Kultura

sirien
6.6.2020 18:27
Dungeons & Dragons 5e (III)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE, diskusi k nim tady.
- online překlad (cz SRD)

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.


En zdroje:
- Základní pravidla v angličtině (Basic rules) zdarma ke stažení
- Errata
- oficiální SRD ("Licence")


___________________________________

DŮLEŽITÉ

Narozdíl od svých předchůdců, tato diskuse slouží:
- pro oznamování novinek
- jako rozcestník důležitých odkazů
- pro super obecné záležitosti

Konkrétní dotazy nebo problematiky prosím sesměrovávejte do samostatných diskusí. Vůbec se nebojte případně založit novou.

___________________________________

Tematické DnD 5e diskuse
Výčet není kompletní a neobsahuje články a diskuse k článkům

Potlach&fun
Nejhorší kouzlo
Délka soubojů

Pravidlová Q&A
Působení kouzel (dotazy)
Sesílání kouzel (dotazy)
Akce Příprava (Ready), vícenásobný útok
Koniny v pravidlech (koně a pravidla pro jízdní boj)
Zranění flakónků a jejich obsahu
Zlodějské náčiní a Zdatnost
Boj pod vodou

Design a kritika
Kritika 5e (/DnD) designu
Vyváženost a patche

Related
DnD licence a práva

Pro zkrácené označení Triků preferujete:

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
"T" (jako "Trik")kladné body16
"0" (jako "0. Stupeň)kladné body13
Autorská citace #1
8.6.2020 00:00 - LokiB
Z diskuse o Noci goblinů:
Píše:
Loki: Třeba postava se silou 20, která má ale z nějakého důvodu omezen Pohyb na 5 stop za kolo? Jak bys určil, kolik může skočit?

sirien: Fiatem podle okolností a situační a příběhové logiky.
Další otázka?


To je dost divná odpověď.
Podle mě, tohle řešení není v duchu DnD. Může být, že ti DnD jeho postupy nejsou moc blízké. A třeba to do JaD změníš, že to nebude čisté DnD-like, ale něco více v duchu, který ti přijde lepší.

DnD se snaží být konzistentní a dávat stejná řešení, bez ohledu na okolnosti a situaci.
Autorská citace #2
8.6.2020 00:22 - sirien
Mě přijde, že DM fiating nad výkladem pravidel spolu s brutálnim house-rulingem je dokonale v duchu 40 leté DnD tradice (od 1974 do dneška mínus všemi nesnášená 4e).
Autorská citace #3
8.6.2020 00:49 - LokiB
DM fiat určitě je dokonale v duchu DnD ... ale konzistentní :) Když jednou DM rozhodne, že kouzlo funguje tak a tak, funguje tak pokaždé. tedy to je pro mě duch DnD od doby oDnD.
Tím se magie v DnD může lišit od her s vágnější a volněji používanou magií.
Autorská citace #4
8.6.2020 02:42 - sirien
Já nikdy netvrdil, že bych měnil výklad kuzla. To na co ses ptal byla herně bezprecedentní a pravidly nedefinovaná interakce dvou speciálních magických efektů a na to sem Ti napsal, že bych to rozhodnul podle toho, co za efekty by to bylo (a to nejen gamisticky - snížení rychlosti - ale i fluffově. Snížení rychlosti nekrotickým oslabením, zpomalením času a zapadáním do bahna může dávat tři různé logiky fiat posouzení).
Autorská citace #5
8.6.2020 07:55 - Corny
Že se ptám, kde v pravidlech DnD je zakotveno nějaké pravidlo nebo alespoň zásada, že má být GM konzistentní?
Autorská citace #6
8.6.2020 08:58 - wlkeR
Corny: To není pravidlo D&D, to je pravidlo "don't be a d*ck."

Jako D&D příručky to citují velice běžně, snad každý dobrodružství cílený na spíš začínající DM zdůrazňuje, že když nevíš, tak si to vymysli, ale když už je to jednou jedním způsobem, tak se toho potom drž.

Jako jo, někdy udělá DM nějakej ruling, kterého následně lituje, nebo se zjistí, že je to jinak a chce to změnit. Pak jde za hráčema a řekne, "hele, vím, že jsem řekl X, ale správnější/lepší/rozumnější/??? mi teď, když jsem měl čas to promyslet, mi přijde Y. Je to ok?" Protože když si prostě interpretuješ všechno jako to zrovna v danou chvíli cítíš, není to fér; ze hry se stávají diskuse o pravidlech a hráči si pořád musí hlídat, kdy a kde je svačíš, nebo jim naopak nadržuješ.

EDIT: Omlouvám se, jestli zním útočně. Jsem v nějaký psycho náladě. Teď bych se sebou ani nehrál :)
Autorská citace #7
8.6.2020 09:09 - Corny
Jde mi o to, že pokud se řekne, že je něco v "Duchu tradice DnD", tak čekám, že se to v těch pravidlech více méně opakovaně objevuje. A skutečně mě zajímá, jestli to tam je, není to ode mě ani žádná narážka s tím, že vím, že to tam není.

sirien píše:
(od 1974 do dneška mínus všemi nesnášená 4e).

Mimochodem, mě 4e docela sedla :D Pokud od toho má člověk ty správný očekávání, tak je ta hra dle mého naplňovala docela dobře :)
Autorská citace #8
8.6.2020 09:58 - sirien
Autorská citace #9
8.6.2020 10:30 - LokiB
sirien píše:
To na co ses ptal byla herně bezprecedentní a pravidly nedefinovaná interakce dvou speciálních magických efektů


Tak to jsme se nepochopili ... neměl jsem nijak na mysli 2 magické efekty. Pohyb omezen na 5 stop může mít třeba daná příšera ze svého popisu (je veliká a pomalá), nebo je to někdo, kdo má nohy svázané řetězy, aby nemohl "rychle utíkat", nebo nějaký jiný důvod ... magický efekt je asi taky možnost, ale nebylo to primárně tak myšleno.

Corny píše:
Že se ptám, kde v pravidlech DnD je zakotveno nějaké pravidlo nebo alespoň zásada, že má být GM konzistentní?


Nevím, jak by v pravidlech mělo být psáno, že je něco v duchu pravidel ... je to tedy "jen můj názor" na to, co "je v duchu DnD pravidel".
Navíc, to jsou nějaké moderní bullshity, dávat do pravidel do rámečků upozornění stupidním hráčům "pozor, toto je a toto není v duchu pravidel". v solidních systémech, mezi které patří i DnD, "to prostě hráči vědí" :P
Autorská citace #10
8.6.2020 10:39 - sirien
Loki: že speciální/situační efekt udeláš nemagickým na mé odpovědi nic nemění.
Autorská citace #11
8.6.2020 10:54 - Corny
LokiB píše:
Navíc, to jsou nějaké moderní bullshity, dávat do pravidel do rámečků upozornění stupidním hráčům "pozor, toto je a toto není v duchu pravidel". v solidních systémech, mezi které patří i DnD, "to prostě hráči vědí" :P


Takže "Duch pravidel DnD" vlastně nijak nevychází z toho, co je v pravidlech DnD napsané O_o?
Autorská citace #12
8.6.2020 11:02 - LokiB
sirien:Ok, chápu tvůj point.

Corny: sorry, nechápu tvůj point, ale tuto část diskuse opouštím, protože mi přijde moc hloupá.
Autorská citace #13
12.6.2020 09:07 - exi
Tak podle (nepotrvzenýho) leaku bude podzimní dobrodružství opravdu z Icewind Dale. Další info tady.

Autorská citace #14
18.6.2020 22:24 - exi
Běží D&D Live 2020
1. část - live play BGIII
2. část - představení Rime Of The Frostmaiden (hororový story dělaný podobně jako Essentials, tedy složený z jednotlivých questů, který můžete projít buď všechny, nebo je libovolně odebírat; obsahuje pravidla pro různý hry a sporty pro hráče)
Autorská citace #15
21.6.2020 19:11 - Kasai Hendie
Půjdou do překladu i povolání jako psionik, mystik nebo pistolník?
Autorská citace #16
21.6.2020 19:13 - Pan Bača
exi píše:
dobrodružství opravdu z Icewind Dale


bude překlad? ;-)
Autorská citace #17
21.6.2020 19:19 - exi
PB: Já myslím, že to dobou pojedu Cyberpunk, jestli teda už vyjdou plný pravidla a bude to stát za to.

Ale je fakt, že Rime Of The Frostmaiden je po delší době WotC knížka, která mě donutila zvednout obočí.
Autorská citace #18
21.6.2020 20:00 - chrochta
to Pan Bača: Zcela jistě. Sever je moje zájmová oblast, takže pokud náhodou nikdo jiný nebude mít zájem, pustím se do toho. Ne hned, ale pustím.
Autorská citace #19
21.6.2020 22:03 - Flaxik
Nevím, jestli je vhodné psát zrovna sem, ale lepší diskusi jsem nenašel a novou se mi kvůli tomu zakládat nechce - měl by někdo zájem o přeložené karty s předměty - konkrétně verze od Paula Webera (viz: https://dm-paul-weber.tumblr.com/)?
Používám to pro mojí družinu (bohužel polovina z nich nejsou úplně kamarádi s angličtinou) a když už jsou hotové (samozřejmě zdaleka ne všechny), tak je můžu dát v plen.
Autorská citace #20
21.6.2020 22:11 - Flaxik
Jo, asi ještě příklad ke stažení:
k tisku: https://uloz.to/file/VkhIWyH6ATRM/gem-list3-pdf
sólo předmět: https://uloz.to/file/3BSCqHwJLI75/vak-beztize1-png
Autorská citace #21
9.7.2020 11:03 - ShadoWWW
DnD 5e Starter Set od 3PP (= ne od WotC). :-o
Autorská citace #22
9.7.2020 11:12 - PetrH
No takový starter set by se šikl k JaD
Autorská citace #23
9.7.2020 21:56 - MirTur
PetrH píše:
No takový starter set by se šikl k JaD

No tam bohužel avizovali že nebude se světem, takže smolík.
Autorská citace #24
9.7.2020 22:41 - PetrH
Ano já vím. To měl být pokus o střelbu do vlastních řad....
Autorská citace #25
9.7.2020 23:22 - sirien
Problém je poptávka a tvůrčí kapacita. Už JaD nejsou triviální v základu takže by nebylo rozumný zadání ještěp dál rozšiřovat než sme vůbec přeskočili základní laťku.

Pokud až budou JaD v základu zkompletovaný někdo přijde a řekne "hej, udělejme JaD starter set pro Asterion/Tarii/whatever vyjma Končiny" tak se o tom budu rád bavit, ale ta část světa atp fakt nechci aby visela na mě.

(Abych byl transparentní, Karpianus si klidně může udělat i Končinu pokud se se Skavenem dohodne, ale ode mě k tomu nebude fň pomoci - minimálně ne bez faktury s mojí zcela non-fandom sazbou. Co Log a ostatní je jejich problém, za ně v tomhle nemluvím)


EDIT: jako technicky s tím že JaD píšeme v základu hodně přívětivě pro nováčky by pak starter set verze pravidel už neměl být takový problém. Ale to je fakt diskuse do budoucna a kdyžtak bych jí vedl v JaD tématu.
Autorská citace #26
9.7.2020 23:36 - Log 1=0
Já to mám v zásadě stejně, akorát tedy klidně pomůžu i s Končinou, pokud v ní už nebudou zbytečné čuňačiny a hovadiny. Což tedy LK tuším říkal že už být nemají, ale neověřoval jsem si, zdali tomu tak skutečně je.
Autorská citace #27
13.7.2020 21:29 - ShadoWWW
Nová UA přináší po dlooouhé době nové odbornosti.

Ten Kuchař je perfektní! :-)
Autorská citace #28
13.8.2020 13:14 - ShadoWWW
Vyplňte oficiální D&D dotazník a přispějte k tomu, jak bude D&D vypadat v budoucnu!
Autorská citace #29
13.8.2020 13:40 - cyrasil
Tusite jaky je duvod (napr. licence), proc v tom dotazniku nejsou u prislusne otazky zminene ty novsi settingy (Ravnica/Theros, Wildemount)?
Autorská citace #30
13.8.2020 16:01 - strucky
Hlavně bacha, ten dotazník je snad na půl hodiny.
Autorská citace #31
24.8.2020 17:32 - pilchowski
Autorská citace #32
26.8.2020 18:02 - LokiB
A tady je ke Cauldronu nějaký krátký povídání:

dnd-5e-tashas-cauldron-of-everything-preview
Autorská citace #33
28.8.2020 01:32 - Zarahel
pilchowski píše:
novej ofišl hardcover DnD 5e


Tak u tohoto se mi dost zamlouvá alternative cover.
Autorská citace #34
10.9.2020 17:12 - exi
Krátký guide k Rime of the Frostmaiden. Zajímavý hlavně tím, že obsahuje shrnutí příběhu. Obviously plný spoilerů.
Autorská citace #35
11.9.2020 15:02 - MirTur
exi píše:
Krátký guide k Rime of the Frostmaiden.

To vypadá jako souvislá kampaň. První spekulace byly že půjde o něco ve stylu Ghost of Saltmarsh.
Autorská citace #36
11.9.2020 15:15 - exi
MirTur: Tak jestli to byly první spekulace, tak se potom vyvrátily. Pokud vím, tak to později promovali jako souvislou kampaň, ale s tím, že jednotlivý "questy" můžeš přidávat a odebírat bez vlivu na celek.
Autorská citace #37
11.9.2020 19:23 - mrkew
Takže něco jako drak z ledového štítu? No spoiler zatím :)
Autorská citace #38
12.9.2020 08:10 - exi
mrkew Tak tiše doufám, že tady bude ten příběhový oblouk trochu nosnější :)

Jinak tady je review na RotF. Samozřejmě bez odehrání, což je trochu zrádný.
Autorská citace #39
12.9.2020 11:03 - BasilisK (dohlizejic
Icewind Dale vypadá luxusně. Ilustrace super jako vždy a za mě obrovské plus - barevné mapy ( konečně ne Dyson Logos). Nic proti jeho tvorbě, ale více mi sedí do OSR. produktů. Jako vždy, pardon za spam. A zase půjdu
Autorská citace #40
12.9.2020 12:15 - ShadoWWW
BasilisK +1

Mám stejný názor.
Autorská citace #41
15.9.2020 20:48 - ShadoWWW
Na DDB už je to nové dobrodružství. Koukali jste na něj už někdo?
Autorská citace #42
23.9.2020 21:45 - ShadoWWW
Bez spoilerů.
Dnes jsem si koupil nové velké D&D dobrodružství Icewind Dale: Rime of the Frost Maiden. A hned jsem ho přečetl jedním dechem (320 stran, uf!). Moje první dojmy:
1) Masivní obsah: D&D 5e kampaně mívají standardně 256 stran, tato má 320 stran, takže spolu s Bestiářem (který měl taky 320 stran) se řadí mezi dvě největší knihy páté edice.
2) Nádherné, atmosférické ilustrace: Ilustrace jsou v D&D na vysoké úrovni, tady jdou ale ještě dál a překonávají svůj běžný standard.
3) Spousta nových nestvůr a kouzelných předmětů: D&D kampaně běžně mívají unikátní nestvůry, které se neobjevují nikde jinde. Tady jich je ale násobně více. Je to logické. V Bestiáři po pravdě není moc nestvůr, které by se hodily do ledové, nehostinné pustiny. Toto dobrodružství tento dluh splácí. Nové kouzelné předměty jsou nápadité.
4) Mapy Mikea Schleye jsou zpět: D&D mapy Jareda Blanda mi připadají moc umělecké, mapy Tima Hartina zas příliš old-schoolové. Mike Schley je má krevní skupina a jsem rád, že po několika modulech se opět setkávám s jeho nádhernými mapami, uměleckými i praktickými, které svým osobitým přístupem vypráví příběh samy o sobě.
5) Sandboxový styl: Svým sandboxovým stylem prvních kapitol mi tato kampaň připomíná Storm King's Thunder, i když tady je ta sandboxovitost ještě silnější. Mohla by vyhovovat i těm, kteří mají rádi sandbox, ale SKT jim kvůli railroadovým eventům nesedl.
6) Hororová atmosféra: Chris Perkins v doslovu píše, že se při psaní tohoto dobrodružství inspiroval filmy The Thing, The Shining a Alien a Lovercraftovým At the Mountains of Madness. Při čtení na vás tento styl hororů dýchá. Těžko posoudit, jestli se to povede i ve hře, podobně jako v Curse of Strahd, nebo ne. Perkinsův doslov je ale třešnička na dortu, ve které zmiňuje (zejména pro americké publikum), že pandemická karanténa nám skvěle navodila atmosféru odloučení, které budou dobrodruzi zažívat na Planině ledového větru v tomto dobrodružství. (Což bylo neplánované, protože v době psaní tohoto dobrodružství se o žádném Covid-19 ještě nevědělo.)
Autorská citace #43
23.9.2020 22:30 - sirien
ShadoWWW píše:
neplánované, protože v době psaní tohoto dobrodružství se o žádném Covid-19 ještě nevědělo

A tomu jako máme věřit, jo? Já myslim, že by Wizardy měl navštívit někdo od FBI.
Autorská citace #44
25.9.2020 10:59 - pilchowski
Rime of the Frostmaiden už je i na 5e.tools
Autorská citace #45
9.10.2020 21:30 - sirien
Diskusi o tom jak zabránit kouzlení... průběžně odděluju sem

Klidně v tom pokračujte, ale prosím v onom výše odkázaném tématu. Posty z téhle diskuse tam pak průběžně přesunu jak se k tomu budu během večera dostávat (a odtud je pak odmažu)

Sorry za zmatek, bohužel Kostka aktuálně neumí oddělit diskusi žádnym elegantnim způsobem :/
Autorská citace #46
9.10.2020 21:47 - ShadoWWW
Určitě mrkněte na Unspoken Rules in DnD 5E. Dost dobrý přehled. A v popisu pod videem mají i timestampy s jednotlivými podtématy.
Autorská citace #47
22.10.2020 08:27 - wlkeR
Dobrá zpráva - Wizardi vyhlásili D&D Virtual Play Weekends, kde by se mohla objevit nová (?) dobrodružství pro Adventurer's League.

Špatná zpráva - minimálně DMové mohou být jenom amíci (tedy lidi s americkým tax id).

Otázka - neuděláme si vlastní?
Autorská citace #48
22.10.2020 09:48 - Necromancer
Co? Amíky? XD
Autorská citace #49
23.10.2020 12:14 - Gurney
wlker: jen D&D nebo i pro jiná rpg?
Autorská citace #50
23.10.2020 12:32 - wlkeR
To je asi jedno, nikdo externí nás organizovat nebude a na plat asi taky můžeme zapomenout, jen mi přišla fajn ta myšlenka, že bysme párkrát do roka vypsali nějaké komunitní oneshoty. Kór když nevyšla Dálava.

Jestli přijdu na to, jak založit téma, zkusím něco vytvořit. Třeba se to ujme.
Autorská citace #51
24.10.2020 08:43 - Necromancer
Oneshoty beru. Kaple na útesech, Alcrossský řezník, Pobřeží snů, Sliz tady (ok, to asi není nejlepší nápad, možná jen nějakou upravenou verzi) bych si zahrál s bandou lidí moc rád. Večer... V tichu... Při světle svíčky a monitoru... Nebo třeba sólo Ravenloft nebo TPK Chrám.
Autorská citace #52
31.10.2020 07:20 - exi
Tady je ukázka několika subclass z Tashas Cauldron.
Pro JaD crew. Teď nevím, jestli se to vědělo nebo jestli to je problém, ale je tam alchymista.

EDIT: Tady je celý obsah.
Autorská citace #53
31.10.2020 11:01 - strucky
Subclass Alchymista pro Artificera je už od Eberronu. Tady to jenom reprintují, vč. spousty dalších, aby to bylo všechno pohromadě.
Autorská citace #54
31.10.2020 11:43 - ShadoWWW
Přidali mu tu ale jeden obor.
Autorská citace #55
1.11.2020 00:09 - sirien
Jestli to je Alchymista co byl u Artificera, tak to je dost jedno. Ale díky za echo.

Matt Mercer (?? nebo jinej Matt? Nebo někdo úplně jinej?) někde v něčem vydal nějaká pravidla pro hrady a miniony postav, co se pamatuju, je to tak? (=nemám je, chtěl bych do nich mrknout a rozhodně tim vůbec nic nenaznačuju... dík :) )
Autorská citace #56
1.11.2020 00:30 - York
Sirien: Matt Colville, produkt se jmenuje Strongholds and Followers.
Autorská citace #57
1.11.2020 00:35 - sirien
Aha, ten špatnej Matt.

Každopádně díky moc... někomu :)
Autorská citace #58
1.11.2020 06:20 - pilchowski
Autorská citace #59
1.11.2020 07:25 - ShadoWWW
Je to i ty víš kde.
Autorská citace #60
1.11.2020 10:30 - strucky
Btw. budou i Království a válčení. :-)
Autorská citace #61
28.11.2020 10:36 - sirien
půjčím si post v téhle diskusi a poprosím i hráče DnD co se o JaD nezajímají, zda by mohli vyjádřit svůj názor a zkušenost k jedné otázce ohledně práce s knihou. Díky.
Autorská citace #62
7.1.2021 20:23 - cyrasil
Autorská citace #63
7.1.2021 20:26 - cyrasil
Presunuto odsud
Nekupoval jste nekdo v posledni dobe Volova pruvodce (fyzickou knizku)? Pokud jo, jsou tam uz ty updatovane rasy (bez postihu)?
Autorská citace #64
11.1.2021 19:47 - cyrasil
Tak to leaklo trochu driv: https://www.penguinrandomhouseretail.com/book/?isbn=9780786967223. Vypada to na knizku ve stylu Yawning portal/Saltmarsh.
Autorská citace #65
12.1.2021 14:03 - exi
Candlekeep Mysteries - 16. 3. 2021

An anthology of seventeen mystery-themed adventures for the world’s greatest roleplaying game.
Candlekeep attracts scholars like a flame attracts moths. Historians, sages, and others who crave knowledge flock to this library fortress to peruse its vast collection of books, scribbled into which are the answers to the mysteries that bedevil them. Many of these books contain their own mysteries ̶—each one a doorway to adventure. Dare you cross that threshold?

· 17 mystery-themed D&D adventures, each tied to a book discovered in the famed library fortress of Candlekeep
· Easy to run as stand-alone mini adventures or to drop into your home campaign
· Adventures span play from levels 1 to 16
· Includes a full poster map of Candlekeep, plus detailed descriptions of the various locations, characters, and creatures that reside within it
· Introduces a variety of Dungeons & Dragons monsters, items, and non-player characters (NPCs)

Candlekeep Mysteries is a collection of seventeen short, stand-alone D&D adventures designed for characters of levels 1–16. Each adventure begins with the discovery of a book, and each book is the key to a door behind which danger and glory await. These adventures can be run as one-shot games, plugged into an existing Forgotten Realms campaign, or adapted for other campaign settings. This book also includes a poster map of the library fortress and detailed descriptions of Candlekeep and its inhabitants.

Autorská citace #66
12.1.2021 15:00 - Log 1=0
exi píše:
· 17 mystery-themed D&D adventures, each tied to a book discovered in the famed library fortress of Candlekeep

No, detektivek je v modulech málo, takže dobré, ale bojím se, aby to neskončilo hroznými railroady.
exi píše:
· Easy to run as stand-alone mini adventures or to drop into your home campaign

Super.
exi píše:
· Adventures span play from levels 1 to 16

Ignorování high levelů v modulech je fakt už na pěst. Jako chápu, že se s nima nepočítá v kampaních, protože high kampaně budou zas trochu jiné a tak. Ale U těhle minidobrodružství? Jako, kde jinde si to má skupina vyzkoušet, pokud si to PJ nemá vyrobit sám?
exi píše:
· Includes a full poster map of Candlekeep, plus detailed descriptions of the various locations, characters, and creatures that reside within it

Ten způsob, kdy Wizardi přidávají kusy Lorebooků k dobrodružství, se kterými ten lore vlastně nesouvisí, je trapný. Jako, chápu, že samostaně by se to nevyplatilo, a dát to jako bonus k dobrodružství je vlastně fajn řešení. Ale nemohly by ty dobrodružství s tím lorem pak pracovat? Stejně se týkají tak jednoho města.
exi píše:
· Introduces a variety of Dungeons & Dragons monsters, items, and nonplayer characters (NPCs)

To je inzerováno? To se snad rozumí samo sebou, ne?

Koukám, že jsem nějak negativní.
Autorská citace #67
12.1.2021 15:41 - cyrasil
Píše:
Ten způsob, kdy Wizardi přidávají kusy Lorebooků k dobrodružství, se kterými ten lore vlastně nesouvisí, je trapný. Jako, chápu, že samostaně by se to nevyplatilo, a dát to jako bonus k dobrodružství je vlastně fajn řešení. Ale nemohly by ty dobrodružství s tím lorem pak pracovat? Stejně se týkají tak jednoho města.


+
Píše:
17 mystery-themed D&D adventures, each tied to a book discovered in the famed library fortress of Candlekeep


Kez by to bylo ve stylu Saltmarshe, kde ten "lore" daval smysl, bohuzel to vypada spis na Yawning portal (soudim tak podle te casti o knizkach), a tam by ta Candlekeep byla asi fakt jen do poctu:-/

edit: a jinak bych se imho az tak neupinal na to, ze mystery==detektivka
Autorská citace #68
26.1.2021 21:36 - RoVan
Letošní UA už tady byla?

Design Note: Changes to Racial Traits píše:
In 2020, the book Tasha’s Cauldron of Everything
introduced the option to customize several of your
character’s racial traits, specifically the Ability Score
Increase trait, the Language trait, and traits that give
skill, armor, weapon, or tool proficiencies.
Following in that book’s footsteps, the race options in
this article and in future D&D books lack the Ability
Score Increase trait, the Language trait, the Alignment
trait, and any other trait that is purely cultural. Racial
traits henceforth reflect only the physical or magical
realities of being a player character who’s a member of
a particular lineage. Such traits include things like
darkvision, a breath weapon (as in the dragonborn), or
innate magical ability (as in the forest gnome). Such
traits don’t include cultural characteristics, like language
or training with a weapon or a tool, and the traits also
don’t include an alignment suggestion, since alignment
is a choice for each individual, not a characteristic
shared by a lineage.
Finally, going forward, the term “race” in D&D refers
only to the suite of game features used by player
characters. Said features don’t have any bearing on
monsters and NPCs who are members of the same
species or lineage, since monsters and NPCs in D&D
don’t rely on race or class to function. Moreover, DMs
are empowered to customize the features of the
creatures in their game as they wish.


EDIT v reakci na Siriena kdo chce řešit politiku za rozhodnutími pokračujte zde...
Hodně jsem váhal jestli to tam nehodit přímo, ale je to docela zásadní vyjádření o tom jak WotC zamýšlí pokračovat.
Autorská citace #69
26.1.2021 22:08 - ShadoWWW
Vypadá zábavně.
Autorská citace #70
26.1.2021 22:23 - sirien
Si moh ušetřit cross-diskusi a rovnou ten shit poslat do kontroverze, protože tam skončí asi tak... obratem co se k tomu někdo věcně vyjádří.
Autorská citace #71
26.1.2021 22:39 - LokiB
:) jedou na vlně, chlapci (a dívky, pochopitelně) z WotC
první část by mi při hraní DnD nevadila, ale je jasný, že to někomu bude brát jeho představu o tom, co je to DnD.

kolotoče kolem rasy u monster nerozumím, ale prdím na ni. slovník si ponechávám
Autorská citace #72
26.1.2021 22:51 - Log 1=0
sirien píše:
kontroverze

Na kontroverzi potřebuješ dvě strany. Pochybuji, že tu bude nějaká druhá. Jako někdo, kdo má k tomuhle přístupu z aktivních flamerů nejblíž a jako volitelného pravidla jsem se toho zastával, jsem tím řekněme nepotěšen.
Autorská citace #73
23.2.2021 13:28 - RoVan
WotC oznámili další vydání pro tento rok 'Van Richten's Guide to Ravenloft'
Autorská citace #75
25.2.2021 16:27 - Jerson
Siridion Redfern Efialtesv FB skupině Dračí doupě - pokec píše:
Zdar lidi... mám pro někoho nabídku... není to nic placeného, ale může se trochu zviditelnit. Do našeho chystaného časopisu, který se zabývá hobby, domovem, zahradou, ale i volným časem, bychom uvítali někoho, kdo by byl schopný "stručně" třeba na tři díly nabídnout čtenářům pohled na Dračí Doupě jakožto volnočasovou aktivitu hlavně v době korony. Časopis půjde ven 20. března a uzávěrka je 15. března. Proto bych byl rád, kdyby se našel někdo, komu není cizí čeština, pravopis a gramatika, kdo ví, o čem je Dračí Doupě a jak by mohl tuto hru dostat efektivně do povědomí lidí.
Chceme věnovat hrám a aktivitám ve stylu táborů, ale i různých outdoorových chvil téměř v každém čísle dvě stránky. Tudíž se k budoucímu doplnění informací o Dračáku stavíme otevřeně.

Napsal jsem mu, jestli raději nechce prezentovat DnD místo Dračáku, a souhlasil. Chce se toho někdo ujmout, že bych zprostředkoval kontakt?
Autorská citace #76
25.2.2021 18:06 - sirien
Já to beru, dobrá práce, dík :)
Autorská citace #77
18.3.2021 20:21 - Aegnor
Existuje v DnD možnost, jak dát cíli nevýhodu na všechny hody na konkrétní vlastnost? Pokud ano, a cíl takhle dostane nevýhodu na svoji sesílací vlastnost, ovlivní to nějak SO jeho kouzel?
Autorská citace #78
18.3.2021 20:25 - RoVan
Aegnor: Nemyslím, že by bylo něco, co by ti dalo nevýhodu na všechny hody spojené s konkrétní vlastností. Většinou je to rozdělěno na skill checks a saving throws, příp. na hody na útok.
SO kouzel to ale nijak neovlivňuje.

EDIT: změna nevhodného termínu
Autorská citace #79
18.3.2021 20:26 - Gergon
Já myslím, že nejspíš neovlivní, protože SO sesílání je dané konkrétní číselnou hodnotou vlastnosti. Nevýhoda je pouze na hody a hází si cíl, na kterého nevýhoda sesilatele nemá vliv.
Autorská citace #80
18.3.2021 20:31 - Aegnor
Takhle, já teď jenom přemýšlím, proč je v bestiáři u potvor napsána jejich sesílací vlastnost, i když je tam spočítán SO. Nevím, jestli je to "jenom pro úplnost", nebo to má nějaký reálný důvod.
Autorská citace #81
18.3.2021 20:38 - Gergon
No pokud bys jim nějakým způsobem snížil jejich sesílací vlastnost, nebo zvýšil, tak aby sis to mohl přepočítat. Pokud někomu snížíš inteligenci na 1, třeba kouzlem, nebo artefaktem, tak se jeho SO změní pokud je Int jeho sesílací vlastnost, pokud někdo sesílá pomocí Moudrosti a ty máš předmět který sníží inteligenci cíle, tak ti nepomůže.
Autorská citace #82
18.3.2021 20:55 - Pastýř
Ahoj, jak řešíte hromadné hody, například na plížení/nenápadnost? Necháváte házet všechny postavy , nebo jen tu s nejhorší dovedností.
Já mám v družině fakt hodně hráčů. Kdybych je nechal hazét všechny, určitě alespoň někdo selže. Tak to řeším hodem nejhoršího.
Narazil jsem ale na situaci, kdy jeden hráč má nejhorší dovednost, ale druhý má zase díky zbroji nevýhodu k ověření nenápadnosti.
Dá se nevýhoda nějak přepočíst na hodnotu dovednosti, např, jako postih?
Autorská citace #83
18.3.2021 20:58 - York
Pastýř: Nevýhoda matematicky zhruba odpovídá postihu -5.
Autorská citace #84
18.3.2021 21:00 - shari
Pastýř píše:
Já mám v družině fakt hodně hráčů. Kdybych je nechal hazét všechny, určitě alespoň někdo selže.

U skupinových ověření se počítá, že pokud uspěje polovina či víc, uspěla celá skupina - PHB, str 175.

Pastýř píše:
Dá se nevýhoda nějak přepočíst na hodnotu dovednosti, např, jako postih?

-5 - též PHB str 175 (Passive checks)
Autorská citace #85
18.3.2021 21:40 - sirien
Gergon: nemáš pravdu, Ne/Výhoda se může vztahovat i na pasivní hodnoty (nejčastěji Pasivní vnímání, relevantní může být ale třeba i Pasivní nenápadnost) a v tom případě se započítá jako +-5 k dané hodnotě. Není to časté, ale pravidla to znají.
Autorská citace #86
18.3.2021 22:04 - Gergon
Pasivní ano, o tom vím, ale to jsem neříkal že nejde. Já říkám, že pokud se někomu sníží nějaká vlastnost, nebo má na něco nevýhodu, pak se to týká jeho hodů, ale ne hodů někoho jiného proti němu.

Edit - už rozumím - tys reagoval na můj první příspěvek. pak chápu tvou námitku a ano - napsal jsem to špatně, není to pouze na hody, může to být i na pasivní hodnoty, ale pouze na jednoho člověka, ne na jeho cíl, nebo protivníka, tak jsem to myslel.
Autorská citace #87
18.3.2021 22:57 - sirien
Gergon: jakože... to je docela šedá zóna popravdě. Když si házíme oba, tak není moc rozdíl mezi tím když já mám Výhodu a Ty máš Nevýhodu*. Pokud si hází jeden z nás proti Pasivní hodnotě toho druhého, tak to snadno převedeš tak aby Ne/Výhoda skončila na straně házejícího (abys dostal do hry dvě kostky místo statického bonusu).

V opozitním hodu (střetu) se ale může legitimně stát, aby mě ovlivňovala Výhoda a Tebe Nevýhoda. Tatáž logika pak lze aplikovat na situaci, kdy jeden z nás je vyhodnocován pasivně. Např. já se zkouším proplížit kolem Tebe. Já mám Výhodu, protože kouzlo. Ty máš Nevýhodu, protože Tě zrovna rozptyluje někdo kdo se s Tebou hádá. Teoreticky můžeš převést obojí na mojí stranu a říct, že to jsou dvě Výhody, takže Výhoda. A nejspíš to tak v praktické hře fakt uděláš - ostatně hranice mezi mojí Výhodou a tvojí Nevýhodou je hodně diskutabilní. Ale nikde není vysloveně řečeno, že bys to udělat musel.

Fakt je, že DnD systém je stavěný spíš na jednostranné hody a ty situace oboustranných testů až tak moc neřeší, čímž tam zůstávají nějaké neošetřené pasáže u kterých když jejich logiku zobecníš, tak to může začít dělat takovéhle podivné věci jakože budu házet s Výhodou dvěma kostkama proti Tvojí pasivní hodnotě s -5 Nevýhodou.

Ale jako - je to spíš akademická diskuse, jak píšu, v praxi to převedeš všechno na stranu házejícího a vykrátíš podle pravidla o nekumulování.


* teď mě napadá, že vlastně asi je, protože distribuce... předpokládejme pro potřeby tohodle příkladu, že máme stejnou výchozí hodnotu, pak to bude jedno.


EDIT: jinak ano, měl jsem minulý post rozepsaný a dělal sem něco jiného a než sem to odeslal, tak diskuse už trošku popojela, což ho asi učinilo hůře srozumitelným. Sorry.
Autorská citace #88
18.3.2021 23:01 - LokiB
sirien píše:
je to spíš akademická diskuse, jak píšu, v praxi to převedeš všechno na stranu házejícího a vykrátíš podle pravidla o nekumulování.


Myslíš, že je to opravdu tak obvyklé? Že to většina skupin bude převádět na stranu házejících? Je to možné, my to nedělali, ale 5E jsme hráli málo.
Autorská citace #89
18.3.2021 23:10 - sirien
Loki: jakoby - trochu si mě teď zaskočil a nikdy sem tohle nezjišťoval, ale intuitivně bych řekl, že ano. Ne/Výhoda je spojená hlavně s házením druhou kostkou, to pravidlo o +-5 je tam spíš tak bokem, navíc v kontextu pasivních hodnot které jsou často porovnávany s konstantou (tj. případy kdy se vůbec nehází) - že to lidi používají pro asymetrické vyhodnocení kdy Ne/Výhodu vztahují protagonisticky k hráčům a jejich pasivní hodnotě, místo aby přiřkli opak NPC protistraně v podobě druhé kostky, je věc druhá.

Ale jako když to takhle vypíchneš tak ano, přiznávám, že to je ode mě střelba od boku a nemám nic o co svůj dojem opřít, ani zprostředkovaně nebo nepřímo.
Autorská citace #90
19.3.2021 07:52 - Gergon
To už je trošku něco jiného, než na co se asi autor původně ptal - vycházel jsem z toho, že se ptal na SO a tedy na situaci kdy hází pouze jeden. A ten jeden házející proti SO sesilatele nemá žádnou nevýhodu způsobenou třeba tím, že je sesilatel unavený. A nevýhoda na straně sesilatele nemůže snížit jeho SO. Snížit může jeho hod na útok, ale ne So (aspon nevím o žádném konkrétním případu kdy by mohla nevýhoda snížit SO)
Pokud jde o házení proti sobě, pak samozřejmě výhoda/nevýhoda na obou stranách může ovlivnit oba házející, ale opět podle mě bude mít vždy efekt pouze na toho jedince co hází. Pokud třeba proti sobě hází dva borci na otevření dveří a jeden má výhodu k síle a druhý nevýhodu, tak si to hodí každý podle sebe se svým postihem nebo bonusem. Určitě bych to nekumuloval na jednu stranu. Oba si hodí 2k20 a menší číslo jednoho bude porovnáváno s vyšším číslem druhého.
Autorská citace #91
14.4.2021 18:37 - Gergon
Vyšla nová UA a skoro to vypadá, že se chystají na vydání světa Dragonlance =)
Autorská citace #92
14.4.2021 19:29 - RoVan
Dragonlance je asi nejpravděpodobnější možnost, jen v DL nebyli Drakorození, pouze Drakoniáni, kteří byli navíc inherently evil (což se teď lidem ve WoTC obecně nelíbí).

Jsem zvědav jak si ten setting pro účely 5e přiohnou a jaký to na něj bude mít vliv... a jestli pro něj třeba omezí (aspoň v doporučení) portfolio hráčských ras.
Autorská citace #93
14.4.2021 20:16 - Jezus
Tak ony nějaké odkazy na hratelnost "nevšedních" ras jsou už v základní příručce (PHB) včetně zmínky Drakoniánů... To bylo ovšem před tažením ve jménu odvrhování všech archetypů, protože jsou - no, nebudu se rozčilovat :-)

Poradit si s tím můžou různě, včetně nějaké mírné změny reálii (hej, krom Drakoniánů z temnotou poskvrněných vajec jsou i "normální" drakorození) či nějakého vyškrtnutí. Ostatně settingy snad nemají povinost umožňovat hrát všechny DnD rasy, ne?
Autorská citace #94
14.4.2021 20:43 - Pan Bača
RoVan píše:
pouze Drakoniáni, kteří byli navíc inherently evil (což se teď lidem ve WoTC obecně nelíbí).


no jestli si to pamatuju správně, tak Drakoniáni zrození z vajec zlých draků byli naopak dobří...
Autorská citace #95
14.4.2021 20:57 - Jezus
PHB, str. 34 píše:
Drakoniánci
Ve světě Dragonlance se uctívači zlé bohyně Takhisis
naučili temný rituál, který jim umožnil pokazit vejce kovových
draků a vytvořit zlé drakorozené zvané drakoniánci.
Pět typů drakoniánců, odpovídajících pěti typům kovových
draků, bojovalo za Takhisis ve Válce kopí: aurakové
(zlatí), baazové (mosazní), bozakové (bronzoví), kapakové
(mědění) a sivakové (stříbrní). Místo dračích dechů mají
unikátní magické schopnosti.
Autorská citace #96
14.4.2021 20:59 - Jezus
Každopádně odpadlík od "zlého" národa, který se snaží páchat dobro a naráží na předsudky okolí, je příběh starý jako Drizzt sám, takže zrovna tady by byl vlastně prostor i pro jistou epičnost...
Autorská citace #97
14.4.2021 21:13 - Pan Bača
Jezus: já vycházím ze vzpomínek z knih a třeba i tohoto http://www.d20.cz/diskuze/_dragonlance_/247/24442.html
Autorská citace #98
5.5.2021 09:02 - Jerson
Mám otázku na znalce - jaký setting pro RPG má nejvíc materiálů, případně jaký je nejrozšířenější (pokud to jsou různé settingy)? Ptám se tady, protože předpokládám, že to bude setting pro DnD, ale nevím který to je.
Autorská citace #99
5.5.2021 09:15 - LokiB
Jerson: Forgotten Realms pro DND (už od dob ADND až do 5E, u vícero edic i defaultní setting daného systému) + PC hry k tomu, knihy atd.
5.5.2021 09:20 - Aegnor
Já bych řekl, že World of Darkness je taky velice slušně popsaný
5.5.2021 09:31 - ShadoWWW
LokiB píše:
u vícero edic i defaultní setting daného systému

Překvapivě FR jsou defaultní setting až v 5E (i když Mike Mearls tvrdil, že defaultní není ani v 5E, že defaultním je mnohovesmír, tedy všechny).

Edice - Defaultní seeting
1E - Greyhawk
2E - mnohovesmír (Great Wheel)
3E - Greyhawk
4E - Nentir Vale
5.5.2021 09:48 - Lethrendis
Stejně tak pro Šestý svět (SR) toho vyšlo mraky.
5.5.2021 09:53 - LokiB
Popravdě, v dobách 1E a 2E jsem ani neměl pocit, že by něco jako "deklarovaný defaultní setting" existovalo, aspoň ne v podobě, v jaké to pak třeba bylo u 3E a 4E. Takže mi přijde, že se to zde zpětně tak nějak určuje.

Máš pravdu, že v 1E pravidlech byly odkazy na Grayhawk reálie.
U 2E už to nebylo tak jasné ... v základu toho z Planescape/Spelljammer tolik nebylo, v Complete book of ... už těch odkazů k tomuto bylo vícero. A někdo z autorů to zpětně asi i tak nějak popsal.
Přesto jsem mnohovesmír nedokázal moc brát jako "default setting", zejména vzhledek k eneromnímu množství materiálu, které k FR byly a které jsem k mohovesmíru minimálně neměl (jestli byly a jsou).
5.5.2021 09:56 - LokiB
Jerson: a třeba pro Hârn setting (pseudostředověk z HârnMaster) toho od roku 1983 dodnes vyšlo také celkem dost :)
5.5.2021 12:00 - Šaman
Taky bych vsadil na Forgotten Realms.
5.5.2021 12:10 - Jerson
Hmm, čekal jsem jednoznačnou odpověď na takovou otázku a místo toho jsem ještě víc zmaten. :-)
5.5.2021 12:47 - LokiB
Blbost, jednoznačnou odpověď se čekat nemohl. Nebo si snad myslíš že někdo tady má evidenci všech materialu ke všem settingum ze vsech RPG?
A ma stejnou vahu kniha s popisem kontinentu jako kniha s popisem jednoho hradu (jako to ma Hârn)?
Dal jsi vagni zadani, odpovedi tomu odpovidaji.
5.5.2021 13:17 - sirien
...o tom jestli se počítají romány z daného světa ani nemluvě.
5.5.2021 13:37 - Jerson
LokiB píše:
Nebo si snad myslíš že někdo tady má evidenci všech materialu ke všem settingum ze vsech RPG?

Myslím, že tu jsou různí sběratelé a fanoušci jednotlivých světů, takže třeba někdo napíše "K Forgottenům vyšlo padesát příruček a tři stovky modulů" a někdo jiný řekne "Ale to jsou tenké sešity a navíc reedice toho samého, k WoD vyšlo dvacet tlustých bichlí..."

Ale vážně - prostě jsem si myslel, že tak jako nikdo nepochybuje o tom, že se z RPG prodává nejvíc příruček DnD 5e, které je jasně ve vedení, tak že i nějaký setting je jasně ve vedení co do množství materiálu k němu vydanému. A pokud ne, tak že jsou třeba dva nebo tři settingy, které jsou nejrozšířenější, třeba i k různým systémům.

Romány z daného světa se počítají.
5.5.2021 13:52 - ShadoWWW
Jo kdybys chtěl hru s nejvíce sourcebooky, tak bys jednoznačnou odpověď dostal: Void. :-)
5.5.2021 13:54 - LokiB
sirien: jj, to jsem právě psal v #99, že typů materiálů je hodně. A to jsem určitě i na další zapomněl :)

Jerson: já teda nemůžu říc, že nepochybuju o tom, že se nejvíce prodává příruček DnD 5E. ty zdroje pro to mi přijdou velmi vágní :)

Jak jsem psal, osobně bych vsázel na FR, ale nevěřím tomu, že tu je někdo, kdo ti je schopen dát sám od sebe odpověď, kterou očekáváš (a i tak mě překvapuje, že ji opravdu očekáváš :)).

Je ale možné, že se to dá vygooglit ;)
Abys neřekl, obětoval jsem svůj čas a našel ti "nějaký seznam" pro FR

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Forgotten_Realms_modules_and_sourcebooks

Ale nejsou v tom romány, PC hry, filmy, seriály, comixy atd.
5.5.2021 14:04 - York
Tady máš něco podobnýho k Shadowrunu.

Happy scrolling :)
5.5.2021 14:12 - Jerson
Já to právě zkusil vygooglit a zjistil jsem, že nejen že nedokážu najít žádný přehledový žebříček (i když jsem si myslel, že nějaký bude), ale často ani seznam těch produktů.

Na druhou stranu to nepotřebuju vědět až tak přesně :-)
5.5.2021 14:24 - Jezus
Tak dostal jsi odpověď ve smyslu Forgotten Realms, Shadowrun (s tím, že to možná nebude o celou délku) a pak nějakou historickou Hârn, která má prý taky hodně materiálů (tu já neznám, ale díky za tip :-) ).

V zásadě odpověď máš dle zadání ;-)

Já třeba o Forgottenkách moc nepochybuju. I herní moduly vycházejí primárně pro něj a pak až pro ostatní a prostě DnD si drží vcelku slučnou roční produkci (rozšiřující příručky sice nepovažuju za setting, ale střípky tam jsou a nepřekvapivě z FR).

Nu a teď vyjde na PC Baldur's Gate III, což je taky mrtě loru (byť známého). Zrovna pro Shadowrun vyšlo taky pár her, ale ten rozsah bude imho někde jinde.
5.5.2021 14:33 - York
Ze světa Shadowrunu je určitě míň PC her, ale sourcebooků má fakt mrtě.

BTW spíš než na FR bych možná sázel spíš na Star Wars, k těm je ale většina materiálů v jiný formě než jako RPG sourcebooky.

(Zatracený paralelní diskuse, nerad se opakuju.)
5.5.2021 14:39 - LokiB
Jerson: Tady si můžeš listovat Harn materiálama :)

Ale jako jestli třeba WoT toho má dohromady 10x tolik co FR, možné to je ...
Jen mě trochu zaráží, že je to v DND diskusi (jestli chcete i jiné systémy) ... proto jsem šel primárně po FR :)
5.5.2021 15:07 - ShadoWWW
Jerson: Přesné číslo nedostaneš. Zvlášť od spuštění DMsGuild, kde toho k FG vychází hafo každý den. Já bych si na FR klidně vsadil.
5.5.2021 15:25 - Jezus
Když ho rozšíříme o Multivesmír, tak určitě .-D

Nicméně je fakt, že pro Shadowrun toho vyšlo za ta léta požehnaně včetně v podstatě podrobné historie několika desítek let, protože každá edice se posune kousek v čase, aby jakoby udržovala podobný odstup odedneška, ale nechává věci, co se odehrály v minulých edicích platné - takže tam běží jakási paralelní historie.

Troufl bych si říct - kór když vidím ten seznam - že SR bude popsán podobně podrobně jako FR, možná i víc, protože se víc soustředí na určité oblasti. Oba světy stejně dalece přesahují potřeby běžného hráče - spíš si vybíráš, které části tě zajímají nebo to "jenom" sbíráš.

SR taky zažil docela oživení v poslední dekádě, ale s DnD bych to nesrovnával, takže to by teď mohlo získávat navrh i tak (a jak píše ShadoWWW ta on-line podpora článků a doplňků bude větší prostě díky větší zákaznické základně = má cenu to chrlit).
5.5.2021 17:07 - Gergon
Taky bych přidal, že záleží na tom co považuješ za zdrojové materiály, protože zrovna FR má obsáhlou knihovnu vyšlé beletrie, což je taky zásoba informací o tom světě, počítačové hry, online MMORPG atd...
5.5.2021 18:33 - Jerson
Ono mi to jako představa o prvních několika místech asi stačí.
6.5.2021 15:49 - Flaxik
Vsadím levý malíček, že v rámci DnD jsou to Forgotten Realms.
Většina WoTC materiálů tak nějak automaticky počítá s tím, že většina lidí tam začíná a jak už tady padlo, mají momentálně nejpropracovanější lore + mimo DnD materiály. Většina DnD based her se odehrává ve světě FR - Eye of The Beholder, Baldurs Gate, Icewind Dale, Neverwinter Nights a pár starých Dosovin.
Je to prostě ten klasický high fantasy setting, který mají mazlíčci rádi. Dragonlance nebo Greyhawk jsou co do rozšíření mezi hráči i co do množství materiálu dost vzadu.
6.5.2021 16:44 - ShadoWWW
Otázka totiž nezní, v jakém settingu budeme hrát, ale v jaké části a jakém období Zapomenutých říší budeme hrát. :-)
17.7.2021 17:38 - wlkeR
Tak v říjnu dostaneme 5E Draconomicon. Bylo načase.
10.8.2021 17:52 - Gergon
Třeba to někomu pomůže:
Tvorba postavy DnD
25.8.2021 22:29 - strucky
Obelisky ve 5e dobrodružstvích
Co si myslíte o té Jorphdanově myšlence na konci, kam by mohl svět Forgotten Realms pokračovat v budoucnu (pravděpodobně) s příchodem 6e? Přijde mi, že celkem solidně a šikovně pospojoval vodítka (pokud to vůbec jsou vodítka a ne random stuff že), co by mohlo "následovat" - a neznačilo by to, že Wizardi už nejsou schopný posouvat tak obří, rozvětvený a rozvinutý svět příběhově někam dál, když by skočili takovou kopu let zpátky a recyklovali matroš z ADnD?
26.8.2021 09:38 - Necromancer
strucky píše:
Co si myslíte o té Jorphdanově myšlence na konci, kam by mohl svět Forgotten Realms pokračovat v budoucnu (pravděpodobně) s příchodem 6e?

A chceme vůbec 6e? Myslím, další systém, muselo by se všechno překopávat, nemluvě o již hotových JaD...

A o schopnostech Wizardů se tady tak nějak pochybuje už dlouhodobě...
26.8.2021 09:46 - LokiB
On se nás nikdo ptát nebude. Možnost že 6E přijde tu visela ve vzduchu vždycky. Jestli se JaD trefí do konce životního cyklu 5E ... uvidíme. Nějaká setrvačnost tam bude určitě a 6E nevíme zatím nic, takže i o dopadech se mluví těžko.
26.8.2021 12:00 - strucky
Já celkem věřím, že by 6e mohla být po těch 10 letech 5e, čili 2024, jak zmiňuje Jorphdan v tom videu. Ale jako taky nechci, ještě nemám ani pokoupenou komplet 5e (a zároveň zvažuji komplet transfer na někam jinam, protože mě Wizardi začínají pěkně s*át - WFRP, DCC nebo tak něco...).
26.8.2021 15:54 - sirien
Může se to samozřejmě stát. Existují ale dlouhodobé náznaky, že se to stát nemusí - ne v dohledné době a dost možná i vůbec (protože Hasbro). Četl jsem někde odhady že pokud se nic výrazně nezmění, tak by 5e mohla dojít "přirozeného" konce životního cyklu někdy kolem 2034-2040. Plus je otázka jak by 6e vypadala - jsou důvody domnívat se (opět, hasbro), že odlišnost může být výrazně menší, než mezi předchozími edicemi.

Aktuálně jsme na 2 velkých ofiko rozšířeních a asi 3 velkých doplňkových rozšířeních (nepočítám adventures, které ale stojí hodně samy za sebe a ekologii systému moc neovlivňují) - já myslím že 6e na desáté výročí nebude, nejdřív na patnácté, spíš to dvacáté pokud vůbec.
26.8.2021 16:09 - ShadoWWW
Já myslím, že 6E jen tak nepřijde. Pro Hasbro to není na stole, protože prodeje 5E příruček stále trhají rekordy. Pro Wizardy to taky nemá valný význam, protože kvůli kosmetickým změnám nemá smysl vydávat novou edici ani půledici a nová edice s velkými změnami by musela procházet opět masivním playtestem... a proč vůbec? Vždyť 5E si vede dobře. Nová edice Pathfinderu z dílny Paiza je taky odstrašující případ. Vždyť PF 1E se dnes hraje víc než 2E. Já myslím, že si všichni zúčastnění pátou edici ještě nějakou dobu podrží.

Jako "vzpruhu" vidím spíš licence na hry a filmy. Už teď se vyvíjí počítačové hry na motivy 5E. A jsem si jistý, že se v nejbližších letech setkáme i s nějakou AAA hrou založenou na 5E. Překopávat to na novou edici by bylo blbý. O DnD filmu, který má za pár let přijít do kin, se taky hodně mluví, tak to přivede ke hře další hráče.

Zkrátka já bych sázel v nejbližších letech spíš na nové licence než na novou edici.
26.8.2021 17:48 - strucky
Ale vemte si, kolik nové inkluzivity, diverzity a politické korektnosti by mohli do core 6e vnést. :-D

Ale jo, já osobně si to taky nemyslím. V rámci 5e mají furt co pokrývat lorově, případně co převádět ze starších edic. Jen to bylo od Jorphdana zajímavé zamyšlení.

ShadoWWW: Tak doufejme, že další hry nebudou dosahovat "kvalit" Dark Alliance. Ale ano, několik her je prý ve vývoji "as we speak", nepamatuju si ale, jestli to byly jednotky, nebo rovnou víc jak deset titulů. U filmu už nedávno padla poslední klapka, tak snad by mohl být i dřív jak za pár let...
27.8.2021 08:19 - ShadoWWW
Wizardi prosí o vyplnění krátkého dotazníku na povolání a obory z Příručky hráče.
14.9.2021 23:44 - sirien
Do záhlaví jsem dal rozcestník na konkrétní DnD 5e diskuse. Nemám ambice dávat tam desítky DnD článků a diskuse k nim, spíš ty tematické co se "větví" z téhle diskuse pryč (aby byla tato diskuse chráněna před mega-bobtnáním jako její dvě předchůdkyně). Pokud jsem něco vynechal, tak dejte vědět.
27.9.2021 11:38 - ShadoWWW
V roce 2024 přichází DnD 5.5E.

Na aktuálně probíhajícím D&D Celebration eventu zaznělo, že v roce 2024 (tj. půl století od vzniku DnD) vyjde revidované DnD – Revised DnD 5E – s hned několika změnami. Např. v blocích statistik nestvůr zmizí rys Sesílání kouzel a kouzla jako celek se v bloku změní. Např. cizí postavy nebudou mít pozice kouzel, ale kouzlení jako konkrétní akce. Cílem je zjednodušit práci PJ. Některé nestvůry budou "od přírody" víc přátelské. Jejich schopnosti budou pro hráčské postavy prospěšné; nestvůry nebudou mít jen neutrální nebo hráčské postavy poškozující schopnosti.

Více informací ZDE.
27.9.2021 12:59 - Necromancer
Proč mi to nezní jako nejlepší nápad?
27.9.2021 13:58 - strucky
ShadoWWW píše:
V roce 2024 přichází DnD 5.5E.

Jsem to říkal, ale nikdo mi tu nevěřil... :-D
27.9.2021 14:04 - Aegnor
No, jako, já fakt nevím zda bych tomu říkal DnD 5.5e.
27.9.2021 14:20 - Pan Bača
A jak? Jen podle toho, co napsal ShadoWWW, tak mi to přijde jen jako kosmetické změny
27.9.2021 15:18 - Šaman
ShadoWWW píše:
Např. cizí postavy nebudou mít pozice kouzel, ale kouzlení jako konkrétní akce.

Tohle používám skoro od začátku ve všech systémech. :)
27.9.2021 16:56 - RoVan
Strucky: Já naopak myslím, že jsme něco takového čekali, WotC by si nezařízli dojnou krávu, tím že by vydali úplně novou edici.

Tipnul bych si, že krom menších kosmetických věcí implementují (nepřiznané) fixy a "volitelná pravidla" (která tlačí jako standard) do Core příruček. Těch změn tam vážně nemůže být moc, určitě ne v jádru systému, to by šla kompatibilita do háje, ale myslím, že vzhledem k datu vydání ještě sami nemají 100% jasno co všechno se do "5.5" dostane.

Nicméně vzhledem k směřování 5e a WoTC obecně asi přece jen raději 5.5 vynechám a šáhnu po JaD...
27.9.2021 18:15 - ShadoWWW
Zatím mají určitě zpracované jen kosmetické změny.

Když se na to podívám časově, odpovídá to datu, kdy WotC oznámili vývoj páté edice v září 2011. První beta byla až v březnu 2012 a ta byla ještě hodně vzdálená výsledným pravidlům 5E v srpnu 2014.

Tím chci říct, že teď to vypadá jen na kosmetické změny, ale vůbec bych se nedivil, kdyby ty změny byly ve výsledku větší. Žádnou drastickou změnu ale nečekám. Myslím, že i 3.5E se od 3E lišila víc než se bude lišit Revised 5E od 5E.

Poselství je ale jasné: revidovaná edice by měla být přístupnější nováčkům, tedy minimálně přehlednější a uchopitelnější než 5E z roku 2014. Jaké a kolik změn to bude, se ještě uvidí. Poslední dobou je vidět posun i ve vydávaných dobrodružstvích. 5E přišla s tím, že boj, průzkum a sociální interakce jsou tři rovnocenné pilíře. První roky to ale i ve vvydávaných dobrodružstvích bylo hlavně o boji. Strád ale udělil jasnou lekci: nejoblíbenější 5E dobrodružství je víc o atmosféře a sociálních interakcích než o boji. Nové dobrodružství The Wild Beyond the Witchlight má být mnohem méně bojové než všechna předchozí. Pokud se ukáže jako populární, jsem si jist, že nová dobrodružství budou méně bojová a i Revised 5E se víc zaměří na průzkum a sociální interakci.

EDIT: Co se týče JaD, to je v pohodě tak, jak je. Sirien tam moudře vložil prvky, které jdou přesně v těch Revised stopách. Když se o dva a půl roku ukáže, že by mohl vykrást něco z Revised 5E, klidně může vyjít Revidované JaD. :) Tři roky je dlouhá doba.
27.9.2021 18:17 - Aegnor
Pan Bača: Právě, jsou to jenom kosmetické změny. DnD 4.5 (resp. Essentials) představilo nová povolání, která fungovala jinak než ty ostatní, a byly silnější než ty původní.
DnD 3.5 je, pokud se nepletu, taky poměrně výrazný skok kupředu oproti DnD 3e (ale u tohohle mě možná opraví Loki nebo jiný Boom... pamětník :-) ).

Kdežto tady mi přijde, že je to ... možná DnD 5.1? A asi ani to ne.

Samozřejmě je možný, že těch změn bude víc a budou výraznější a že to opravdu bude DnD 5.5. Jenom z toho mála, co je řečeno, to na mě tak nepůsobí.
27.9.2021 18:42 - Chyba
hádám že do základu k jednotlivým rasám dají +2 a +1 do jakých dovedností chceš, a taky si myslím že předělají rangera.
27.9.2021 19:59 - Necromancer
Mě to od WotC přijde skoro jako:
Hej, tamti lidi vodněkat z Česka si dělal vlastí D&D a opravujou tam naše chyby. Poťme to udělat jako první a ukázat že sme lepší! A třeba pak vodražíme i tu licenciu.

Asi jsem dement, ale v kontextu Kostky mi to tak přijde... XD
27.9.2021 20:17 - Aegnor
Tak jako ... pokud to chtějí udělat první, tak mají docela hezkou sekeru, vzhledem k tomu, že to má být až za tři roky a JaD jsou letos. :D
27.9.2021 21:37 - RoVan
Aegnor: To víš ono to není hned, než si s Mytagem pořeší odkup JaD, dopilují překlad z češtiny... a tak vůbec :D
27.9.2021 23:30 - Pan Bača
RoVan píše:
dopilují překlad z češtiny...

vyřeší sirienovy myticky jemné jazykové nuance
28.9.2021 19:04 - sirien
Jak píše ShadoWWW, 3 roky je dlouhá doba a tenhle telegram report neříká nic moc specifického. Uvidíme za rok nebo dva.

Pro JaD to je spíš dobrá zpráva; něco podobného jsem čekal, ze zjevných promo důvodů jsem čekal že na to dojde až s odstupem od vydání JaD, ale efektivně by to moc vliv mít nemělo. Plná kompatibilita znamená, že věci v JaD navíc budou neporušené a že JaD zůstanou ještě dlouho aktuální i kdyby žádný update nedostaly (což pokud se jim bude jen trochu dařit tak spíš dostanou, pokud to bude potřeba).

Chyba: stupidní "zlepšení" lze vždy ignorovat jejich vložením do rámečku s poznámkou o tom že rámeček je jen pro po plnou kompatibilitu a doporučujeme ho ignorovat :)
30.9.2021 09:59 - Jezus
ShadoWWW píše:
rvní roky to ale i ve vvydávaných dobrodružstvích bylo hlavně o boji. Strád ale udělil jasnou lekci: nejoblíbenější 5E dobrodružství je víc o atmosféře a sociálních interakcích než o boji. Nové dobrodružství The Wild Beyond the Witchlight má být mnohem méně bojové než všechna předchozí.


Nevypadnul ti Icewinddale? :-) Ten není zrovna přehlídkou sociální interakce a nebojových řešení, i když o atmosféru se snaží... A Descent into Avernus jsem nehrál, ale předpokládám, že ty nám povyprávíš, jak cool bylo uzavírat smlouvy s ďábly v systému, který umí sociální interakci jen o trošku líp než "dle úvahy GM".

Nicméně líbí se mi, že vydávané moduly jsou opravdu každý dost odlišný, a souhlasím s tebou, že právě to, jak budou přijímány se odrazí do budoucna. Strád vážně zabodoval. Pokud to zvládne i ten nový (který jsem zatím moc neviděla, ale jehož mapy vypadají, jako že jsem je kreslil já :-/), možná se vážně DnD zaměří i na jiné věci než na bojově vyvážená povolání.

Což by byl paradox až na půdu, mimochodem, kdyby tradičně "deskově bojová hra", která nemá na odehrávání sociálních interakcí žádné pořádné mechaniky, šla cestou "vykecávacích" modulů :-)

Možná přijde doba, kdy začnu DnD moduly odehrávat v DrD2 nebo rovnou ve Fate :-D Ale třeba Wizardy v tomhle směru spasí JaD, pokud vím, ty se tam po téhle stránce o něco pokouší.
10.10.2021 07:28 - pilchowski
Viděli jste nový UA? Vždy jsem chtěl hrát měňavku
10.10.2021 10:57 - shari
Nové UA zde

Takové dobrodružství s měňavkama, které hromadí poklad tím, že brání svojí pohodlnou jeskyni před všetečnými dobrodruhy, by nemuselo být špatné.
17.10.2021 18:59 - ShadoWWW
Kdyby Mikuláš nevěděl, co mi letos přinést, tak tento adventní kalendář bych bral.
18.10.2021 09:19 - snekoun
ShadoWWW píše:
Kdyby Mikuláš nevěděl, co mi letos přinést.........

Tak to je velká paráda :-)
18.10.2021 23:27 - Jarik
Já to zahlédl. Ale je to už značný zásah do rozpočtu, Tak jsem mlčel.
19.10.2021 19:23 - strucky
Kdo bude odpočítávat, než si toho Wizardi všimnou a zaříznou jim to, spolu s nějakou žalobkou? :-D
19.11.2021 09:29 - ShadoWWW
Zaujalo mě, že připravovaná příručka Strixhaven: A Curriculum of Chaos se sice odehrává ve světě Magic: The Gathering, ale má být o studentech na škole čar a kouzel. Jinými slovy "ala Harry Potter" a podle mě právě na jeho fanoušky bude mířit. Dokonce nechybí ani ilustrace ze studentského bálu. Rowlingová je známá tím, že je proti stolním RPGčkům a žádnou licenci na Harryho Pottera jako stolní hru na hrdiny nechce, ale zoto by mohla být cesta, jak zabít tři mouchy jednou ranou (potěšit fanoušky DnD, Magicu i Harryho Pottera).


19.11.2021 10:43 - Lethrendis
Při pokusu zabít tři mouchy jednou ranou většinou netrefíš ani jednu :)
19.11.2021 23:27 - Log 1=0
ShadoWWW píše:
A Curriculum of Chaos se sice odehrává ve světě Magic: The Gathering, ale má být o studentech na škole čar a kouzel. Jinými slovy "ala Harry Potter" a podle mě právě na jeho fanoušky bude mířit. Dokonce nechybí ani ilustrace ze studentského bálu.

Jako, určitě můžeš mít pravdu, marketingově to dává smysl. Ale na druhou stranu, HP není jediné dílo s magickou školou, takže to s ním nic společného mít nemusí. A co se týče studentského bálu... Spíš mám problém vzpomenout si na něco z anglosaského školního prostředí nebo jeho derivace, kde by chyběl.
20.11.2021 00:54 - mrkew
Lethrendis: pokud nehodíš 20!
20.11.2021 09:13 - Necromancer
A kdy/kde to vyjde?
20.11.2021 09:20 - shari
Tak ono dává smysl, že když se Strixhaven MtG set odehrával na magické škole, tak i D&D knížka s tímto tématem se bude týkat té samé školy. Samozřejmě je možné, že ten MtG set vyrobili jen proto, aby z toho mohli později udělat D&D knížku "vázanou na MtG".

Podle DnDBeyond to vyjde 7. prosince.
21.11.2021 23:15 - LokiB
Dissecting D&D 5e: Reimagining Recharge

Zamyšlení nad designem Recharge v 5E
31.12.2021 12:04 - Pan Jatkáč
Zdar, ještě se tu moc neorientuju, mám dotaz k JaD.
Lovec netvorů a jeho temná zakletí.
V popisu schopnosti ani přímo u seznamu není žádný sesilaci hod, jen že se používá jako bonus akce.
Znamená to, že se schopnost sesílá automaticky?
Neuvedomuju si ani že vy si oponent házel nějaké záchranné hody.
31.12.2021 12:38 - sirien
Ano, použití Loveckých zakletí je automatické (použití stojí Bonusovou akci). Případný Záchranný hod nebo Útok se hází pouze, pokud to je u Zakletí výslovně uvedené.
10.1.2022 10:17 - sirien
Konkrétní témata prosím do vlastních diskusí, viz záhlaví.

Diskusi o změně statblocků a schopností sesilatelských protivníků jsem hodil sem.
10.1.2022 10:33 - Maelik
LokiB píše:

Zamyšlení nad designem Recharge v 5E


Tos mi připomněl celkem zajímavé řešení dračího dechu.
27.1.2022 21:24 - ShadoWWW
Změny v rasách v Monsters of the Multiverse z designérského hlediska.
18.3.2022 19:34 - sirien
V rámci tvorby kartiček pro JaD jsem hodil do záhlaví malou anketu a poprosil bych vás o hlas... (netřeba to nějak moc víc řešit, chceme prostě vidět číslo, dík).
13.4.2022 18:31 - RoVan
Tak to vypadá, že Hasbro (WoTC) koupilo D&D Beyond.

edit: opraven odkaz
13.4.2022 19:03 - ShadoWWW
Jen to ukazuje, jaká mají RPGčka potenciál, když si Hasbro koupí DnD hračku za 143 milionů dolarů v keši.
13.4.2022 20:52 - strucky
Budeme držet palce, aby aspoň byly v knihách kódy na slevu na DDB. :-) I když s tím, co poslední dobou vydávají jsem se zařekl, že po nich už kačku nehodím, leda by fakt vydali nějaký z těch predikovaných klasických setting boxed setů.
21.4.2022 20:24 - RoVan
Strucky: Tak samozřejmě tady bude Symbaroum (nebo jak se to kruci píše) česky pro 5e(JaD), tak můžeš hodit kačku Skavenovi. :-)

Po 'humorném' oznámení Spacejammeru na apríla se dnes z vtípku stala realita a Spelljammer bude.
21.4.2022 22:22 - strucky
RoVan píše:
Po 'humorném' oznámení Spacejammeru na apríla se dnes z vtípku stala realita a Spelljammer bude.

Jo, DnD Direct byl našlapaný. Jak jsem ve Wizardy pomalu začal ztrácet víru, tak tohle jí trochu vzkřísilo. :-)
Spelljammer boxed set
Dragonlance boxed set
... a pak spousta ostatních více či méně zajímavých věcí.

PS. Třeba ty "kufříky" vypadají taky luxusně, až mě mrzí, že se k in-person hraní asi nikdy nedostanu. :-) ...ale aspoň za ně nebudu muset utrácet...

PPS. Po tom CZ Symbaroumu samozřejmě pokukuju.
22.4.2022 07:58 - crowen
Za ten Symbaroum Skavenovi nohy ruky bozkavajte, to je mega luxusny setting, a zaroven v Ruins of Symbaroum implementovali 5E ogl, takze nebude treba ani kamionom zo sebou vozit JaD :-)
22.4.2022 08:19 - ShadoWWW
Píše:
Dragonlance boxed set

Wow! Tak na to jsem čekal přes deset let!


Na Symbaroum CZ se taky moc těším!
22.4.2022 09:59 - strucky
Tak ta Dragonlance je zřejmě jen deskovka... :-(
22.4.2022 12:20 - RoVan
Strucky: Proč myslíš, že jen deskovka? Píšou, že že bude Dragonlance dobrodružství i deskovka. (Adventure book and battle game.)
22.4.2022 12:44 - Tarfill
crowen píše:
Za ten Symbaroum Skavenovi nohy ruky bozkavajte

To budu, taky se na tehle produkt těšim. V cizím jazyce na mě byl příliš složitej...
26.4.2022 16:43 - strucky
RoVan: Asi se to ve zdejších kuloárech už ví, ale pro ujasnění. Dragonlance bude gamebook a taková menší, zkondenzovaná wargame. K 5e nebude zatím nic, kromě toho, že si někdo pro nějakou mass-scale bitvu ve 5e bude moct vytáhnout onu wargame a odehrát to v ní. Nicméně to je jen tip autorů, jak to našroubovat na RPG, nějak jinak to být propojené nemá (jakože pravidly atp).
26.4.2022 21:02 - RoVan
Strucky: mno já všude čtu, že 'Dragonlance: Shadow of the Dragon Queen' bude normální 5e dobrodružství, můžeš mi prosím hodit nějaký zdroj, který to vyvrací?
(A jak píšeš, ta deskovka je zvlášť.)
26.4.2022 21:14 - strucky
RoVan: Já už budu radši držet hubu, nebo aspoň čekat s vynášením soudů. :-D Z úst Teda z Nerd Immersion to vyznělo fakt jako gamebook, nebo jsem se přeslechl. Ale samozřejmě máš recht, a moje chyba...

Poslední dobou si nějak sedím na uších a mám problém s interpretací informací - na mojí obranu. :D
26.5.2022 15:41 - Evoker
Nevím, kam s tím líp tak sem. V SRD je v Grimoáru kouzlo Vedení pod písmenem B.
26.5.2022 16:09 - RoVan
Evoker: To je tím, že předchozí překlad byl "boží dohled" SRD mají návody na editaci, jestli se na to necítíš, tak tady je diskuze přímo k DnD SRD.

Změnil jsem název snippetu kouzla a upravil ho i v Grimoárech, ještě se kouknu, jestli jsem něco nepřehlídnul. (a co vím, tak se změna neprojeví ihned)

EDIT: Už vidím, že je to updatované - všechny grimoáry i D&D BHB
19.6.2022 07:35 - ShadoWWW
DnD v nových knihách a reprintech už nebude používat slovo phylactery (do češtiny překládané jako škapulíř). Do budoucna by DnD rádo používalo jen obecný termín "lich's soul jar". Jde o to, že phylactery je židovský náboženský předmět a Wizardi nyní prochází všechny své produkty (i historické) a hledají všechny termíny, které mají nějakou přímou souvislost se skutečnou kulturou/náboženstvím. Všechny tyto termíny se do budoucna přejmenují na nějaké obecné.
19.6.2022 07:43 - Gergon
A jéje :/ tahle "korektnost" je jedna z mála věcí co mě na DnD (nejenom DnD) fakt štve :/ Za chvíli donutí Tarantina zcenzurovat jeho filmy a vystříhat každé slovo Negr, to z těch filmů moc nezbude :D
19.6.2022 08:02 - ShadoWWW
Prosím nerozvádět do do absurdit.
19.6.2022 08:48 - Gergon
To byla jen poznámka, neměl jsem v úmyslu rozjíždět debatu na jiné téma než příliš vysoká politická korektnost v DnD.
19.6.2022 11:36 - cyrasil
Takze andele, demoni, dablove, efriti, devy apod. taky zmizi?
19.6.2022 12:01 - LokiB
Všechno jednou zmizí. I kříže a cedníky.
19.6.2022 21:19 - Corny
Srovnávat zrovna tohle s Anděli a Ďábly je poněkud zavádějící.
15.8.2022 21:23 - Teo
Zdravím, jen se chci zeptat jestli existují role alchymisty a artefaktysty(?), a jestli ano plánujete je přidat do pravidel?
Děkuji
15.8.2022 22:33 - ShadoWWW
Teo: Alchymistu jako takového najdeš v Jeskyních a dracích, můžeš mrknout.
15.8.2022 23:28 - Jezus
"Artefaktysta" je naopak v DnD 5e (v jejíž diskusi jsi) a česky se překládá jako "Divotvůrce" a najdeš ho v sourcebooku Tašin všehokotel (Tasha Cauldron of Everything). Není tedy součástí základní Příručky hráče (Player Hand Book).
16.8.2022 01:01 - sirien
Nevim jak moc je Artificer skutečně "artefaktista". V JaD jsou pravidla pro tvorbu artefaktů atp. v pravidlech pro Mezidobí
6.9.2022 10:04 - ShadoWWW
Borec se pokusil vytvořit lepší deník postavy a natočil o tom video.
17.9.2022 17:15 - ShadoWWW
Cubicle 7 vzalo svůj systém pro Cestování v AiME, vylepšili ho a zobecnili a teď ho nabízí v rámci nové KS kampaně.
17.9.2022 17:46 - sirien
jj, vylepšit a zobecni AiME systém cestování byly příjemné dva týdny práce, schválně komu se to povedlo líp :D
27.1.2023 00:46 - ShadoWWW
Au. To se jim docela blbě sešlo, promovat teď tuto novou knihu dobrodružství pro 5E. Aby to nebrala komunita jako výsměch.

2.4.2023 14:28 - LokiB
Tak co, chystáte se hrát DnD/JaD tímto způsobem?
https://youtu.be/7RiRoslMaa0
2.4.2023 14:45 - Necromancer
Já nevím, chce tu o tom vůbec ještě někdo rozpoutávat diskuzi? :-D
2.4.2023 14:53 - ShadoWWW
Splněný sen čtvrté edice: MMO s mikrotransakcemi. :) flame triggered :)

Ale vážně. RPG bylo vždy o komunitní tvorbě a tvorbě 3. stran. Ať už to byla Šavlozubka nebo Dech draka v DrD, nebo Goodman Games, Kobold Press nebo Critical Role v DnD. A ten VTT míří přesně na opačnou stranu: zamknout hráče v ofiko DDB/WotC materiálech.
2.4.2023 14:58 - LokiB
Tak uvidíme, až to bude široce dostupné :) podle mě to potenciál má velký. To, že já to pro své hry moc nevyužiju, na tom nic nemění :)
2.4.2023 15:01 - ShadoWWW
Potenciál to určitě má. Když Critical Role oznámí, že je tam vytvořený celý jejich svět Exandria, tak jim zákazníci utrhnou ruce.
2.4.2023 15:56 - Corny
Dovedu si představit, že kdybych byl cílovka, nějaký tradiční hráč DnD, co je ochoten investovat do kostek, figurek, terénů atd. a třeba je pro jeho situaci lepší hrát online, tak by to pro mě asi bylo hodně atraktivní.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.2720627784729 secREMOTE_IP: 54.196.27.122