Pravidla

Demonica
21.12.2018 10:56
Autorská citace #81
25.12.2020 09:24 - Gergon
Díky =) nemůžu za to - dnd je prostě moje krevní skupina a jsem z každého produktu vážně a upřímně nadšený =) a "prodej" není můj cíl, protože žádné peníze z toho nemám a ani fantasyobchod neví o kolik se jim zvednou nebo nezvednou prodeje za moje recenze, takže tohle je vážně nekomerční záležitost a pouze fanouškovské nadšení a chuť se o něj podělit s ostatními =)
Autorská citace #82
25.12.2020 11:18 - sirien
Já myslím že to bylo myšlené jako překlad anglického (resp amerického) obratu, jakože si ho pro to znovu nadchnul :)
Autorská citace #83
25.12.2020 11:32 - Gergon
to já vím =) proto jsem použil úvozovky. jen jsem chtěl předat informaci, že moje pořady nejsou prodejní videa a reklama, ze které mám třeba nějaký podíl nebo tak něco.
Autorská citace #84
8.1.2024 17:48 - sirien
Tiskový materiály od Exiho re-upnutý sem k nám, takže sou opět dostupný
Autorská citace #85
8.1.2024 18:49 - LokiB
Tady by se hodila funkce *like* :)

Dotaz: nevíte někdo, jaký font je použitý na mapkách originálu?
Autorská citace #86
8.1.2024 19:30 - exi
LokiB: Myslíš nadpisy? Gotica Bastard

Sirien: Díky moc.
Autorská citace #87
8.1.2024 19:33 - LokiB
Díky! Ano, to jsem měl na mysli.
Autorská citace #88
9.1.2024 02:13 - LokiB
Pro ty z vás, co CoS vedli jako GMové ... máte případně nějaké tweeky, nápady, rady, co se vám osvědčilo/neosvědčilo?
Chci použít CoS a přetransformovat do SW, jiného prostředí a zkusit to jako minikampaň odehrát s naší družinou ... některé lokace (třeba Jantarový chrám, ale i sám hrad Ravenloft ... obě působí dojmem sešlosti herců v Silvestrovském pořadu roku 1982, prostě kdo šel kolem, ten se zapojil) mi přijdou příliš old-skoolové ... příliš mnoho ne úplně spojených nepřátel/encounterů na jednom místě. Nedrhlo vám to třeba? Vypustili jste něco, nebo nahradili?

Jestli dotaz nepatří sem do disuse o Překladu, tak se omlouvám, lepší místo jseme nenašel.
Autorská citace #89
9.1.2024 20:15 - Jezus
Já kampaň vedl PbP přes discord, ale skončili jsme dřív, než jsme se do Ravenloftu nebo Jantarového chrámu vůbec podívali :-/ takže ti můžu poradit spíš o věcech kolem.

Nicméně se zeptám: Do čeho že to chceš převést? :-) A proč zrovna neohrabaný pokus o horor v DnD? Jakože CoS má co nabídnout, ale nejsou to zrovna promakané lokace. Je otázka, jestli refluffem neztratí většinu toho dobrého.

Skoro bych ti řekl, ať se inspiruješ nějakými reáliemi a zápletkami a uděláš si to znovu, ale po pravdě... moc dobrých k vykradení tam stejně není :-)

Pozn.: Kampaň, co jsme hráli, mi přišla dobrá (a snad i hráčům), i když jsme ji nedohráli. Ale docela dost věcí jsme záplatoval za chodu, případně z toho maximum vytěžili hráči, než že by samotný ten obsah byl nějak extra dobrý. A je tam docela dost míst, kdy si říkáš: "Ok, ale tohle je v zásadě nudný dungeon, skoro lepší přeskočit..."
Autorská citace #90
10.1.2024 11:00 - LokiB
Jezus: převádím si to do Savage Worlds - alternativní historie 15. století v Čechách. Důvod? Lenost a neochota investovat více času do vymýšlení nové minikampaně, i vzhledem k lenosti a laxnosti hráčů :) a zároveň se mi koncept CoS líbí už mnoho let a jakkoli jsme hrávali i v Domains of Dread v době ADND, tak samostné CoS jsme nehráli nikdy ... a přijde mi, že na to nazrál čas :)

Lokace si dopromakám, na to jsem zvyklý.
A reflufem to (pro mě) nic neztratí ... jestliže z Řádu střeíbrného draka udělám pozůstatky Templářského řádu, tak tím (z mého pohledu), nic neztrácím. Jestli tam dám draka ... to ještě nevím, tam už jsem na pomezí toho, co do hry chci ... ale nezavrhnul jsem to ještě úplně.
Změním některé nelidské rasy, vlkodlaci do kampaně plné Tmy zapadají dobře (a možná je použiju i jako vstupní bod) ... A jestli si preflufuju samotného Stráda ... s tím si ještě hraju. Herní jméno Strach ze Žárovic se mi líbí, změna jmen z pseudobalkánsko-ruského na české není problém.

Důležité motivy zůstávají, důležité vazby zůstávají ... a můžu si je rozvést k vlastní libosti.

Použití lokací je zase z důvodu lenosti a neochoty věnovat čas ... ale zrovna Jantarový chrám mi přijde jako very old-skool overkill. příliš mnoho heterogenních nepřátel (polodémon u vstupu, barbaři, kouzelník, lich atd ... to je na jedno místo na mě až trochu moc).
Autorská citace #91
11.1.2024 17:52 - Gergon
Tomuto tématu jsem věnoval některý ze streamů co už by snad měl být i na YouTube nahraný. Zkušenosti ze hry a úpravy co a jak jsem dělal.
Autorská citace #92
12.1.2024 09:04 - LokiB
Ok, dík, kouknu.
Autorská citace #93
13.1.2024 09:04 - Necromancer
Před nějakou dobou jsem tady vydal průvodce na Jantarový chrám. Teď bych se tím už ani moc nechlubil, ale třeba tam najdeš něco co by ti mohlo pomoct.
Autorská citace #94
14.1.2024 17:39 - LokiB
Necro: ano, na ten si pamatuju ... jen mi z toho zůstává hlavně ten sirienův komentář, protože to vidím vlastně stejně :)

je pravda, že to nechci odehrávat v DND a Jantarový chrám čpí DnD do základů. tak si to holt budu muset pracně předělat, čemuž jsem se chtěl co nejvíc vyhnout :)
Autorská citace #95
14.1.2024 22:55 - sirien
Vidíš to "vlastně stejně" jako v tom komentáři, kterej začínám slovy že to vidim podobně jako ty? To je trochu sebe-centrická cyklická logika :)
Autorská citace #96
15.1.2024 10:57 - LokiB
sirien: nope, tuhle část komentáře jsem měl na mysli:

Píše:
tak mi přišlo, že kdybych to měl hrát já, tak to budu předělávat dokud z toho nezbyde jen základní námět a čtvercová mapa.
Autorská citace #97
18.1.2024 15:37 - Jezus
LokiB: Jé, sorry, já ti chtěl napsat nějaké postřehy a pak jsem na tebe zapomněl *rozpačitý smajlík*

Každopádně Jantarový chrám bych nijak hluboce neřešil. Je to cool místo k odkazování (dává smysl v rámci Řádu stříbrného draka - což btw je hezký ač nejspíš nezamýšlený odkaz na Drákulu, jehož otec ke skutečnému Dračímu řádu patřil), ale pro samotnou návštěvu je důležité to, co leží zalito v jantaru někde ve spodních patrech - zbytek je prostě dungeon, jak píšeš. Co bych ti k němu poradil:
1) Zachovat na něj odkazy - moje hráčka ho "vypátrala" z nějakých indicií co vytáhla z duchů Řádu stříbrného draka (po té, co jiný hráč vyzval k rytířskému duelu jednoho z nich a tak tak ho porazil přestali družinu napadat pod podmínkou, že nic důležitého neukradnou a pustili nějaké info) a slepé mapy Barovie, kterou jsem jim dal (jakože sledovala na mapě tu solnou stezku a všimla si, že je na mapce symbol jeskyně u hory, kolem níž se shromažďovaly nejtemnější mračna etc.
2) Zachovat z něj to "vězení" temných sil a případně licha (kterého sjednotíš se stavitelem Ravenloftu, Khazanem, co má u jezera tu věž - sice tím škrtneš jeho ostatky pod Ravenloftem, ale zase se tím sjednotí motivy a Exathanter nebude působit tolik jako nikdy před tím nezmíněná osoba).
3) Zbytek vykopek a nechej klidně pustý nebo udělej dle sebe (byť třeba mystikolot na začátku dává celkem smysl v rámci DnD lóru...)
4) Koukni Lunch Break Heroes video k dané oblasti. Ten týpek má občas dobré postřehy a návrhy, jak to vést (byť myslím, že k Jantarovému chrámu nemá nic extra cool, jako inspirace je fajn - třeba že by bylo dobré tam zdvihnout to téma šílenství a postupné korupce, co zlo v jeho základech dělá...)
Autorská citace #98
18.1.2024 15:41 - Gergon
Jen pro info - k řádu patřil i Drákula osobně a řád dokonce založil Císař Zikmund, syn českého krále Karla IV.
Autorská citace #99
18.1.2024 15:59 - LokiB
Jezus: dík. Potřebuju nějak do toho příběhu dostat možnosti, které by způsobovaly oslabení vězení temných sil nebo i jejich uvolnění. Hlavně proto, že postavy jsou členy inkvizice a u žádného z nich se nedá moc předpokládat, že by chtěl cokoli vědomě a dobrovolně od temných sil sám vzít. a ten potenciál na rozesrání družiny tam je (pro naše potřeby) trochu zbytečný - i když pro část hráčů DnD je to asi cool.

Jako přefluffovávat to budu nakonec hodně (vzhledem k založení kampaně, takže i z Řádu stříbrného draka budou Templáři, ten Argynvosthův hrad bude Templštejn, a tak dále. To na samotné hře nic nezmění, ale zasazení bude pasovat (i místopisně, protože se zrovna pohybují kolem Náměště na Moravě :).
Z Opatství v Krezeku sou Kounice a Rosa Coeli, Van Richterova věž je ... Věž u Dukovan, z Šíleného Mága je šílený klerik Thomas de Torquemada. prostě přefluffování kompletní :)
Chápu, že to někomu přijde pak zbytečné vůbec vycházet z CoS ... ale on ten příběh za tím je to nejsilnější a myslím, že se hráčům bude líbit.

Asi do toho zakomponuju i pár motivů z 2E a 3.5E verzí Ravenloftu.
A budu muset změnit i Snové Perníčky, protože s hráči mám dohodu, a zrovna ingredience k perníčkům je něco, co tátové od rodin nezkousnou.

Mě původně ke zvednutí tématu tady nejvíc měl zájem o to, jestli tu fakt někdo tu kampaň hrál tak, jak je napsaná. 5E verze má propracovanější lokace, než předešlé edice, má to i nějakou provázanost lokací ... ale soustředí se na věci, které mě tak neoslovují (temné síly v Jantarovém chrámu jsou cool koncept ... ale pro mě nevyužitelný, vzhledem k hráčům, se kterými hraju; podzemní krypty pod hradem Ravenloft jsou piplačka s malým potenciálem zábavy ... výtahová past je meh; stejně jako třeba tygří eskapády ve Valakii)


Gergone, tvoje video jsem zkouknul - přišlo mi škoda, že k vícero lokacím vlastně nic moc nemáš (jestli proto, že už bylo video točené delší dobu po hře, nebo hlavně proto, že jste to jeli trochu víc jako speedrun na ne tolik sezené, takže se tam opravdu nic nestalo ..). Nějaké tipy tam jsou zajímavé, když si to přežvýkám vzhledem k odlišnosti . družin a jejich založení. Díky.
18.1.2024 16:03 - Jezus
Obecněji k celé kampani:

Ty Lunch Break Heroes (na YT) doporučuji k jednotlivým oblastem kouknout. Týpek má občas tendence chystat až moc "divadelní obsah" (jakože ne k interakci, ale wow efektu na hráče), ale občas umí dobře dotáhnout motivy daných oblastí (nebo je vymyslet) a ty oblasti podle toho upravit. Taky občas poradí s domyšlením napojení na okolní Barovii...(Prostě všechno to, co měli udělat už autoři).

Já se řídil jen částí jeho věcí, ale třeba tipy, jak hrát Opata a vůbec co by mohl chtít po postavách namísto trapných svatebních šatů (ten požadavek jsem zachoval, protože postavy už věděl, kde jedny jsou, ale ke brutální wtf scéně vedl až ten z videa :-) ), vedly k výborné scéně, kde si hráči pochvalovali atmosféru i roleplaying (byť nakonec odcházeli s prázdnýma rukama s tím, že se s opatem nedomluví - což má v té temné atmosféře taky svoji váhu jako jakési divné a nepříliš úspěšné setkání, které prohlubuje beznaděj...).

Úvodní dobrodružství v tom strašidelném domě rovnou škrtni. Na Lunch hero je sice i pdf, jak ho udělat snesitelnější a míň pitomé, nicméně je to naprosto zbytečný obsah, který má postavy jen vytáhnout na třetí úroveň (kdyby na ní nezačínali) a dělá to způsobem, při němž je dost možná zabije. Fakt doporučuju škrtnout nebo dát jen jako nepovinné místo k navštívení.

Vlkodlaky (zejména použiješ-li je k nalákání postav) doporučuji promyslet. Mě postavy jednoho zajali a protože sami jeli téma "ne každé monstrum vypadá jako monstrum", snažili se ho nějak "ochočit". Takže takové to DnDovské "je prostě zlý" moc nefungovalo, byť jsem se snažil, ale lykantropie coby kletba násobila jeho špatné/zlé vlastnosti.
Každopádně z toho vniklo dobré drama mnohem později, kdy postavy nechtěly vyvraždit vlkodlačí doupě (protože to byla smečka jejich kamaráda), ale zároveň chtěly ty děti (což nešlo bez svolení nového vůdce, který by je stejně nedal). Nakonec vlkodlak navedl postavy, aby přepadly nového vůdce, ale tak, aby se o tom zbytek smečky v doupěti nedozvěděl a navíc zachránili starého vůdce z Ravenloftu...

Btw, na Ravenloft vede docela dost odkazů (dračí lebka, vlkodlačí vůdce, umělý človíček...), doporučuju při každé příležitosti tohle připomínat a naznačit hráčům i to, že na Ravenloft nemusí až na finální bitvu, ale mohou tam vyrazit opakovaně. Tohle bude možná působit trochu divně, ale fakt mi připadá, že se nedá a snad ani nemá prolézat jednorázově...

Poslední věc, co mě napadá (ale třeba si ještě vzpomenu, zejména padne-li něco konkrétního), jsou soumrační elfové. Strád jim jako pomstu vybil ženy, aby se nemohli množit a postupně vymřeli. Tam se docela nabízí otázka, jak budou reagovat, bude-li v družině elfka... Nicméně je dobré počítat s tím, že hráči nejsou hloupí. Doslova okamžitá reakce mojí hráčky na to, že se elfové nemohou množit byla: "A zkoušeli jste lidské holky? V naší družině jsme tři půlelfové, takže bych řekla, že to možné je..." :-D
Každopádně Kasimir (a Patrína) mají dost dobrý potenciál, pokud bys nechtěl dohrávat Stráda "tradičně". A vlastně je to o důvod víc, proč zachovat (a domyslet) Jantarový chrám.

Jo a ještě... Věštění z karet u Vistánců je fakt cool. Postavy dokonce chtěly, aby madam Eva vyčetla nějakou budoucnost každému z nich. Daly se tak trousit zajímavé narážky buď na charakter postav nebo nějaká místa v Barovii. Nicméně tohle chce docela přípravu (já měl štěstí, že jsme to nehráli naživo, takže jsem měl na výklad čas :-) ).

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.087637901306152 secREMOTE_IP: 34.228.188.171