Pravidla

sirien
18.2.2016 20:13
Autorská citace #1
18.2.2016 20:13 - Gurney
Obrázek je perfektní odkud to je? :)

K boostům můžu dodat jen co už jsem kdysi říkal - je škoda, že nezůstaly ve volitelných pravidlech, v něčem co se jmenuje Core imho nemají co dělat. To že tenhle blog vůbec někdo musel napsat ukazuje, že přípitek zjevně nebyl tak úplně na místě, a pojmenované nebo ne, trackování a využívání takového množství boostů, jako občas vyprodukuje boj pěti postav a srovnatelného množství nepřátel je fakt otravné. Hlavně pro GMa.
Autorská citace #2
18.2.2016 20:35 - sirien
netušim, já to našel googlenim náhodných variací na téma "car rocket roof" :)

Nicméně s Tebou poměrně silně nesouhlasim - mám s boosty spoustu výborných zkušeností a mají na hru dost silný dopad který stojí za to. Navíc nic ve zlém mám taky zkušenost, že běžní hráči je obvykle poberou dost rychle bez jakýchkoliv problémů a problémy s tím má jen pár lidí, kteří přišli k Fate z čista jasna odnikud že si ho přečetli nově nebo lidé do z internetové komunity co k tomu mají buď hrozně analytický přístup nebo různé předchozí očekávání toho, jak by to mělo/nemělo fungovat místo toho aby to prostě přijali - jinak platí, že komu Fate aspoň trochu sedí, tak mu sedí i ty boosty.

tenhle vysvětlovací text je popravdě spíš právě pro ty internetové patology jako jsme my.

Jinak mám zkušenost i s delšími boji 5 postav proti 3-4 supporting NPC s dalšíma 8-10 nameless NPC (tj. technicky 5 proti 6, resp. proti 4 a 2 sdruženejm skupinám) a je pravda, že tam těch boostů probíhá víc, ale nějak jsem nikdy neměl problém to sledovat (aspoň teda když jsem měl poruce barevné tokeny - na druhou stranu, kdo z nás nemá poruce barevné tokeny).
Autorská citace #3
18.2.2016 21:51 - Sparkle
Boosty používáme, ale nějak jsme si navykli říkat jim "výhoda" a odmítám je hráčům trackovat, musej se o ně starat sami :)
Autorská citace #4
18.2.2016 22:05 - sirien
Hm? Nikdy by mě ani nenapadlo trackovat boosty hráčům, otázka je jak s minimem úsilí rozumě trackovat ty co mají NPCčka.

výhoda je asi vpohodě, jen se nedá používat moc oficiálně, protože by se to šíleně mlátilo s CAčkama.
Autorská citace #5
19.2.2016 01:14 - Sparkle
Mám NPC na papíře, udělám u něho čárku a k ní první písmeno hráčovy postavy, takže třeba /d /n
Autorská citace #6
19.2.2016 01:44 - sirien
To mi přijde docela zbytečný - stačí sledovat proti které postavě mám jako vypravěč boost - za kterou NPC sem ho dostal mi je jedno: boosty sou beztak natolik krátkodobý, že se bojiště nestihne tak moc změnit v jedné akci takže to nakonec stejně zužitkuje ta NPC která to vytvořila (popř. její vedlestojící kolega, což je legit, protože předávání volných vyvolání) a je to o jeden rozměr míň ke sledování.

Tj. bohatě si stačí udělat přehledovej papír s kolonkama postav a když vůči postavě získám boost, položim si token na její kolonku. S klidem si tam úplně stejně odkládám i případná volná vyvolání (token jiné barvy) - já si teda pamatuju, na co je mám (ono to souvisí s popisy a tak, žejo...), takže mi to nedělá problém.


Teoreticky může nastat situace, která by mi boosty znegovala z titulu roztržení vazby mezi NPC co ho vytvořila a PC proti které to je vytvořené, ale takové situace nejsou časté a případně jsou většinou záměrné (např. kolega co se vrhne na NPC aby dostal kamaráda z průšvihu - tj. aby převedením pozornosti té NPC na sebe znegoval ty aspekty proti kamarádovi), takže to není problém zapracovat.
Autorská citace #7
19.2.2016 16:04 - Gurney
sirien píše:
...platí, že komu Fate aspoň trochu sedí, tak mu sedí i ty boosty

Nevěřím že je to takhle jednoznačné. Bez ohledu na to, jestli řešíme pro mě spíš otravné boosty, nebo třeba jiné změny v Core (které se mi kolikrát naopak docela zamlouvají).
Autorská citace #8
19.2.2016 16:36 - sirien
Gurney píše:
Nevěřím že je to takhle jednoznačné

Nejspíš neni; taky si všimni že ta věta je uvozená "mám taky zkušenost" - tj. píšu o zkušenosti s hráči, které jsem kolem Fate potkal já. Což není málo, ale není to ani nějak závratně moc.

Každopádně prostě když jsem si sedl s lidmi co Fate (moc) neznali a začali jsme hrát, tak boosty nebyly ani trochu problém, ta vazba "něco se mi fakt dobře podařilo, takže mi to dalo i výhodu do příště" je v praxi dost přirozená - když už něco někde zaskřípalo, tak to byly spíš jiné věci než boosty. Naopak boosty vytvářely ve hře dynamiku, která se většině lidem líbila.

Jediní u koho jsem potkal problémy s boosty bylo pár lidí na RPG F (tam mě to ale nepřekvapuje - problémy které tam lidi prezentovali byly takového rázu, že jsem si občas říkal, jestli ta pravidla vůbec otevřeli, natož četli - kolem Fate tam panují dlouhodobě dost zmatečné představy a to už od doby rozšíření 2e, navíc dál posílené tím, že si tam začal kdekdo plést F2 s jeho dost odlišnou PI variantou) a pak při dvou příležitostech pár lidí odtud na OG - a tam mi právě přišlo, že ty problémy plynou víc z toho že se nad tím příliš přemýšlí místo toho aby se to prostě vzalo a hrálo.

Což je teda můj dojem z věci a nikomu to nezazlývám - chápu, že když má člověk hodně nahráno tak dostává i určitá očekávání od nových věcí a občas tam nastane tření mezi tím co by člověk očekával/chtěl a tím, co dostává; pro mě je z tohodle důvodu třeba kriticky problematické DnD 4e, to co bych tam chtěl a čekal tam nefunguje tak jak bych si představoval a jak znám odjinud a všim sem si, že i věci co tam jsou udělané v podstatě dobře a co lidi co 4e hrají baví mě spíš lezou krkem.
Autorská citace #9
1.3.2016 13:57 - Arten CZ
My máme v konfliktu na herním plánku postavy zobrazené jako šestistěnky různé velikosti, dle důležitosti postav. Následně, když je proti někomu získáno posílení, tak přímo na tyto "kostky postav" dáváme malé tokeny (malé červené kostičky, strana cca 4mm), takže je hned vidět, na kom visí posílení. Posílení tedy ukazuje, kdo je ve špatné situaci (proti komu je vytvořeno posílení).
Autorská citace #10
1.3.2016 14:04 - sirien
Arten: a vidíš, to je taky hezké a nejspíš i dost funkční řešení, to mě nenapadlo.

Asi protože obvykle črtám plánky jen tak od oka a věci na nich symbolizuju naprosto random věcmi (obvykle tokeny, korálky nebo výjimečně kostkami) co mi zrovna přijdou pod ruku, takže odkládání věcí na ně by pro mě nebylo úplně funkční... nicméně s trochou systematičtějšího přístupu k plánkům než mám já to asi fungovat bude dobře :)
Autorská citace #11
11.11.2018 19:33 - Šaman
sirien píše:
Hm? Nikdy by mě ani nenapadlo trackovat boosty hráčům, otázka je jak s minimem úsilí rozumě trackovat ty co mají NPCčka.

Máme tři barvy tokenů (takové ty skleněné pecky). Všechny jsou před hráči. (Teda, svoji hromádku pak mají i jejich protivníci, typicky minioni jednu a pojmenovaná NPC každý svoji.)

Zlatá "sluníčka" - body osudu toho hráče.
Bílé - posílení/výhoda toho hráče proti komukoliv. *
Černé - posílení/výhoda kohokoliv proti tomu hráči.

* Z určitých důvodů (málo BO, snaha o dynamické boje) je u nás možné, aby si hráč který úspěšně vytvoří výhodu vzal 1-2 body výhody a nevytvářel přitom aspekt. V originále by to byla volná vyvolání vlastních aspektů vytvořených akcí VV (jako "ve střehu", "mám rozhled", "teď určuju tempo já!", apod.)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.082015991210938 secREMOTE_IP: 3.215.183.194