Pravidla

Autorská citace #1
1.4.2016 14:52 - crowen
Tak isto by ta mohol zaujimat tento Fredov G+ prispevok - https://plus.google.com/u/1/+FredHicks/posts/Q3CT5NcyFQz
Autorská citace #2
1.4.2016 14:59 - sirien
Ten sem už potkal, je to v podstatě další z variací alternativní sady, některé co jsem posbíral různě po internetech (tuhle konkrétní teda zrovna ještě ne) sem sepsal tady: Alternativní sady dovedností a přístupů
Autorská citace #3
15.12.2019 01:01 - todor
Asi to patri tak nejak sem. Tedka jsem si procetl dost okolo FAE, pristupu, jejich kombinaci... a zacina to i davat smysl, coz mi dela radost.

Takze jsem se vhrnul na to pouzit Pristupy na svoji Fate of Cthulhlu (nebo jak se to pise) hru. Doted jsem ji vedl jako Fate Core 4e (vicemene) s silenstvim ovlivnenym Achtung Cthulhlu. V A-C jsou tri urovne pricetnosti, kazdy ma nekolik mezistupnu, kdyz se vycerpaji mezistupne, postava klesne na dalsi pricku silenstvi, ktera se chova zaroven jako Aspekt. Ta Aspektovost silenstvi, respektive ze ma postava navic jeste dalsi Aspekt pro silenstvi se mi uplne nelibila. Zkusil jsem to zmenit tak, ze kazdy vyrazny neuspech na odolani silestvi by trosku pozmenil jeden z Aspektu postavy tak, aby byla vic silena. To uz bylo trochu lepsi, ale ne dost.

Potom co jsem si precetl a zadumal o pristupech mi doslo, ze s nima pujdou delat veci co se skilama z Fate Core nejde. Napriklad menit normalni pristupy za silene. Napriklad:

Postava ma standard pristupy z FAE:

Pečlivý (Careful) 0
Chytrý (Clever) 1
Oslnivý (Flashy) 0
Rázný (Forceful) 2
Rychlý (Quick) 1
Lstivý (Sneaky) 0

Coz je nekdo kdo se s vecma nepara, ale je schopny ma dobry usudek a kondicku (napr).

a po stretnuti s necim nelidskym by musela jeden bod pristupu prepsat do Silenych, by mohlo vypadat treba:

Pečlivý (Careful) 0
Chytrý (Clever) 0
Oslnivý (Flashy) 0
Rázný (Forceful) 2
Rychlý (Quick) 1
Lstivý (Sneaky) 0
Paranoidni 1

a pak o nejake to sezeni dale:

Pečlivý (Careful) 0
Chytrý (Clever) 0
Oslnivý (Flashy) 0
Rázný (Forceful) 2
Rychlý (Quick) 0
Lstivý (Sneaky) 0
Paranoidni 2

Coz vyjadruje prechod od normalnosti k silenosti a vic to vynucuje hrat postavu.. jinak. V mem priklade cim dal tim vic razneho paranoika.

Myslim ze idealni to bude spojit s 2-sloupcovym FAE, kde druhy sloupec budou budto skilly pro vysetrovani nebo CO pristupy pro vysetrovani.

Kazdy setkani tu postavu zmeni... az nakonec zustane slupka puvodniho detektiva - pri 2-FAE bude stale umet vysetrovat... ale nove bude na vsechno koukat skrz cocku silenstvi - nenormalne. Coz je vlastne to v cem vidim jadro Lovercrafta - svet stejnak nespasime, mozna jsme to trochu oddalili a pokud jsme to prezili vicemene zdravi na tele i duchu... tak je to vlastne vitezstvi.

Proc pisu tenhle post je ze bych potreboval review - jestli to dava smysl, jestli to moc nejak nerozbije system a pripadne jestli nekdo nemate napad jak sparovat pristupy s jejich protiklady - myslim pristup a jeho sileny protiklad. V dusevnich chorobach moc zkuseny nejsem :D
Autorská citace #4
15.12.2019 02:41 - Šaman
Chápu to tak, že šílenství oslabuje (jakože spíš kriplí) postavě schopnosti? To už je dost vostrý nastavení, ale možná proč ne.

Jinak ve Fate bych šílenství řešil buď přidáním nového stresu a pak jako regulerní následek (to je ovšem léčitelné, pokud nestanovíš jinak), nebo nějakou vlastní mechanikou (třeba že za každý použitý BO dostaneš bod šílenství a za ty pak vypravěč dělá postavě ošklivé věci spojené s jejím šílenstvím).

To ukrajování hodnot vlastností (dovedností, přístupů) je docela hodně silné, to už je na velmi opatrný horror (nebo občasné měnění postav za čerstvou a sledování zvětšující se řady postav na psychiatrii…)
Autorská citace #5
15.12.2019 09:41 - todor
Mam radsi takove korektnejsi slovo meni postavu. A nekripli ji schopnosti - obzvlast pokud se pouzije 2 sloupcovej FAEE. Ona ta postava je porad schopny detektiv. Jen ji kripli ... ehm meni pristupy. Coz jsem pochopil je jak postava vidi svet a jak resi problemy.

Jeste bych zduraznil ze nechci tu zmenu zase prilis rychlou. Takze tenhle presun pristupu by odpovidal treba 6-nasledku. Tim by se ten "propad" zpomalil a hrozil jen pri setkani s necim opravdu... no nepricetnym.

@ukrajovani - no jo, ale kdyz se nad tim zamyslis, tak to vystihuje Lovercraftovo povidky. Hrdina, co je prezije ve zdravi (fyz. i dusevnim) je vlastne stastnej a vitez. A mnohdy ani nic nezachrani - jen se s necim potka a ono ho to poznamena, semele. Takze je to takovej psycho-horror o sestupu nekam do hlubin silenstvi. K tomu by melo byt FAE dobry, kdy je jedno ze vsichni hrajeme schopny detektivy, je to o tom, jak na ten divnej vnejsi svet meni a dela znas blekotajici idioty, maniaky a trosky :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.063328981399536 secREMOTE_IP: 52.90.40.84