Pravidla

sirien
24.11.2016 09:22
Autorská citace #1
24.11.2016 09:22 - Shako
Zatím to nestíhám číst podrobněji, ale na první pohled pěkná soupiska - spousta inspirace. Díky.
Autorská citace #2
24.11.2016 16:39 - A15
Jak se systémově liší "vlastním XY" od "mám přístup k XY (za nějaké podmínky)"?
Např. pokud jsem zaměstnanec větší veteriny a mám noční směnu, tak mám neomezený přístup ke kompletnímu operačnímu sálu (několika specializovaným), rentgenu, CT, ultrazvuku, endoskopu, atd.
Ale nic z toho nevlastním. Ale při tom všechny výbavu ovládám já, nikoliv že znám někoho, kdo to má - Kontakty.
Pokud je podmínka splněna, mám plný přístup k výbavě (stejně jako "vlastním"), ale pokud není, tak nemám vůbec nic - v noci odoperuji postřeleného mafiána a zaeviduji to jako ošetření pokousané dogy, ale ve dne při běžném provozu to nepůjde.
Autorská citace #3
24.11.2016 16:49 - Aegnor
Shako píše:
Jak se systémově liší "vlastním XY" od "mám přístup k XY (za nějaké podmínky)"?

Já bych to bral jako nižší stupeň daného meritu.

A15 píše:
Např. pokud jsem zaměstnanec větší veteriny a mám noční směnu

Tak v okamžiku noční směny (jednou/dvakrát týdně?) máš medical equipment ****, ale jindy máš třeba medical equipment **. Já osobně bych ti hodil dvojkovej či trojkovej merit.

Ale je to teda názor člověka, co s nWoD nemá zas tolik zkušeností. Sirien určitě dá rozumnější odpověď.
Autorská citace #4
24.11.2016 18:11 - sirien
Pokud se nepletu tak to je uvedené jen v úvodních popisech meritů. Je to "volnější" formulace k "vlastnit" - říká to, že máš danou věc k dispozici, ale není nutné, abys jí vlastnil, což je rozdíl, co občas přijde vhod například u stylizace postavy (nemusíš být multimilionář, abys měl přístup k fMRI, stačí mít dost vysoký post na dobře vybavené klinice atp.) U některých postav co jsou členy nějakých organizací to může vyjadřovat, že mají nějakou povolenku atp. (např. tým Task Force Valkyrie může mít vysoké Armory, ale nemusí to znamenat, že to sou militantní cvoci, co sami fyzicky vlastní místnost plnou těžkých zbraní - prostě jen mají možnost zajít si do vojenského skladu a nafasovat si, co potřebují).

Občas se takový rozdíl dá použít i herně, jako třeba že věci co používáš ale nevlastníš vyžadují větší míru opatrnosti (operovat lidi ve veterinární ordinaci je ilegální, například, takže u toho fakt nechceš potkat uklízečku, co se zdržela, nebo šéfa, co si večer jede pro nějaké léky protože kůň jeho souseda dostal záchvat atp.) a když to poděláš/přeženeš tak to může znamenat že budeš muset řešit následky. Naopak když něco vlastníš a zničíš to, tak se to může blbě dostávat zpátky. Rozdíl mezi vlastní a "pouze dostupnou" Armory se může projevovat např. v tom, že když jí máš jen dostupnou v rámci organizace, tak můžeš jet do jiného státu a zbraně si vyzvednout tam (nemusíš řešit, jak je propašuješ), naopak to začne být problém, když se s organizací rozhádáš. Ale tyhle možnosti se používají jen řídce (přecijen ten merit vyjadřuje, že postava ty možnosti má - jak se k nim dostává je spíš druhotná věc)

Aegnor píše:
Tak v okamžiku noční směny (jednou/dvakrát týdně?) máš medical equipment ****, ale jindy máš třeba medical equipment **. Já osobně bych ti hodil dvojkovej či trojkovej merit.

nope. Buď ten přístup máš a pak to je čtyřkovej merit nebo ten přístup nemáš a v tom případě si použití musíš odehrát i s následky - tj. buď si v ordinaci takové "zvíře", že si prostě můžeš vzít sál, zavřít se v něm a odoperovat kamaráda, když ho tam nenápadně propašuješ, nebo nejsi a v tom případě si pořád veterinář, ale musíš si to odehrát a začít řešit věci jako šéfa co se bude ptát cos tam kurva dělal atp.

To, že ho nejsi schopnej tahat vybavení pořád s sebou je Tvůj problém - podobně jako u např. Lab equipment, Library atp. - pokud s sebou za určitých podmínek dokážeš vzít jen část potřebného vybavení, tak to neznamená, že neplatíš ten zbytek - tohle omezení je v tom meritu obsažené z podstaty, ty vyšší úrovně občas prostě vyžadují aby ses podřídil jejich logice (např. obtížné stěhovatelnosti atp.)
Autorská citace #5
24.11.2016 18:17 - sirien
Jinak ono i u vlastních meritů platí, že je potřeba držet rozumnou míru užívání.

Ono je sice hezké, že máte Armory 4, ale pokud to budete nadužívat a všude házet granáty, tak se pak nedivte, že si někdo z FBI všimne, že se to v oblasti děje nějak podezřele často a nezačne po vás čmuchat.

Podobně mít Medical equipment 4 je sice nice, ale příliš mnoho ilegálních operací začne dřív nebo pozdějc přitahovat pozornost - pořádná mafiánská ordinace kde někoho sešíváte permanentně už by byl komplexnější merit a měli byste si u něj zaplatit i nějaké "secrecy" atp., které vyjádří vhodné umístění a zařízení věcí tak, aby nebudily pozornost (rozpisy uklízeček, likvidace odpadu, fakt, že o tom vědí jen správní lidé a nedonese se to kdejakému tlučhubovi atp.)
Autorská citace #6
24.11.2016 18:21 - Aegnor
sirien píše:
nope. Buď ten přístup máš a pak to je čtyřkovej merit nebo ten přístup nemáš a v tom případě si použití musíš odehrát i s následky

V noci z pondělí na úterý přístup mám, ostatní dny/noci si to musím pořešit. Co teď? Je to stále plnej čtyřkovej merit? (Snažím se to líp pochopit. Vycházel jsem z toho, že merit na určité úrovni dává neomezený přístup.)
Autorská citace #7
24.11.2016 18:53 - Aegnor
Mimochodem, co nějaké prerequisity? Dle WoDCodexu i příručky má Armory prerequisitu Resources 3. Odignorováno schválně?
Autorská citace #8
25.11.2016 01:26 - sirien
Aegnor píše:
V noci z pondělí na úterý přístup mám, ostatní dny/noci si to musím pořešit.

Upřímně - tohle je hodně nezvyklej stav věci (zejména, pokud má být dlouhodobý). Pokud bys skutečně postavil takovouhle postavu, tak to bude nejspíš na domluvě se ST a ostatními hráči.

Zažil sem postavy, kdy si hráč dal nějaké limitace na podobné zdroje (typu "hej, sem doktor, používám nemocnici, ale musim dávat bacha na ostatní doktory, sestry..."), ale nikdy sem nezažil že by někdo postavil takhle omezenou postavu jako takovou.

Ono vůbec pak některé krajnější případy jdou často mimo pravidla. V Plánu B Sethi používala policejní laboratoř prostě z titulu toho, že byla policistka (nebo nějaká forenzní konzultantka či co) prostě v rámci dovedností a konceptu postavy. Jednou sme zavřeli upírku na její psychiatrickou záchytku a protože to byla jednorázová akce tak jsme to prostě jen odehráli a merity jsme ignorovali.

Merity jsou spíš věci, které té postavě dávají nějaké permanentní průběžné výhody (různé fighting styles, reflexes, unseen sense atp.) nebo nějaké průběžně kdykoliv dostupné zdroje (contacts, allies nebo právě různá vybavení). Ty druhé jsou přitom limitované logikou - spojenci Ti jsou nanic, když se válíš zkrvácenej uprostřed lesa bez telefonu, kontakty Ti sou nanic, když o tom co se děje nikdo nic neví atp. Podobně vybavení Ti je nanic, když se k němu nemůžeš dostat. Pak je na zvážení, jestli to vybavení Tvoje postava někde poruce má stylem "potřebuju to, nebojuju zrovna o život, dojdu si pro to" a v tom případě to je merit nebo jestli ho nemá a musí "něco řešit" aby se k němu dostala.

Typicky Academics/Science library je něco, co teoreticky je dostupné každému - když máš daný skill, můžeš zajít do knihovny na univerzitu a zaplatit si asistenci nějakého doktoranda z oboru co potřebuje prachy na chlast a dát dýžko knihovnici za nadstandardní pozornost a snahu; jenže to už musíš něco dělat a je to "složitý" (v té nebo oné míře) a stojí to prostředky a čas. Library je o tom, že nic z toho řešit nemusíš a prostě přijdeš domů a šáhneš po pár svazcích, co sám víš, kde sou. Můžeš ve tři ráno přijít domů a v půl pátý znát odpověď místo toho, abys to řešil čtyři dny a sháněl sis k tomu pomoc dvou dalších lidí.

Aegnor píše:
Mimochodem, co nějaké prerequisity? Dle WoDCodexu i příručky má Armory prerequisitu Resources 3. Odignorováno schválně?

Hm. Já a moje herní skupiny sme nikdy nebyli fanoušci meritovejch prerequisit, ani těch atributovejch. Prostě buď to ke konceptu postavy sedí a dává to smysl nebo ne.
Autorská citace #9
25.11.2016 13:09 - Aegnor
sirien píše:
Upřímně - tohle je hodně nezvyklej stav věci (zejména, pokud má být dlouhodobý). Pokud bys skutečně postavil takovouhle postavu, tak to bude nejspíš na domluvě se ST a ostatními hráči.

Já právě přesně takhle pochopil otázku, co měl A15. Tzn. máš neomezený přístup v určitých přesně vymezených časových okamžicích (noc z pondělí na úterý, ze středy na čtvrtek a z pátku na sobotu třeba) a v jinou dobu je to pro WoD účely blbě použitelné - další lidi, co se potulují okolo a mají blbé dotazy a tak... právě proto jsem nadhodil myšlenku o tečku nižšího meritu (dvě tečky už jsou moc, to je moje blbost).

Řekněme, že se bavíme o medical equipment... pokud jsou ty okolní podmínky (sestřičky, uklízečka, doktor vyptávající se "co sakra dělá krvácející negr na mým operačním stole?!" a tak podobně) srovnatelné s tím, když se skupina kvůli tomu vloupá do nemocnice... tak si myslím že ta tečka sleva je fér. Pokud je to ve stylu "tady doktorovi šoupnu obálku, řeknu mu aby si dal na hodinku pauzu a mám přístup", tak samozřejmě plná cena.

sirien píše:
Hm. Já a moje herní skupiny sme nikdy nebyli fanoušci meritovejch prerequisit, ani těch atributovejch. Prostě buď to ke konceptu postavy sedí a dává to smysl nebo ne.

Got It. Já se jenom ujišťoval. :-)
Autorská citace #10
25.11.2016 13:33 - Šaman
Tahle mechanika je pro mě nová, ale pochopil jsem to asi takhle:
- buď se to odehraje ve hře: raněný se stabilizuje, počká se na noc, uplatí se ošetřující lékař že nic neviděl, pod kamerou se ten raněný nějak propašuje a veterina se použije
- nebo máš prostě tu vyšší hvězdičku, ale fikčně se to vysvětlí třeba tak, že si s někým vyměníš směnu
- navíc většina těch meritů neznamená, že jsou k dispozici okamžitě. To akutní zranění je dost specifický případ. Pokud bys jen potřeboval kliniku k nějakým testům (šíří se pandemie), přístrojům (voperuješ kolegovi sledovací čip) atd, tak ti neomezený přístup třikrát týdně stačí.
Autorská citace #11
25.11.2016 14:14 - sirien
Aegnor píše:
tak si myslím že ta tečka sleva je fér

No jenže to pak neni úplně "sleva" - z hlediska toho meritu v tomhle případě v podstatě danou úroveň prostě nemáš, máš jen ty nižší a background postavy říká, že jo, tam někde okolo je i ta vyšší úroveň, ale není Tvoje.

V praxi to pak znamená, že si přístup k tomu musíš nějak odehrát, jak píše správně Šeman - technicky je pak jedno, jestli se vpašováváš do cizí kliniky nebo do vlastní; do vlastní to je snazší, zase rizika a potenciální následky sou větší.

Ten merit je zdroj postavy stejně, jako dovednost - když to máš, měl bys to mít. WoD je v tomhle systémově relativně gamistický (resp. deklarativní). Někdy může nastat situace, kdy Ti je dovednost nanic (když nemáš z čeho střílet, můžeš mít klidně Firearms 5 a bude Ti to k ničemu), podobně ten merit občas z logiky nedává smysl (Medical equipment 5 když si uprostřed lesa), ale pokud ten merit máš, pak stejně jako dovednost bys k němu měl mít poměrně jasně stanovený přístup, který není omezen ničím, než jednoduchou logikou toho, co ten merit říká (stejně jako Firearms 5 začnou být relevantní ihned, co dostaneš do ruky něco, co střílí, Medical equipment 5 bude relevantní v momentě, kdy se Ti v tom lese podaří nastartovat auťák a stabilizovat zraněného chudáka natolik, aby přežil převoz)
Autorská citace #12
25.11.2016 14:23 - Aegnor
Hmm, očividně nepíšu srozumitelně. Nevadí.
Autorská citace #13
25.11.2016 16:02 - Šaman
Mimochodem, při čtení o té okultní knihovně jsem si vzpomněl na film Devátá brána. Tam je hned několik ukázek zazobaných pětihvězdičkových knihoven a hlavní hrdina (Johny Depp) je zrovna ukázka chuďase, který má sám velmi slušný přístup k takovým knihovnám.
Autorská citace #14
27.11.2016 00:02 - Gurney
Já už jsi bohužel nevzpomenu kde jsem na to přišel (popravdě, doteď jsme měl za to, že je to tak popsané v Core, ale dneska jsem ho otevřel a nic...), ale vždycky jsem to bral jako že podobné merity prostě říkají, že daná věc je součástí mojí postavy a tudíž se těší určité míře plot imunity. Ono už tak těch meritů není nazbyt a rozhodně bych nechtěl po postavě chirurga, aby dával tečky za to, že má přístup k nemocničnímu vybavení.

Tj. příslušník Task Force VALKYRIE bude mít služební pistoli a na misi bez problému vyfasují téměř jakékoli ruční zbraně (a když plánovači TFV uznají za vhodné, klidně i mnohem těžší hardware) aniž by měl byť jednu tečku v Armory, ale všechny ty zbraně jsou dohledatelné a každé použití, poškození nebo ztráta povede v lepším k papírování jako kráva, v horším k internímu vyšetřování. A pokud je například postaven mimo službu, nemá nic. Oproti tomu magor přes zbraně s Armory ●●●●● má tu samou výbavu, možná lepší (budget cuts), má ji k dispozici pořád a mezi sezeními stíhá (v nějakých rozumných mezích) nahrazovat zbraně o které přijde. S bodíkem nebo dvěma ve Streetwise případně Politics se mu navíc dá docela dobře věřit, že má doma zašité i něco ilegálního a/nebo neregistrovaného.

A15 píše:
Jak se systémově liší "vlastním XY" od "mám přístup k XY (za nějaké podmínky)"?
Např. pokud jsem zaměstnanec větší veteriny a mám noční směnu, tak mám neomezený přístup ke kompletnímu operačnímu sálu (několika specializovaným), rentgenu, CT, ultrazvuku, endoskopu, atd.

Já bych to řešil tak jak je popsáno výše, tj. v tomhle případě k tomu prostě máš přístup aniž by jsi musel platit nějaké merity, ale holt jsi omezený tím, že tam můžeš jenom v noci a když máš službu, a klidně se může stát že přijde na sezení, kde se bude řešit, že někdo začal mít podezření na nějakou nekalou činnost.

Pokud máš Medical Equipment ●●●●●, je to tvoje věc (a nejspíš tvoje veterinární ordinace), máš to materiálně i právně pořešené a musel by jsi se dost snažit, aby jsi o ni přišel (používat ji jako mučírnu nebo varnu metamfetaminu a nijak neřešit utajení).

A15 píše:
Ale nic z toho nevlastním. Ale při tom všechny výbavu ovládám já, nikoliv že znám někoho, kdo to má - Kontakty.

Kontakty jsou popsané jako lidi, co ti pomůžou získat informace, ale tím jejich užitečnost končí. To co říkáš by odpovídalo spíš něčemu jako Status (Veterinární klinika) ● nebo ●●. Což pak logicky má zas trochu jiné výhody a nevýhody. jak je popsáno výše, tj. v tomhle případě k tomu prostě máš přístup aniž by jsi musel platit nějaké merity, ale holt jsi omezený tím, že tam můžeš jenom v noci a když máš službu, a klidně se může stát že přijde na sezení, kde se bude řešit, že někdo začal mít podezření na nějakou nekalou činnost.

Pokud máš Medical Equipment ●●●●●, je to tvoje věc (a nejspíš tvoje veterinární ordinace), máš to materiálně i právně pořešené a musel by jsi se dost snažit, aby jsi o ni přišel (používat ji jako mučírnu nebo varnu metamfetaminu a nijak neřešit utajení).

A15 píše:
Ale nic z toho nevlastním. Ale při tom všechny výbavu ovládám já, nikoliv že znám někoho, kdo to má - Kontakty.

Kontakty jsou popsané jako lidi, co ti pomůžou získat informace, ale tím jejich užitečnost končí. To co říkáš by odpovídalo spíš něčemu jako Status (Veterinární klinika) ● nebo ●●. Což pak logicky má zas trochu jiné výhody a nevýhody.

Ach jo, začínám mít fakt hroznou chuť si nějaké to WoD zase zahrát...

sirien píše:
U některých postav co jsou členy nějakých organizací to může vyjadřovat, že mají nějakou povolenku atp. (např. tým Task Force Valkyrie může mít vysoké Armory, ale nemusí to znamenat, že to sou militantní cvoci, co sami fyzicky vlastní místnost plnou těžkých zbraní - prostě jen mají možnost zajít si do vojenského skladu a nafasovat si, co potřebují).

Zrovna u té TFV (a jiných velkých konspirací) to moc nesedí, tam docela dává smysl (a zrovna TFV je takhle skutečně i popsaná), že na jednu stranu pro misi někde v Afghánistánu klidně dostaneš ozbrojené a obrněné vozidlo, na druhou stranu budeš marně škemrat o jeden granát pro nějakou misi, která by se mohla dostat na veřejnost. A pro hru na agenty TFV moc nesedí třeba ani Occult Armory - přece jen měli pár desítek let na to, aby zjistili co (alespoň většinou) funguje na (ně)které supernaturály a bylo by divné, kdyby to nepředávali nově sestaveným hunterským týmům. Advanced Armory a Endowments vůbec jsou samo něco trochu jiného.

A taky mi vždycky přišlo, že mnohé merity ti dávají spíš prostředky než že by určovaly konečný efekt - ve výše uvedeném případě ty granáty (legálně) dostaneš spíš pomocí meritů jako Status (TFV) nebo Mentor (Commander in Chief) než Armory (které si z ní tedy soukromě vzít můžeš, ale o to je to větší průser, pokud je použiješ).

Ale článek je to docela hezký a inspirativní a ty merity velmi použitelné.
Autorská citace #15
27.11.2016 00:29 - sirien
Gurney píše:
Ono už tak těch meritů není nazbyt a rozhodně bych nechtěl po postavě chirurga, aby dával tečky za to, že má přístup k nemocničnímu vybavení.

Jedna věc je nemocniční vybavení, druhá věc je, k čemu ho používáš.

Například pokud neustále někoho operuješ mimo záznam...

Gurney píše:
Tj. příslušník Task Force VALKYRIE bude mít služební pistoli a na misi bez problému vyfasují téměř jakékoli ruční zbraně

Tohle je hodně o konceptu hry a o tom, co se hráči dohodnou, že bude "standard". Když sme hráli v USA, tak měl taky každej kdo chtěl nějakou bouchačku i bez toho, aby měl Armory.

Gurney píše:
A pro hru na agenty TFV moc nesedí třeba ani Occult Armory - přece jen měli pár desítek let na to, aby zjistili co (alespoň většinou) funguje na (ně)které supernaturály a bylo by divné, kdyby to nepředávali nově sestaveným hunterským týmům.

Tohle je taky o stylizaci - Occult armory zrovna neni věc pro TFV. TFV by Occult armory nejspíš pohrdavě zahodila někam do skladu do krabice "pozůstalost po nějakém magorovi". Ono podobně je taková zbrojnice dost úsměvná i pro Aegis Kai Doru.

Ostatně TFV mají vlastní zbraňový merit a co pamatuju, tak obsahuje věci jako krabice fosforových granátů na začátku a nějaké ty railguny a experimentální chem-laserová děla na konci.

Jinak ono co funguje na různé supernaturály... vlastně moc nevim, proč by TFV měla mít nějakou rozsáhlou vědomost v tomto směru - na většinu obvyklých protivníků funguje umlácení olovem, odseknutí hlavy mačetou, zalití benzinem a škrtnutí sirky. Fakt, osvědčenej recept. Zrovna TFV k němu nebude mít moc daleko a vsadim se, že to je doporučované jako "best practice". Když máš poruce bonusy typu granátů, fosforové munice, plamenometů a mimo USA a na na pár místech středozápadu USA i úvodní drone-strike, tak to poměrně jasně určuje, kterým směrem se ta organizace nejspíš bude ubírat (a mysticky laděné zbraně to fakt nebudou) Problém nastane v momentě, kdy se střetneš s něčím, co má nějakou speciální power - a tam věci začnou být hodně fuzzy, protože co funguje někde, nefunguje jinde, i když jsou věci na pohled huntera třeba podobné.


Píše:
A taky mi vždycky přišlo, že mnohé merity ti dávají spíš prostředky než že by určovaly konečný efekt - ve výše uvedeném případě ty granáty (legálně) dostaneš spíš pomocí meritů jako Status (TFV) nebo Mentor (Commander in Chief) než Armory (které si z ní tedy soukromě vzít můžeš, ale o to je to větší průser, pokud je použiješ).

To je o něčem jiném, než ten článek, ale je to velmi dobrej point a sem rád, že Tě napadlo ho zmínit.
Autorská citace #16
27.11.2016 01:24 - Colombo
Píše:
a mimo USA ... i dronestrike


Proč mimo USA?
Autorská citace #17
27.11.2016 01:30 - sirien
Colombo píše:
Proč mimo USA?

protože TFV je příčetná, operuje mimo instituce, ale uvnitř institucí a balancuje na tenké hraně - kdyby se jí provalil nějakej průser tohodle stylu, tak to pro ně není taková sranda jako pro CIA, která to jen předá nějaké komisi která to zahrabe pod koberec - TFV nemá tak silné politické krytí a tak zakořeněný publick fuck-off, aby si to mohla dovolit bez následků.
Autorská citace #18
27.11.2016 13:58 - Shako
Gurney píše:
merity prostě říkají, že daná věc je součástí mojí postavy a tudíž se těší určité míře plot imunity


Myslím, že plot imunity na merity nikdy nebylo. A speciálně nové edice pak zavádí "tečkovou imunitu", tedy pokud si přišel o nějaký merit, tak se ti vrací zpět tečky (myslím, že ne expy, ale přímo tečky) a můžeš je pro přiští hru investovat do něčeho jiného.

Předchozí edice tuším todle nijak neupravovali tj. bylo to na úvaze ST, zda si o tečky v meritu přišel a nebo si dostal nějakou náhradu (expy, jiný merit...)
Autorská citace #19
28.11.2016 13:45 - Gurney
sirien píše:
Jedna věc je nemocniční vybavení, druhá věc je, k čemu ho používáš.

Například pokud neustále někoho operuješ mimo záznam...

No však jo. Jako doktor bez Medical Equipment meritu sice máš přístup, ale nemůžeš tam vtrhnout kdykoli zrovna chceš a když to vybavení budeš používat častěji, někdo si toho dřív nebo později všimne. S tím meritem je to nejspíš tvoje vybavení (nebo třeba tvého strýce, který je zrovna dlouhodobě mimo město), můžeš tam kdykoli potřebuješ, a když to tam po tvé návštěvě bude vypadat jako na jatkách, stačí to uklidit druhý den. A z pohledu hry, GM by ti neměl házet klacky pod nohy za to že to používáš. Tj ten merit má jasný benefit.

sirien píše:
Ostatně TFV mají vlastní zbraňový merit a co pamatuju, tak obsahuje věci jako krabice fosforových granátů na začátku a nějaké ty railguny a experimentální chem-laserová děla na konci.

To mají, ale to jsou právě ty speciality (endowments), kde merity reprezentují speciální výcvik s tou výbavou a že máš dostatečný kredit aby jsi ji vyfasoval, páč je to všechno experimentální kusová fringe science technika - etheric rounds, twilight-vision googles, mage detector, almost-sunlight grenades... Běžné zbraně se tam neřeší a okolní fluff implikuje, že prostě dostaneš co potřebuješ. Nebo alespoň co si velení myslí že potřebuješ.

Mimochodem co jsem se koukal, tak ruční fosforové granáty se obvykle považují za příliš riskantní a nepraktické pro běžné použití a uskladnění (ale Britové je za války vyráběli), ale zas kouřové granáty s fosforovou náplní se běžně používají do minometů, takže nechat je vyrobit je zase spíš otázka konexí a přesvědčování nadřízených, že nepodpálíš základnu.

sirien píše:
Jinak ono co funguje na různé supernaturály... vlastně moc nevim, proč by TFV měla mít nějakou rozsáhlou vědomost v tomto směru - na většinu obvyklých protivníků funguje umlácení olovem, odseknutí hlavy mačetou, zalití benzinem a škrtnutí sirky. Fakt, osvědčenej recept.

Tak od instruktora TFV se určitě nedá čekat, že to bude studnice okultních znalostí, ale zas co na kterého supernaturála platí dost pomáhá dělat věci efektivně a bez zbytečného rozruchu. Přece jen už je to jedna z těch velkých tier 3 konspirací, ne parta pouličních gangsterů.

Že je Occult Armory (alespoň pokud to není pětková verze s nějakou tou enchanted zbraní, ta už by nespíš v nějaké labrce skončila) pro TFV nezajímavá je pravda - všechno co tam můžou nalézt už nejspíš v nějaké podobě mají a vědí jak to použít.

Shako píše:
Myslím, že plot imunity na merity nikdy nebylo. A speciálně nové edice pak zavádí "tečkovou imunitu", tedy pokud si přišel o nějaký merit, tak se ti vrací zpět tečky (myslím, že ne expy, ale přímo tečky) a můžeš je pro přiští hru investovat do něčeho jiného.

Předchozí edice tuším todle nijak neupravovali tj. bylo to na úvaze ST, zda si o tečky v meritu přišel a nebo si dostal nějakou náhradu (expy, jiný merit...)

Já ale nemluvím o expech za merity, ale o tom co si za ty merity koupíš by pak mělo mít stejnou váhu, jako cokoli jiného, co máš na osobáku. A že stejně jako že je (nebo by alespoň být mělo) velice vzácné, že ti něco permanentně snížílo atribut nebo třeba sežralo tečku Willpoweru, mělo by se jen velmi velmi vyjímečně stát, že by jsi permanentně přišel třeba o Eidetic Memory, Retainera nebo Allies. Proto se tam nikdy neřešily ani nějaké náhrady. Lidi co dělali druhou edici v tom zřejmě viděli problém, takže zavedli že kdyby na to přece jen náhodou došlo, dostaneš svoje expy zpět.

Ale že je to tak skutečně myšleno říct najisto nemůžu - jak už jsem psal, fakt nevím odkud tuhle myšlenku mám a White Wolfové jsou fakt proslulí rozhazováním různých vysvětlení skrz milion příruček. Jen mi to prostě takto dávalo smysl.
Autorská citace #20
13.6.2017 22:31 - Aegnor
Takový teoreticko-praktický dotaz ...


Kolikatečková armory je tohle? (Všechny palné zbraně jsou na ostrou munici, nejsou to airsoftky ani nic podobného.)
Autorská citace #21
13.6.2017 22:40 - sirien
Trojka, plus mínus.

Nalevo sou blbosti, ale těch pár automatů napravo to docela definuje. (Mohla by to být i 2 s nějakým individuálním lootem těch automatů, na trojku tam chybí nějaké bonusy jako dýmovnice nebo vesty, ale plus mínus to je ta trojka)
Autorská citace #22
14.6.2017 02:06 - Šaman
Odhaduji 2*-3*.
Nevidím žádné granáty, ani jiné speciální vybavení, takže spíš 2*. Ale zase jsem schopen vyzbrojit více lidí, tak možná 3*.
3 hvězdičky chápu tak, že jsem schopný vyzbrojit pár lidí na obranu baráku, ale proti vycvičeným vojákům nemám moc šanci.

A i když je toho hodně, tak význam mají hlavně ty tři útočné pušky. Všechny chladné a historické jsou max 1*. Ty pistole a jedna útočná puška, nebo brokovnice to zvýší na 2* a ostatní na 3*. (Ale na 3* mi tam chybí nějaké granáty a aspoň neprůstřelná vesta.)

Na 4* by tam musel být výběr různých druhů granátů, odstřelovačka, brokovnice na blízko, možná nějaké výbušniny, lehký kulomet. A určitě zbroj pro těžkooděnce.

A na 5* možnost sehnat někde těžkou vojenskou techniku, raketomet, obrněné vozidlo a podobné srandy.
Autorská citace #23
14.6.2017 02:27 - Aegnor
Šaman píše:
raketomet

njn, RPGčka se majiteli už rozutekly. :D
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.20034885406494 secREMOTE_IP: 35.173.48.53