Pravidla

Tobotobitobo
28.12.2018 20:58
mystický ohniskový předmět
čo to je ?

sorry za blbe otazky ale idem hrat svoju prvu hru DnD a som PJ.
Autorská citace #21
29.12.2018 13:19 - ShadoWWW
sirien píše:
Sorcerer barbar chudák třeba nebude moct použít půlku svých kouzel, protože u něj v horách prostě není diamantový prach, nerostou tam duby, nejsou tam mořské mušle... Zjistí vůbec někdy že umí kouzlit? Tohle je to jak se má projevovat spontánní vrozená magie? Zní mi to spíš jako násilné roubování wizarda a naprosté ignorování podstaty sorcerera jako classy.


Toto je docela dobré téma pro home-brew. Udělat různé surovinové složky pro různá prostředí, ideálně tak, aby to dávalo smysl (třeba zrnka máku z makovice pro spánek, květ slunečnice pro sluneční erupci apod.)

U věcí, co jsou za peníze, bych si klidně uměl představit něco, co je místo penězi vykoupeno časem. Když vyjdu z pravidel Výroby (jako činnosti v mezidobí), tak takové věci by klidně šlo sbírat v mezidobí. Když platí, že 1 den = 5 zlatých, tak věc do 150 zl by šlo sbírat za úplňku (5 * 30 jako dnů v měsíci), případně jen při slunovratu (tj. 5 * 30 * 6), nebo při slunovratu či rovnodennosti (tj. 5 * 30 * 3), apod. Prostě při vzácnějších příležtostech s určitou četností.

Dokonce si to umím představit i jako zajímavý prvek pro hráče čaroděje, že by s takovými nápady mohl přicházet sám. (Věci jako ostny dikobraza, oko zřícího apod. ;))
Autorská citace #22
29.12.2018 13:25 - sirien
Again, roubuješ wizarda. Do půlky sorcerer konceptů se tenhle "technicky mystickej" přístup nehodí a je to jen dost suchá úlitba generičnosti.

EDIT: kde a jak sorcerer k vědomosti o surovinách a k surovinám přijde je sekundární problém, primární je že se to k té classe prostě mnohdy vůbec nehodí koncepčně
Autorská citace #23
29.12.2018 13:45 - malkav
sirien: Pak nechápu, proč jsou u kouzel pro čaroděje (doufám, že jsem správně určil sorcerera) uvedeny suroviny a u povolání je uvedeno, že magie je pro něj něco naprosto přirozeného a je jeho přirozenou součástí. Je to pro mě tak nějak matoucí a buď bych vyvozoval, že čaroděj suroviny nepotřebuje, nebo je schopen je přirozeně určit (nebo samozřejmě zastoupit tím ohniskovým předmětem, který je tu zmiňován).

Ale moje myšlenky vůbec nevycházejí z nějakého hlubšího studia tohoto povolání, takže i já uvítám poukázání na to, proč se dívám na tento "problém" špatně.
Autorská citace #24
29.12.2018 14:07 - LokiB
malkav: no, protože sirienovo uchopení sorcerera není jediné možné a upřímně řečeno, pravidla to sice naznačují (takže chápu, že to někomu přijde jasné a správné), ale asi z balančních důvodů to pak důsledně nerealizují.
Popis a fungování sorcerera tak zůstává v DnD as written mělčí, než by někteří rádi.
Autorská citace #25
29.12.2018 14:23 - efram
určení surovin intuitivně je sice roubování, ale má podstatu v té vyváženosti vůči ostatním. řešením určitě může být podobnost surovin. Diamantový prach = prach jiného drahokamu, větvička nějakého stromu nahrazena větvičkou stromu obdobného atd.. ta možnost nepotřeby suroviny by v konceptu pravidel byla opravdu velkou výhodou.....
Autorská citace #26
29.12.2018 16:47 - Maelik
Jestli má čaroděj sesílací ohnisko, díky kterému ignoruje neoceněné surovinové složky, nebo jestli mu vrozená magie umožňuje ignorovat neoceněné surovinové složky je v 99% případů jedno.

To 1% případů je zajetí protagonistů Velkým Zlým Záporákem, který jim sebere veškeré vybavení, než je hodí do hladomorny. V takovém případě je čaroděj_ohnisko ve výhodě proti čaroději_s_ohniskem, neboť ten první má plný přístup ke svým kouzlům, kdežto ten druhý právě přišel o značnou část kouzel. Na druhou stranu je to okamžik, kdy čaroděj_ohnisko může zazářit, protože narozdíl od ostatních sesilatelů se mu v zásadě tolik nestalo.
Autorská citace #27
29.12.2018 16:51 - Aeris
Osobně jsem vždycky prosazoval houserule, že spontánní casteři používají "své" suroviny, a jediná podmínka je, že tyto musí stát stejně ve zlatých, než ty standardní. Ergo, sorcerer může a nemusí použít diamantový prach pro seslání stoneskinu, proč ne třeba krunýř magického ještěra, pokud za to zacáluje stejný obnos, který by stál wizarda ten diamantový prášek.

Berte to ale trochu s rezervou od člověka, co fakt nesnáší tyhle Gygaxovy zažitý grognardovský trapárny typu "fireball jenom se sírou a netopýřím lejnem"
Autorská citace #28
29.12.2018 17:09 - Log 1=0
No, já doufám, že Tobotobitobo už zjistil všechno potřebné (jestli ne, nenech se odradit, a klidně se ptej dál).

Jinak plně souhlasím s tím, že je to třídění dost zbytečné a omezující. U těch kouzel, co nežerou prachy je to ale spíše refluff, než house-rule. Kromě těch chvil, o kterých píše Maelik, ty jsou v tomhle ohledu blbé. Ale zas jsou tak vzácné, že se dají i ad-hoc zaplácnout.
Skutečný problém jsou ty za prachy. Tedy, ony jsou problém jen u toho čaroděje.
Autorská citace #29
29.12.2018 17:09 - efram
add. roubování.......můžem se na sorcerera koukat jako na kuchaře.....tak nějak ví jaké přísady má použít....kdo z vás nevařil jen tak podle chuti ? Jistě nekdy se to nedá žrát, ale má to i své výhody
Autorská citace #30
29.12.2018 17:23 - LokiB
efram: ty žertuješ, viď? :)

placení za materiálové složky je relikt. jako balancující složka je to nepraktické
Autorská citace #31
29.12.2018 17:30 - Maelik
Log 1=0 píše:
Skutečný problém jsou ty za prachy. Tedy, ony jsou problém jen u toho čaroděje.


Tak, jak jsem se zmiňoval, to se dá zaplácnout opsáním toho omezení ohniska, tj. ano, ignoruješ surovinové složky, ale jen ty co nejsou za prachy.

Pokud se jedná o to jaké konkrétní surovinové složky jdou použít, tam bych zůstal u základního pravidla, že materiální složka je zobrazením záměru. Tj. chci-li seslat Blesk, dle pravidel potřebuju větvičku ze stromu zasaženého přírodním bleskem. U kouzelníka to tím končí, čaroděj by mohl spálenou větvičku nahradit něčím jiným, co se pojí s elektřinou.. řekněme ebonitovou tyčí a liščím ohonem (ani jedno z toho nebude levná záležitost, takže cena v zlaťácích může zůstat stejná).

Nahrazení bleskem zasažené větvičky želvím krunýřem, byť v stejné ceně, bych nepovolil.


efram píše:
kdo z vás nevařil jen tak podle chuti ?


Já. Podle chuti/podle oka vařit schopný nejsem.

Mám svou knihu kouzel..erm, receptů, přísady, přesné postupy a mám recept pro většinu situací a dostupných surovin.
Autorská citace #32
29.12.2018 17:59 - krytah
Na chvilku předpokládejme, že jsme se shodli na tom, že čaroděj nemusí mít složky/suroviny. Co byste navrhovali za jiná omezení? Protože bez potřeby složek je čaroděj (nejen) podle mě moc OP.
Autorská citace #33
29.12.2018 18:16 - Log 1=0
Dodatek: Kouzel za prachy má 6, a některé se k němu samy o sobě moc nehodí.
Mimo těch šesti kouzel jsou surovinové složky plně nahraditelné ohniskovým předmětem.
Ohniskový předmět je mimo zápletky "nemáte u sebe vybavení" plně nahraditelný gestem ruky.
Jako to není až tak fatální disbalanc.
Autorská citace #34
29.12.2018 18:32 - LokiB
Je to prostě spíše zbytečnost
Autorská citace #35
29.12.2018 18:39 - sirien
krytah píše:
Protože bez potřeby složek je čaroděj (nejen) podle mě moc OP.

Je? Protože já třeba nepamatuju že by kdy kdo tyhle složky řešil nebo chtěl řešit - ani ty za prachy. Tzn to jde vyřadit asi celý.

Pokud chceš mít omezení tak řekni že to stojí sorcery pointy.
Autorská citace #36
29.12.2018 18:55 - shari
krytah píše:
Na chvilku předpokládejme, že jsme se shodli na tom, že čaroděj nemusí mít složky/suroviny. Co byste navrhovali za jiná omezení? Protože bez potřeby složek je čaroděj (nejen) podle mě moc OP.

To by záleželo na settingu - pokud bych hrála něco, kde Ohniska nejsou, tak... bych asi nehrála. Nebavilo by mě vést si další seznam pro kouzla. Pokud by hra byla v místech, kde se Ohniska prodávají i v dárkových předmětech, tak bych to neřešila - a klidně bych sorcce nebo i warlockovi povolila jako Ohnisko třeba i tetování. Kouzla za prachy (pokud se můžu řídit údajem od Loga a je jich fakt jen 6) bych řešila individuálně.
Autorská citace #37
29.12.2018 20:35 - efram
Maelik píše:
Já. Podle chuti/podle oka vařit schopný nejsem.


klasickej wizard :p
Autorská citace #38
29.12.2018 21:04 - Log 1=0
shari píše:
a klidně bych sorcce nebo i warlockovi povolila jako Ohnisko třeba i tetování.

Tohle je naopak podle mě špatný nápad.
Je totiž ještě jeden zdroj, na který se dá takhle snadno zapomenout: ruce. Každá postava má jen dvě.
Multiklass čaroděj/bojovník (nebo barbar) by tím získal výhodu oproti jiným podobným swordmágům.
Autorská citace #39
29.12.2018 21:23 - krytah
Tak by třeba za to tetování musel obětovat ruku. :D
Autorská citace #40
29.12.2018 21:31 - shari
Log 1=0 píše:
Multiklass čaroděj/bojovník (nebo barbar) by tím získal výhodu oproti jiným podobným swordmágům.

To... je klidně možný. Ale v one-shotu by to zas taková tragédie nebyla. :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.087230920791626 secREMOTE_IP: 44.192.247.185