Pravidla

York
5.11.2014 20:44
Generic fantasy hra na enginu Dakary
Zkrácená verze (20 stran)
Plná verze (69 stran)


Omlouvám se všem, koho obtěžuje velký počet mých příspěvků v této vývojové diskusi. Doufám, že vzhledem k featuře Kostky umožňující vypnout odběr příspěvků z konkrétních diskusí (zelená ikonka v pravém horním rohu záhlaví diskuse) to nebude nepřekonatelný problém.
9.12.2014 23:19 - York
sirien píše:
Třeba Příšerná, Mizerná, Nevalná, Průměrná, Slušná, Dobrá, Skvělá, Vynikající, Fantastická, Velkolepá a Legendární?


Nedávno jsme to probírali vedle. Jeden problém je v tom, že postavy začínají s vlastnostmi v rozsahu 1-3. Tvoje rozdelění by znamenalo, že budou mít Příšerné, Mizerné a Nevalné hodnoty - nic moc hrdinský materiál. Mně nejvíc sedí, aby začínaly v něčem lehce pod průměrem, v něčem průměrné a v něčem lehce nad.

Druhá věc je to herní využití. Klíčová fráze je: Tohle je adekvátní výzva pro mistra zloděje.

Ideálně by to mělo jít takhle říct pro všechny stupně.
9.12.2014 23:43 - Morfin
sirien píše:
Třeba Příšerná, Mizerná, Nevalná, Průměrná, Slušná, Dobrá, Skvělá, Vynikající, Fantastická, Velkolepá a Legendární?


Nebo tak, ale to by bylo moooc jednoduché. :) Já jsem již na toto názvosloví přešel.

York píše:
Možná by to bylo vůbec nejlepší udělat opisem...

Jasně to chápu. Pro mnohé Vypravěče je jednodušší rozhodnout se pomocí významových slov, než podle čísel. Tak to tam napiš a dej tomu samostatnou kapitolku. ;-)

Z náznaku Siriena předpokládám, že do tebe už mnozí hustili, abys využil žebříčku z Fate. No, já to opakovat nebudu. ;-)

Mám vskutku verzi 0.5

S tou definicí jednotlivých ras:
No to není úplně pravda. Jen zadefinuješ odkud vzešli. Například eskymák má velkou odolnost na chlad a přitom se mohl odstěhovat do Francie. Je podle mě důležité rozhodnout se, zda to budou jiné živočišné druhy, nebo prostě jen jiné rasy jednoho druhu. :)
Z důvodu "modovatelnosti" tam hoď seznam možných "typických znaků"

Trpaslík: orientace v labyrintech, nebo přirozená houževnatost, či nepoddajnost vůči psychickým útokům, odolnost vůči horku, odolnost vůči chladu ... Stejně si každý DrD Tolkienovec představí Gimliho s korbelem piva, sekerou a hustým vousiskem. ;-)

Já bych si s tím hlavu nelámal. Když tam například dáš tu schopnost orientace, není to ještě příliš určující. Tak každé rase hoď nějakou +1 odolnost na XXX, či jedni uvidí lépe na dálku, jiní naopak na blízko, třetí lépe rozeznají barvy ... Je to jen nástřel o ničem (:o), ale rozliší to rasy nějak herně. :)
Jdu kouknout na tu novou verzi :)
9.12.2014 23:50 - York
Morfin píše:
Jdu kouknout na tu novou verzi :)


Změný je jen úvod do strany 30 (s tím, že tam jsou přesunuté schopnosti povolání, které byly předtím na konci - což bylo, předpokládám, to, proč ti tvorba postavy připadala roztražená po celých pravidlech).
10.12.2014 00:34 - sirien
York píše:
Tvoje rozdelění by znamenalo, že budou mít Příšerné, Mizerné a Nevalné hodnoty - nic moc hrdinský materiál

naopak, se statama u stropu umí bejt hrdina každej kokot :)

Mimochodem, nemusim Ti připomínat, že rozsah 1-3 je Průměrná, Slušná a Dobrá, že ne? :)

Příšerné a Mizerné zároveň nejsou moje "of choice", ale výsledek plebiscitu. Moje "of choice" by bylo Špatné/Slabé místo Mizerného a posouvání stupnice...

...whatever :)

Morfin píše:
Já jsem již na toto názvosloví přešel.

Dobřes udělal, zejména pokud jsi nepřešel jen na to názvosloví :)

Morfin píše:
Pro mnohé Vypravěče je jednodušší rozhodnout se pomocí významových slov, než podle čísel.

a sakra hodně, co se mě týče. Nastavit DCčko ve Fate je pro mě simple easy, protože nad tím doslova vůbec nepřemýšlím - prostě plynule řeknu větu co zahrnuje přirozený termín a hned je všem (včetně mě samotného) jasné, co to znamená.
Když to porovnám s tou vteřinou, kterou mi pokaždé trvá zvážit bonusy/postihy např. v STs...

Morfin píše:
že do tebe už mnozí hustili, abys využil žebříčku z Fate.

ne, to všichni zhodnotili jako zbytečnou snahu.

Teď jen kolují neformální sázky na to, za jak dlouho York redesignuje hru "Dakara" na hru "Dakara, Powered by Fate" :)
10.12.2014 00:40 - York
sirien píše:
Teď jen kolují neformální sázky na to, za jak dlouho York redesignuje hru "Dakara" na hru "Dakara, Powered by Fate" :)


Všichni dobře víme, že to stejně nakonec budeš muset udělat ty* ;)

Jinak vím, že jsi ta slovní hodnocení při hře používal, docela jsem to sledoval - a přišlo mi to strašně šroubované. Asi se na to dá zvyknout, jako skoro na cokoliv, ale spojení jako "vynikající obtížnost" mi prostě zní divně.

Jo a pak ještě jedna věc - přestože je ten princip vlastně stejný, tj. schopnosti postavy jsou ohodnoceny stejně jako obtížnosti, takže obtížnost lze odhadnout podle toho, pro jak schopnou postavu je to adekvátní výzva, tak ve Fate se to z nějakých důvodů nedělá a ani to k tomu nevede (což je podle mě dané právě tím, jak je to slovně ohodnocené).

sirien píše:
Mimochodem, nemusim Ti připomínat, že rozsah 1-3 je Průměrná, Slušná a Dobrá, že ne? :)


Spíš jo, jak Fate nehraju, tak si takovéhle věci nepamatuju. Nicméně mi samozřejmě došlo, že by se dal spodek odříznout ;)


* A bylo by to o dost snazší než v případě dvojky, už jsem mockrát psal, že spousta konceptů je hodně podobných.
10.12.2014 00:46 - sirien
...taky pokud sis všimnul nikdy neplivu nesmysly jako "vynikající obtížnost" ale říkám třeba, že "zvládnout tohle by byl skutečně vynikající výkon".
10.12.2014 07:24 - Morfin
sirien píše:
Dobřes udělal, zejména pokud jsi nepřešel jen na to názvosloví :)


No, musím se přiznat, že jsem nejprve musel fate několik měsíců rozebírat, abych ho následně složit do mě pochopitelných čtyř stran základů. (Doufám, že někdy budu mít příležitost vidět, jak to hrají zkušení)

Mě osobně nejvíce vyhovuje vyjádření obtížnosti pomocí šance na úspěch v %. Jsem na to zvyklý z práce a jak sleduji různé hráče, ani oni s tím nemají problém. Když řeknu: "Vaše šance je tak deset procent," hned vědí, že je to s úspěchem nahnuté. Jenže to naráží na příliš vysoká čísla v mechanikách ...
10.12.2014 23:25 - Morfin
Tak první z mnoha postřehů:

Doporučil bych přeformulování pojmů odbornost a schopnost.

Odbornost není něco obecného. Ve slovníku synonym najdeš k pojmu odborník
třeba slovo znalec, nebo specialista. Odbornost je tedy zkonkretizování
obecného povolání. Povolání doktor, odbornost gynekolog, povolání chemik,
odbornost analytik, povolání válečník, odbornost osobní strážce, pykenýr,
střelec...whatever

Schopnosti jsou zpravidla brány jako vrozené vlohy dále rozvinuté učením.
Věty: "Schopnosti a kouzla vyžadují zvláštní nadání," a dále "Využití
schopností žádnou zvláštní činnost nevyžaduje,"
jsou poněkud zavádějící.
Dobře, podle definice pojmu shopnost je tedy kouzlení vrozenou a dále
rozvinutou vlohou. Stejně tak by mohla být ona odolnost, nezdolnost,...

Když však u válečníka mezi schopnosti řadíš "Útok na dva cíle", u dobrodruha
"Zákeřný útok" a u kněze "Modlitbu pro štěstí", pak tím vyloženě odporuješ
vlastní definici (obě věty - pokusit se zaútočit na dva cíle může každý,
zaútočit ze zálohy také a modlit se umí také každý věřící). Schopnosti
"Lámání kouzel" a "Telepatický vzkaz" u kouzelníka by šlo považovat za
vrozené schopnosti, ale odporuješ definici tím, že postava vyžaduje zvláštní
činnost.

Osobně to obojí považuji za dovednosti jen s tím rozdílem, že jedny jsou obecné a druhé jsou vázány na povolání. Pak ale bude stát mnohem více práce rozdělit dovednosti, aby nedošlo k "vykrádání" některého povolání. Například to, že speciálně rozebíráš bojové finty mi přijde jako vykrádání válečnického povolání a protěžování násilného řešení scén. Proč neuvádíš i nějaké finty magického souboje, nebo nějaké evangelizační, či léčitelské finty?
Myšlenka fint je v pohodě, ale osobně bych se věnoval něčemu jinému než boji. :)
11.12.2014 10:53 - York
Morfin píše:
Věty: "Schopnosti a kouzla vyžadují zvláštní nadání," a dále "Využití
schopností žádnou zvláštní činnost nevyžaduje," jsou poněkud zavádějící.


Máš pravdu. Že schopnosti a kouzla vyžadují zvláštní nadání (tedy jsou vázané na povolání, přesně jak říkáš), je imho v pohodě. Ale ta druhá věta opravdu matoucí je, zkusím to nějak přeformulovat. Chtěl jsem tím říct to, že při sesílání kouzel je třeba mumlat a gestikulovat, zatímco útok na dva cíle je prostě posílenou variantou něčeho, co může zkoušet každý.

Morfin píše:
Když však u válečníka mezi schopnosti řadíš "Útok na dva cíle", u dobrodruha
"Zákeřný útok" a u kněze "Modlitbu pro štěstí", pak tím vyloženě odporuješ
vlastní definici (obě věty - pokusit se zaútočit na dva cíle může každý,
zaútočit ze zálohy také a modlit se umí také každý věřící). Schopnosti
"Lámání kouzel" a "Telepatický vzkaz" u kouzelníka by šlo považovat za
vrozené schopnosti, ale odporuješ definici tím, že postava vyžaduje zvláštní
činnost.


Mechanicky se schopnosti od kouzel (kromě toho, že při jejich použití není třeba gestikulovat a zaříkávat) liší tím, že se při jejich použití nehází na seslání. Úspěch je buď automatický (při splnění podmínek), jako třeba u té telepatie nebo meditačního rituálu, případně nějak posilují něco, o co se může pokoušet každý - jako u toho zákeřného útoku nebo útoku na dva cíle.

Zkusím to přeformulovat zhruba v tomhle smyslu.

Morfin píše:
Osobně to obojí považuji za dovednosti jen s tím rozdílem, že jedny jsou obecné a druhé jsou vázány na povolání. Pak ale bude stát mnohem více práce rozdělit dovednosti, aby nedošlo k "vykrádání" některého povolání. Například to, že speciálně rozebíráš bojové finty mi přijde jako vykrádání válečnického povolání a protěžování násilného řešení scén. Proč neuvádíš i nějaké finty magického souboje, nebo nějaké evangelizační, či léčitelské finty?
Myšlenka fint je v pohodě, ale osobně bych se věnoval něčemu jinému než boji. :)


Finty jsou obecné, dají se používat v boji i mimo boj, při sesílání kouzel stejně jako při ráně mečem.

V boji se jim říká bojové finty, mimo boj jsou schované v kapitole Tvoje nápady a hraní postavy. V obou případech dávají bonus +1 nebo +2 k hodu, liší se jen jejich cena (v boji to stojí čas nebo zdroje, mimo boj nemá smysl měřit čas v kolech a počítat zdroje, které se obnoví krátkým odpočinkem, takže tam cena spočívá hlavně v hráčském úsilí - nakolik akci své postavy promýšlí a popisuje).

Takže je určitě možné použít fintu při sesílání kouzel (třeba nejdřív rozhodit protivníka závanem větru a pak ho trefit magickou střelou), při hledání pastí (hráč popisuje, kde přesně postava hledá a jak to dělá), při konvertování bezvěrců (hráč to odehraje), nebo kdekoliv jinde.

Určitě to chce víc příkladů - pracuju na tom ;)
11.12.2014 13:43 - Gurney
sirien píše:
Teď jen kolují neformální sázky na to, za jak dlouho York redesignuje hru "Dakara" na hru "Dakara, Powered by Fate" :)

A nezapomeň že před Fate (a dokonce před FATE) tu bylo FUDGE, aka taková Dakara z roku 1995, která měla tu výhodu, žes nemusel čekat na autora, který by ti dělal hru na přání a vysvětloval co v ní nechceš a místo toho ty ti všechny ty nástroje k sestavení vlastní hry dal dám do ruky :) Dokonce se do toho dá použít docela podstatná část pravidel určených k úpravám Fate...

Jenže strávíš dva nebo tři večery tím že uděláš Dakara, powered by FUDGE nebo Fate a co potom? Začít psát nějaký vlastní fluff, protože ten je pro většinu lidí zajímavější než systém samotný? Setkání se skutečnými hráči Dračího doupěte, kteří možná úplně nečekají na mesiáše, který jim přinese Pravý Generický Systém? nemluvě o tom že nemalé části z nich je systém celkem ukradený (stejně jako nemalé části hráčů vůbec) ale baví je promakané DrD světy jako Asterion? S oddílovými vedoucími, aby člověk vůbec měl tušení co dělají? Meh, nuda...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.089064121246338 secREMOTE_IP: 44.202.183.118