Corny: já teda tady souhlasím s Lethrendisem. Mechaniky můžou hodně pomáhat, ale nikdo nehraje hru kvůli jejím mechanikám. Maximálně si z obsahově podobných her vybere tu s lepšími mechanikami (plus u univerzálních systémů to je trošku jinak, ale to je docela speciální případ).
Her kde je fluff cennější mechanikám je hromada. WoD, Shadowrun, Mouse guard, Warhammer, Exalted... V podstatě libovolná hra s výraznějším prostředím. Zajímavé je, že některé mají určité mechanické požadavky aby systém korespondoval s prostředím (SR a jeho kombo shopping listy...), ale ty dokáže splnit víc systémů. Zajímavé je že se autor občas sekne a pak mu lidi utíkají od jeho systému k nějakému vhodnějšímu často univerzálnímu - Mouse guard a Fate...)
Případů, kdy má hra tak třpytivý systém aby jí někdo šel hrát jen pro ten systém samotný je minimum. A obvykle to je i tak dané tím že ten systém je něčím převratný a zároveň mladý, takže a) ještě nemá žánrově alternativy a b) jeho principy ještě nejsou rozšířené jinam. AW hromada lidí nehrála - šli hrát až DW. BitD bylo takhle awesome, ale už máš FitD varianty. GUMSHOE bylo takhle zajímavé, ale těch her už je skoro deset a upřímně, asi bych je dokázal odehrát i v jiných systémech, protože ty principy o které v GUMSHOE kde jsou už dávno abstrahované nad úroveň systému.
Necro: hraní upírů a lovců... Jak praví starý židovský vtip: Zkoušel jsem obojí, nedá se srovnat.