protože jsem tam kecal děsnou hovadinu). :-D

Nahrál jsem to s těmi úpravami a ukázalo se, že Homebrewery taky přecejen umí nějaké to formátování tabulek, takže... snad je to už úplně eňo ňůňo. :-)
Autorská citace #23
16.7.2020 20:22 - Pan Bača
Ještě to velké písmeno u vlastností... Obratnost, Síla apod.
Autorská citace #24
16.7.2020 20:54 - strucky
Ehm... ne. xD
Autorská citace #25
16.7.2020 23:31 - Pan Bača
Proč?
Autorská citace #26
17.7.2020 06:47 - strucky
Protože to už je fakt maličkost. Spolu s nějakou další úpravou příště...
Autorská citace #27
7.8.2020 12:45 - Pan Bača
co je v těch tabulkách použitý za font? mám to nějaké rozstřelené
Autorská citace #28
7.8.2020 14:36 - strucky
Defaultní font z toolu, ve kterém jsem to dělal - to homebrewery něco něco, je to v tom článku. Tím chci říct, že jak se font jmenuje, to nevím. Já jsem na problém nenarazil.

Nebo Pane Bačo mluvíš o tom, že 'ž š' atd. jsou jiným fontem?
Autorská citace #29
8.8.2020 01:00 - strucky
Spravil jsem ta velká písmena u vlastností a náhodou jsem ještě narazil na jeden překlep.
Autorská citace #30
10.8.2020 08:13 - Pan Bača
jo, ý, ž apod. jsou v times new roman
Autorská citace #31
10.8.2020 09:21 - strucky
No jo, co už. :-)
To bych musel změnit komplet font, a nevím, jaké možnosti v tomhle ohledu homebrewery poskytuje. Buďme rádi, že to není v Comic Sans. xD
Třeba se na to ještě mrknu, ale vzhledem k tomu, že to byl jen takovej pár hodinovej sranda projekt mi přijde, že se to reviduje už až nějak moc často. :-D
Autorská citace #32
7.1.2023 14:54 - sirien
Nahrána verze pro JaD. Při té příležitosti (a s vědomím, že jde o překlad, ne původní struckyho práci):

Nadpisy tabulek sou weird, protože je uvedeno "Útok na blízko", ale nikde není Útok na dálku" a přitom v tabulce minutí útokem na blízko je u jedné položky rozdělené na blízko a na dálku.

- rozložení na k% mi přijde jako nesmysl, zvlášť když většina rozsahů je 5% - normálně bych to namapoval na d20. Výsledky s 1% šancí sucks anyway (1/20 na krit, 1/100 na daný výsledek... 1 z 2000 hodů. Šance že tento bude v situaci kdy to bude významné... to tam ten výsledek ani nemusí být. Ono ani 1/20 při 1/20 což je 1 z 400 neni zázrak, ale aspoň prostě rovnou přehodim tutéž kostku co mi leží pod rukou místo toho abych musel hledat nějaké desetistěnky...)

- U efektů není uvedeno jak dlouho trvají. Např. krit na blízko 2-9 - předpokládám že to je do konce tahu, stejně jako u těch nepřátel, ale ze zápisu to není jednoznačné. U 25-29 je to naprosto nejasné.

- Krit na blízko 30-39 je špatnej design, protože po kritu to vyvolá celé jedno další ověření (které může selhat, takže nic z toho), přitom efekt není (až tak) zásadní, takže by to mohlo klidně auto-successnout rovnou. Fakt že se to dubluje na 40-49 je důsledek nedostatku nápadu, inspiroval bych se na začátku tabulky a tu 30-39 bych dal za nějakou cenu (musíš u toho něco pustit nebo na to spálit Reakci nebo whatever)

- 90-94 a 100 je IMO bad design protože do věci plete Únavu která tam spíš nemá co dělat - konec tabulky bych protočil na něco jako save or zranění a auto-zranění nebo tak něco.


Tabulka minutí

"V příštím kole" je nejspíš validní, ale atypická definice trvání.


Celkově koncept minutí je bad design, protože to z postavy dělá ve většině případů idiota, což je pro hráče jen frustrující. Zajímavé řešení by bylo obrátit auto-miss v generátor nečekané dynamiky, kdy nastanou efekty které nejsou nutně špatné, ale které mění situaci (pro obě strany cca rovnoměrně) - vzor ten případ 15-19 na blízko, kdy útok způsobí že obě strany spadnou.
Autorská citace #33
7.1.2023 15:23 - LokiB
sirien píše:
vzor ten případ 15-19 na blízko, kdy útok způsobí že obě strany spadnou


Neber to, že tě chytám za slovo, ale tohle nemění situaci rovnoměrně, když se podíváš na škálu větší než je duel dvou postav. Vlastně z auto-missu to udělá v některých případech auto-win condition pro tu stranu, která minula ... ale má například dost spolubojovníků na své straně, které te zdánlivě symetrie dokáží mechanicky využít.

V tomhle je DnD boj na neporušení aspoň nějaké vyváženosti složitý, jak mechanicky pokrývá poměrně širuké spektrum situací (1na1, 1vsskupina, velké melee, do boj na dálku, do toho kouzla, k tomu možnosti jako sneak attack atd).

Jako jo, můžeme na vyváženost dlabat, někomu to bude vyhovovat.
Autorská citace #34
7.1.2023 16:10 - sirien
Loki: vyváženost se přeceňuje. To zaprvé. Ne, že by na ní nezáleželo vůbec, ale ta citlivost není tak velká jak se lidi často tváří, právě naopak.

Zadruhé jsme se asi minuli - samozřejmě ve kterékoliv konkrétní situaci to vyvážené nebude (nebo... ve většině ne), ale obecně to je "rovnoměrné", ve smyslu že ta mechanika přímo neříká, pro koho to je horší - prostě se něco stane, komu to prospěje a komu uškodí je dané kontextem.

Tj. z 1 jako "auto-fail" to udělá 1 jako "auto-miss + dramatic change". Asi není tajemství že já jsem obecně fanoušek mechanik které do akčních scén vnáší částečně (do určité míry) nepředvídatelnost a zejména dynamiku a proměnlivost, což by tohle splňovalo. Popravdě, adekvátně bych asi upravil i ty rozšířené krity, protože "ubereš ještě víc HP" nebo "ubereš ještě víc HP a příště praštíš ještě líp" mi nepřijde moc zajímavé, rozhodně ne další vyhodnocení ospravedlňující, zatímco různé manipulace protivníky nebo možnost vlastního pohybu a manévrů už mi zajímavé přijdou dost.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10023093223572 secREMOTE_IP: 18.117.182.179