Pravidla

Demonica
31.1.2018 20:14
Autorská citace #1
31.1.2018 20:14 - Demonica
Pěkná rasa pro hraní a i podrasy mají zajímavé popisky. Přemýšlím, že bych ji vyzkoušela v naší hře, jak moc bude použitelná v městském prostředí.
Autorská citace #2
31.1.2018 23:15 - Log 1=0
První, co mne napadlo při čtení popisku bylo, že Sirienovi hráblo a napsal další díl Hraní ve fantasy o půldryádách. Ale bylo by nefér to spolu poměřovat.

Co se týče půldryády, líbí se mi fluff, celá ta první část je moc hezká a inspirativní.

Implementace do DnD 5E už ale podle mě docela skřípe. Chybí tomu ta elegance 5E materiálů.

Trocha úvah o mechanikách, ti co jsou čistě dojatí fluffem, nechť ignorují zbytek postu.
Zvýšení hodnot vlastností: Já vím, že tohle není rasa pro powerplayery, ale +1 mi přijde v kontextu toho, co mají ostatní celkem málo.
Těch 6 stop (1 čtverec) beru jako překlep, ale 60 je moc.
Pár rysů lesního elfa, OK, víceméně.
Zranitelnost na ohnivé zranění, no bojím se, bojím, aby to nebylo moc drsné. A mohl to popsat normálně, když dělám implementaci do konkrétních pravidel, proč nepoužívat termíny z nich? Omezení výběru kouzel je oser.
Dítě země-projeví se jednou za X sezení, a když už, tak to bude spíš komplikace. moc se mi to nelíbí.
Podrasy: Moc se mi nelíbí, že některé dávají + do vlastností a jiné ne. A 1/4 odolnosti? WTF? Zranitelný-normální-odolný, to je postačující stupňování.
Suma sumárum, kdyby můj hráč chtěl hrát půldryádu, tak jsem jen rád, je to zajímavý nápad. Ale mechaniky bych mu k tomu raději napsal sám, nějak v to nemám důvěru.
Autorská citace #3
31.1.2018 23:39 - Aegnor
Musím říct, že se mi docela líbí trénink se zbraněmi. Dřevěné zbraně jsou ne úplně běžná varianta, dodává to celé rase takový drobný twist.

Log 1=0 píše:
Těch 6 stop (1 čtverec) beru jako překlep, ale 60 je moc.

Čekám, že je to chyba vzniklá překladem - 30 stop vs 6 sáhů.

Log 1=0 píše:
Dítě země-projeví se jednou za X sezení, a když už, tak to bude spíš komplikace. moc se mi to nelíbí.

Je to spíše fluffová věc. Aspoň mi tak přijde. Polodryáda bude stejně většinou chodit bosá. :-)
Autorská citace #4
1.2.2018 09:59 - Mildar
1/4 odolani je zbytecne komplikovane a proti principum jednoduchosti na kterych DnD 5e lezi. Bud odolnost, nebo nic.
Autorská citace #5
1.2.2018 10:50 - Demonica
Rychlost upravena, to byl můj překlep, v originále je 30 stop, tedy 6 sáhů.

Souhlasím, že mechaniky by chtěly doladit.
1/4 odolání bych taky změnila, nejspíše na úplné odolání.
Naopak citlivost na oheň se mi líbí a zachovala bych ji.
Autorská citace #6
1.2.2018 12:15 - crowen
Preco je ten obrazok tak politicky korektne orezany? :-)

Autorská citace #7
1.2.2018 12:19 - York
Protože je to půldryáda. Druhou půlku si musíš domyslet ;-)
Autorská citace #8
1.2.2018 12:26 - Mildar
musel bych chvilku stravit porovnanim s jinymi, na coz ted nemam uplne cas, ale vzhledem k citlivosti dat do kontrastu odolnost mi neprijde jako vylozene spatna vec. Pouze budou situace kdy dryada bude strasne znevyhodnena. Ona citlivost v momente kdy hraci maj defaultne daleko mene zivotu oproti nepratelum je osemetna zalezitost. V poradku pokud jde o roleplay, spatne pokud o jde o boje. Inspiroval bych se mozna Genasy rasou kde ten fluff resi abilitama/kouzlama. Nebo treba vyhodama/nevyhodama. Nevyhoda pri utoku kdy je Dryada vystavena silnemu zaru, Nevyhoda bleskoveho utoku na ni?
Autorská citace #9
1.2.2018 23:38 - Shako
Fluff mi přijde super - hned bych to přidal do svého příběhu, kdyby zrovna vedl nějakou fantasy hru a nebo to zkusil vyzkoušet na příštím oneshotu...

Ale mechanicky se mi to zdá dost bídné. Tak se chci pro jistotu zeptat, to je vážně DnD5 takhle brutálně nevyvážené? Občas ten původ má 2 výhody, občas výhodu a nevýhodu, občas těžko říct...
Autorská citace #10
2.2.2018 09:33 - Mildar
Prakticky jen homebrew a defaultne nepovolene rasy (drow). Muj postup u homebrew je ze zkusim vymyslet neco vyvazeneho a jsem domluveny ze v prubehu hry muzu zmenit nazor a pozmenit bonusy.
Autorská citace #11
2.2.2018 20:07 - Log 1=0
Když už řešíme vyváženost, co říkáte na:
Zvýšení hodnot vlastností:
+1 Obratnost, +1 Moudrost
Dítě lesa:
Zdatnost v Přežití
Maska divočiny
Vílí původ
Magie lesa:
Trik Druidovství
Mluv se zvířaty (jednou mezi dlouhými odpočinky)
Zapletení (jednou mezi dlouhými odpočinky)
Kůrokůže (od 3 úrovně, 1 mezi dlouhými odpočinky
Mluv s rostlinami (od 5 úrovně, 1 mezi dlouhými odpočinky)
Autorská citace #12
3.2.2018 21:20 - Gonzáles
No, já vám nevím. Až po to "zrozen ze dřeva" (asi bych dal "zrozena ze dřeva", když už je to půldryáda) to bylo vcelku dobré, pak začíná přehled neznalostí autora.

Vrtá mi hlavou, kde se vzala ta představa, že když je něco ze dřeva, tak to musí zákonitě více poškozovat oheň (už jsem to viděl u spousty zrůdiček nějak spojených se stromy či dřevem). Když se na to podíváme okem experimentátora (a vezmeme třeba sprej a zapalovač), tak kůže, srst a podobně bude mnohem dříve zničená, než velká většina dřeva vůbec vzplane (byť vyschlého) - schválně si zkuste u táboráku, jak dlouho trvá i při velkém žáru, než vůbec začne dřevo hořet (vy byste měli dávno před tím popáleniny n-tého stupně).
Právě naopak bych proto čekal u půldryád když už nic, tak nějakou nepatrnou odolnost vůči přímému ohni.

Bod číslo další - ty "podrasy".
Jasan - no, nevim, odkud autor pochází, ale jasan není zrovna proslulý tím, že by byl nějak extra využíván v léčitelství či medicíně - to je více akcentovaný dub a skoro bych se nebál říci, že i všechny ostatní. Stejně tak s tím bleskovým zraněním - dub je mnohem více vzpomínaný pro tuto vlastnost.
Jedle - chladuvzdornost? Chápal bych smrk, ale jedle? Do hor lezou za vlhkostí a vodou, ne za chladem. Jedle je chápána jako krásna (oproti jiným jehličnanům).
Vrba - tak tohle mě opravdu rozesmálo. Docela bych rád viděl, až půjde autor přírodou a rozhodne se něco ulovit pomocí vrbového luku. Vrba je sice ohebná (takže se hodí třeba na košíky), ale také křehká a její měkké dřevo se na zbraně opravdu nehodí.
Výrazně lepší by bylo zaměnit vlastnosti u Vrby a Jasanu a zbavit se těch blesků (a vyměnit to třeba za zdatnost v nějakém řemesle např. košíkářství, pokud je).
Ořech - "hazel" by mělo být přeloženo jako líska. Kromě toho, že ořech není strom, ale plod, tak ořešák není spojován s hůlkama v magii (alespoň podle toho, co mi internet vyjevil).
Autorská citace #13
3.2.2018 22:30 - sirien
V DnD nefungují běžné fyzikýlní zákony - svět se skládá z elementů, které mají své realmy a nějaké zákonitosti. Ptát se, proč je dřevo citlivé na oheň v tomhle smyslu je asi jako ptát se, proč je vodní elementál zranitelný ohněm, když zrovna voda má velmi vysokou měrnou tepelnou kapacitu. Prostě to odráží nějaký mýticky archetypální rys věcí. Pokud se na to chceš podívat pragmatičtějc, tak porovnej, co se v táboráku stane ne s tlustym polenem, ale s dřevěnou třískou o tloušťce kůže - vzplane ani nevíš jak.
Autorská citace #14
9.7.2019 12:20 - ben222
Opravdu moc pěkný článek

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.082503080368042 secREMOTE_IP: 34.203.242.200