Pravidla

ShadoWWW
20.5.2015 09:03
Autorská citace #1
20.5.2015 09:03 - ShadoWWW
Co říkáte na toho Šťastlivce? Já si říkám, jestli to přece není už moc drsný a nebylo by to lepší houserulovat jako prve vyhodnocení nevýhody a pak teprve dohodit kostku štěstí a vybírat jen z těch dvou výsledků.
Autorská citace #2
20.5.2015 09:25 - Babaj
ted si nejsem jisty jestli toho stastlivce neprecenujes... stastlivec vymenuje jeden hod K20.. (potazmo 3.. jeden za point)... takze i kdyz hazes nevyhody nebo vyhody tak ovlivnis jen jednu tu kostku(hod).. nerikam ze to neni slaby, ale zase uplne over mi to neprijde.. vzhledem i k jinym featum.. kde mas aspon jisty vysledek :-)
Autorská citace #3
20.5.2015 09:39 - ShadoWWW
Babaj: Ne, to si asi pleteš s hobitovým Štěstím, kde, pokud mu padne 1, si může hodit znovu a použít nový výsledek. Tato odbornost je o tom, že si hodíš jednou kostkou navíc a vybereš si, jaký z výsledků použiješ.

Tj. když máš nevýhodu, normálně by sis hodil 2k20 a použil horší výsledek. Když použiješ jeden bod štěstí, tak si hodíš 3k20 (tj. o 1k20 víc) a vybereš si, jaký výsledek použiješ, bez ohledu na to, že máš nevýhodu. Tzn. ať máš výhodu či nevýhodu, když využiješ tuto odbornost, tak výsledek je stejný. (Příběhové vysvětlení: máš prostě štěstí s výhodou i nevýhodou, s nevýhodou prostě větší.)
Autorská citace #4
20.5.2015 09:39 - Babaj
vicemen to ma vypadat asi takhle.... DM haze na utok a ma vyhodu.. hodi 20 a 11.....
tydle kostky ted lezi pred tebou na stole.. a ty muzes za jeden bod stesti hodit kostkou .. padne ti 18..... ted pred tebou lezi tri kostky 20,18,11 a ty urcis ktere dve kostky se uplatni.. patrne volis 18,11.. dm hlasi: Kobold byl sice presvedcen , ze na krku zasahl tepnu, ale velkym stestim ce do rany zapletl tva psi znamka na krku a mirne odklonila kobolti cepel a ta te zasahla za 38 zivotu...
Autorská citace #5
20.5.2015 09:40 - Babaj
tady mas zneni.. teda pokud nemas jine zneni:


*****************************
L u c k y
You have inexplicable luck that seems to kick in at just
the right moment.
You have 3 luck points. Whenever you make an attack
roll, an ability check, or a saving throw, you can spend
one luck point to roll an additional d20. You can choose
to spend one o f your luck points after you roll the die,
but before the outcome is determined. You choose which
o f the d20s is used for the attack roll, ability check, or
saving throw.
You can also spend one luck point when an attack
roll is made against you. Roll a d20, and then choose
whether the attack uses the attacker’s roll or yours.
If more than one creature spends a luck point to
influence the outcome o f a roll, the points cancel each
other out; no additional dice are rolled.
You regain your expended luck points w hen you
finish a long rest.
****************************
Autorská citace #6
20.5.2015 09:41 - Babaj
pletes si zneni vyhody a nevyhody.....
Autorská citace #7
20.5.2015 09:42 - ShadoWWW
Navíc je to ideální i v případě, že nepřítel má proti tobě výhodu. Když si hodí pro tebe nevýhodně, nařídíš mu, aby si hodil ještě jednou a vybereš mu libovolný výsledek ze všech tří k20. ;) (Tuto odbornost totiž můžeš použít i ve chvíli, kdy už vidíš, co padlo.)
Autorská citace #8
20.5.2015 09:45 - Babaj
A dvantage a n d
D isadvantage
Sometimes a special ability or spell tells you that you
have advantage or disadvantage on an ability check,
a saving throw, or an attack roll. When that happens,
you roll a second d20 when you make the roll. Use the
higher of the two rolls if you have advantage, and use
the lower roll if you have disadvantage.
Autorská citace #9
20.5.2015 09:45 - ShadoWWW
Babaj: Nepletu. Je to tak, jak píšu. Nestvůra má výhodu. DMovi padne 20 a 11. Ty mu nařídíš, až hodí znovu. Opět padne 20 a ty zvolíš, že má použít 11. Takhle to funguje. Právě u této odbornsoti nezáleží, jestli máš výhodu či nevýhodu (což je obecné pravidlo), ale kolika kostkami házíš (to je konkrétní a konkrétní přebíjí obecné). Takto to psal Jeremy i na svém Twitteru.
Autorská citace #10
20.5.2015 09:46 - Babaj
porad to mas spatne... je to jen jedna kostka ne vice.. jedna kostka za point :_))
Autorská citace #11
20.5.2015 09:47 - ShadoWWW
To, co píšeš, je obecné pravidlo pro výhodu/nevýhodu. Odbornost je ale konkrétní (specific) pravidlo a podle strany 7 konrkétnní přebíjí obecné pravidlo.
Autorská citace #12
20.5.2015 09:48 - Babaj
pri vyhode a nevyhode se hazi sekundarni kostka navic.... ty to necitis... ty nenarizujes prehazovani rolu...... ty hazes sam tu dvacku ..... a pak z toho balicku urcis co se ma pocitat :_))
Autorská citace #13
20.5.2015 09:48 - Babaj
ale tam je jasne napsano.. ze dohazujes kostku a ne ze nutis prehodit
Autorská citace #14
20.5.2015 09:50 - ShadoWWW
Nemám to špatně. Ještě jednou. Nestvůra má výhodu. Hází si tedy dvěma k20. Podle obecného pravidla by si měla vybrat lepší z hodů a ten použít. Ty ale použiješ za bod svou odbornost Šťastlivec (konkrétní pravidlo). To říká, že nepříteli můžeš nařídit, aby si hodil ještě jednou k20 navíc a pak mu ty vybereš, jakou z toho kostkového poolu zvolí k20. Tedy ze tří kostek vybíráš jakoukoliv. Ač to protiřečí obecnému pravidlu o nevýhodě, tak podle nejvyššího pravidla platí, že konrkétní přebíjí obecné.
Autorská citace #16
20.5.2015 09:52 - ShadoWWW
Babaj: A jo, teď se dívám, že u té nestvůry máš pravdu. Ale když si házíš ty na nevýhodu, tak si vybíráš ze všech tří kostek. (BTW v překladu je to správně.)
Autorská citace #17
20.5.2015 09:53 - ShadoWWW
Když si ty házíš na útok s nevýhodou, padne 3 a 17 a pak si dohodíš 7, tak si můžeš vybrat, že použiješ 17.
Autorská citace #18
20.5.2015 09:55 - Babaj
ono je to jeste jinak.. trosku.. ten muj priklad je trochu jinak....

dm hodi 20/11 a predlozi ti 20 a ty muzes hodit kostku navic a rici.... bude to 18....
tak je to uz uplny..
Autorská citace #19
20.5.2015 09:56 - Babaj
Ano v tvem pripade to funguje tak ze hodis tema dvema a vysledek je 3.. ted pouzijes stesti a reknes bude to 17
Autorská citace #20
20.5.2015 10:00 - ShadoWWW
jj, přesně tak. Ale je to docela super schopnost. To uznává i Jeremy. Viz jeho twitter.

Alphastream píše:
So, if I have disadvantage and I'm lucky, I get choice of all three dice? Doesn't that turn disad into advantage?


Jeremy Crawford píše:
That's how the feat works. It's long been on our radar as a potential problem. But Sage Advice is for clarification, not redesign.
Autorská citace #21
20.5.2015 10:02 - ShadoWWW
Jinak dál doporučuje to mé doporučení. Že se prve vyhodnotí nevýhoda a až pak si dohodíš kostu štěstí a vybíráš mezi výsledkem nevýhody a kostkou štěstí.
Autorská citace #22
20.5.2015 10:26 - PetrH
me se velice libi zasvecenec magie...
Autorská citace #23
20.5.2015 11:50 - Babaj
ale tak je to i mysleno :-)) podle vsech definic.. co tu padly ,. to neni houserules :_)
Autorská citace #24
20.5.2015 12:02 - Babaj
zasvecenec... hmm to je ten co se nauci ty cantripy a jeden prvolevelovy spell? zalezi s kym to chces hrat.. ja ho mam taky v merku s warlockem.....
Autorská citace #25
20.5.2015 13:06 - PetrH
no ja uvazoval spise o zaklinaci:)
Autorská citace #26
20.5.2015 13:36 - ShadoWWW
Babaj píše:
ale tak je to i mysleno :-)) podle vsech definic.. co tu padly ,. to neni houserules :_)

Rozdíl tam je. Podle Jeremyho Crawforda, co to vyvíjel, je to takto:
Máš nevýhodu, hodíš 2k20. Padne 3 a 17. Rozhodneš se využít Šťastlivce, hodíš k20 a padne 4. Rozhoduješ se tedy mezi 3, 17 a 4, co z toho chceš použít.

Můj návrh:
Máš nevýhodu, hodíš 2k20. Padne 3 a 17 a vyhodnotíš výsledek nevýhody jako 3. Rozhodneš se využít Šťastlivce, hodíš k20 a padne 4. Rozhoduješ se tedy mezi 3 a 4, co z toho chceš použít.
Autorská citace #27
20.5.2015 13:42 - Babaj
nevim kde to vidis. ale ja to tam nevidim... mas hod na utok......pak pridavas kostku.. dva kroky....

hod na utok s vyhodou nebo nevyhodou se vyhodnocuje jako ghod dvema kostkama a vybere se horsi/lepsi... z toho ti vypadne hod na utok... nastupuje cast se stestim... stesti nezasahuje do hodu na utok on jenom rozhodne zda je pouzity ten ci jiny vysledek na kostce ,
Autorská citace #28
20.5.2015 13:43 - Babaj
to tam i pise ze to je v pochopeni.. ne v predelani......
Autorská citace #29
20.5.2015 13:46 - Babaj
a ano v pripade nevyhody defakto vybiras ze tri kostek ty :_)))) jenom jinak nez si to predstavujes :-)
Autorská citace #30
20.5.2015 13:56 - ShadoWWW
A jak tedy?
Autorská citace #31
20.5.2015 16:08 - Babaj
post c.27
myslim ze se tu opakuju uz dost postu :-)
Autorská citace #32
20.5.2015 16:14 - ShadoWWW
No právěže tam se mýlíš.

Píše:
stesti nezasahuje do hodu na utok on jenom rozhodne zda je pouzity ten ci jiny vysledek na kostce


Toto právě není pravda. Ve chvíli, kdy použiješ štěstí, tak nevýhoda přestane mít vliv.

EDIT: Viz ten příklad z Twitteru, kde se ho ptá, jestli když má nevýhodu a využije tu odbornost, tak si vybírá ze všech tří kostek. Jeremy odpovídá, že je to tak.
Autorská citace #33
20.5.2015 17:57 - Babaj
ano vybiras _:))))) v tom se nemyli.. jen to spoatne chapes.... hodi na nevyhodu vybere slabsi a dohodi treti a vybere ze zbylych dvou... takze vybira ze tri :-) .... i pravidla jsou tak psana. nevi,m co porad resis _:)
Autorská citace #34
20.5.2015 18:00 - Babaj
v pravidlech mas jasne napsano.. je proveden hod na utok.. tecka... dohodis stesti... vyberes....



pokud je tam vyhoda nebo nevyhoda... je to oblast hodu na utok... a stesti jeste nehraje zadny vliv... az se vyhodnoti hod na utok zacne se hrat stesti.... ja vtom nic vic a nic min nectu.. jestli nekomu na twitru ujela jina trojsmyslna odpoved.. pak smula :-)
Autorská citace #35
20.5.2015 18:48 - sirien
Chápu to správně, že autoři vydají "clarification", a vy strávíte 34 postů hádkou o to, co to clarification znamená? :D
Autorská citace #36
20.5.2015 19:03 - ShadoWWW
sirien: Hádkou ne, ale clarification o clarification. :D Ale pochopil jsem, jak to Babaj myslí, až v postu 33. ;)
Autorská citace #37
20.5.2015 23:43 - Babaj
BOHA .-)))
Autorská citace #38
30.6.2019 20:06 - spE3dy
Ratištový mistr
• Když držíš halapartnu, hůl, kůsu nebo píku, tak každý tvor, který vstoupí do tvého dosahu, vyvolá tvůj příležitostný útok

Znamená to tedy že může mít postava třeba 30 příležitostných útoku?
Nebo je to tak že jako příležitostný útok musí člověk použít reakci.
Autorská citace #39
30.6.2019 21:40 - Log 1=0
Příležitostný útok je reakce, tj. max jeden za kolo.
Autorská citace #40
30.6.2019 21:50 - Aegnor
Výhoda této odbornosti je tuším v tom, že bez ní se spouští příležitostný útok jenom na sousedním čtverci? Takže ob jeden čtverec si protivníci mohou udělat přehlídku a ty s tím nic neuděláš, i když tam zbraň dosáhne.

Vykládám to správně?
Autorská citace #41
30.6.2019 22:13 - Log 1=0
Ne.
To, co popisuješ, je vlastnost těch zbraní, které mají i bez té odbornosti.
Výhoda té odbornosti je, že můžeš ten útok použít, když nepřítel přijde. Normálně ho máš, jen když odejde.
Plus tu tedy není celá a má ještě jeden bonus, útok druhým koncem zbraně.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.069921016693115 secREMOTE_IP: 3.129.69.151