Pravidla

Delph
14.2.2019 13:59
DnD 5e - porovnání: bonus vs. hod s výhodou?
Zdravím, snažil jsem se najít nějaké zhodnocení, jakou výhodu poskytuje "hod s výhodou".

Zcela přesně jsem v situaci - trpasličí druid,současný bonus ke kondici +3. Na 8. úrovni přemýšlím jestli si vzít feat "warcaster" který mi dá zvýhodněný hod na koncentraci (a pár dalších věcí, ale ty mě tolik nezajímají) a nebo Resilent na kondici a přičítat si další +3 (a od další úrovně +4) k hodu na koncentraci (a ve výsledku na každý hod na odolnost)
Autorská citace #1
14.2.2019 14:05 - York
Záleží, proti čemu házíš. Na následujícím grafu černá představuje hod bez výhody i nevýhody, žlutej je s výhodou, modrej s nevýhodou.



Každých +1 zvýší šanci o 5%. U výhody a navýhody to takhle říct nejde, záleží na tom, proti jakému čílovému číslu házíš a jaký máš bonus. Nejvíc ti to zvýší šanci, když házíš proti jedenáctce - z toho grafu je to vidět, že v tom případě výhoda zvýší (a nevýhoda sníží) šanci o 25%, což je ekvivalent bonus +5 (protože 5% za každou +1). Když házíš proti vyššímu nebo nižšímu číslu (vůči rozsahu kostky), tak to šanci změní míň - když bys házel proti jedničce, tak výhoda ani nevýhoda například nezmění šanci vůbec (alespoň jednička ti padne vždycky).
Autorská citace #2
14.2.2019 14:27 - sirien
Delph: Ono to porovnání takhle napřímo moc nefunguje. Obecně co vím se "hodnota výhody" odhaduje že by dlouhodobě měla odpovídat cca +3 (cca), ale to je jakože hodně hodně moc hrubý srovnání.

Bonus dává nějakou % výhodu proti danému DC (jak York správně řekl 5% za každý bod), ale hlavně zvyšuje hranici toho, co je vůbec možné hodit. Tj. s bonusem prostě dokážeš víc.

Výhoda neumožní překonat vlastní limity, ale o dost zlepšuje šanci, že hodíš k horní hranici (stranou toho že má nějaké další mechanické návaznosti např. na sneak attack atp.)

Tj. - opět hodně hrubě - např. pro útoky se nejspíš vyplatí jít spíš po bonusech (zlepší šanci na zásah a navíc umožní útočit i na hodně pancéřované cíle), zatímco pro obrany a záchranné hody ta výhoda obvykle vyjde líp (většinou nepotřebuješ na záchrany přehazovat 20+, na druhou stranu velmi často prostě nechceš selhat, i když je DC třeba jen 12).

Pak hodně záleží na Tvym buildu - pokud máš hromadu kouzel s koncentrací, tak se samozřejmě výhoda na CON save projeví víc. A i na vašem hernim stylu - pokud bojujete často a v boji standardně držíš koncentraci a dostáváš zásahy, tak se výhoda na CON save vyplatí ještě o to víc.
Autorská citace #3
14.2.2019 15:05 - Delph
Tak build je tak víceméně nastaven tak, že na někoho hodím koncentračku (ať už buff na spoluhráče, nebo něco na protivníka), změna na zvíře a jít bojovat....

No tak jsem si zkusil přímo v excelu s generátorem náhodných čísel 200 hodů (respektive 400, abych měl ty "hody s výhodou") a nahodil bonusy, které mám. Teď tedy +3, s resilent jsem pak bral už těch +7. Proti základnímu DC 10, byl slabounce lepší resilent (16:23 neúspěchů), proti DC 15 hody s výhodou(57:69) a proti DC 20 už zase resilent (120:126)...

v součtu to vychází defakto stejně, ale jen pro držení koncentrace. Když vezmu, že se během hry háže na kondici i u různých jedů, kyselin, kouzel... tak se mi vyplatí právě spíš resilent, kde ten bonus mám pořád. A proficiency bonus taky může jen růst (i když na 13. lvl to asi nedotáhnem)
Autorská citace #4
14.2.2019 15:22 - Rilkin
Doplním Yorkův a sirienův příspěvek o konkrétní čísla. Ekvivalent bonusu výhody je roven
(PV - PN)/5,
kde PV je pravděpodobnost hodu alespoň daného čísla s výhodou v procentech (oranžová čára v Yorkově grafu), PN je to samé pro normální hod (černá čára) a dělení 5 odpovídá bonusu +1 za každých 5%. Konkrétní čísla jsem zaokrouhlil na jedno desetinné místo. K tomu jsem přidal informaci o zranění, jaké by postava s bonusem +3 k odolnosti musela utržit, aby potřebovala hodit alespoň příslušné číslo.

Hod alespoň Zranění Ekvivalent bonusu výhody
1 0.0
2 1.0
3 1.8
4 2.6
5 3.2
6 3.8
7 <= 21 4.2
8 22, 23 4.6
9 24, 25 4.8
10 26, 27 5.0
11 28, 29 5.0
12 30, 31 5.0
13 32, 33 4.8
14 34, 35 4.6
15 36, 37 4.2
16 38, 39 3.8
17 40, 41 3.2
18 42, 43 2.6
19 44, 45 1.8
20 46, 47 1.0
Závisí, jak velké zranění tvá postava typicky dostává. Předpokládám, že to většinou více než 20 z jednoho útoku není (maximálně do 30). Pak je z pohledu udržení koncentrace na 8. úrovni jasně lepší Warcaster. Od 9. úrovně je pořád lepší, ale už ne o moc. Od 13. úrovně pak vyhrává Resilient. Když k tomu připočteš, že CON savy mají jedny z nejhnusnějších efektů ve hře, tak bych ti doporučil Resilient.
Autorská citace #5
14.2.2019 15:31 - LokiB
My si to počítali dřív takto:

Zas když házíš proti jedničce, tak ti vlastně nepomáhá nijak ani ten bonus +3
+3 je fajn v tom, že ti dá "jistotu úspěchu" v některých hodech, kde bys jinak mohl s ne moc velkou šancí selhat (ale statistika, hodně hodů atd) a umožní ti "šanci na úspěch" u hodů, které bys jinak prostě hodit nemohl (např. náročnost 22).

Otázka ke zvážení tedy je, jestli chceš spíše lepší výsledky v běžně obtížných výzvách, nebo v těch teoreticky velmi snadných či prakticky bez bonusu nemožných.
Autorská citace #6
14.2.2019 15:34 - Delph
víceméně to odpovídá tomu co jsem si nasimuloval já v tom excelu. A taky jsme se shodli, že Resilent je výhodnější i jindy, než když musím držet koncentraci. A to jsem ten resilent z počátku úplně přehlížel, dokud mi ho neporadil spoluhráč... škoda, že mi to +1 do Con nezvedne i bonus. To by bylo úplně výživný :D
Autorská citace #7
14.2.2019 16:58 - ShadoWWW
Grafy jsem čekal. ;) Tak jednoduché to ale není. Pro některé postavy (hlavně tuláka) je mnohem výhodnější výhoda než bonus kvůli zvýšenému zranění při kritičáku.

Z dob playtestu 5E taky vyplývá, že někteří hráči si zkrátka raději hází koustkou a jiní mají raději pevný bonus. To je taky konec konců vidět třeba i na fanoušcích DrD 1, kdy často mají raději pro zbraně bonus (útočnost) místo kostek zranění a pro obranu zase hod na obranu místo statického OČ.
Autorská citace #8
14.2.2019 18:38 - York
ShadoWWW píše:
To je taky konec konců vidět třeba i na fanoušcích DrD 1, kdy často mají raději pro zbraně bonus (útočnost) místo kostek zranění a pro obranu zase hod na obranu místo statického OČ.


Tohe je ukázkovej příklad "familiar feels good".

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.071837902069092 secREMOTE_IP: 44.202.183.118