Pravidla

Autorská citace #41
13.12.2018 18:54 - Šaman
ShadoWWW píše:
akorát tam bylo kouzlení naopak rychlejší než fyzický útok

Nicméně mnoho kouzel mělo vyvolání několik kol. To rychlejší kouzlení bylo myslím pro taková rychlá kouzla, jako magický štít, nebo hyperprostor pryč. Tedy záchrana kouzelníka dřív, než ho rozseká válečník na cucky.
Tedy něco, co pak v DnD 3.5 suplovaly pořadače kouzel a automatické seslání na trigger.

Jinak mi tahle popsaná iniciativa připadá taky velmi familierní. Dokonce i v DnD kontextu si myslím, že už jsem to někdy četl. Podobnost s DrD 1.x tam ale rozhodně je.
Autorská citace #42
13.12.2018 20:24 - sirien
Jako jo, ale 9 minut je dost basic level ninjutsu...
Autorská citace #43
13.12.2018 20:34 - ShadoWWW
To je tak, když musíš odbíhat k malým dětem.
Autorská citace #44
14.12.2018 21:53 - Marwus Lupus
Ahoj, asi hloupá otázka, ale i tak..... Jako DM, ukazujete iniciativu nestvůr hráčům, nebo ji máte schovanou jako nepříjemné překvapení... díky.
Autorská citace #45
14.12.2018 22:24 - sirien
Marwus: tyjo, popravdě - nikdy mě ani nenapadlo z iniciativy dělat nějaké překvapení. IMO by to asi ani žádné extra překvapení nebylo a za tu komplikaci to asi spíš nestojí.

Já teda obecně hraju spíš otevřenou hru a razim teorii že chci aby hráči viděli co házim a že mi je vlastně jedno co všechno nějak uvidí nebo odpozorují - nějaká "tajemství" si v rukávu sice nechávám, ale vždycky jen věci u kterých mám dojem, že stojí za to se namáhat.

V boji vidim point co do nepříjemných překvapení třeba v tom nechat si bokem nějaké posily nebo nějaké speciální útoky až na tu správnou chvíli nebo případně nějaké identity nebo třeba u některých postav neříkám nutně jejich bonusy k útokům (u většiny mi na tom nesejde, ale občas nechci aby hráči přesně věděli jak hustej někdo je nebo neni dokud to neodkoukaj z toho co padá - což mi nevadí, protože to dává smysl, ty postavy taky časem získají "cit" pro to jak hustej protivník je), ale v jakém pořadí kdo jedná mi přijde jako něco co může být drama když se to rozhazuje, ale nějak si teď nezvládám představit situaci ve které by to mohlo fungovat jako nějaké extra překvápko.
Autorská citace #46
14.12.2018 23:25 - LokiB
Marwus: používali jsme to jak v DnD inciativě v dobách ADND, kde se házelo každé kolo. A teď to někdy použiju v Savage Worlds, kde se iniciativa tahá kartami, každé kolo a je to určitý herní i taktický prvek.

Ale nepoužívám to pořád, ono to zas tak zábavné není. Když je třeba jeden hustší boj z bossem, který má být pro hráče napínavý, tak to třeba použiju, oni jsou tak trochu víc napnutí, někteří to mají i rádi :)

Není to ani tolik o překvápku, jako o tom, že se hráči nesoustředí na to, jak tu informaci o pořadí využít v daném kole, což mi někdy přijde rušivé (někdy).
Autorská citace #47
15.12.2018 21:10 - Marwus Lupus
Já používám karty iniciativy. Podle pravidel pro boj v PH. 5E, je to celkem fajn a jak jsem četl některé názory zde, musím souhlasit že když maj hoši sekat Trash, tak je to naprosto vyhovující i s případným rozšířením o faktor rychlosti. Někdy dokonce používám nedbalé promíchání karet, jako kdybych hrál "prší". Jsou to takové ty situace, kdy je jasné že se to semele a kdy všichni souhlasí. Balíček karet na stole je neprůhlednej a nikdo nemá páru, ani já, kdo bude na tahu. Ale po pravdě, už se moc těším až si Greyhawk otestuju na nějakým závěrečným fightu s bosem. Přijde mi že pro některé mé hráče, je to elegentní způsob jak jim vypnout ty jejich otravný "kalkulačky" který si tahaj z počítačovejch her na stůl. Myslím že je po chvíli přejde to neustálé mumlání o reálnosti soubojů a budou rádi že hra odsejpá. No uvidíme.
Autorská citace #48
16.12.2018 21:43 - Aegnor
Marwus Lupus píše:
je to elegentní způsob jak jim vypnout ty jejich otravný "kalkulačky" který si tahaj z počítačovejch her na stůl.

Můžeš rozvést, co myslíš tím "kalkulačky, co si tahaj z PC her"? A případně proč ti to vadí?
Autorská citace #49
11.9.2019 01:48 - Marwus Lupus
Aegnor píše:
Můžeš rozvést, co myslíš tím "kalkulačky, co si tahaj z PC her"? A případně proč ti to vadí


V podstatě mi vadí když se ze hry stane matematickej kroužek. Zabijí to atmosféru, ale tyhle problémy mám spíš spojený se soubojovým systémem z Drd 1.6.
Ještě jedna otázka.... Použití rychlostního faktoru. Za každý bonus či postih k velikosti tvora snížit, případně zvýšit hodnotu kostky, nebo použít opravu tak jak je v příručce pro DM. Nebo to úplně vynechat ?
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.16606783866882 secREMOTE_IP: 3.80.4.76