Pravidla

sirien
31.3.2016 17:18
Přesvědčování na jiný systém
...
Autorská citace #81
27.4.2016 19:08 - York
Je to hra minimálně do stejné míry, jako jakákoliv dětská hra. Každopádně ale nevím, k čemu je dobré, se o tom hádat.
Autorská citace #82
27.4.2016 21:40 - sirien
Jerson píše:
To by pak RPG nebyly ani hry s pravidly, u kterých má GM nalajnovaný příběh dopředu

wanna go there? :D

Sparkle píše:
hlavní třecí bod, proč se to tak liší od toho co hrajem my, je právě ta absence Vypravěče a nic jinýho

Může narativní hra fungovat bez vypravěče? :D

(ach jo, teď mě napadlo, jak strašnej sem ancient one, když mi došlo, že tuhle nádhernou super-ironickou narážku tu asi už nemá kdo jinej pochopit :/ EDIT: actually: Ebone? Aspoň Ty? Prosím? Smutně koukám? :D )
Autorská citace #83
27.4.2016 22:22 - Colombo
Jersone: To je super, těším se na data.

Zjevně tu máme velkou skupinu lidí, která praktikuje další oblast, která je příbuzná klasickým RPG. Otázka je, nakolik to má společné prvky jako klasické RPG, zjevně jsou tu postupné přechody mezi deskovkami, klasickými RPG, hraním rolí (bez toho "game" hra, ale s tím "playing") a kolaborativním psaním. Bylo by zajímavé prozkoumat ty třecí body, ostatně jak Sirien naznačuje, třecí body s deskovkami byly prozkoumány. Můžeš to Siriene nějak shrnout?
Autorská citace #84
27.4.2016 22:44 - Jerson
Siriene, popravdě - je mi úplně jedno, jestli to co se hraje po netu lidé tady považujou za RPG nebo ne. Lidé, kteří ty hry hrajou tomu RPG říkají (občas jen RP), ale to je vedlejší. Nehodlám tebe nebo kohokoliv jiného přesvědčovat o definicích nebo řešit názvosloví. Hodlám s nimi hrát a přitom se na pár věcí zeptat.
Autorská citace #85
27.4.2016 22:50 - sirien
Jerson píše:
občas jen RP

K tomu žádné výhrady nemám. A opravdu nehodlám chodit na FB a říkat lidem, že to co hrají není to co říkají, že hrají, jen jsem chtěl dát najevo, že ta kategorizace z mého pohledu je někde trochu jinde a že když se napíše RPG tak pod tím já vidím něco jiného.

Colombo píše:
ostatně jak Sirien naznačuje, třecí body s deskovkami byly prozkoumány. Můžeš to Siriene nějak shrnout?

To že naznačuju? Eh? Můžeš prosím upřesnit k čemu z toho co sem napsal se teď okazuješ?
Autorská citace #86
27.4.2016 23:04 - Sparkle
sirien píše:
Může narativní hra fungovat bez vypravěče? :D


Jistě, jen že někdo tuším Quentin? říkal že právě tyhlety fejsbukový "RP" zkoušel a že tam právě byla absence toho vypravěče cítit, že ty postavy nešly do dramatických střetů a že to brzo chcíplo na to, že se tam nic nedělo.

Ale to byl fakt jen návrh. Reakce na to, že ty holky někdo chtěl zvát na hraní v reálu.
Autorská citace #87
27.4.2016 23:42 - Colombo
Sirien:
Píše:
Jerson píše:
To by pak RPG nebyly ani hry s pravidly, u kterých má GM nalajnovaný příběh dopředu

wanna go there? :D

Měl sem dojem, že skrze MLWM a konflikt, který na fórech tu dobu byl (zejména na RPG fóru) se ty třecí plochy prozkoumaly.
Autorská citace #88
27.4.2016 23:46 - Aegnor
Colombo: nějak mám problém vidět spojitost mezi MlwM a deskovkou. O konfliktu vím (resp. četl jsem Sirienův článek a diskuzi pod ním) a to, že sirien naráží přesně na tohle, to jsem chytil. Ale ta deskovka mi stále uniká:-) (možná si tu diskuzi nepamatuju tak dobře)
Autorská citace #89
28.4.2016 00:14 - York
Sparkle píše:
že ty postavy nešly do dramatických střetů


O to ale ne každej hráč stojí.


Sparkle píše:
že to brzo chcíplo na to, že se tam nic nedělo.


To podle mě dost záleží na tom, kdo to hraje a jak je zvyklej hrát. Když takhle necháš hrát dračákisty zvyklé na to, že dějem hýbe výhradně PJ, tak to tak téměř určitě dopadne. Tihle hráči ale zjevně trénují jiný přístup ke hře.

Druhá věc je, že to, že se musí něco "dít" je zase dáno preferencí. Jsou hráči, kteří klidně stráví celý večer prožíváním zajímavé situace a bude je to skvěle bavit. A pak jsou tu taky třeba diváci telenovel...
Autorská citace #90
28.4.2016 00:37 - Sparkle
Já mám pocit, že tady vůbec neřešíme lidi, co už si vyzkoušeli víc variant a rozhodli se, že je nejvíc baví varianta bez děje / Vypravěče, ale že tu řešíme lidi, co ještě nic jiného než nemoderované RP neznají?
Autorská citace #91
28.4.2016 00:45 - sirien
Colombo píše:
Měl sem dojem, že skrze MLWM a konflikt, který na fórech tu dobu byl (zejména na RPG fóru) se ty třecí plochy prozkoumaly.

Jo tohle, aha, jasně. Jo, to jo, zcela určitě.

Ale popravdě moc neprozkoumaly, to be fair sem k tomu měl trochu hate postoj, efektivně bych tu hru dneska spíš než k deskovce přirovnával k mechanickému railroadingu.

Aegnor píše:
nějak mám problém vidět spojitost mezi MlwM a deskovkou.

No tak já ten problém kdysi neměl :) (pro zájemce, ten můj tehdejší tendenční, demagogický a účelový článek je tady. Doporučil bych vám ho nečíst, je to dost zbytečná ztráta času, zejména dneska když už okolo není ani původní kontext v němž vznikl)

(Jinak jako o deskovce se mluvilo spíš o DnD 4e než o MlwM)


Sparkle píše:
Jistě, jen že někdo tuším Quentin? říkal že právě tyhlety fejsbukový "RP" zkoušel

You know nothing, Jane Snow... :D

(ne, sorry, tohle je nefér, ta moje reference je dneska už fakt hodně zapadaná prachem... naštěstí...)
Autorská citace #92
28.4.2016 01:07 - Gurney
Jerson píše:
Pravidly se řídí, jen ne pravidly ve smyslu mechaniky. Jestli to nechceš považovat za RPG, aby ses tím nemusel zabývat, tak klidně, ale já to za RPG považuju. Totéž platí i pro Ebona - holky které hrály i stolní RPGčka mezi nimi a těmihle hrami nedělají žádný rozdíl. A pokud dokážete říkat RPG i PC hrám, ve kterých technicky o žádný roleplaying nejde, tak nevím v čem máte problém s tímhle?

...zatímco hráči her jako D&D, nWoD, Fate, ... obvykle nějaký rozdíl mezi roleplayovou hrou a roleplayingem/prostým vyprávěním vidí a jedno z toho jejich potřeby evidentně naplňuje víc - jinak by se s těmi kostkami, pravidly, figurkami a kdovíčím vším vůbec netahali.

A rozlišovat mezi roleplayingem a RPG není žádná zvůle nebo snaha se nezabývat něčím nepohodlným. Na RPG jsou jiné požadavky než na pbp freeform (což ostatně sám říkáš), proto je praktické mít nějaké rozlišení, stejně jako je docela dobré předem vědět, jestli chystáš LARP nebo představení improvizovaného divadla.

Že (PC) RPG a (PnP) RPG se nerozlišují a proto by se ani roleplaying a roleplayové hry neměly už je trošku demagogie - jistě sám chápeš, co jsou to homonyma. A troufnu si říct, že dva hráči alespoň trochu znalí obojího nemají problém ti vysvětlit rozdíly. A čistě mimochodem, v pc hrách nejen že se dá roleplayovat, ale taky to spousta hráčů dělá.

sirien: A dneska máme na MlwM krásnou katgorii "storygames", která nemá ty negativní konotace (tedy pokud nejsi part-time magor a full-time exhibicionista, co si říká RPGPundit) a spousta autorů se s ní přímo chlubí. Prostě pokrok :)
Autorská citace #93
28.4.2016 01:17 - sirien
Gurney píše:
katgorii "storygames", která nemá ty negativní konotace

Ne? :'(
Tak až ho budu příště říkat tak u toho teda zkusim neznít jako zasloužilý člen KKK kterého někdo přiměl vyslovit slovo "afroameričan", no...
Autorská citace #94
28.4.2016 08:41 - Quentin
Píše:
Jistě, jen že někdo tuším Quentin?

Na mně neberte ohled. Náhodně jsem otevřel tři místnosti v jednom z těhle rpg a nikde se nic nedělo. Rozhodně to ale není rozumný vzorek pro nějaké závěry :)
Autorská citace #95
28.4.2016 11:06 - Naoki
Se ve mě probudili vzpomínky na můj MLWM oneshot, brrr... kdybych se tenkrát pohyboval v sekci teorii o RPG tak bych taky napsal dost negativní recenzi.
Autorská citace #96
28.4.2016 11:17 - sirien
Klidně napiš, to se tady u nás smí :D
Autorská citace #97
28.4.2016 12:16 - Sparkle
Quentin píše:


Tak to byl někdo jinej, kdo mi říkal, že tam zkoušel vytvořit postavu a interagovat s těma ostatníma nějak zajímavě, nahazovat hooky, a že se vůbec nechytali. Ale třeba to dělal blbě nebo zrovna natrefil na zakuklený dračákysty, ti mají přece tu kreativitu zabitou kvůli PJům ;)
Autorská citace #98
28.4.2016 12:22 - York
Sparkle píše:
natrefil na zakuklený dračákysty, ti mají přece tu kreativitu zabitou kvůli PJům ;)


Nechtěl jsem tím rozhodně říct, že by dračákysti měli zabitou kreativitu. Jen ji jsou zvyklí používat jinak, než že by sami aktivně hýbali dějem.
Autorská citace #99
28.4.2016 12:43 - Naoki
Píše:
Klidně napiš, to se tady u nás smí :D

Teď už je to právě dávno, takže si na to moc nevzpomínám :-) Vedl to Romík a hráli jsme to s družinkou se kterou vedl DrD+ - prostě že si vykoušíme oneshot MLWM (snad po Dálavě či čem to bylo).
CO mi hodně utkvělo v paměti je že jsem si v půlce hře vymyslel nějakou blbou omluvu a hraní opustil. Byl jsem ze hry znechucený hlavně ze dvou důvodů:
1) "settingem" - jsem příšerky nějakého tyranského nebo sadistického pána, který nás má pod kontrolou a manipuluje. Na míle vzdálené od mé oblíbené hrdinské fantasy.
2) mechanikou - dva atributy, z toho jeden pozitivní (který si chceš zvýšitú a jeden negativní (který ne)? WTF is this shit?
První bod bych ještě jakž takž zkousl. Být to kampaň tak odmítnu, ale jedna hra by za tu zkušenost stála. Ale přes ten druhý jsem se prostě nemohl přenést. Neustálé vymýšlení mini-story hooku na vylepšení hlavního atributu (protože který blbec by si nechal dát dobrovolně úkol od pána, ze kterého nic pozitivního nedostane) a pak ta bezmoc když skutečné zlepšení nezáleží na tom jak to zahraješ ale na hodu kostkou. Když jsem si uvědomil kolikrát bych musel to kolečko opakovat než vůbec budu mít nějakou reálnou šanci se postavit pánovi tak jsem si řekl že takhle ten večer trávit nehodlám a odešel jsem domu.
28.4.2016 12:53 - sirien
Tak ten první bod bych tomu snad ani já nezazlýval obecně... nicméně ten druhý - exactly my point back then :D

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.071916103363037 secREMOTE_IP: 18.191.211.66