Pravidla

Autorská citace #1
5.2.2016 13:38 - PetrH
velice dekuji za tento obsahly sumar
Autorská citace #2
5.2.2016 14:42 - Demonica
Taky dík, je super mít to takto pohromadě.
Autorská citace #3
5.2.2016 15:10 - Jarik
Na to, ze vůbec netusim jake 5e je - nemám CAS to studovat, ani cist:-) tak tohle se mi moc líbí.
Tomu říkám přínos komunitě. Když něčím žijí, tak to řeknu nahlas.
Autorská citace #4
5.2.2016 15:39 - Xyel
Skvělé shrnutí, děkuji!

Jenom si dovolím jednu poznámka - DonJon´s má i fantasy world generator http://donjon.bin.sh/fantasy/world/ , který oproti tomu sci-fi umí vytvořit i geografické lokality, řeky a města a vše pojmenuje (shledávám naprosto nedocenitelným pro tvorbu větší kampaně).

Pak ještě bych rád poukázal na generátor jmen čehokoliv http://fantasynamegenerators.com/ , které když DMuji používám snad před každým sezením :)

Také generátor vesnic http://www.inkwellideas.com/roleplaying_tools/random_village/index.jsp a generátor měst http://inkwellideas.com/free-tools/random-city-map-generator/ - nejsou moc hezké ale kdo má pořád kreslit/hledat mapy pro každý zapadákov (velmi vhodné pro DMování na roll20)
Autorská citace #5
5.2.2016 22:04 - Maugir
Moc pěkné shrnutí, díky za něj!
Autorská citace #6
6.2.2016 12:15 - Malabar
Super, díky moc za souhrn. Pokud je zájem mohu dohodit jeste tyto doplnky/materialy:
- Trochu peprnejsi kriticky neuspechy v boji ( http://bburn.eu/index.php/ostatni/tech/25-kriticky-neuspech-v-boji-aneb-kdyz-padne-1)
- Konverze dobrodružství Cormyr: The Tearing of the Weave z FR (z 3e do 5e) ( https://drive.google.com/folder/d/0B-4lkPHGuDCZRUZCZk84YkVWSFE/edit)
Autorská citace #7
7.2.2016 20:57 - Gurney
Zaar dodal novou verzi Knihy kouzel, takže jsem ji aktualizoval, přidal odkazy na Hexographer, Kinův doplněk Cvičení zvířat, a to co jste tu prozatím postovali. Doufám že jich bude přibývat a když najdete nebo rovnou vytvoříte něco zajímavého, tak se pochlubíte. Odkazy budu postupně doplňovat.

Za chválu děkuji, snad nezpychnu :)

Jarik: No já jsem zrovna v posledních době D&Dčkem moc nežil a dostal jsem se k němu teď po dvou měsících, tak nebylo moc co říkat :) Ale byť je to článek nadepsaný "pro pátou edici", tak se tam dá najít i několik univerzálně použitelných věcí.
Autorská citace #8
11.2.2016 09:19 - Anonymous
Cool. Děkujeme.
Autorská citace #9
23.2.2016 20:13 - Gurney
Dodán odkaz na zdejší překlad vědecké magie aneb alchymisty pro D&D 5e.
Autorská citace #10
25.2.2016 22:55 - Ka_Cer
Ahoj, chci se zeptat mate někdo zkušenosti s apkamy pro aplle které tu jsou zmíněné v článku?
Autorská citace #11
26.2.2016 12:14 - Atterdag
Karle, používám Game Master 5 a je to paráda, jedu na tom bojová střetnutí. Na netu si můžeš od fanoušků stáhnout všechny magické předměty, všechny nestvůry (i z vydaných tažení) a dokonce 3. a 4. kapitolu Knížat apokalypsy. Pro DM je to jednoduché na ovládání a velmi přehledné. Nemůžu si to vynachválit.
Autorská citace #12
7.3.2016 06:49 - ShadoWWW
Online nástroj pro tvorbu stránek v layoutu D&D 5e.
Autorská citace #13
13.3.2016 12:21 - Demonica
ShadoWWW: Díky za tip, je to super nástroj. Malá ukázka jedné stránky Ravenloft.
Autorská citace #14
14.3.2016 18:40 - hasonm
Přidal bych ještě aplikaci pro android, a to DnDice. To jsou v podstatě virtuální kostky, které můžou sloužit jako zálożní pořád u sebe atp. Jde stáhnout například z google play.
Autorská citace #15
18.4.2016 20:49 - Gurney
Autorská citace #16
18.4.2016 21:20 - Aegnor
Gurney, přidáš sem i odkaz na dobrodružství V zrcadle?
Autorská citace #17
10.5.2016 00:27 - Gurney
V Zrcadle i Obléhání Dragenfeldu dodám, nějaké ty kostkové generátory asi taky (nějaké mám stažené a původně jsem si říkal, že tam nebudu dávat věci, co souvisí s 5e jen velmi volně, ale je fakt že dnes kdy má smartphone každý, zato s kostkama se po kapsách tahá málokdo, se to může na neočekávané hraní docela hodit).

Taky se koukám, že co se tam píše o Adventure League už není úplně pravda (v článku popsaným způsobem už si ji nestáhnete) - teď už jsou jednotlivá dobrodružství dostupná jen za peníze (2.99 $) na DMs Guild, případně musíte hledat na nějakých alternativních kanálech (...nicméně poté co jsem odehrál cca první půlku kampaně Rage of Demons mi ta cena zhruba dvou lepších piv přijde dost ok i na naše poměry).

Jinak prozatím tady máte awesome Conlaiův deník pro 5e (v češtině) a podívat se můžete na tehle český blog věnovaný DrD i D&D 5e (a hraní vůbec).
Autorská citace #18
10.5.2016 01:05 - sirien
Gurney píše:
původně jsem si říkal, že tam nebudu dávat věci, co souvisí s 5e jen velmi volně

Tak můžeš vždycky založit další článek. Nebo přidat stránku.
Autorská citace #19
16.5.2016 08:06 - ShadoWWW
Online aplikace Dice Cloud ve stylu 4E DDI.
Autorská citace #20
7.7.2016 14:45 - Patres
Zdravím, nemá niekto stiahnuté resp. vie kde by sa ešte dali stiahnuť dobrodružstvá pre úrovne hráčov 5 a viac. (Tyranny of Dragons alebo Elemental Evil)? Včera som s partiou dokončil Ztracený důl Fendelveru a hľadám nejaké podklady pre ďalšie stretnutia.
Autorská citace #21
7.7.2016 15:10 - wlkeR
Na www.DMsguild.com, ale staré bohužel zpoplatněné (aktuální by teoreticky zpoplatněné být neměly, ale co jsem zatím vysledoval, opak je pravdou). Nicméně s trochou google-fu se mi podařilo najít místo, kde se dají stáhnout myslím že Tyrrany a Curse of Strahd dobrodružství z AL. Přímo to odkazovat nebudu, ale zkus googlovat Adventurer's League pdf download a podobný keywordy, dokud z toho něco nekápne.
Autorská citace #22
16.7.2016 17:54 - LokiB
Gurney: bezva soupis.
Jen drobnost ...u Rise of the Runelords oprav "pokud by jste měli v plánu"

Má DMsGuild něco společného s DriveThroughRPG ... nebo jen používají stejný systém na eshop?
Resp jaká je motivace využívat DMsGuild?
Autorská citace #23
16.7.2016 18:20 - sirien
Je to v podstatě DnD sféra DriveThroughRPGs.

Pokud dáš něco na DMsGuild, automaticky:
- odevzdáš poplatek Wizardům (a ne úplně malej), ale...
- kromě obecného OGL pro 5e (nebo jak to teď vedou) dostaneš k dispozici i licenci na Forgotten Realms a pár dalších věcí
- plus dostaneš k dispozici grafické balíčky s tématy a obrázky, které Wizardi pokud vím průběžně doplňují
- ...plus jsi na oficiálnim centrálnim marketu DnDčka, což samozřejmě přidá na obecenstvu

Tj. je to takovej trade-off - my Ti dáme pár licencí navíc a grafiku zdarma s přístupem na námi propagovanej DnD market a výměnou si vezmeme svojí unci mas... třicet stří... svůj desátek z toho, co vytvoříš (aniž bysme kladli blbý otázky okolo)
Autorská citace #24
16.7.2016 18:54 - Gurney
sirien píše:
Tj. je to takovej trade-off - my Ti dáme pár licencí navíc a grafiku zdarma s přístupem na námi propagovanej DnD market a výměnou si vezmeme svojí unci mas... třicet stří... svůj desátek z toho, co vytvoříš (aniž bysme kladli blbý otázky okolo)

U DMs Guild dostaneš 50% ze zisku, ale wizardi teoreticky můžou vzít tvoji práci a použít ji někde jinde. Pravděpodobně se to spíš nestane, protože by si tím dost zkazili pověst, ale může. Ale je fakt, že zas můžeš psát doplňky pro ohromně populární FR, aniž by jsi musel cokoli obkecávat, dávat si pozor na to jaké názvy smíš a nesmíš použít atd.

U DriveThruRPG dostaneš 65% nebo 70% a pořád máš nad tím kontrolu. Nicméně pro D&D můžeš vydat jen věci, co jsou pod OGL.

Obecně řečeno, pokud jen tak z hecu píšeš doplňky jako vedlejší produkt svého hraní, DMs Guild je docela ok způsob jak to rozšířit mezi lidi aniž by jsi musel něco řešit a eventuelně z toho dostat i pár dolarů jako motivaci k další tvorbě.
Autorská citace #25
17.7.2016 03:25 - LokiB
Ok, dík za vysvětlení. Já si nebyl vědom toho, že na DriveThroughRPG, kde běžně nakupuju a mám ho jako hlavní zdroj pro 3E/PF a obecně fantasy materiály (hudba, grafika, ...), nemůžeš vydat věci pod full licencí k 5E.

pochopitelně by mi víc vyhovovalo mít to na jednom místě, i kvůli vyhledávání, ale holt WoTC
Autorská citace #26
17.7.2016 11:19 - Gurney
LokiB píše:
...na DriveThroughRPG, kde běžně nakupuju a mám ho jako hlavní zdroj pro 3E/PF a obecně fantasy materiály (hudba, grafika, ...), nemůžeš vydat věci pod full licencí k 5E.

To není úplně přesný - na Open Gamimg License (viz tady) můžeš vydávat věci a prodávat je kde chceš. To je "full" licence. To co umožňuje GMs Guild je jakýsi nadstandart, o kterém se donedávna nemělo smysl ani bavit. Mít všechno na jedno místě by bylo hezké, ale jsou to v zásadě dva různé obchody, každý s úplně jinými podmínkami.
Autorská citace #27
22.7.2016 12:31 - hasonm
Gurney píše:
Jinak prozatím tady máte awesome Conlaiův deník pro 5e (v češtině) a podívat se můžete na tehle český blog věnovaný DrD i D&D 5e (a hraní vůbec)


Vím, že je to už starší, ale po kliknutí na odkaz se mi napsalo blog nenalezen, jenom aby jste věděli.
Autorská citace #28
22.7.2016 12:36 - LokiB
Používáte někdo pro 5E Hero Lab? Včetně neofiko nadstavby nad SRD pro plné features.
Autorská citace #29
1.8.2016 22:22 - MartinCZ
Chystám se odehrát Ztracený důl. Ti z Vás, kteří jím prošli, kolik času jste cca potřebovali k jeho dokončení? Budu rád, když mi k tomu případně přidáte i nějaký postřeh ohledně "zákysů" modulu či družiny. Děkuji.
Autorská citace #30
1.8.2016 22:42 - ShadoWWW
To záleží na velikosti družiny. Ale v průměru bych počítal tak 10 tříhodinových sezení.

Doporučuji si ho dopředu třeba dvakrát přečíst, aby ses v tom orientoval. Pak už bych jen radil improvizovat. Reagovat na podněty hráčů a snažit se jim vycházet vstříc. Nebrat text dobrodružství jako dogma, ale upravovat ho podle aktuální situace, klidně i hodně. Pokud hráči vymyslí něco geniálního, s čím autoři dobrodružství nepočítali, tím lépe. Z toho vznikají ty nejlepší zážitky. Vždycky si jen představím, jak se to asi nejspíš může vyvíjet, když postavy něco takového udělají, nebo jak asi budou reagovat antagonisté (pokud a až se to dozví).

Hlavní je, aby se hráči bavili a nikdo se necítil odstrčený nebo ukřivděný. Role PJ je udržovat dobrou atmosféru všech u stolu.
Autorská citace #31
2.8.2016 09:56 - Mildar
Myslim ze to bylo 8 3-4 hodinovych sezeni. Doly te hodne drzi za rucicku kdyz je nechas, coz muze byt obcas fajn. Na co jsem narazil ja bylo ze jsem skupinu nechal jit do hromostromu (kuly jednomu custom Questu co jsem tam chtel nastartovat). Bohuzel uz byly o lvl vetsi a ja neztizil nepratele. Bylo to tam pro ne strasne nudne a plne souboju s neprately na jednu ranu. Kdybych to jel znovu, tak polovinu encounteru tam vyskrtam, specificky ty s nejslabsimy neprately. Zbytek vcetne improvizaci v pohode, tam se snad ani zakysnout neda
Autorská citace #32
2.8.2016 12:25 - Anduriel
Poradil bych, abyste skutečně dobře rozhodili motivace v družině, případně využili ty předpřipravené u jednotlivých postav. Jinak je totiž Ztracený důl hodně náhodný a spoustu zápletek ani nedostanete do hry (nebo si je budeš muset upravit). Ideálně tedy hrát s postavami, které se znají s jednotlivými aktéry dobrodružství a mají osobní zájem na to konat.
Autorská citace #33
3.8.2016 22:04 - MartinCZ
Díky za tipy. Vzhledem k předchozím zkušenostem naší hráčské družiny, máme na mnoho desítek hodin zábavu, zatím všechna předpřipravená dobrodružství nám zabrala násobně více času než se uvádělo, že je cca potřeba. Naivně jsem se domníval, že bychom to mohli dát za celo víkendovou hru.
Anduriel píše:
skutečně dobře rozhodili motivace v družině

Tohle jsem si říkal, že bude potřeba řešit trochu dopředu s postavami, aby to při hře neminuli.
Autorská citace #34
10.8.2016 22:01 - efram
Někdo se tu onehdá poptával po DM screen. Jeden jsem si našel v odkazech pro 5e přepsal si ho podle přeložených pravidel. Doufám, že tam někde není chyba. Dovolím si ho poskytnout dalším. Ještě ho doladím, ale myslím, že je použitelný.

https://drive.google.com/file/d/0B80dJIGV0iLYNjcwM2VYTmJuTGs/view?usp=sharing
Autorská citace #35
10.8.2016 22:37 - LokiB
efram: slušná práce!

vždycky mě překvapí, že zrovna celou stranu na DM screenu věnují Pronásledování ... ne že bych byl za to, aby se všechny boje vedly zásadně do poslední kapky krve ... ale celý proces Pronásledování v DnD-like hrách mě nikdy k odehrávání nelákal. + ta šílená tabulka Komplikací. huf.
Autorská citace #36
10.8.2016 23:08 - sirien
...no právě, moc pronásledování nehraješ, takže když na něj dojde, hodí se mít u ruky nějakej ten tahák, abys nemusel jak blbec listovat 10 minut skrz příručky.
Autorská citace #37
10.8.2016 23:08 - efram
pokud se na to podíváš pohledem začínajícího GM tak je to super pomůcka (pronásledování). Mimo fakt se mi líbí jak je třeba PPJ průvodcem pro začínající GM.
Autorská citace #38
11.8.2016 08:39 - Arled
Díky, pěkná práce.
Jen pozor, u soustředění je špatně záchranný hod při utržení zranění.
Autorská citace #39
11.8.2016 09:02 - efram
Arled píše:
Díky, pěkná práce.
Jen pozor, u soustředění je špatně záchranný hod při utržení zranění.


v čem přesně ?

aaaa...už to vidím
Autorská citace #40
11.8.2016 09:28 - Mildar
2elfram
Tak tenhle presne pouzivam. Dobra prace :D
Autorská citace #41
11.8.2016 10:53 - ShadoWWW
efram: Díky, to se hodí!
Autorská citace #42
11.8.2016 12:43 - efram
dodáme ještě opravenou verzi, Tarfill se podívá na korekce.
Autorská citace #43
12.8.2016 09:38 - efram
Zástěna pro GM finální verze, kompletně přeložena. Děkuji za spolupráci Tarfillovi ostřížímu zraku.

zde: GM Screen
Autorská citace #44
12.8.2016 10:06 - Arled
U útočného bonusu kouzla Ti utekla ještě jedna závorka. navíc není pravda, že při útoku kouzlem do 1 sáhu máš nevýhodu. Nevýhodu máš pouze pokud útočíš kouzlem, které má útok na dálku. Například útok kouzlem Upíří dotyk nevýhodu nedává.

EDIT: Ještě jsem si všiml, že je špatně rychlost pohybu pro pomalé tempo.
Autorská citace #45
12.8.2016 10:41 - efram
opraveno, díky za upozornění.....
Autorská citace #46
28.8.2016 12:05 - Gurney
Konečně jsem se dostal ke slibované revizi, takže kromě opravy nefunkčních odkazů přibyly odkazy na ShadoWWWův překlad alchymisty jako povolání, dvě Tarfillova dobrodružství a eframova zástěna pro GMa. Naopak ubyly odkazy na wizardí dobrodružství z Adventure League (Rage of Demons *, Tyrrany od Dragons a Princes of Apocalypse), která už jsou dostupná pouze jako placená na GM's Guild.

Jako vždy, najdete-li něco nového, co se hodí k hraní 5e, něco nefungovalo nebo jsem někomu zapoměl přiřknout kredit za nějaký doplněk, ozvěte se v (této) diskuzi.

* nicméně kdyby jste fakt hodně toužili zjistit jaká je Rage of Demons, tak napiště do PM
Autorská citace #47
28.8.2016 13:53 - efram
Jen k té zástěně bych upřesnil, že ji původně vytvořil někdo jiný v angličtině. Já jsem jen provedl převod do cz. nerad bych někomu ukradl jeho práci.

zde původní angl. verze
Autorská citace #48
29.8.2016 10:57 - Gurney
Ok, dík za upozornění, opraveno.
Autorská citace #49
24.5.2017 23:23 - Gurney
Autorská citace #50
26.5.2017 15:38 - Maelik
nebyl jsem si úplně jistý kam to hodit, ale tohle vypadá jako poměrně zajímavý projekt
Autorská citace #51
6.6.2017 17:04 - Maelik
Generátor všeho možného , budovy, dungeony, místnosti v nich, CPéčka, padouši, náhodné tretky, všechno je na skladě.
Autorská citace #52
4.12.2017 17:51 - Gurney
Doplněno Mirkulovo dobrodružství Stíny nad Obornou.
Autorská citace #53
28.12.2017 17:29 - Edhel
Ahojte, mám pro všechny hráče DnD 5e takový malý vánoční dárek. Když jsem koukal na různé doplňky, co ke hře anglicky jsou, přišly mi docela sympatické karty kouzel (zvlášť když jsem začal hrávat za barda). Jenže ty pro český překlad neexistovaly - do teď:)
Na stránkách Lovců Veverek jsou ode dneška ke stažení a vůbec by mi nevadilo, kdybys je, Gurney, nahrál přímo na server d20 a stahovaly se rovnou odsud (kdyby se nedejDM s našimi stránkami něco stalo).
Vycházím z překladu příručky pro hráče v 1.40 od zdejších lidí, jen kouzlo "Heroes' feast" překládáme jako "Hrdinská hostina" (na kartě je poznámka, že v překladu je kouzlo vedené jako "Hrnečku, vař!"). O korektury se postarali naši David s Ještěrkou a grafika, sazba a ty ostatní ptákoviny jsou moje práce. (Ano, vím, že existují oficiální ikonky jednotlivých povolání, ale nelíbily se mi a neseděly do mého návrhu rozměrově.)
V balíku je k dispozici pdf se všemi kartami seřazenými abecedně a pak sady pro jednotlivá povolání. Pro zadní stranu je rub.pdf, na kterém jsou některé zadní strany lehce zaflekatělé (zastávám názor, že materiály pro dračák mají mít patinu:)), ale kdyby někdo chtěl mít zadní strany čisté, je k dispozici i rub_jeden.pdf. Karet jsou zamýšlené pro velikost 91,5x62,5 mm (3x3 karty na papír A4), ale dají se zdravým okem přečíst i když se na A4 vytisknou v řadě čtyři. A drobné varování, když se vytisknou všechny, není to tak malý a skladný balíček, jak by člověk čekal:)
Užijte si je ve zdraví a klidně je šiřte dál.
Edhel
Autorská citace #54
28.12.2017 17:58 - ShadoWWW
Wow. Moc Díky! Skvělá práce. Gurney, dej to i sem, prosím.


Edhel píše:
že v překladu je kouzlo vedené jako "Hrnečku, vař!"

A není to náhodou "Ubrousku, prostři se!"? ;-)
Autorská citace #55
28.12.2017 18:03 - Merlin
Super...:) Jako DM to využiju...to listování v knize je náročné
Autorská citace #56
28.12.2017 18:18 - Log 1=0
Tohle je jedna z věcí, které jsem fakt toužil mít. Probírat se příručkou kvůli jednomu blbému kouzlu je jediná věc, která mě na DnD fakt štve. Díky, díky ti.
Autorská citace #57
28.12.2017 23:28 - efram
Díky moc
Autorská citace #58
29.12.2017 00:56 - Edhel
ShadoWWW píše:
A není to náhodou "Ubrousku, prostři se!"? ;-)

Ubrousku, hrnečku, na štičí přikázání... Já jenom vím, že takovou jitrničku ještě svět neviděl:) Jak jsem říkal, používáme jiný překlad pro název tohodle kouzla, tak se mi tvůj originál vykouřil z hlavy a jen jsem si pamatoval, že to byl odkaz na pohádku (což byl docela fajn nápad).
A samozřejmě, rádo se stalo:)
Autorská citace #59
29.12.2017 10:07 - Tarfill
Jojo, i za mě jedna pochvala Edhelovi!
;-)
Autorská citace #60
29.12.2017 19:04 - Gurney
Edhel píše:
Ahojte, mám pro všechny hráče DnD 5e takový malý vánoční dárek. Když jsem koukal na různé doplňky, co ke hře anglicky jsou, přišly mi docela sympatické karty kouzel (zvlášť když jsem začal hrávat za barda). Jenže ty pro český překlad neexistovaly - do teď:)
Na stránkách Lovců Veverek jsou ode dneška ke stažení a vůbec by mi nevadilo, kdybys je, Gurney, nahrál přímo na server d20 a stahovaly se rovnou odsud (kdyby se nedejDM s našimi stránkami něco stalo).

Přidáno, díky moc. Český překlad karet v původní grafice už existuje v podobě programu pro windows (k nalezení v článku - aplikace a generátory), ale i tak je to skvělé. Mimochodem, nemáte i tu 3x3 verzi pro tisk na A4?

Jinak to vypadá fakt hrozně pěkně, stylová zadní stránka s vysvětlivkama je fakt dobrý nápad. Něco takového jsem hledal, když jsem si připravoval postavy na pro OG a určitě to využiju. Jediná drobná věc je, že si nemůžu zvyknout, že ikona typického kouzelnického klobouku je vyhrazena čarodějům.
Autorská citace #61
29.12.2017 21:50 - Edhel
Gurney píše:
Přidáno, díky moc. Český překlad karet v původní grafice už existuje v podobě programu pro windows (k nalezení v článku - aplikace a generátory), ale i tak je to skvělé. Mimochodem, nemáte i tu 3x3 verzi pro tisk na A4?
Jinak to vypadá fakt hrozně pěkně, stylová zadní stránka s vysvětlivkama je fakt dobrý nápad. Něco takového jsem hledal, když jsem si připravoval postavy na pro OG a určitě to využiju. Jediná drobná věc je, že si nemůžu zvyknout, že ikona typického kouzelnického klobouku je vyhrazena čarodějům.

O prográmku vím, ale je pro mě v podstatě nepoužitelný, protože zatím jsme hrávali jen v lese a nikdo nemáme chytrý telefon s Woknem.
Verzi pro tisk, kde by byly karty nasázené vedle sebe na A4 nemám - mám doma hned za rohem slušné grafické studio a tam mi říkali, že tohle je pro ně pro tisk nejlepší verze podkladu. Netisknou to pak na A4, ale na větší arch a je pro ně jednodušší to i nastříhat. V Brně i Praze taková studia určitě taky budou (já jsem z menšího města). I kdybys to ale donesl do nějaké jednoduché kopírky nebo si to tiskl sám, tak i normální Adobe reader má možnost vytisknout více stránek na list, a když tam nastavíš 9, tak by je to nemělo nijak (nebo výrazně) zmenšit.
Ten klobouk mě mrzí:) Ale má to důvod. Chtěl jsem, aby jedno kouzelné povolání ikonku klobouku mělo a hledal jsem, jak je rozlišit a co by měla být ta druhá. No a kouzelník si bez grimoáru ani neškrtne, takže dostal knížku a klobouk zbyl na čaroděje. Taky mi přijde, že je to velice blízko Gandalfovu klobouku, a Gandalf pro mě byl vždycky "čaroděj", ale nechtěl bych se dostat do pře o magických povoláních, o kterých mám jen základní představu:)
Autorská citace #62
18.2.2018 17:17 - wlkeR
Zkoušel někdo Knihu kouzel? Umí vygenerovat kartičky co mají nejvýš 1 stranu? Nějak se mi nedaří rozumně upravovat ty CSVčka a nechce se mi procházet všema těma instalacema jen proto, abych skončil v Bodě 1.
Autorská citace #63
18.2.2018 18:36 - ShadoWWW
Specialitka pro Colomba: 5E šablona v LaTeXu.

Autorská citace #64
20.7.2018 15:00 - Siti
Zaarova kniha kouzel je super, ale při převádění na pdf se mi u Paladinových kouzel stalo tohle: https://imgur.com/rbhn3m3 , mám správnou verzi LabVIEW Run-Time, a zkoušel jsem to udělat několikrát znova, avšak při exportu do HTML jsou karty v pořádku
Hádám že to bude problém s kompatibilitou s Hardcodexem.
Autorská citace #65
30.7.2018 16:28 - Maelik
Kdyby někdo scháněl nové magické předměty:
Tady jich je asi 150
Zde jich je přes 200
Autorská citace #66
10.8.2018 07:06 - Ugy
Tak s moji skupinou jsem odehrál dobrodružství pro 5e Banquet of the Dammned a mohu jen doporučit. Dobrodružství je dobře zpracované, je v něm několik nových monster a je dobrou kombinací vyšetřovaní a soubojů. Příběh je vesměs o tom co se stane když se ve vsi zvrhne soutěž o nejlepší jablkový koláč, protože v okolí se vyskytl démon obžerství. Je určeno pro postavy kolem 4té úrovně a zasazeno je ve FR ale bez problému se dá přesunout do jakéhokoliv settingu.

Mám od stejného autora ještě Chapel on the cliffs a Butcher of Alcross. Ty sem zatím nehrál ale po přečtení obě vypadají dobře.

Dají se sehnat na DriveThru a na DMsGuild. Něco mají však jen na jednom či na druhém obchodu. A nebo napište SZ a domluvíme se.
Autorská citace #67
10.8.2018 10:19 - Demonica
Banquet of the Damnet jsem zrovna včera koupila a přečetla a je to moc pěkný příběh, těším se až si ho zahraju.

Díky za doporučení dalších dobrodružství. Já můžu doporučit Shore of Dreams, který jsme už odehráli a líbil se mi natolik, že tu brzo zveřejním i překlad. :)
Autorská citace #68
13.8.2018 16:05 - Mnauk
Zdravím po delší době! Chtěl bych tip na dobrodružství/námět na víkend (orientačně: cca 20h čistého času, 4 postavy, +/- 5.level). Může být anglicky, mám dost času si to do listopadu přelouskat.

Já zatím uvažoval o CoS Adventurers League z vy-vite-kde, že bych vzal několik kapitol a dal je dohromady, s tím, že ty dřívější, nepoužité, použil jako background (je to dobrý nápad, špatný nápad, hrál jste to někdo? ... já zatím četl prvních pět ...).

Nebo něco celistvějšího, více EPIC? :)

Předem díky za rady.

EDIT: možná jsem to špatně podal, zkusím to doplnit o info, že krom dolu z pravidel 5e jsem žádné předpřipravené dobrodružství nikdy nevedl ani neznám staré/nové klasiky, které se třeba teď konvertovali pro 5e. Takže stačí cokoliv co je pro 5e a bavilo vás to a není to příliš krátké 2-3h ani dlouhé jako ty oficiální knihy, které nemáme šanci za víkend odehrát.
Autorská citace #69
18.8.2018 13:02 - Kropy
Mnauk píše:

Heleď +- 5. level zkus kouknout je zde přidáno Pobřeží snů pokud do listopadu se na něj vrhneme u nás ve skupině tak dám vědět ;)
Autorská citace #70
20.8.2018 16:57 - Mnauk
Kropy píše:

Díky, určitě dej vědět až zahrajete.
Autorská citace #71
15.9.2018 21:13 - Maelik
seznam většiny, ne-li všech neoficiálních verzí Hraničáře(Rangera) které zatím vznikly.
Autorská citace #72
19.10.2018 07:16 - Ugy
Narazil jsem na docela hezky udělanou sbírku NPC družin. Každá je nějak tématicky orientovaná a má udělaný kompletní statistiky. Pay what you want na DriveThru
Autorská citace #73
4.2.2019 19:02 - Pan Bača
Jak to vlastně vypadá s tou Vraždou v Baldurově bráně, co je v seznamu? Jsou tam psané první tři strany, ale řekl bych, ze je to už několik let.
Autorská citace #75
18.4.2019 09:45 - exi
Z hlubin internetu vyplaval ten nový Stranger Things Starter set. Pokud budete někdo chtít mrknout, pošlete SZ.
Autorská citace #76
11.7.2019 10:39 - ben222
vsechno mi pomohlo
Autorská citace #77
19.7.2019 20:06 - PetrH
Mimochodem, pokud se chystate neco koupit a jako epub a pod tak google play books ne, oproti apple books byl a je ted na titulech asi o 60-70 kc drazsi...
Autorská citace #78
24.7.2019 15:39 - PetrH
znáte? http://www.wizards.com/dnd/files/MS_HeroesHesiod.pdf
Autorská citace #79
24.7.2019 15:47 - ShadoWWW
A toto znáte?
http://drakobijec.cz/
Autorská citace #80
24.7.2019 16:09 - sirien
ShadoWWW: ano, kluci to tu už promovali dřív, je to základní web, ale jinak se chtějí zaměřovat hlavně na sociální sítě, především Facebook popř. Discord.


EDIT: obecně mi přijde že svým záměrem duplikují hodně už existujících věcí (platforem, akcí, skupin atd.), ale to nemusí bejt nutně na škodu, tak sem zvědavej co z toho vzejde. A hlavně jestli to vydrží, je to poměrně novej projekt, tak doufám, že přežíjí i opadnutí počátečního nadšení.
Autorská citace #81
24.7.2019 16:18 - efram
Kratky clanek ve fantasymagu k dnd
zde
Autorská citace #82
24.7.2019 16:36 - PetrH
Shadowww: jen jejich discord je dosti mrtev....
Autorská citace #83
24.7.2019 16:38 - PetrH
Clanek souhrnny, o d20 zadna zminka, skoda, cz dnd je na spickove urovni, na konci link na zavreny startovac kd
Autorská citace #84
24.7.2019 16:38 - Tarfill
ShadoWWW,
drakobijce znám, ale kluci tomu evidentně moc nedávají. Není tam skoro žádný článek, skoro žádná informace a když jsem jim před pár dny napsal seriózní zprávu, nikdo mi zatím neodpověděl. Možná to bude letním režimem, každopádně u mě mají kluci zatím mínus...
Autorská citace #85
24.7.2019 16:39 - ShadoWWW
Je tam zmínka o překladech od někoho v diskuzi. ;)

Tarfill: Asi počáteční nadšení a pak vyhoření.
Autorská citace #86
24.7.2019 16:44 - exi
Spíš si myslím, že se potýkají s nedostatkem lidí na psaní článků. Na FB to jelo několik měsíců na memech, potom oznámili web, vypustili článek a vypadalo to nadějně. Jenže pak zase měsíce mezera před dalším článkem. Těžko říct, jestli to bude lepší, ale fandím tomu. Web, který sleduje novinky z DnD a vydává pravidelně články, tu chybí (nebo o něm aspoň nevím). Takže co se nedozvím tady v diskuzi, případně někde na discordu, tak nevím.
Autorská citace #87
24.7.2019 16:45 - Tarfill
ShadoWWW píše:
Je tam zmínka o překladech od někoho v diskuzi. ;)

To jsem já... ;-)
Autorská citace #88
24.7.2019 16:46 - PetrH
Aha ja diskuze nectu, casto je to plugin smer fuckbook, kde se moc nedozvis....0
Autorská citace #89
24.7.2019 17:19 - York
exi píše:
Web, který sleduje novinky z DnD a vydává pravidelně články, tu chybí (nebo o něm aspoň nevím).


Až na Kostku, ehm ;-)
Autorská citace #90
24.7.2019 17:30 - exi
York: No kostka je leccos, jen ne informační web :D (a ani nechci, aby jím byl) Ono ne každý ví, že má vycházet nová startovací krabice a že se překládá. Ne každý zná roadmapu vycházejících knížek na podzim. Ne všichni vědí, že Descent to Avernus je přímý prequel pro Baldur's Gate 3. Tady to prosákne diskuzema, ale "normální" člověk to nezaregistruje, dokud to neuvidí v článku, potažmo na FB. A když se na tohle nějaký web zaměří, jedině dobře.
Autorská citace #91
24.7.2019 17:40 - sirien
exi: tak ono je otázka co je podle Tebe informační web. Když se připravovalo DnD 5e, tak tu ShadoWWW průběžně překládal autorské Lore&Wisdom blogy. Když se chystá něco velkého, tak tu je většinou nějaký článek o dané věci. Když něco vyjde, tak se tu občas objeví i recenze (uznávám, co do kompletnosti recenzí má místní DnD komunita trochu rezervy...) Když chceš něco vědět, tak se tu stačí zeptat - pokud to nikdo neví, tak to většinou někoho zaujme natolik aby to sám zjistil.
Autorská citace #92
24.7.2019 19:07 - PetrH
Takto k dnd je d20 super, je “my” cast z nas je lina tvorit a psat.
Autorská citace #93
29.7.2019 11:22 - PetrH
zajímavý deník pro děcka - https://www.dmsguild.com/product/232939/5e-New-Player-Friendly-Basic-Character-Sheet
Autorská citace #94
27.8.2019 20:15 - Pan Bača
Možná by stálo za to doplnit do seznamu v článku odkazy na Hlubina: Dračí loupež a Poklad dračí královny. Ať je to všechno pěkně po kupě.
Dále by mě zajímal odkaz na Knížata apokalypsy. Nevíte někdo, co si představit pod pojmem "raný draft překladu"? Si tak říkám, že by nebylo marné dotáhnout to do finále. Pokud to ovšem neznamená přeložit to celé znovu, to by si asi muselo počkat v pořadníku.
Autorská citace #95
28.8.2019 08:21 - Tarfill
Oni ty odkazy na tyto dva články jsou již v základní skupině "Překlad D&D 5e" což si myslím je lepší, ačkoliv by ten jejich odkaz mohl být větší... ;-)
Autorská citace #96
28.8.2019 10:15 - Demonica
Jak píše Tarfill, přehled překladů je na jedné stránce zde: Překlad Dungeons & Dragons 5e.

Tarfill: Který odkaz by jsi zvětšil? V materiálech odkaz na překlady, nebo v překladech odkaz na jednotlivé moduly?
Autorská citace #97
28.8.2019 10:21 - exi
Jenže v Překladech zase chybějí některé překlady, které jsou v Materiálech (Řezník, Rudá ruka zkázy). To si člověk nevybere.
Autorská citace #98
28.8.2019 10:55 - Tarfill
Demonica píše:
Který odkaz by jsi zvětšil?

Záleží jaký je úmysl správce toho článku. Ale spíš myslím odkazy na jednotlivé moduly aktuálně umístěné pod "Domem smrti." Když se na to podíváš teď, tak všechny základní příručky (příručka hráče, průvodce pána jeskyně, bestiář apod.) mají velký nadpis, barevný obrázek a k tomu informace (autoři, český překlad, rok vydání) apod. A až pod tím vším jsou v rámci jednoho odstavce ostatní "jednořádkové odkazy" na další příručky (Mečové pobřeží, Xanathar, Volo apod).

Já vím, že tyto knihy jsou vydané jako samostatný článek, takže je to vlastně v pořádku, protože pokud dám do vyhledávače slovo "překlad" vyjede mi všechno. Ale pokud budu úplný začátečník a nebudu znát veškerý materiál k D&D 5e a zadám pouze "Dungeons & Dragons 5e" tak snadno mohu nějaký překlad přehlédnout, což by byla škoda jak pro hledajícího, tak překladatele. Toto beru ze svojí vlastní zkušenosti, kdy jsem sám poprvé objevoval poklady na Kostce.

Nejspíš mi toto trklo kvůli již zmíněnému "Domu smrti," který v článku funguje jako takový rušivý most v odkazech. Protože na Dům smrti je velký odkaz a obrázek a až pod ním je nevýrazný a nenápadný odkaz na mnohem větší překlad celého Strahda.

Má myšlenka byla tedy více zpřehlednit odkazy na samostatné moduly (oddělit odkazy řádkem nebo třeba zvětšit písmo, přidat obrázek apod), každému dát odpovídající úroveň (Strahd má větší hodnotu než podkapitola Dům smrti) a jasně určit co kam patří (co do materiálů a co rovnou pod překlady), jak píše exi.
Autorská citace #99
28.8.2019 11:10 - exi
Nejlepší by asi bylo dát odpovídající fazónu Překladům (jak píše Tarfill) a v Materiálech na tu stránku jenom odkázat. Přijde mi škoda mít překlady, na kterých se dělalo půl roku, odbyté jedním hypertextovým řádkem. To zvlášť platí u překladů, který už zmizely z hlavní stránky. V tom hromadným hrobě dole si toho všimne opravdu jenom velmi trpělivý nováček.

PS: Dům smrti se může úplně vyhodit. Updatovaná verze je v CoS. Samostatnou jsem už neupravoval.
2.9.2019 17:44 - Demonica
Souhlasím s obojím, že se okaz na překlady v Materiálech ztrácí, a že v Překladech jsou dobrodružství nevýrazná.

Děkuji za postřehy, kouknu se na to a upravím to (a Dům smrti vyhodím).
30.10.2019 11:41 - Kasai Hendie
Existuje rasa Ork pro hrdiny? Pořád nacházím jen půlorka.
30.10.2019 11:47 - ShadoWWW
Ano, existuje. Viz Volův průvodce netvory, strana 119.
3.11.2019 20:28 - sirien
Jestli někdo stojí o rozsáhlá a podrobná pravidla pro přírodní jedy a léky (jejich výrobu, shánění, užívání...), tak Dael zdá se maličko hráblo.
31.1.2020 06:54 - wlkeR
Fight Club 5e je asi nejlepší digitální osobní deník, co jsem kdy používal, jen teda když si člověk poshání všechny rozšíření, začíná to být místy celkem nepřehledné...

Každopádně nový update (Androind, iOS nevím) je zdarma na původně placenou verzi, tzn. neomezený (?) počet postav a bez reklam.

Zatím.
8.2.2020 01:06 - Chyba
Pár návrhů na doplnění odkazů na zdejší články. Ne všechny jsem nečetl, ale myslím že někomu by se mohly hodit a nově příchozí by některé z nich asi nevyhrabal.

Doplňky a pravidlová rozšíření
Povolání
Nové povolání – Lékař
Škola Geometrie
Překlad Mlžný Chodec
Alchymista jako povolání – rozšíření
rasy
Adamantínoví drakorodení
Půldryáda - rasa pro DnD 5e
Hraní ve fantasy: Rasy
další
Hrobař: zázemí pro DnD5e
Grimoár začínajícícho nekromanta
Bylinkaření pro 5. edici D&D

Dobrodružství a kampaně
Nádherná zima
Podzemí hostince
Kovářova dcera
Vzpoura na Astře
Censijská vražda

Další možné úpravy
Vražda v Baldurově bráně – odkaz nefunguje
The Wizard's Amulet – en dobrodružství – soubor smazán

Edit: alchymista rozšíření tam je
9.2.2020 17:02 - Pan Bača
Zná někdo z pamětníků ďáblíka Pipyapa a dračího kultistu Halvina Graingleho?
Řečeno slovy v dobrodružství Nádherná zima "Longtime D&D fans may recognize both Pipyap and Halvin’s names."
Případně mají už nějaký překlad jmen? V klíči jsem nic nenašel.
28.4.2020 21:16 - Jarik
Ten Lovec čarodějnic zde a v DnDB je úplně jinej :(
Už to není STR + WIS, ale DEX + INT, a schopnosti jsou také jiné (jiné úrovně, apod.).
28.4.2020 21:37 - ShadoWWW
Jo, tady je první beta, ve DDB už je druhá finální iterace toho povolání.
28.4.2020 22:38 - Jarik
Dík za odpověď.
Mně se líbila tedy ta beta. Takhle se mi to povolání už moc nelíbí :D Kecám, líbí,ale je pro mne hůř skousnutelné.
1.7.2020 15:26 - Gurney
Dungeon Scrawl - hodně cool věc pro tvorbu dungeonů
31.10.2020 18:06 - Jezus
Je někde přeložená "Unearthed Arcana"? Respektive odkaz na nějaké odkazy postupných překladů? Na hlavní stránce s překlady základních příruček odkaz není (alespoň jsem ho neviděl), možná by stálo za to ho tam přihodit...
31.10.2020 19:44 - RoVan
Nevím o tom, nicméně UA je playtestingovaný materiál, takže počítám, že se bude na základě feedbacku měnit. Překlad by byl asi taková nevděčná sisyfovská práce.

Jestli chceš nějaký playtestingový materiál v češtině, tak někde tady na kostce byly materiály k JaD. ;)
12.2.2021 11:01 - Tarfill
Nevím, jestli to tady náhodou někde už nebylo,
každopádně komu se líbí deník postavy v D&D Beyond, tak zde je v češtině:

odkaz
12.2.2021 12:01 - Gergon
Díky, vypadá to dobře, akorát škoda že se nedá vyplnit přímo v počítači.
12.2.2021 13:13 - ShadoWWW
Armor class je tam přeloženo jako Zbroj class. Lepší by bylo Obranné číslo.
12.2.2021 14:00 - Tarfill
Jestli tyhle úpravy umí Adobe Acrobat, tak zkusim zařídit.
12.5.2021 19:15 - vwolf
Bude se překládat Tasha's cauldron of everything?
12.5.2021 19:20 - Aegnor
Hranolky s tím někdy na konci loňského roku začal. Jak to probíhá, jestli na tom pracuje, jak daleko je ... to už netuším.
13.5.2021 12:32 - Chyba
vwolf: na konci "titulku" stránky odkázané Aegnorem je odkaz na úložiště s textovými dokumenty
13.5.2021 20:48 - vwolf
Díky pánové, sice se to čte trošku nešikovně, ale to neva.
15.5.2021 10:55 - Tarfill
No ono to je hlavně příprava na další zpracování, neber to jako finální verzi...
13.3.2022 23:38 - Kunnik
Tak jsem si zkoušel hrát s knihou kouzel od Zaara, ale za boha se mi nepodařilo importovat exportované csv do hardcodexu. Máte s tím někdo zkušenosti? Případně už hotová pdfka z codexu? :D
21.9.2022 16:46 - spica
Zdar všem,
překládá někdo Dungeon of the Mad Mage?
21.9.2022 18:01 - sirien
21.9.2022 18:51 - spica
Já jsem teda začal, ale je to na hodně dlouho (a samozřejmě, protože se považuju za nováčka v DnD, pravděpodobně budu mít chyby v překladu, syntaxu a jménech a názvech)...
Takže možná za pár let s tím budu hotový :D

Zatím mám jen úvod + první level, ale jen ve wordu (takže o krásných zpracováních jiných překladů si můžu jen nechat zdát :) ).
21.9.2022 19:21 - sirien
Napiš do překladové diskuse (odkázaná výše) a s terminologií a případně sazbou Ti někdo určitě pomůže.
17.12.2023 14:43 - Kasai Hendie
Jsou v plánu i další karty od Edhela? Z Xanathara nebo JaD?
Vím že jsou teď ty kartotéky ale ke hraní s hráči jsme si na vytisklé už zvykli.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.19234800338745 secREMOTE_IP: 44.222.104.49