Pravidla

sirien
20.9.2018 07:42
Autorská citace #41
16.3.2022 19:37 - Necromancer
Tohle asi nemá český překlad PDF, že ne?
Autorská citace #42
16.3.2022 19:39 - Aegnor
Nemá, nemá. Nebylo by špatné, kdyby to někdo přeložil ... je to jenom 430 stránek. :-)
Autorská citace #43
16.3.2022 19:48 - Necromancer
Exacly ten důvod, proč chci, aby to někdo přeložil za mě. :D
Autorská citace #44
16.3.2022 19:54 - sirien
Autorská citace #45
17.3.2022 01:01 - Naoki
Možná lidi ve skutečnosti nechtějí překlad, ale podobný treatment jako u JaD ;)
Autorská citace #46
17.3.2022 01:28 - York
Naoki: To bohužel dost dobře nejde realizovat. Podobně jako u Shadowrunu je na WoD nejcennější setting a ten není pod volnou licencí.
Autorská citace #47
17.3.2022 07:20 - Corny
York píše:
Podobně jako u Shadowrunu je na WoD nejcennější setting a ten není pod volnou licencí.

Je svým způsobem smutný, když to nejcennější na hře je fluff okolo ní.
Autorská citace #48
17.3.2022 08:52 - Necromancer
Tak proč by někdo vymýšlel hru speciálně na hraní upírů, kdyby nechctěl hrát upíry, ne?
Autorská citace #49
17.3.2022 10:02 - Lethrendis
Tak divil by ses, mě třeba ve WoDku nikdy nebavilo tolik hrát upíry, jako spíš lovit je :)
Autorská citace #50
17.3.2022 10:08 - Lethrendis
Corny píše:
Je svým způsobem smutný, když to nejcennější na hře je fluff okolo ní.


A tohle mi naopak nepřijde smutné, ale spíš logické a vlastně správné. Obecně lidé RPG hry nehrají kvůli nějakým číslíčkům, ale kvůli prožitku příběhů. Spousta lidí je ochotná přihmouřit oko nad systémem, když je setting dobrý. Naopak se to IMHO neděje.
Autorská citace #51
17.3.2022 10:24 - Corny
Že mě tohle zrovna od tebe Vůbec nepřekvapuje...
Autorská citace #52
17.3.2022 10:46 - Necromancer
Lethrendis píše:
Tak divil by ses, mě třeba ve WoDku nikdy nebavilo tolik hrát upíry, jako spíš lovit je :)

To spadá do kategorie "hrát upíry"...
Autorská citace #53
17.3.2022 11:52 - sirien
Corny: já teda tady souhlasím s Lethrendisem. Mechaniky můžou hodně pomáhat, ale nikdo nehraje hru kvůli jejím mechanikám. Maximálně si z obsahově podobných her vybere tu s lepšími mechanikami (plus u univerzálních systémů to je trošku jinak, ale to je docela speciální případ).

Her kde je fluff cennější mechanikám je hromada. WoD, Shadowrun, Mouse guard, Warhammer, Exalted... V podstatě libovolná hra s výraznějším prostředím. Zajímavé je, že některé mají určité mechanické požadavky aby systém korespondoval s prostředím (SR a jeho kombo shopping listy...), ale ty dokáže splnit víc systémů. Zajímavé je že se autor občas sekne a pak mu lidi utíkají od jeho systému k nějakému vhodnějšímu často univerzálnímu - Mouse guard a Fate...)

Případů, kdy má hra tak třpytivý systém aby jí někdo šel hrát jen pro ten systém samotný je minimum. A obvykle to je i tak dané tím že ten systém je něčím převratný a zároveň mladý, takže a) ještě nemá žánrově alternativy a b) jeho principy ještě nejsou rozšířené jinam. AW hromada lidí nehrála - šli hrát až DW. BitD bylo takhle awesome, ale už máš FitD varianty. GUMSHOE bylo takhle zajímavé, ale těch her už je skoro deset a upřímně, asi bych je dokázal odehrát i v jiných systémech, protože ty principy o které v GUMSHOE kde jsou už dávno abstrahované nad úroveň systému.


Necro: hraní upírů a lovců... Jak praví starý židovský vtip: Zkoušel jsem obojí, nedá se srovnat.
Autorská citace #54
17.3.2022 12:02 - Corny
sirien píše:
nikdo nehraje hru kvůli jejím mechanikám.

Já třeba ano ;)

A ostatně, kdyby ty mechaniky za moc nestály, ale ten fluff ano, tak tu hru prostě hrát nebudu, vezmu fluff, poděkuju a půjdu s ním o dům dál. Proč se třeba mučit s pravidly Shadowrunu jen kvůli settingu, když nemusím? A je to dobrá vizitka pro tu hru, například pro Mouse Guard nebo Shadowrun, pokud k té hře přijdu, vypreparuju z ní fluff a pak jdu hledat lepší engine, v kterém ten fluff využiji? Považoval bys za "správné", pokud by někdo vzal z tvé hry fluff a pak zbytek hodil do koše a šel si ho hrát v něčem jiném?
Autorská citace #55
17.3.2022 12:16 - York
Corny píše:
A ostatně, kdyby ty mechaniky za moc nestály, ale ten fluff ano, tak tu hru prostě hrát nebudu, vezmu fluff, poděkuju a půjdu s ním o dům dál. Proč se třeba mučit s pravidly Shadowrunu jen kvůli settingu, když nemusím?


Protože je to docela dost práce, kterou pak nebudeš moct vydat.
Autorská citace #56
17.3.2022 12:19 - Šaman
Corny: Ber to z té lepší stránky. Napíšeš hru, která, ačkoliv nezaujala některé hráče mechanikami, má tak cool prostředí, že si ho chtějí zahrát v jiném systému. To je docela dobrá vizitka.
Autorská citace #57
17.3.2022 12:28 - Corny
York: Tak pokud bych se o tom bavit čistě z pozice potenciálního vydavatele a jeho případného produktu (což se nebavím), tak by to možná potom bylo relevantní.

Šaman: Jako z pozice spisovatele by mě to potešilo, to jistě. Z pozice game designéra už asi moc ne.
Autorská citace #58
17.3.2022 13:09 - sirien
Corny: takových jako Ty je mezi hráči naprosté minimum.

Fakt, že lidé nadále říkají že "hrají X", i když v onom X nahradili původní systém jiným, take docela ukazuje že fluff je nad systémem. Teoreticky bysme mohli vztah mezi fluffem, systémem a identitou hry porvat dlouho, ale prakticky prostě lidé "hrají Mouse guard", i když ho hrají ve Fate, stejně jako SR verzi Divokých světů nadále označují jako "shadowrun", jen "podle savage worlds".

Otázka proč se mučit s jinými pravidly... Protože mnoho hráčů vliv pravidel nevnímá (i když jimi jsou ovlivnění), protože lepší plavidla neznají... A protože jim to prostě nestojí za to (zejména u crunch heavy her to je často práce jak na kostele).
Autorská citace #59
17.3.2022 13:19 - Corny
Sirien: Jako jo, já tomu věřím, že jsem v menšině a že širší hráčstvo, které systém moc neřeší (ať už z důvodu jiných priorit, dlouhodobé investice nebo čistě proto, že mu nerozumí), skutečně víc zajímá fluff než systém a je jim jedno, že se pokouší rozpohybovat v DnD 4e hru o dvorní etiketě Viktoriánské Anglie. Tuhle masovou stránku věci, poptávku a tak fakt nerozporuji a máš v tom určitě pravdu.

Pokud se na to ale podívám v užším slova smyslu, tak jako herní designér bych měl i přesto dojem, že jsem selhal, pokud by z mé hry lidi měli rádi jen fluff a nebo třeba i naopak moji hru hráli z jiných důvodů, než že je mechanicky kvalitní (v druhém případě by mě alespoň konejšily peníze :D).
Autorská citace #60
17.3.2022 14:25 - York
Designéři Shadowrunu rozhodně nemaj důvod plakat, jejich hru hrály milióny lidí a mnozí z nich to považovali za nejlepší systém. Popravdě nevim, jestli se vůbec o nějaký takhle starý hře dá dneska říct, že stojí za to ji hrát kvůli systému.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.084952116012573 secREMOTE_IP: 18.97.14.91