Pravidla

ShadoWWW
22.8.2019 14:30
Autorská citace #1
22.8.2019 14:30 - ShadoWWW
První část překladu Úvodní sady (Essentials Kit) - dobrodružství Drak z Ledového štítu - je na světě! Druhá část překladu Úvodní sady - Pravidla pro hráče - bude zveřejněna později.
Autorská citace #2
22.8.2019 14:57 - mrkew
Prolítnul jsem to v rychlosti a pecka!!! Díky. Nejspíš budu hráč tohoto dobrodružství, tak jsem si to nechtěl moc spoilerovat.
Autorská citace #3
22.8.2019 15:38 - Tarfill
Výborně pánové, děkuji velice!
Autorská citace #4
22.8.2019 15:48 - JanoS
Wow, respekt! Ke mne se jeste ani original nedones, cekam na release :)
Autorská citace #5
22.8.2019 16:24 - ben222
Přečetl sem si to a vypadá to moc dobře! Děkuji za perfektnou práci
Autorská citace #6
22.8.2019 16:28 - wlkeR
Z pravidel pro hráče zbývají přeleštit dvě kapitoly.
Autorská citace #7
22.8.2019 16:44 - Aki
Poslední dobou ty překlady fakt sypete jeden za druhým, cením (y)
Autorská citace #8
22.8.2019 17:12 - Kushadru
díky moc za překlad dobrá práce kluci rychle jsem to proletěl a je se na co těšit jen u kartičky palcát + 1 je překlep " druhotná vlastnost: máš-li dlouhý luk v ruce … " ( jestli to překlep není tak se omlouvám nemam to jak porovnat s originálem krabice ještě nepřišla :)
Autorská citace #9
22.8.2019 17:13 - exi
opravím, díky. Ctrl C+V je dobrý sluha, ale zlý pán.
Autorská citace #10
22.8.2019 17:16 - Pan Bača
Jen pro upozornění: kontroloval jsem to zatím jen jednou, ještě přibude pár oprav, jen co se vrátím z dovolené (něco mám už vypsané, ale na telefonu to není ono)... Pokud byste to někdo tiskli, tak mi dejte čas tak do konce prázdnin, prvního zářijového týdne.
PB
Autorská citace #11
23.8.2019 18:36 - wlkeR
Texty sešitu pravidel vyžehleny, učesány a připraveny předstoupit před Pana Baču :D
Autorská citace #12
23.8.2019 20:15 - Pan Bača
Už jsem doma, takže průběžně to už procházím. Co má u vás přednost, pravidla nebo Drak z ledového štítu?
Autorská citace #13
23.8.2019 20:18 - efram
Drak
Autorská citace #14
27.8.2019 20:04 - Pan Bača
Jen abyste si nemysleli, že zahálím. Drak má podruhé zkontrolováno něco přes 50 %, pravidla (EK) zhruba stejně první kontrolu... ale tam to bylo převážně kopírováno z předchozích překladů, tak tam by snad ta jedna kontrola mohla stačit.
Autorská citace #15
28.8.2019 06:10 - Uncle_Smyk
To rád slyším. Nemůžu se dočkat. Od září jsem chtěl se skupinkou rozjet "Lost mine" a tak mě tento překlad mile překvapil a zkusím oboje dohromady. Tak si rád počkám na zkontrolovanou verzi, než začnu s tiskem. Díky!
Autorská citace #16
28.8.2019 06:40 - Pan Bača
K tomu "Lost mine"... ve volných chvílích (moc jich pravda není), si chystám podklady na celkovou revizi překladu a uvedení do souladu s termíny podle příruček/klíče/dalších překladů.
Když to půjde dobře, přiletí k vám Ježíšek.
Autorská citace #17
28.8.2019 08:39 - exi
Hmm, tak to bych to pak mohl hodit do origo grafiky, když bude nálada, a udělat z toho jakousi Definitive Edition:)
Autorská citace #18
28.8.2019 08:50 - Pan Bača
Díky za nabídku, přijímá se ;o)
Autorská citace #19
30.8.2019 16:08 - ShadoWWW
exi píše:
K tomu "Lost mine"... ve volných chvílích (moc jich pravda není), si chystám podklady na celkovou revizi překladu a uvedení do souladu s termíny podle příruček/klíče/dalších překladů.

Ztracený důl je zanedbancem. Hlavně proto, že stále v blocích statistik nestvůr (ale možná i jinde) používá metry místo sáhů (jde 1 metr = 3 stopy, zatímco 1 sáh = 5 stop). Navíc na Ztraceném dole stále začíná mnoho nových skupin a jak jsem si všiml, nedělá jim problém, že přejít na Příručku hráče se sáhy, akorát si pak často myslí, že 1 sáh je 1 metr a čísla pak nějak nesedí.
Autorská citace #20
30.8.2019 16:28 - Šaman
Jeden sáh je jeden metr. Change my oDrD mind. :)
Autorská citace #21
30.8.2019 16:42 - Pan Bača
ShadoWWW: teď popravdě nevím, jestli mě od toho odrazuješ nebo povzbuzuješ. :-)
Autorská citace #22
30.8.2019 17:32 - ShadoWWW
Povzbuzuju. Včera bylo pozdě to revidovat. :)
Autorská citace #23
30.8.2019 17:43 - Pan Bača
Ok. Díky.. Sazeče už mám, takže už to jen dotáhnout.. Tak prosím všechny překladatele, aby si dali od nových věcí chvilku oddych ;-)
EDIT: no. možná to ale nebude tak horké.. Jen překládejte.
Autorská citace #24
31.8.2019 00:20 - ShadoWWW
Překlad aktualizován na verzi 1.1!

Opraveno bylo mnoho překlepů.
Autorská citace #25
31.8.2019 07:38 - Pan Bača
Super!
Myslím, že zájemci můžou tisknout. Sice se tam určitě ještě něco najde, ale mělo by to být standardně sem tam něco.
A měly by být aktualizované i karty.
A zase se mu potvrdilo, že ač se to nezdá, tak dvě kontroly jsou minimum.
Autorská citace #26
5.9.2019 23:20 - Kushadru
ahoj máte v plánu přeložit i tři nová dobrodružství co vyšly v té delux edici ?
Autorská citace #27
6.9.2019 04:12 - ShadoWWW
Určitě ano.
Autorská citace #28
7.9.2019 13:51 - ShadoWWW
Jen ještě doplním, že čekám, až mi dorazí krabice Úvodní sady i s kupónem pro DnDBeyond. Pak se hned pustím do překladu těch dalších dvou dobrodružství. Mohu počítat s otatními, co se na překladu podíleli?
Autorská citace #29
7.9.2019 14:03 - Pan Bača
To se vr.
Autorská citace #30
7.9.2019 15:36 - efram
rad pomohu s dílčí kontrolou, korekcí, pokud budeš mít zajem
Autorská citace #31
7.9.2019 21:08 - Kushadru
ahoj jen se zeptám Pravidla pro hráče jsou asi stejná jak u lost mine že nebo je tam něco jinak teda kromě těch společníků a tvorby postav chceme to příští víkend rozehrát tak ať vím :) díky
Autorská citace #32
7.9.2019 21:12 - ShadoWWW
Je to stejný. Navíc jsou akorát ti parťáci.
Autorská citace #33
9.9.2019 15:38 - wlkeR
Pravidla pro LMOP byly jen o hře. Tahle krabice je rozšířila o tvorbu postav (vybrané rasy a povolání do lv6) a ty parťáky.
Autorská citace #34
9.9.2019 17:25 - Kushadru
ok díky stejně nechceme použít povolaní co jsou v této starter krabici snad bude hra vyvážená i když budou hrát jiné povolání
Autorská citace #35
10.9.2019 20:30 - ShadoWWW
Dnes mi přišla krabice Essentials Kit a mohu potvrdit, že uvnitř jsou kódy pro DnD Beyond pro odemčení Draka z Ledového štítu i návazujících dobrodružství do 13. úrovně zdarma a taky klíč pro Player's Handbook na DnD Beyond s 50% slevou.
Autorská citace #36
11.9.2019 23:41 - ShadoWWW
Pročítám ta navazující dobrodružství. Sice původně navazují na Draka z Ledového štítu, ale není problém ho navázat na Ztracený důl. Ta tři navazující dobrodružství jsou spolu silně spjata, ale na DzLŠ navazují jen volně. Hrozně se mi líbí, že jako domovskou základnu mají hráči město, kde probíhá kompletní obnova (něco jako Dol po zničení drakem v Hobitovi) a dobrodruzi do něj mohou vtisknout své vlastní stopy. Díky tomu může PJ všechny lokace města i cizí postavy ušít své družině zcela na míru.

Ale už nebudu spoilovat.
Autorská citace #37
12.9.2019 09:35 - exi
Je to zápletkově trochu nápaditější než dojdi/najdi/vybij (případně překecej)/vrať se zpátky pro odměnu jako v DzLŠ? To mě na tom, musím říct, dost štvalo (i na poměry toho, že jde jenom o sidequesty) a přišlo mi to oproti Ztracenému dolu jako dost velký sešup dolů.
Autorská citace #38
12.9.2019 09:55 - ShadoWWW
Svou propojeností je to oproti DzLŠ blíž Ztracenému dolu.

Ztracený důl je má srdcová záležitost. To dobrodružství miluji, i když hned to první střetnutí může vést k TPK, když špatně padnou kostky, což je asi největší slabina toho dobrodružství. (A další TPK je s drakem, ale to už si za to většinou mohou postavy samy. ;))

Z reakcí na netu někteří hodnotí DzLŠ líp, než ZDF, což se mi nezdá, ale ze zkušenosti vím, že co nevypadá na papíře nějak extra dobře, se při hraní u stolu může vyvrbit jako dost dobrý, takže si na to chci udělat názor, až to reálně vyzkouším. Na netu od těch, co hráli obojí, jsou vysoce hodnoceny obě dobrodružství. DzLŠ rozhodně nezaostává.
Autorská citace #39
12.9.2019 14:30 - wlkeR
Naše skupina rozšířila o Draka Fendelver a.... eh. Ztratilo to veškerou dynamiku. Hlavní chyba asi byla, že k tomu došlo po osvobození Gundrena (?) z Rokliského hradu a banda teď z neznámého důvodu dál zevluje po okolí, zatímco Pabouk už je dávno za horama. Teda dolama.

Dovedu si představit, že ty dvě dobrodružství spolu dají něco dobrýho, ale nedoporučuju je kombit za každou cenu. Chce to předem pořádně promyslet a držet spád příběhu pomocí hlavní linie s Pavoukem, která je imo dobře propracovaná.
Autorská citace #40
12.9.2019 15:18 - obbivan
Já bych do ztraceného dolu celého draka nekomponoval. Rozhodně zařadím do hospody ty tři zvěsti s odkazem na lokace. To mi přijde jako zajímavé.
Autorská citace #41
12.9.2019 18:25 - wlkeR
On celý drak není ani na jeden run. Spíš je to dělaný tak, že když družina wajpne, může nastoupit znovu, ale dostat úplně jiný questy. Drak má rozhodně větší replay value než Důl, ale je to holt na úkor příběhu.
Autorská citace #42
12.9.2019 20:19 - ShadoWWW
Na netu psali ještě o jednom. Ztracený důl už je dnes profláklý. Existuje hafo streamů, kde ho hrají, a když se sejdou nováčci, aby si zahráli, je velká šance, že někdo z nich už stream s tímto dobrodružstvím viděl a zná spoilery. Nebo když se sejde skupina nenováčků a chce si zahrát Ztracený důl, je velká šance, že už ho někdo z nich hrál.

DzLŠ dává možnost, že si hráči zahrají jedno nebo druhé určené pro nováčky, i když už jedno z toho někdo viděl nebo hrál.
Autorská citace #43
12.9.2019 21:28 - Kushadru
hrajete už někdo ??

máme v plánu začít hrát příští týden tak jsem zvědav akorát kluci chtějí jiné povolání než jsou v krabici a mám trošku obavy že s aktuální sestavou co chtějí hrát tak drak půjde dolu za 2 max 3 kola (hraničář-lovec barbar-berseker paladín-přísaha pomsty ) paladin lvl 6 - drakomlat + druhá zbraň a smite dokáže neskutečný dmg (možný dmg v jednom kole 3k8+6 + 8k8 + 6k6 = 23 - 130dmg jestli dobře počítám ) nedej bože když kritne
... nevím jestli paladin bude mít dvě zbraně ale počítám s tím že je to napadne

myslíte že je lepší hrát s povolaní co jsou v krabici ? aby nedošlo k výše uvedenému příkladu paladin přísahy má výhodu na zásah když zapne božskou přízeň takže šance že se to stane tam celkem je + ještě posilovací kouzla
Autorská citace #44
12.9.2019 21:54 - Log 1=0
Kushadru píše:
možný dmg v jednom kole 3k8+6 + 8k8 + 6k6 = 23 - 130dmg jestli dobře počítám

Mohl bys to rozepsat?
Je to divné, docela.
Jinak rozdíly v síle jednotlivých povolání nejsou nějak extra velké, takže je v celku jedno, co si hráči vezmou.
Autorská citace #45
12.9.2019 22:51 - Kushadru
Log 1=0:
jasný není problém
pro začátek základní info ať víme kde ty čísla beru
Paladin lvl 6 - dva útoky za kolo , oprava síly +2 , pozice kouzel - 4x level 1, 2x level 2
v pravé ruce drakomlat magicky dlouhý meč 1k8+1 + 3k6 do draku, levá ruka dlouhy meč 1k8 dále boží uder(smite) 2k8 za pozici 1 úrovně 3k8 za pozici 2 úrovně .. takže
první útok - drakomlat 1k8 + 3 + 3k6 + 3k8 (smite z 2 pozice kouzel)
druhý útok - drakomlat 1k8 + 3 + 3k6 + 3k8 (smite z 2 pozice kouzel)
bonus akce - dlouhy meč 1k8 + 2k8 (smite z 1 pozice kouzel)
celkem - 11k8 + 6k6 + 6
a ještě jen tak bokem pokud se drak rozhodne přeletnout jinam např kvuli lepši pozici na dech aby trefil více členu tak opět paladin muže udělat příležitostný útok drakomaltem za dalších 1k8 + 3 + 3k6 + 2k8 ( smite z 1 pozice kouuzel ) a ještě mu zůstanou 2 pozice 1 první úrovně

takže čistě teoreticky drak může padnou do dvou kol pokud to trefí a jako paladin přísahy pomsty si může na minutu nahodit vyhody na útok proti tvorovi na kterého utočí + ještě má možnost hunter marky což máš dalších 1k6 ke každému útoku

ano všechny postavy jsou víceméně vyvážené i paladin je balanc jen prostě dokáže udělat neskutečný dmg v krátkém čase ale spálí si pozice a pak už nemůže nic takže v delších bojich ztrací pokud si spalí všechny pozice přes smite
Autorská citace #46
12.9.2019 22:55 - sirien
...dva dlouhé meče v dual-wielding. Bych hráči suše oznámil, že munchkin power play pokus dobrej, ale že s tímhle combem proti drakovi neprovede útok ani jeden, natož tři.
Autorská citace #47
12.9.2019 23:00 - Kushadru
sirien:
pardon moje chyba přehlédl jsem stále je ovšem možnost na 4 urovní vzít Mistr se dvěma zbraněmi a dlouhe meče muže mít dva
Autorská citace #48
12.9.2019 23:01 - Aegnor
Dlouhý meč není lehký, tedy nelze použít pro útok druhou zbraní.
Autorská citace #49
12.9.2019 23:03 - Kushadru
Aegnor:
ale Mistr se dvěma zbraněmi toto pravidlo ruší
" Můžeš použít boj se dvěma zbraněmi, i když jednoruční zbraně na blízko, které držíš, nejsou lehké. "
Autorská citace #50
12.9.2019 23:03 - Aegnor
A teda ano, sirien má pravdu, občas jsem už viděl někoho, jak se snaží mít dual-wield dvou mečů ... a jako fakt to vypadá spíš komicky než nebezpečně.

EDIT:
Kushadru píše:
ale Mistr se dvěma zbraněmi toto pravidlo ruší
" Můžeš použít boj se dvěma zbraněmi, i když jednoruční zbraně na blízko, které držíš, nejsou lehké. "

Napsal jsem to dřív, než jsi to sem napsal. Akorát jsem to odeslal pozdě.
Autorská citace #51
12.9.2019 23:18 - Kushadru
chápu že je více typů hráčů někdo prostě chce z postavy uplně dostat max a nic víc ji nezajímá někdo jede přímo podle toho jak je psáno atd někdo ne já sám se přímo pravidly neřídím když je to fakt mimo ta daná situace ale to tady řešit nechci to ani vyřešit nejde ten dmg nahoře je spíše teorie ( i když to bude o 3k8 méně stále je to obrovský dmg) a mě prostě jen zajímalo jestli není lepší toto hrát s povolaní co jsou v krabici z důvodu "vyváženosti" proto se ptám jeslti to už někdo rozehrál :) drakomlat odebrat z příběhu je blbost to udělat nechci
Autorská citace #52
12.9.2019 23:30 - Log 1=0
Jo, už to vidím.
Ehm, o tom, že paladin má odbornost Mistr se dvěma zbraněmi jsi se mohl zmínit. Ostatně je to docela divné, v té začátečnické verzi jsou odbornosti?
Jinak Bojovník (Šampion) na 6. levelu s Drakomlatem proti drakovi dá 5k8+12k6+15, tj. 32-127, takže rozdíl oproti paladinovi minimální.
Autorská citace #53
12.9.2019 23:34 - Kushadru
ano to se omlouvám že jsem tu odbornost nenapsal přehlédl jsem to ale jak říkám je to všechno čistě teorie

nejsou odbornosti a zároveň tam ani nejsou ty uvedená povolání které mají v plánu hrát a jelikož je to do úrovně 13 tak odbornosti bych určitě zavedl

na šampiona jsem se nedíval no koukal jsem jen na to co si vybrali jaký je tam možný dmg
Autorská citace #54
12.9.2019 23:38 - sirien
Já nemluvil o pravidlech, ale o představě věci. Dva dlouhé meče proti humanoidům nebo menším nepřátelům - ok, budiž, de to, historicky je dokonce doložené, že to i okrajově existovalo v západních i východních stylech, DnD je epic fantasy... Proč ne.

Nicméně meč je zbraň proti lidem. Výborná soubojová zbraň. Dobrá poboční bitevní zbraň. Její přednosti ale prostě nemají smysl proti nehumanoidům. Postav se jen praseti a najednou budeš mnohem radši za kopí nebo sekyru, palcát... Proti medvědovi to bude možná trochu lepší, ale pořád žádnej zázrak. Proti drakovi nedává moc smysl ani jeden meč, natož dva.

Je to těžší na popis, snáz se to ukazuje než popisuje, ale kvůli lidské fyziologii a dynamice atd (těžiště, momentum, podíl váhy proti síle v úderu, charakter meče a způsob kterým meč zraňuje...) nebudeš se dvěma meči schopný provést proti drakovi žádný smysluplný útok. Popravdě už s jedním to je trochu na hraně...

Z tohodle důvodu je popravdě už samotná představa magického meče proti drakům trochu stupidní. Asi jako snaha vyrobit protitankovou pistoli s protipancéřovou municí. Nic proti pistolím, super zbraně - ale ne proti tankům, z očividných důvodů. Dřívější autoři DnD to chápali - proto vznikly dragonlance chronicles - kopí je na draka logická volba a když budu vyrábět zbraň proti drakům, tak to nebude meč, ale kopí nebo tak něco - popř něco střelnýho, samozřejmě. Opět, z poměrně očividných důvodů.

Ono stačí když to přestaneš brát jako kombení kartiček v deskovce a představíš si, jak nějaký útok asi tak vypadá. Dva meče proti lidem - jasný, každej druhej film. Proti drakovi... System error.
Autorská citace #55
12.9.2019 23:39 - Aegnor
A tuším Mike Mearls i někde říkal, že matematika DnD bojů je taková, aby boj s odpovídajícím protivníkem (tzn. nebezpečnost stejná jako družina) vydržel cca 4 kola. Takže dává smysl, že když na draka naběhne paladin a vyplácá si všechny svoje zdroje, že ten drak o moc dlouho nevydrží. Takže bych se fakt nebál toho, že je to "moc silné" kombo.

Já si spíš nejsem jistej, jestli se ten paladin k drakovi dokáže dostat s tím, aby měl všechny svoje zdroje k dispozici. :-)
Autorská citace #56
12.9.2019 23:42 - Šaman
Trošku offtopic, který rozhodně nemá vyprovokovat flamewar, ale… tohle je přesně ten důvod, proč i 5e považuju v principu za oldschoolový systém. Vypilovaný, přebalený, ale stále v jádru oldschoolový.
A v takových systémech byl občas problém nastavit nebezpečnost nepřátel tak, aby byli zároveň hroziví, ale zároveň překonatelní.
Autorská citace #57
12.9.2019 23:42 - Log 1=0
Teď budu hnusný, ale přijde mi trochu zvláštní, používat nějaké omezení bez toho, aniž bych se podíval, čeho tím dosáhnu (v tomto případě evidentně celkem ničeho).
Tj. nehrál jsem to, ale pevně věřím, že DnD 5E ani Drak z Ledového štítu se nerozbijí, ani když povolíš všechny povolání.
Zjevně má jít toho draka zabít během dvou kol. Ony ty boje taky nemají být moc dlouhé, ten drak zase může během těch kol klidně zabít družinu.
Autorská citace #58
12.9.2019 23:44 - Kushadru
sirien:
ano z logického hlediska máš pravdu bohužel v realitě musíš najít partu hráčů která to tak taky vidí kdybych to tak bral jen já ze strany DM a v podstatě jim "zakazoval" nebo dával nějaké postihy brát meč na draka protože to není logické tak bohužel tím partu natolik otrávím že to nebudou chtít ani hrát
Autorská citace #59
12.9.2019 23:46 - sirien
Já se na to dobrodružství snad i podívám - pořád mi uniká, jak má proběhnout střet s drakem co neskončí jako TPKčko, natož takovej u kterýho se počítá s výhrou a navíc ještě během dvou nebo tří kol.

A jestli to fakt dává smysl tak pak nechápu jak se drakům daří vyhýbat se zápisu na listinu kriticky ohrožených druhů.
Autorská citace #60
12.9.2019 23:48 - Kushadru
Aegnor:
to stou nebezpečností jsem nevěděl dík za info :)

Log 1=0:
nechtěl jsem nic přímo zakazovat jen jsem nechtěl nějak rozbít hru teď když jste tu zmínili tu nebezpečnost tak už jsem doma a je to ok :) fakt jsem to nevěděl že je to takhle dělané

hold stále je se co učit
Autorská citace #61
12.9.2019 23:49 - Aegnor
Šaman: ale zas ... tohle je připravený (má zbraň konkrétně na to, co jde zabít) hrdina, co vrhne všechnu svoji moc do prvního útoku. To je prostě situace, kdy je naprosto v pořádku, že ten drak padne docela rychle.
Autorská citace #62
12.9.2019 23:50 - Šaman
Ono ve chvíli, kdy se začnou zohledňovat Sirienovy námitky došlo vlastně nenápadně ke změně systému. Protože (jsem přesvědčený, že) v DnD se rozhodně počítá s tím, že do libovolného soupeře mohu jít s libovolnou zbraní, pokud není u toho soupeře zmíněna nějaká nezranitelnost, nebo snížená zranitelnost. A možná s přihlédnutím k tabulce oprav podle velikosti, jestli to ještě existuje. Případně kopí má myslím nějaké výhody prvního útoku v souvislosti s příležitostným útokem, či co. Rozhodně je to někde dopodrobna rozebrané. Omezit pak rozhodnutím GM že to nejde je vlastně brutální hack celého propracovaného systému.

Aegnor: Já nerozporuji že ho nelze zabít, jen že tyhle výpočtu už pár let nemusím dělat a mohu se víc soustředit na příběh, než na to co mi může daná družina zkombit. A tohle byla spíš úvaha na téma, že hodně lidí říká, jak je 5e blíží vyprávěcím systémům, ale kromě pár nástrojů pro rp jako background postavy tam to přibližování moc nevidím.
Což neznamená že je horší či lepší, záleží na vkusu družiny. Jako hráč jsem prvních deset let kombení miloval :)
Autorská citace #63
12.9.2019 23:52 - sirien
Kushadru: tak jak píšu, je to pořád epic fantasy. Meč na draka, ideálně se štítem, je tak nějak žánrový archetyp a nějak si to ještě představit de a asi by mě to (s patřičnými popisy) nechalo v klidu.

Dual-wielding dlouhejch mečů už je ale za mě trochu za hranou rule lawyering exploitu a díval bych se na to dost křivě.

Ale jako to si tu jen tak poznamenávám, je to moje preference a určitě to jako nikomu nenutim :)
Autorská citace #64
12.9.2019 23:54 - Aegnor
sirien: a předpokládám, že je to opravdu tahle specifická kombinace, co se ti úplně nelíbí, že? Třeba takovej barbar s palcátem a sekerou už žánrově sedět může.
Autorská citace #65
12.9.2019 23:58 - Log 1=0
Šaman píše:
proč i 5e považuju v principu za oldschoolový systém. Vypilovaný, přebalený, ale stále v jádru oldschoolový

Prosím, prosím, prosím, běž to napsat na RPG Fórum, moc prosím. Klidně ti za to koupím pivo.
Sirien:
Je to mladý drak, vlastně odrostlejší dráče, jestli je v družině elf, je dost možná starší než on. Zato postavy už mají být ostřílení dobrodruhové.
Autorská citace #66
13.9.2019 00:00 - Šaman
Log: Tuším za tím nějakou čertovinu, ale z nedávného pročtení celého vlákna "výpadek" jsem nabyl dojmu, že DnD fans má být spíš Kostka, ne (versus DrD2 na Fóru)?
Beztak, účet kvůli tomu zakládat nebudu. :)
Autorská citace #67
13.9.2019 00:08 - sirien
Šaman píše:
Ono ve chvíli, kdy se začnou zohledňovat Sirienovy námitky došlo vlastně nenápadně ke změně systému

Jen pokud hraješ system first.

Historicky se pravidla používala až v druhé řadě za logikou a žánrem. Tj pouze pokud hráči (DM) usoudili, že něco dává smysl v principu, tak se šlo k pravidlům aby se to vyhodnotilo. Pravidla tudíž nemusela být neprůstřelná, protože věci co nedávaly smysl mimo pravidla se k pravidlům vůbec nedostaly.

Rule lawyering "co není zakázáno v pravidlech můžu kombit" přišel až následně. Moderní hry se tomu brání explicitním návratem k původní logice (Fate Golden rule, Blades "cokoliv hráči chtějí mohou, ale v tom případě to v daném světě může kdokoliv", AW "when you do it...")

DnD 5e možná není tak explicitní, ale k téhle původní logice a "estetice" se docela dost vrací. Tzn IMO to tady žádná změna pravidel není - stejně jako v SR není žádné pravidlo které by Ti zakázalo střílet z raketometu jednou rukou. Jen Ti prostě každej příčetnej GM řekne, že a) ani omylem, b) neudržel si to, vybuchlo to, hoď si za kolik ses sám vyhodil do povětří
Autorská citace #68
13.9.2019 00:14 - Šaman
Sirien: Ale ta postava si kvůli tomu vzala(?) dovednost se dvěma zbraněmi, sehnala si dva drakobijecké meče a vlastně možná ten dmg ani nedělá samotná síla seku, ale nějaká magie těch mečů.

Rozhodně si myslím, že DnD (i, ale nejen v páté edici) kombení a ladění postavy podporuje a proto je všechno rozepsané poměrně dopodrobna. Pokud bych měl postavu založenou na dualech a najednou mi (zcela mimo pravidla) GM řekne, že dualy nemohu použít proti monstrům o dvě třídy větším, pak bych to bral jako velkou zradu a asi měnil skupinu. A dualy mají v DnD tradici (a jsou OP) už od 2e.

Jinak samozřejmě pokud může drak lítat (není to souboj v jeskyni) a není po lobotomii mozku, tak nechápu jak s ním vůbec lze bojovat. S jeho počtem životů když zjistí, že prohrává, tak prosté uletí. Nebo začne bojovat chytřeji, než nechat do sebe mlátit všemi dobrodruhy okolo něho.
Autorská citace #69
13.9.2019 00:35 - Kushadru
Šaman:
v tomhle máš pravdu že je to nefér boj že muže klidně jen lítat a čekat na dech a nebo se snažit chytit postavy a házet je z pevnosti dolů :) ale je tu i možnost že ho prostě sestřelí dolu (např mířít na křídla jestli jsi to pročítal tak postavy získají přístup k celkem solidnímu range kouzlu zadarmo které může používat každý není omezený povoláním ) to stejné když boj probíha na zemi můžou hráči se snažit trefit křídla a poškodit je aby jim neuletěl nebo může DM nastavit počet hp do kdy je drak schopen lítat ( upřímně drak co má 10hp už asi neodletí v takovém stavu) apod sky is the limit
Autorská citace #70
13.9.2019 00:36 - sirien
Šaman: když si vezmu feat na elementární magii ohně, naberu si mrtě ohnivejch kouzel a artefakt co ohnivou magii dál zesiluje a pak potkám nepřátele, co sou vůči ohnivé magii imunní, tak nám taky prostě smůlu. Budeš opouštět skupinu protože má sem tam někdo imunitu na ohnivou magii, kterou sis naboostil? Asi ne. Takže proč bys jí měl opouštět protože nějaká specka taky na pár nepřátel nefunguje jako na ostatní. Svoje dva meče určitě pořád suprově uplatníš na většinu ostatních protivníků. Stejně jako tu ohnivou magii.
Autorská citace #71
13.9.2019 00:47 - Šaman
Sirien: Pokud by se v pravidlech někde psalo o tom, že meče/dualy/cokoliv je neúčinné proti drakům/velkým monstrům/pancéřovaným protivníkům, pak neřeknu ani půl slova. (Třeba ohledně neúčinnosti ohnivé magie na ohnivé draky, nebo elementály, to napsáno je.)
Takhle mi to ale připadá, že sis to omezení vpodstatě vymyslel zpatra. S čímž počítá třeba Fate, že se hráči musí shodnout na tom, co je v jejich světě možné. V DnD (myslím) nemáš žádnou oporu pro to zakázat do draka jít nějakou zbraní. Je v dosahu? Mám akci? Tak co mi brání?

Mimochodem, třeba v tom Fate není problém přezbrojit na jinou náhodnou zbraň a vzít si třeba kopí z drakova pokladu a ve chvíli nejvyšší nouze mu ho vrazit do chřtánu, když se to hráčům bude líbit víc. V DnD na to kopí bude mít postava vystavěná na dualech docela postih. A na rozdíl od ohnivého kouzelníka na to nebude hráč ani postava připravení.

P.S. Vlastně s tím ten systém asi počítat může. Zmínil jsi meč a štít, že je to žánrová klasika. Proč raději nepotrestat týpka s dualy tím, že si drak foukne? Jestli to přežije, tak příště bude mít raději nabušený štít proti ledu, než druhou zbraň. (Mimochodem, jak jsem tak koukal na ty výpočty, tak ta druhá ruka nedělá tak velký rozdíl. Hlavní ruka má víc útoků a lepší čísla, takže ta druhá to jen navyšuje na možné maximum, ale i bez ní to bude dost.)
Autorská citace #72
13.9.2019 01:08 - sirien
Zacházíš s pravidly RPG jako s deskovkou. V důsledku taková logika končí u slavné Gamers scény s kradením kalhot a backstabovánim balistou, protože se přece nikde nepíše, že by se to nesmělo. A jako chceš mi tvrdit že nemůžu zesměšňovat lidi kradením jejich kalhot na veřejnosti, jen protože to nedává smysl? Proč sem si pak stavěl postavu specializovanou na nenápadnost a krádeže? Ukaž mi kde se to píše nebo odcházím hrát jinam.

Ne, sorry, pravidla RPG fakt nemůžou myslet na všechno a kdeco je ponecháno úvaze hráčů.

Můžu střílet nataženou kuší jednou rukou? Můžu šermovat na zábradlí? Lodě? V bouři? Můžu vést během souboje dialog? Hromada věcí je daná úvahou a stylem a žánrem a co Ti v jedný skupině nebo jen hře stejné skupiny projde Ti v jiné dá DM s omezením a v další Ti to někdo shodí ze stolu. Dual wielding dvou mečů proti drakovi se v tom nijak neliší.
Autorská citace #73
13.9.2019 01:14 - Šaman
Abychom se nedostali do nesmyslné debaty - s pravidly tak nezacházím a proto používám měkká pravidla.
Ale pravidla DnD, která mají zrovna soubojový systém, pohyb, akce, zranitelnosti propracovaná velmi podrobně, tak u nich myslím není moc prostoru jen tak zničehonic přidat drakům obecně nezranitelnost dvěma zbraněmi. Dokonce jsem přesvěčený o tom, že autoři s tím počítají. Narozdíl od kradení kalhot na sobě (což se dá vyřešit stanovením nehoditelné obtížnosti, ne?)
Autorská citace #74
13.9.2019 01:23 - sirien
Já mu nedávám nezranitelnost dvěma zbraněmi, já říkám že Tvoje postava na něj nedokáže dvěma meči zaútočit, protože to je konina. Jestli se Ti to nelíbí, sežeň si třeba dvě kopí.
Autorská citace #75
13.9.2019 01:41 - Šaman
Nehraju DnD 5e a nehraju s tebou, takže asi nemá cenu pokračovat v diskuzi o rozdílné interpretaci pravidel mezi námi. Jen musím říct, že mě to dost překvapilo, že je tvoje interpretace vůbec možná (bavím se o DnD 5e, nikoliv obecně).

Mimochodem DnD nehraju proto, že mi tam jako konina připadá hodně věcí, které jsou explicitně popsané v pravidlech, čímž definují svět, který si já moc neumím představit jako funkční. Proti spoustě těch věcí je mlátit draka třeba dvěma dýkami docela představitelná (i když neefektivní) věc.
Autorská citace #76
13.9.2019 08:10 - LokiB
sirien píše:
Proti drakovi nedává moc smysl ani jeden meč, natož dva.


Chudák Bajaja :)
Zrovna v českých (a třeba i ruských) pohádkách má boj mečem proti drakovi celkem tradici, takže tady moc s logikou "skutečného boje" u mnoha lidí neuspěješ.

Ve (nejen fantasy) hrách a filmech posledních dekád se často používaly "nesmyslné kombinace" ... dvě bitevní sekery, či třeba minigun držený a nošený v ruce. Lidem to přijde cool, tak to dávají do svých her. Ne realistických, ale nadnesených a stylových.
Autorská citace #77
13.9.2019 09:20 - Log 1=0
Šaman píše:
Rozhodně si myslím, že DnD (i, ale nejen v páté edici) kombení a ladění postavy podporuje a proto je všechno rozepsané poměrně dopodrobna.

Jo, to je pravda. Ale v nejmenším z toho neplyne, že je legitimní si munchkinovat nesmyslné buildy, nebo že tvůj celkem normální build ti umožňuje dělat nesmyslné akce. Resp. je to legitimní, když to nikomu nevadí, ale pak není co řešit.
Autorská citace #78
13.9.2019 09:45 - ShadoWWW
Kushadru píše:
máme v plánu začít hrát příští týden tak jsem zvědav akorát kluci chtějí jiné povolání než jsou v krabici a mám trošku obavy že s aktuální sestavou co chtějí hrát tak drak půjde dolu za 2 max 3 kola (...) Paladin lvl 6

Vy to chcete začít hrát s postavami na 6. úrovni? Protože to dobrodružství je navrženo pro postavy začínající na 1. úrovni.

Pokud chcete začít od 6. úrovně, tak doporučuji začít s nimi hrát až to navazující dobrodružství Hněv pána bouřek, které se ale ještě teprve překládá. Pokud chcete hrát Draka z Ledového štítu, pak doporučuji hrát s novými postavami od 1. úrovně. Klidně můžete použít všechny možnosti, co nabízí Příručka hráče i Xanatharův průvodce vším, to by neměl být problém.
Autorská citace #79
13.9.2019 09:46 - sirien
Loki: já tak nějak cítím rozdíl mezi přehnaností a nesmyslností.

Dvě bitevní sekyry sou přehnaný, ale ne nutně nesmyslný. Ta kombinace by byla funkční, pokud by někdo měl sílu ovládat je jednou rukou. (Stranou faktu, že bojové sekyry nejsou reálně tak těžké, ale řekněme, zde se bavíme o trpasličích bitevních sekyrách).

A já ani neříkám, že je nesmyslnost nutně špatná. John Wick je děsivě přehnanej, ale přesto dobrej. Shoot 'em up je místy nesmyslný, ale přesto (proto?) výborný (pořád by mě zajímalo přesto jestli by ten film Jerson zvládnul nebo by ho vyhejtil víc jak Equilibrium - který je nesmyslný, ale jinak - má nesmyslnou premisu, ale pokud by tato byla pravdivá, tak by film byl jen přehnanej...)

Dva meče na draka sou prostě nesmyslný. Mně by to nutně nevadilo, pokud by to bylo explicitně v rámci žánru (jako shoot 'em up nebo Equilibrium) - nějaký super epic fantasy, manga style (kdo sem já, abych říkal vyvoleným Neporaženého Slunce jak se bojuje dvěma mečma s drakem...), zeměploch-oidně periodicky absurdní fantasy... Ok.

Co mi vadí je, když to někdo zkouší narvat do hry protože to dává nejvíc bonusů a nikde se nepíše, že se to nesmí. Pokud to někoho napadlo v zápalu kombení, ale když se na to poukáže, tak uzná zde to je přes čáru, tak ok, ale pokud na tom trvá a jinak odejde se hry, tak to je prostě munchkin podle definice (zejm 14 a 19-22).
Autorská citace #80
13.9.2019 09:49 - Log 1=0
ShadoWWW píše:

Vy to chcete začít hrát s postavami na 6. úrovni?

Spíš počítají s tím, že na tu úroveň vylevlují, než na toho draka narazí (nebo ho začnou kydlit).
Autorská citace #81
13.9.2019 11:15 - Pastýř
Cely predpoklad toho boje s drakem je, ze postavy
1: Budou zcela odpocinute a bodou mit plne zdroje
2: Budou mit cas se na boj s drakem pripravit
3: Idealne ho prekvapi
4: Donuti ho bojovat podle jejich pravidel a na zemi

Ano v takovem pripade z nej muzou uvedene postavy udelat za jedno, ci dve kola hromadku supin.
Pokud to DM vadi a chce udelat souboj vic cool staci porusit jeden z predchozich bodu.
A pokud chce DM souboj jen prodlouzit, muze prohlasit, ze drak je mnohem mohutnejsi nez obdobni draci byvaji. Zvednout mu pocet HP a snizit ucinnost dechu.
Autorská citace #82
13.9.2019 11:21 - Aegnor
Pastýř: upřímně, kdybych jako hráč splnil ty podmínky a pak by ten drak byl silnější ("protože GM si myslí, že takhle to bude zábavnější"), tak jsem z toho fakt hodně rozmrzelej.

Ty přípravný kroky jsem udělal právě z toho důvodu, abych toho draka ideálně zabil dřív, než bude mít možnost nás všechny zabít.
Autorská citace #83
13.9.2019 11:36 - Pastýř
Proto jsem psal "pokud ti to jako GM vadi" aby me nikdo nepopotahoval za slovo. Pokud myslis ze bude pro hrace zabavnejsi zlikvidovat ho v jednom kole, klidne to tak udelejte. Je to vase hra a vas drak.
Mimo to HP draka jsou uvedeny jako prumer. Rozsah hodu dany v tech zavorkach za tim.
Autorská citace #84
13.9.2019 11:40 - Pastýř
Jinak tou upravou by nebyl silnejsi. Byl by mene nebezpecny v utoku, ale vic by vydrzel. Souboj by byl tedy delsi.
Z predchozi debaty jsem mel pocit, ze to je pro tebe zadouci. Asi jsem nepochopil ci resis.
Autorská citace #85
13.9.2019 11:55 - York
Sirien: Někteří hráči holt k hraní RPGček přistupují jinak a nad tím, jestli něco dává fikčně smysl, nemají vůbec potřebu přemýšlet. A když přijdeš s tím, že ty tu potřebu máš, bude to pro ně silné wtf.

Pro tebe jsou to možná muchkini, pro ně jsi zase idiot, co naprosto nechápe, o čem ta hra je.
Autorská citace #86
13.9.2019 12:14 - Šaman
Hele, munchkini a idioti - to jsou hodně silná slova. Zvlášť, když naprosto nedává smysl (obecně), aby nebylo možné použít dva meče, zatímco jeden meč a štít by Sirien povolil (žánrová klasika). A co jeden meč bez štítu (Sigfried, Beowulf)?

Krást kalhoty, nebo backstabovat balistou JE absurdní. Mlátit draka vším co mám v ruce mi absurdní vůbec nepřijde. Možná je absurdní efektivita dvou zbraní, ale to už není záležitost muchkinování, ale systému. Ano, dvě zbraně jsou v DnD OP. Asi to tak autoři zamýšleli.

A za další - v DnD je možné zcela podle pravidel dát nestvůře imunitu na některý typ zbraní. Např. Golem, který je nezranitelný sečnými a bodnými útoky. Jestliže vím, že systém má nástroj pro nezranitelnost a daná nestvůra ji v pravidlech definovanou nemá, pak jsem opravdu přesvědčený, že daný postup (dvě zbraně na draka) je systémově zcela validní. Jestli se to někomu nelíbí, ať si zvoli jiný systém, nebo si ho třeba upraví, ale nemůže obviňovat hráče, že je munchkin, nebo dokonce idiot. Jestli někdo chce hrát uvěřitelnější fantasy, pak je DnD (včetně 5e) as written absolutně nevhodný systém.


A ještě jeden, asi lepší obrázek. Protože Drizzt je se světem FR a systémem DnD nerozlučně spjatý. A tenhle autor taky. Ano, JE to přehnaně epické, ale taky to JE DnD. (A ty dvě zbraně nemá zdaleka jen ten profláklej Drizzt.)


Munchkins! Munchkins everywhere! Nebo to jsou idioti co nepochopili hru?


Hledání DnD/Pathfinder obrázků dualů vs draků kupodivu přináší nesrovnatelně více výsledků, než kradení kalhot. Možná to v rámci žánru a systému není srovnatelně absurdní.
Autorská citace #87
13.9.2019 12:21 - obbivan
York přesně. Taky mám jednoho takového hráče. Důležité je pro něj počet kostek, které dokáže vygenerovat. A jak těžce nese když mu to nepadne.. Při jeho vzrůstu se u něj projevuje typický napoleonský komplex.
Autorská citace #88
13.9.2019 12:26 - Aegnor
Pastýř: Možná si mě s někým pleteš. Mně se naopak líbí to, jak paladin epicky sundá draka během jednoho kola* a pak na to budou hráči dlouho vzpomínat, jak jim ten boj krásně vyšel.

*Epicky, takže s pořádnýma popisama.

Pastýř píše:
Proto jsem psal "pokud ti to jako GM vadi" aby me nikdo nepopotahoval za slovo. Pokud myslis ze bude pro hrace zabavnejsi zlikvidovat ho v jednom kole, klidne to tak udelejte. Je to vase hra a vas drak.

Tohle si rozhodli hráči tím, že udělali tu přípravu a že je paladin ochotnej tam spálit svoje spell sloty a schopnosti. Kdo jsem já, abych je přesvědčoval, že je to ve skutečnosti jinak?
Autorská citace #89
13.9.2019 12:32 - Aegnor
šaman: já tady odcituju Siriena.

sirien píše:
Ale jako to si tu jen tak poznamenávám, je to moje preference a určitě to jako nikomu nenutim :)
Autorská citace #90
13.9.2019 12:33 - ShadoWWW
Všichni se snad shodneme, že nejdůležitější je nulté sezení, kde si skupina dohodne, jakým stylem chtějí hrát. Tito si vybrali, že chtějí hrát heroicky a chtějí tomu podřídit i možnosti pravidel. Chtějí využít veškerá pravidla 5E, aby si naklonili štěstěnu na svou stranu. To je validní a číhá z toho kopec zábavy.

I to dobrodružství s tím počítá jako s validní možností. Jak to nakonec dopadne, už záleží na konkrétní situaci, do jaké se družina s drakem dostane, i na tom, jak se to nakonec vyvrbí (jak budou padat kostky), což nikdo nedokáže předem odhadnout a i ten nejlepší plán se obvykle zboří nejpozději v 1. kole boje. Ale jak píše Aegnor. Pokud máte rádi boje a taktiku a všechno tomu podřídíte, pak je zábavné, když draka epicky zabijete a stanou se z váš vyhlášení drakobijci (to taky může mít své konsekvence později v kampani).

Spoiler
Dobrodružství počítá i s tím, že se družina pokusí draka přesvědčit svými argumenty a boj vůbec nevypukne, takže dobrodružství mohou úspěšně zakončit i zcela nebojové postavy. U nich pak případně záleží na hodu na přesvědčování. To, že si budou cpát herní možnosti do maximalizace sociálních dovedností taky může být svým způsobem munchkinování, ne? :-) Ono jde toho draka "porazit" i bez mechanik, jen čistě role-playingově*, takže všichni mohou být spokojeni.

-------------------------
*To ostatně předvedla i skupina na Mrkwově streamu poté, co dostala zásah dechem za 51 životů (na 3. úrovni, jestli se nepletu). :-)
Autorská citace #91
13.9.2019 12:36 - Kushadru
ShadoWWW:
ne od první úrovně ale finální boj s drakem je kolem 5-6 urovně takže jsem dopředu díval co postavy na těch úrovních dokáží
Autorská citace #92
13.9.2019 12:38 - Pastýř
Aegnor:Jej. Sorry, fakt jsem si te spletl.
Tvoji preferenci pro takovy souboj beru, i kdyz ta moje je hodne odlisna.
Pro me jsou draci top protivnici, s nimiz se utkam zcela vyjimecne. Proto me predstava spiciho knedliku na kterej vsichni skocime a rozbodame ho, nez se probudi, moc nebere.
Autorská citace #93
13.9.2019 12:45 - ShadoWWW
Kushadru: Pak je to úplně v poho a nedělej si s tím hlavu. Pokud hráči všech těch šest úrovní udělají vše pro to, aby v boji s drakem vyhráli, pak je určitě lepší, když vyhrají v druhém třetím kole, než kdyby všichni umřeli v prvním kole po zásahu drakovým dechem (který ale určitě použij, ideálně v kombinaci s letem, pokud dojde k boji). Z takové případné výhry budou nadšeni, z TPK v prvním kole by byli naopak nejspíš hodně rozčarovaní.
Autorská citace #94
13.9.2019 12:53 - Kushadru
ShadoWWW:
jo s drakem už zkušenosti družina má takže dech určitě budou očekávat :)( zkoušeli zabít Jedozuba když jsme hrali ztracený důl )

jen mě trošku zajímá jako DM jak řešíte když družina bere šupiny z draka ( prodej nebo možnost výroby brnění ) kolik jich dat z draka případně SO na získání šupin aby byly použitelné nějaký nápad na to mám ale zajímá mě jak to řeší ostatní
Autorská citace #95
13.9.2019 13:03 - ShadoWWW
Kushadru: Zbroj z dračích šupin je už v samotných pravidlech, takže mechanicky to máš pokryto.

Ve hře bych to řešil asi tak, že kdyby hráči zabili draka (což je samo o sobě heroický výkon, který si zaslouží odměnu!), tak bych je nechal vyčinit jeho šupiny. Protože ale dračí šupinová zbroj je magický předmět, tak by s těmi šupinami museli jít za alchymistou (protože pro výrobu zbroje je nutná magie) a ten by jim za výrobu zbroje stanovil nějaký úkol. Po splnění úkolu bych jim tu šupinovku dal. Další možností samozřejmě je, že alchymista by chtěl peníze, případně kombinace obojího.
Autorská citace #96
13.9.2019 13:13 - Kushadru
ShadoWWW:
jo na ni jsem se právě díval ale podle craft systemu by stala 50k zlatých a to ani nepočítám dny na výrobu :D mám pocit že xanathar nějak upravuje craft system u několika věcí ale k tomu nemám přístup takže to spíš hodit za hlavu ten craft system a vymyslet to jinak třeba jak říkáš ty

na druhou stranu přece jen draka nikdy nestahovali takže počet šupin které z něj získají nemusí na výrobu zbroje ani stačit ale i prodej šupin něco muže hodit nebo je ještě možnost když nebude dostatek šupin na celé brnění tak aspoň částečně upravit brnění aby dávalo aspoň odolnost na ledové poškození
no uvidíme to byla spíš jen otázka mimo téma
Autorská citace #97
13.9.2019 13:50 - LokiB
Šaman píše:
backstabovat balistou JE absurdní.


ale sneak attack se dá dělat vším ... vojáci překvapení náhlým "dělostřeleckým přepadem" by ti mohli, resp. spíš nemohli vyprávět. a tanková četa ukrytá v lese dokáže koleně slušně zavařit ...

takže je otázkou, co přesně myslíš tím "backstabovat" ;)
Autorská citace #98
13.9.2019 13:52 - LokiB
obbivan píše:
Taky mám jednoho takového hráče. Důležité je pro něj počet kostek, které dokáže vygenerovat. A jak těžce nese když mu to nepadne.. Při jeho vzrůstu se u něj projevuje typický napoleonský komplex.


Já mám přesně jednoho takového hráče, který měří 205 cm ... u něj to asi bude goliášský komplex :) ... jinak ale funguje přesně jak jsi popsal. a jeho takhle ta hra prostě baví a za 30 let se na tom nic nezměnilo :/
Autorská citace #99
13.9.2019 14:00 - Aegnor
LokiB píše:
takže je otázkou, co přesně myslíš tím "backstabovat" ;)

To, že se v hospodě k někomu připlížíš a nablízko do něj vystřelíš balistou.
13.9.2019 14:18 - malkav
Aegnor: Pokud ti šipka vyčnívá přes lučiště (snad se tomu tak říká i u kuše/balisty), tak bys asi nemusel ani vystřelit ... backstab, odskočit a ještě výstřel ... to je combíčko :)
13.9.2019 14:57 - LokiB
Aegnor píše:
To, že se v hospodě k někomu připlížíš a nablízko do něj vystřelíš balistou.


Díky! Tys vykladač Šamanových myšlenek :)
Jestli je tedy backstabování jako akce v pravidlech, pak je buď omezena na nějaký druh zbraní (například zbraně na blízko), nebo není a pak je jedno, jestli backstabuješ ruční kuší nebo balistou. To byl ten point ;)

sirien píše:
Zacházíš s pravidly RPG jako s deskovkou.


No, to ale není sám, takových hráčů je ... nemálo. hrají to obdobně. A pravidla se tomu nijak nebrání (konec konců 4E), takže je to spíš na domluvě lidí u stolu, jestli takovouto hru chtějí, nechtějí, tolerují, ... proč to řešit obecně, jestli to je nebo není správné. Hrát se tak dá a ničemu to nevadí.
13.9.2019 15:12 - Šaman
LokiB píše:
takže je otázkou, co přesně myslíš tím "backstabovat" ;)

Narážka na "I want to steal his pants" + "You're going to backstab him with a ballista?"
13.9.2019 15:22 - efram
Celkem by mne zajímalo vyjádření nějakého odborníka na boj s draky. Mohli bychom oslovit například sv. Jiří. Nemáte na něj někdo mobil?

Myslím si, že srovnat příklad čaroděje (magika) specializovaného na ohnivou magii, který se setká s na oheň imunní bestií, a boj PC s dvěma meči vs drak, prostě nejde. Pravidla umožňují tuto volbu a hráč prostě pravidla využil. Tohle omezení měl vědět dopředu, už při tvorbě postavy a je otázkou proč tohle omezení vlastně zavádět. Za mne je daleko důležitější ztotožnění hráče s postavou. Samozřejmě pokud proběhne diskuse, že z nějakých důvodů to gm nechce tak vznikne houserule. A pak vznikne další houserule až se skupina ushouserulej uplně celá. Protože co když se zase někomu dalšímu nepozdává něco dalšího atd. atd.

Ještě k tomu Backstabingu. Osobně beru útok ze zálohy tak, že PC útočí na konkrétní cíl a zraňuje ho více tím, že zasahuje nějaký důležitý orgán atd. prostě umí v danou chvíli zasáhnout. Je pak otázka proč by to i s tou balistou nešlo, pokud o střelci cíl neví a je vhodně otočen.

citace pravidel:

Od 1. úrovně víš, jak udeřit zákeřně a využít protivníkovy nepozornosti. Jednou za tah můžeš způsobit dodatečné zranění 1k6 jednomu tvorovi, kterého zasáhneš svým útokem, pokud máš výhodu k hodu na útok. Útok musí být proveden vytříbenou zbraní nebo zbraní na dálku.

myslím si, že zákeřný útok balistou je zcela reálný :). Představte si to jako útok snipera například.
13.9.2019 16:26 - ShadoWWW
V PPJ má balista příznak obléhací zbraně, ne zbraně na dálku. Takže se s ní backstabovat nedá. :(
13.9.2019 17:27 - Kropy
Pastýř:
Na tvém příkladuby mi hlavně vadil přístup, situace je připravená s drakem na 100 životech a dechu za 5k8, ovšem postavy by 100 dmg dokázali dát, než si drak vůbec zahraje, tak mu v situaci, kdy ho už potkali upravím staty, aby měl více životů, a aby mi někdo neřekl, že škodím postavám tak mu snížím zranění dechem. Tohle téma bylo nakousnuto už v debatě o fixlování kostek. Prostě se mi ten přístup nelíbí, stejně jako Sirienovo při souboji prohlášení GM, že dva meče proti drakovi jsou nesmysl a nešli by používat. I kdybych podobnou situaci řešil odolnostma a imunitama, tak za mě musí být připravené dopředu a ne dopsané ve chvíli, kdy se něco pokusím udělat.

K útoku balistou:
Jde o to, co je myšleno backstabem (znám tu situaci, kde je udělaná ad absurdum), ale backstab bych neomezoval použitou zbraní. Balista postavená v hospodě je extrémní příklad, ale v případě balisty někde na stálo umístěné, kdy cílová osoba prochází okolo a nevšimne si vraha, který balistu otočí jeho směrem. V tu chvíli nečeká možnost útoku, vrah má možnost zamířit na slabší místa zbroje (no slabší při použití balisty :D ) prostě si může svou akci připravit a využít nejideálnější čas ve kterém vystřelí.
13.9.2019 17:33 - sirien
Šaman píše:
když naprosto nedává smysl (obecně), aby nebylo možné použít dva meče, zatímco jeden meč a štít by Sirien povolil

To naopak dává smysl, protože se dvěma meči se bojuje úplně jinak než s jedním.

Už sem to popisoval dřív když byla řeč o dual wieldingu obecně, někde na začátku diskuse o realistickém boji.

Každopádně s Tvou tendencí k tomu vykládat pravidla v doslovném extrému sem nesouhlasil už u Fate, takže žádné překvapení že s tím nesouhlasím ani u DnD.
13.9.2019 17:42 - Šaman
Inu, stejně jsem přesvědčený, že v tomhle případě nejde o nějaký doslovný výklad pravidel, ale věc v daném žánru a settingu běžnou. Viz ty obrázky. A že bys to (v kontextu DnD) nedovolil mě upřímně překvapilo. Ve Fate je to něco jiného, ten systém je založený na společné domluvě jaká fikce dává hráčům smysl. Ale DnD ten svět právě těmi pravidly docela definuje.

Ale jestli začnem diskuzi na téma, kde nedávají dualy smysl, tak to bude na dlouho a v tomhle vláknu offtopic. Ony totiž v reálu smysl opravdu moc nedávají skoro nikde, kromě šermu neobrněných soupeřů. Jakmile nejde o boj na meči podobné zbraně a jakmile má protivník zbroj, je volba dvou zbraní nesmyslná. A rozhodně nedávají akci navíc. Ale to už by znamenalo zásah do samotného jádra DnD a tedy dělat z toho jiný systém. (Který by se nám třeba líbil víc.)
13.9.2019 17:56 - malkav
sirien: Nechápu tvé kategorické odmítnutí nějaké možnosti. Prostě obě ty špičaté věci zapíchneš tím správným koncem do bestie. Když máš v ruce jen jednu tu špičatou věc v kombinací se štítem, pak do bestie vrazíš jen jeden hrot. Píšu o mečích, oštěpech nebo kopích? Nějaké šermířské dual-wielding techniky asi můžeme ignorovat, protože se shodneme na tom, že šerm s drakem asi nemá moc smysl.
13.9.2019 18:59 - efram
ShadoWWW

myslel sjem toopravud jen jako zamysleni a tak jak treba sirien vidi jako spatne utocit dvam zbranema na coz ma regulerni narok tak jsem chtel ukazta variantu kdy nekdo muze videt moznosti i nekde jinde
13.9.2019 20:40 - Pastýř
Kropy:
Ja jsem ale nikde nerikal, aby se menily staty nestvury, kdyz na ni postavy narazi. Upravovat a tvorit nestvury je v dnd bezne, venuje se tomu docela velka cast PPJ. Ale neslovickarme.
Jaky pocit mas z bojovych stretu (Felvender a myslim ze i drak)kde primo v dobrodruzstvi navadi aby si protivniky davkoval. Kdyz bude stretnuti prilis snadne, tak dorazi posily. Pokud se ukaze jako tezke, posily nedorazi a hraci se nikdy nedozvi ze nejake posily byly.
13.9.2019 20:46 - malkav
Pastýř: pozor pozor ... právě jsi vstoupil na dost tenký led a jsem zvědavý, jak z něj budeš pod palbou některých zdejších diskutujících bruslit ven :D
13.9.2019 20:51 - ShadoWWW
Tak nestvůrám jdou měnit útoky i životy. Respektive u útoků lze používat ty střední hodnoty, nebo kostky. U životů je to vždy střední hodnota a lze je měnit kdekoli v tom kostkovém rozsahu (klidně i na maximum). Je to tak udělané schválně, aby to šlo snadno přizpůsobit velikosti a stylu herní skupiny.
13.9.2019 20:54 - Tarfill
Kushadru píše:
jen mě trošku zajímá jako DM jak řešíte když družina bere šupiny z draka

Popravdě, tuhle situaci jsem jako GM nikdy neřešil. Každopádně by hodně záleželo na tom, jestli se jede oneshot, nebo dlouhodobější hraní, kde se dá dobře roleplayovat a nejde jen o suchá čísla - SO XY - vydělal jsi xy šupin a za SO XYZ se Ti podařilo vydělat xyz peněz.

Pokud by moje družina skolila draka a chtěla si dát tu práci se zpracováním a prodejí šupin, rozhodně bych nebyl proti.
Samotné pitvání bych určil asi jednoduchým vzestupným SO na obratnost (nejspíš přežití) v závislosti na tom, jestli je drak mladý či starý a rozhodně bych to nepočítal na šupiny, ale třeba na sáhy čtvereční, podobně jako kvalitní plátno pro krejčovou. Pak by také záleželo, jestli by družina potřebovala vyrobit něco většího (např. zbroj) nebo menšího (náhrdelník, náušnice apod) a podle toho bych určil cenu odhadem x násobně více oproti nějakému ekvivalentu.

Hodně by šlo o to, jaký je to svět:
- draci létají poměrně běžně (v každé větší oblasti je jinak zbarvený a za život jich postavy mohou vidět hned několik). V tomto případě by si tolik nevydělaly a zpracování a prodej by nebyl nějak velký problém, protože by s tím mělo zkušenosti i více řemeslníků.

- Ale ve světě, kde za život uvidíte stěží jednoho draka a někdo ho zabije, tak to bude pozdvižení pro kilometry daleko. Jakmile by postavy jen jednou ukázaly šupinu a prozradily by, že dračí mrtvola leží nedaleko, hned by se o ně začaly zajímat různé pochybné existence. Šupiny by chtěli lidé ukrást pro sebe, hrdinství postav by si někdo ukradl pro sebe a vydával se za drakobijce jménem svým, podsvětí by se o postavy začalo zajímat (v dobrém i ve špatném), k mrtvole draka by se sjely další rádoby dobrodruzi, kteří by si chtěli nakapsovat apod. Jakmile by se smrt draka rozkřikla a rozvířily se různé teorie o tom kdo ho zabil a jak, postavám by logicky začalo věřit méně a méně lidí. Navíc, ne v každém městě by byla možnost šupiny prodat za dobré peníze (ne každý by je dokázal zpracovat), takže postavy by stejně musely urazit delší cestu, než by se jich zbavily.

V konečném důsledku by tedy doba "po ulovení draka" mohla znamenat další menší dobrodružství, v závislosti na tom, jak moc četní ve světě draci jsou a dalo by se s tím opravdu vyhrát, pokud by hráči chtěli.

Co se týče zbrojí, nezapomeň na štít. Takový štít potažený dračími šupinami bude taky cool a může pomoci v záchranných hodech apod. Jinak můj válečník, když byl součástí skupinky, která draka sundala, tak se zajímal hlavně o zuby. Takovej náhrdelník z dračích zubů je třeba pro mě víc cool, než nějaká zbroj... ;-)
13.9.2019 22:42 - Log 1=0
Šaman píše:
Ve Fate je to něco jiného, ten systém je založený na společné domluvě jaká fikce dává hráčům smysl. Ale DnD ten svět právě těmi pravidly docela definuje.

Příručka pána jeskyně DnD 5E píše:
Pravidla D&D pomáhají tobě a ostatním hráčům se bavit, ale nerozhodují. To ty jsi Pán jeskyně, ty rozhoduješ o hře.
14.9.2019 07:45 - LokiB
Log: no, to Šamanův výrok nevyvrací. Já ho chápu tak, že Fate takové věci jako boj dvěma meči neřeší, prostě když půjdete hrát Fate, tak se dohodnete (nebo se pak dohodnete při hře, to je jedno), co vám dává smysl a co ne ... pravidla to v základu neřeší.

V DnD to pravidla řeší, a když někam půjdu hrát DnD, tak předběžně budu očekávat, že co pravidla povolují, tak se může hrát. jasně, dá se nad rámec toho říc "v rámci této hry jsou navíc taková a taková omezení,protože nám to vyhovuje".
Takže tady to srovnání Šaman vystihl dobře.
16.9.2019 10:11 - Kushadru
Ahoj z dnd začínáme ( hrali jsme zatím jen lost mine ) a mam otázku pro zkušenější DM či hráče
chceme do kampaně zapojit i jídlo a počítaní šípu ( lost mine jsme hrali bez toho ) pro šípy jsme se rozhodli pro "house rule - descending dice" voda je jasná ta je v pravidlech napsaná srozumitelně ale jídlo mám obavy že pár členů bude zneužívat ( teda jestli to dobře chápu podle toho jak je v to PHB ) jestliže zásoby na 1den váží 2 lb (PHB str 150) a postava potřebuje 1 lb (PHB 185) na den aby nehladověla ( 1/2 lb se bere jako půl dne bez jídla) tak to znamená že 2 lb které jsou v zásobách se bere porce jídla aby postava byla "well fed" ? jestli to dobře chápu teda … příjde mi jako blbost aby 1 lb vážilo jidlo a 1 lb obal … jestli je to tak jak to chápu tak má otázka je jak hráče tak nějak nakopnout k tomu aby dodržovali 2lb porce na den protože par hráčů ve skupině budu určitě jist jen 1lb ( takže zasoby na jeden den vydží 2 dny ) aby ušetřili apod myslíte že když zavedu že ti co budou "well fed" dostanou jednu inspirační kostku jako odměnu za to ? napadla mě 1k6 ale nevím jestli je to moc nebo naopak málo

edit. omlouvám se za offtopic
16.9.2019 10:26 - Aegnor
Kushadru: já s dovolením zareaguji do Obecné DnD 5e diskuze, tam ten dotaz sedí víc.
16.9.2019 17:55 - Šaman
Fun fact: Obrázek ze Starter setu (místní český překlad, strana 23). Hádám tedy, že oficiální art z pravidel? Říkal jsem, že s D&D jsou ty dualy nerozlučně spjaté (i když jak na ně, tak na Drizzta je spousta lidí alergická, i know).
17.9.2019 11:53 - Uncle_Smyk
Lidi jsem tu sice nový, ale o to víc si myslím, že je následující celkem důležité:
Mohl bych vás poprosit, abyste se v diskuzích (není to zdaleka poprvé, co jsem z toho rozmrzelý) bavili k danému tématu? Pak projíždím X stránek názorů, dohadů, řešení kdo co napsal a nenapsal a jak to myslel apod., a to nejhorší občas mi příjde, že si tu někteří před ostatníma akorát honí ego nebo dělají chytrolíny a vytahují se...

Rád bych si občas otevřel diskuzi s názvem, co mě zajímá a přečetl si věci k tématu.

Vím, že tento příspěvek nepatří do této diskuze a za to se omlouvám, ale jsem tu nový a nevím, kam to jinak napsat a zároveň zrovna tato diskuze byla ta kapka, co mě donutila toto napsat.

Děkuji
17.9.2019 13:00 - sirien
Uncle: asi Tě nepotěšim, ale spíš ne - tradice webu je naopak diskuse moc nemoderovat - zaprvé protože autoritativní moderování je protivný a vytváří nepříjemné rozdělení na moderující a moderované a zadruhý protože i když je off-topic občas otravnej, tak jindy se z něj řídí velmi zajímavé diskuse a občas i úvahy a hodnotné články a někdy je i potřeba vyřešit v diskusi něco jen volně souvisejícího aby šlo hodnotně pokračovat v původní diskusi - přitom je dost těžký říct předem o jaký případ tentokrát jde. Tahle filozofie se tu praktikuje přes deset let, patří ke koloritu a přijde nám, že funguje dobře.

Na druhou stranu libovolný uživatel (včetně Tebe) může kdykoliv vyzvat ostatní aby svůj off-topic skončili nebo si ho vzali do vhodnější diskuse (ideálně ale ne nutně i s odkazem na takovou diskusi a čím vstřícnější a slušnější žádost, tím větší šance že lidi fakt vyhoví).

Detaily můžeme kdyžtak probrat v systémové diskusi :)


ADD: nicméně jako žádost o ukončení OT tady a teď je Tvůj příspěvek samozřejmě legitimní a nejspíš i na místě, díky za něj.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.41693687438965 secREMOTE_IP: 3.80.4.76