Takový námět na houserule - říkám si, že zrovna v případě do současnosti zasazené příběhové hry jako je V5 je skoro zbytečné mít seznam dovedností a docela by stačilo, aby si každý hráče sám nadefinoval několik "backgroundů" (ano, vím že v kontextu VtM to slovo znamená trochu něco jiného, ale to není pointa) stejně jako to funguje v 13th Age. Pokud postava provádí nějakou činnost, na kterou je potřeba si hodit, a která spadá pod některý z jejích backgroundů, hodí si atribut+background namísto atribut+dovednost. Pokud je to na hraně, může použít polovinu backgroundu (zaokrouhleno nahoru? ať jsou jedničkový šířeji použitelné?). Poslední slovo má Vypravěč nebo o tom můžete hlasovat nebo prostě nebuďte malý děcka a nesnažte se vytřískat z každého hodu těch pár kostek navíc, kde to nedává smysl.
Praktické úvahy - s kolika backgroundy a na jakém stupni by postavy měly začínat a jak vysoko se můžou vyšphat?
Vzhledem k tomu, že dovednosti jsou v rozsahu 0-5, se specializacemi až 6, nicméně backgroundy jsou mnohem šířeji použitelné, přijde mi logické je pro běžnou hru limitovat na maximálně čtyřku. Jen opravdu hodně staří upíři (a další supernaturálové), kteří se staletí věnují tomu stejnému backgroundu by měli mít možnost dosáhnout pětky.
Začínajícím postavám bych rozdal tak jeden background na trojce, jeden dvojkový a dva jedničkové... je to moc nebo málo?
Příklad postavy:
- Studentka medicíny 3
- Nightlife & swingers 2
- Fanda do bojových sportů 1
- Hraje RPGčka a LARPy 1
...+klasických 9 atributů, další údaje jako Zdraví, Vůle, Blood Potency, Hlad a Disciplíny
Další otázka, co zlepšování backgroundů? Myslím že není úplně třeba mít nějaký pevný limit na maximum, kolik jich může postava mít, to mi přijde dost samoregulující se, nicméně kolik XP by tak měl nový level stát?
Něco, co jsem přehlédl, další návrhy, problémy, připomínky?