Pravidla

sirien
29.5.2020 14:27
DnD 5e: hacky a house-rules
Autorská citace #42
31.5.2020 20:08 - efram
sirien

Je hezké, že mi opět hned v úvodu něco podsouváš. Já mu jeho variantu nekritizuji, pouze jsem napsal jaké řešení já osobně vidím v rámci pravidel. Už v prvním příspěvku jsem psal, že pokud jeho družině pravidlo vyhovuje je to jejich hra.

Pokud přidělí první stupeň únavy dostanou postavy nevýhodu k ověření vlastností. Nikde jsem nenapsal, že bych stupně dál navyšoval. A ani není potřeba situaci přes to stupňovat. První stupeň neomezuje boj jako takový. Navíc dál pak popisuji, možnosti jak právě s kostkami pracovat.
Autorská citace #43
31.5.2020 20:10 - GOLEM
Efram: Ale to je přesně to co píšeš akorát místo stupně únavy tam mám výhodu/nevýhodu z důvodu co píše Sirien. A samozřejmě jsem schopen zohlednit i třeba zdatnost v přežití apod... ( Kouzelník co si potrpí na luxus vs barbar který by se vyspal i v latríně)
Autorská citace #44
31.5.2020 20:13 - malkav
sirien píše:
Jako těch řešení je možných zpravidla hodně, to, že je nějaké přímo v DMG ho nedělá nutně o nic lepší, než ty ostatní.

Otázka pak může znít, jestli se dá považovat použití mechaniky obsažené v pravidlech (nastavení délky pro odpočinek, bod únavy) za lepší, než tvorba mechaniky vlastní. Tady se kloním spíš k tomu použití již existujícího.

Jinak teď koukám podle citací od eframa, že jsem se asi s tou obnovou pouze poloviny utracených kostek mýlil ... tak pardon za dezinterpretaci.
Autorská citace #45
31.5.2020 20:17 - efram
GOLEM

je to na tobě, mě přijde výstižnější dát stupeň únavy. Bojovnost je zachována a přitom jsou ztíženy postavám určité činnosti. Nicméně je to o tom jak to vidí konkrétní skupina. Popsal jsem ti jak to řeším nic víc.
Autorská citace #46
31.5.2020 21:34 - Log 1=0
efram píše:
Bojovnost je zachována

No, za určitých podmínek.
1) Nepovažuješ iniciativu za ověření vlastností (já to tak taky nehraju, ale spousta lidí jo- a podle pravidel mají pravdu)
2) Nemáš v družině berserka - toho každá únava navíc bolí.
3) Nechceš po tulákovi ověření při mazané akci (já taky ne, ale někteří ano)
Autorská citace #47
31.5.2020 21:42 - efram
Log 1=0

pro me to odrazi proste stav nekomfortu, který družina podstoupila. Bojových vlastnosti se to nedotýká zásadním způsobem.

Ovlivní to iniciativu - mě to zní celkem logicky, stejně jako v ostatních případech co uvádíš.

Hraj to jak potřebuješ, nemám potřebu se přetahovat o to čí řešení je čistší. Je zjevné, že to je to moje :p.
Autorská citace #48
31.5.2020 21:50 - Log 1=0
Hele, dle mých zkušeností je nevýhoda na iniciativu dost zásadní věc, ale ty máš asi jiné, takže je opravdu zbytečné se o to přít. Vám to funguje, tak to tak hrejte, mě by to nejspíš nefungovalo, tak to tak hrát nebudu.
Autorská citace #49
31.5.2020 21:56 - efram
Log 1=0

podle me to odráží situaci, svůj názor jsem napsal nevnucuju ho nikomu. Komplexně mi to dává větší smysl, ale nehraju s Golemem a tak je volba na něm. Ať si zvoli svou variantu jakou chce. Navíc bych rád upozornil, že moje doporučení mělo dvě části, které není potřeba aplikovat spojitě. Klidně může rozmělnit kostky obnovy HP tak jak popisuji v druhé části postu.
Autorská citace #50
31.5.2020 21:57 - malkav
Když se tu debata stočila k odpočinku ... napadlo někoho už modifikovat délku odpočinku podle nějakého atributu postavy? V týdnu spávám cca. 5 hodin denně a tak nějak mi to stačí ... tak si říkám, jestli by těch 8 hodin nemohlo být modifikováno třeba odolností?

Mimochodem při únavě bych i očekával, že bude mít člověk pomalejší reakce/iniciativu.
Autorská citace #51
31.5.2020 22:02 - LokiB
malkav: modifikace odolností - to bývalo. někomu vadilo, že to pak vede k situacím, kdy se každá postava budí jindy (resp. potřebuje jinou délku spánku), a pak to může komplikovat soudržnost družiny, spotlight atd.
Autorská citace #52
31.5.2020 22:06 - Log 1=0
Hm
Co by to přineslo do hry? Reálně se ptám, protože mne nic nenapadá.
Není to zbytečná komplikace jednoduchého pravidla?
A těch 8 hodin není jen spánek, ale i trocha jednoduché činnosti, třeba noční hlídka. Taky většinou nespím 8 hodin, ale když k tomu přičtu nenáročné věci před spaním a ráno, tak se k tomu číslu dostanu.
Autorská citace #53
31.5.2020 22:06 - malkav
LokiB: Tak tohle mě fakt nenapadlo :D Tak když o sobě ví, že spí míň než jeho kamarád Čáryfuk, tak si může vzít dobrovolně dvě hlídky ... nebo se po probuzení šťourat klacíkem v uhasínajícím ohni, sejde do lokálu a na rozjezd dne si dá o snídani navíc ... tohle mi přijde trochu jako malichernost :D
Autorská citace #54
31.5.2020 22:07 - malkav
Log: Jo to asi dává smysl ... jinak k čemu by to mohlo být dobré jsou situace, kdy prostě družina nemůže spát/relaxovat tak dlouho ...
Autorská citace #55
31.5.2020 22:18 - GOLEM
- Únavu má odpočinek odstraňovat ne přidávat ( teda maximálně neodstranit)
- z 8 h hodin může postava 2 h provádět lehkou činnost (tj spánek 6h)
- a přijde mi divné když už je získání únavy např. při běhu závislé na odolnosti znovu jeho odstranění řešit odolností
Autorská citace #56
31.5.2020 22:25 - efram
Píše:
- Únavu má odpočinek odstraňovat ne přidávat


jistě za standardní situace, ale odpověz si sam zda jsi nekdy spal treba nekde, kde jsi se proste nevyspal a jak jsi se pak druhej asi den citil.....

- zima, spatné místo na spani, klepeš se, budíš se co hodinu nebo hned brzo nad ránem....obdrzis prvni stupen unavy, nevidim v tomproblem
Autorská citace #57
31.5.2020 22:32 - malkav
GOLEM: No míchá se tu už trochu víc věcí :) Probírala se i modifikace kvůli nekvalitnímu prostředí, kde by asi i bylo logické, že takový odpočinek únavu neodstraní.
S tím spaním souhlas ... asi zbytečná složitost ... asi jsem moc navykl modifikacím za všechno možné z GURPS :D
Autorská citace #58
31.5.2020 22:36 - GOLEM
efram píše:
odpověz si sam zda jsi nekdy spal treba nekde, kde jsi se proste nevyspal a jak jsi se pak druhej asi den citil


PS: offtopic


Nevim na to nedokáži odpovědět, protože zrovna v tomhle případě se považuji za Barbara s vysokou odolností a přežitím. A byl jsem jeden z mála který zaspal i dělostřeleckou střelbu 155ky v 3000 metrech ve spacáku.
Autorská citace #59
31.5.2020 22:42 - GOLEM
Malkav: no právě 5e se snaží asi co nejvíc modifikací řešit výhodou/nevýhodou a já jen prostě někdy toto pravidlo až nadužívám i tam kde bych asi neměl a jsem si toho vědom.
Autorská citace #60
31.5.2020 22:42 - efram
myslím, že se to už rozmělňuje až moc. Volbaje na tobě, udělaj si to jak potřebuješ
Autorská citace #61
31.5.2020 22:46 - sirien
malkav: některé věci v pravidlech jsou součást systému s dalšími návaznostmi nebo jsou odladěné a otestované. Jiné - často různé "varianty" v DMG, jsou spíš divoké nástřely - jedno namátkou vybrané řešení z mnoha možných, bez dalšího dopracování. Nepřijde mi, že by tahle druhá kategorie byla jakkoliv lepší než alternativy, jen protože se v podstatě náhodným výběrem dostala do textu, zatímco jiná možnost ne.

Samozřejmě, existují pravidloví puristé pro které slovo autorské je slovo boží bez ohledu na to jestli jde o slovo o základní mechanice hry nebo o poznámku naškrábanou tužkou na okraj předposlední stránky s dodaným otazníkem a takoví se mnou budou zatvrzele nesouhlasit.


Ohledně modifikace délky odpočinku podle statů - tyhle realistický / detailní hacky pro realističnost / detailnost samotnou většinou nepřináší nic moc zábavného. Už u elfů (co mají long rest na 4h meditace místo 8h spánku) je vidět, že to efekt spíš moc nemá, takže proč to vůbec řešit?

Log 1=0 píše:
dle mých zkušeností je nevýhoda na iniciativu dost zásadní věc

...a nevýhoda na Skrývání nebo Pozornost může snadno vést k získání překvapení protistranou, což může zatraceně bolet. Zvlášť když po překvapení máš ještě nevýhodu na inku.

O tom, že nevýhoda na všechny hody na dovednost je už v základu docela overkill pro mnoho herních stylů / u DMů co dovednosti ve hře protěžují nemluvě. (Obecně celej "modul" únavy mi přijde brutálně neodladěnej a volající po erratě, ale to je zas na jiný téma.)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.082032203674316 secREMOTE_IP: 18.222.115.179