Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
28.8.2014 15:44 - -aNDRe-
Anduriel: jelikož jsem prošel celoročním předmětem logika, tak v pravidlech DnD 5 není štít uveden jako zbraň a tudíž se toto pravidlo na šerm určitě nevztahuje! Jinak právě po shlédnutí HMB (Battle of nations v Chorvatsku jsem usoudil, že bojovat bez přilby proti takovým zaplátovaným tygrům nese rozlámanou lebku už jen tím štítem:)
28.8.2014 16:22 - Conlai
Já ten bojový styl chápu tak, že v druhé ruce může mít bojovník i štít (který, jak poznamenal aNDRe, není RAW zbraň).

Andurielova poznámka o používání šťítu jako zbraně podle mě fikčně do tohoto stylu také zapadá. Pokud bojuji jednoruční zbraní a puklířem nebo jiným štítem si pomáhám (navazuji soupeřův štít, ukrývám za ním své útoky atd(viz třeba tohle video) , je +2 k damage smysluplné přinejmenším stejně, jako když mám druhou ruku volnou.

Quentin: Opožděně, promiň: Jo, 5E budeme chci vyzkoušet, už mám objednaná PHB a o víkendu hrajeme.
28.8.2014 17:05 - Quentin
Conlai píše:
Já ten bojový styl chápu tak, že v druhé ruce může mít bojovník i štít (který, jak poznamenal aNDRe, není RAW zbraň).

Spíš to vypadá, že to tam je pro všechny ty duelisty (dueling fighting style), swashbucklery, perské prince apod. Štít bych do toho vůbec netahal.

Conlai píše:
Opožděně, promiň: Jo, 5E budeme chci vyzkoušet, už mám objednaná PHB a o víkendu hrajeme.

Tak dej pls vědět, jak ti to běhá. Jsi tu snad jediný, co hrál věci jako S&W a LoftP, tak bys mi mohl dát pořádné srovnání :)
28.8.2014 19:42 - ShadoWWW
noir: Výhoda funguje jinak. Přece 2k20 a vezmeš lepší hod. Ale získat výhodu proti drakovi je skoro nemožné.

wlkeR: Problém u tohoto kouzla je, že ten účinek nastane hned po zásahu útoku na blízko. Ty savy se hází až poté. Jasně, díky té jeho schopnosti určitě po 3 kolech účinek kouzla skončí, ale pořád jsou to 3 kola bez jakékoliv drakovy akce.
28.8.2014 20:34 - wlkeR
Dobře, ikdyž NĚJAKÝ cesty ven bych viděl (např. Lair actions se tváří, že se spustí i s incapacitated páníkem - zatímco u Legendary je napsáno, že nelze, u Lair tohle není). Na druhou stranu, solo encountery bych beztak řekl že budou vzácné.

Zkrátka: ano, dá se specializovat na určité případy, ALE stejně tak můžu tvrdit, že Fireball je op, páč jednou ranou vyhladí X goblinů. jako, DUH...
28.8.2014 21:07 - Almi
Speciálně pro Gurneyho a Siriena: Možná jste nezaznamenali, ale 4e už dávno příliš nefandím. I když si ji rád zahraju. V mém postu o ní nebyla ani zmínka. Překonala ji 13th Age, která pro mne představuje v současnosti vrchol. Zejména v porovnání s 5e. Proto se do 5e rád trefuju... mám s čím porovnávat a - upřímně - prakticky v ničem není 5e lepší (ano, asi grafiku základních pravidel má hezčí, to uznávám - cena za kickstarter). A můj post byl myšlen skutečně obdivně a upřímně. POdařilo se jim dosáhnout skutečně vynikajících výsledků. Marketing rules :)

Nicméně s povděkem kvituji, že dva tak dobří diskutéři museli použít styl argumentace, který napadá osobu pisatele, ne samotný obsah. I to je krásně oldschool a retro. Těším se na Vás na Dálavě, pánové... :D
28.8.2014 22:25 - noir
ShadoWWW: Myslím,že v 4e spočítali, že u Avengera, který vlastně na principu Advantage fungoval, odpovídá ten dvojí hod něčemu, jako je bonus plus 5 - tak jsem to myslel...Proč by se nemělo dát získat Advantage proti drakovi?

wlkeR: Že si jen děláš legraci, že jo? Právě jsem ti demonstroval, jak kouzlem pátého levlu zabiješ nejsilnější potvoru ve hře a ty jako protiargument použiješ použití kouzla 3 úrovně proti partě CR 1/4 potvor? Já nevím, ale pochopils z toho, že ten spell je (v dosavadní podobě) ultimátní zabiják důležitých nepřátel a hlavně zábavy u stolu?
28.8.2014 22:39 - shari
noir: nepočítáš ty náhodou s tím, že tohle kouzlo vždycky vyjde? Pokud jsem to z diskuze správně pochopila, tak kouzelník musí nejdřív uspět v hodu na útok... Myslím si, že bude sranda sledovat, jak to někteří budou chtít takhle ultimátně použít a... 1. (případně o jedna míň než potřebuje, atp) :)
28.8.2014 22:40 - wlkeR
Zabiješ? Jediný co vidim je soft-stunlock a všechno co je potřeba k jeho negaci je přidat pár klidně těch CR 1/4 příšer a celej Necro je v háji. Vůbec, celá tahle debata mi přijde lehce pointless, vzhledem k tomu že se tu drbou teoretický věci absolutně vytržený nejen z kontextu celýho souboje, ale i z kontextu celý hry.

Dobře, naházim si kouzelníka jehož snem je tímhle způsobem na lv 9 sesvačit prastarýho draka. Ignoruji "WTF, man" pohledy od zbytku družiny a jdu si za svým cílem. Vyhledam draka, pomocí nějakého elaborate (a velmi magical) plánu ho přiměju aby na sebe v situaci kdy jsme s ním sami s družinou nechal hrábnout (nebo ho nacharguju na koni nebo si pořídim pegasa nebo vrtulník nebo co to tu bylo za nápady když se řešil Tarask), nějak zařídim DPS co ho zabije během 3 kol a užiju si moment CONGRATULATIONS, YOU WON D&D.

A v 99% ostatních případů mi to kouzlo bude na dvě věci.
28.8.2014 23:18 - noir
wlkeR: Pardon, teď to neber jako nějak osobně, ale tys už někdy GMastroval? Nějak se mi nechce věřit, že by kdokoli, kdo už někdy vedl hru, nebyl sto prohlédnout totální OP sílu kouzla, proti němuž není na 3 kola obrany a nedá se shodit. Takhle ti hráči vyřídí libovolnou potvoru - a ani to není koncentrace, takže si nekro může v dalších kolech dělat co chce...
28.8.2014 23:38 - wlkeR
Noir: Ano, DMím skoro pořád (4E i 5E) a nějak nevidím, kde se píše, že to kouzlo plošně vypne všechno včetně terénu a není proti němu sejv?

Kdysi dávno jsme ve 4E hráli dobrodružství Fool's Grove. Jedna hráčka (bez extra powergaming ambic, ale znala moji oblibu solo monster) hrála za barda a měla nějakou power, že do konce encounteru když příšera zaútočí na někoho, ten někdo se healne o X. Pro mě to byla katastrofa. Strašně dlouho jsem čekal na errata týhle jediný schopnosti co zrušila všecky moje plány... A nepřišlo nic. Jaktože to lidi neviděli? Nu jednoduše! Lidi většinou měli encountery s normálníma příšerama, sem tam nějakou elitkou, kde tahle věc tolik nezářila. Taky měli soubojů víc a resource management byl Věc.

Co tím chci říct je, ano, tohle kouzlo je OP v poměrně (možná velmi) specifickém kontextu. Ale to je i ten Fireball a hangár plný střelného prachu a goblinů. Může se stát, že Nekromant & spol. vypne draka během pár kol. Může se stát, že stejný encounter vyřeší naše naivní paladinka ("Jsi hodný nebo zlý?" "Jsem nemrtvý." "Takže hodný...") a její 20ky na sebevražedné Diplomacy checky aniž by vyplácala jediný spell slot. je Diplomacy OP? Jasněě, erratujme jí. By sakra z tý hry za chvíli nic nezbylo.
28.8.2014 23:52 - Gurney
Almi píše:
Možná jste nezaznamenali, ale 4e už dávno příliš nefandím. I když si ji rád zahraju. Překonala ji 13th Age, která pro mne představuje v současnosti vrchol. Zejména v porovnání s 5e. Proto se do 5e rád trefuju... mám s čím porovnávat a - upřímně - prakticky v ničem není 5e lepší (ano, asi grafiku základních pravidel má hezčí, to uznávám - cena za kickstarter).

Vidíš, to je hned pěkně vidět jak každý z nás vede tu debatu na úplně jiném levlu - já jsem se nikdy nesnažil "trefovat" do něčí oblíbené hry a co se ti líbí je mi upřímně jedno. To s tou 4e byla parodie na tvoji snahu nalepit na 5e nepopulární nálepku "indie". Že poukazovat na tvé díry v argumentaci a úpornou snahu vydávat svůj vkus za objektivní měřítko kvality je odedneška urážkou tvého majestátu mě ale pobavilo :)

Dálavský souboj v trikotu páté edice asi vynechám - holt jsem ten nudný zbabělý týpek co se snaží na věcech vidět jejich výhody i nevýhody, místo aby se bil za ty správné pokrokové ideály jménem všeho hráčstva :D
29.8.2014 00:09 - ShadoWWW
Gurney: :-D
29.8.2014 09:12 - sirien
Ta diskuse o drakovi je hrozná teoretická hloupost. Teď jsem si to snažil představit a ano, "na papíře" vám to možná krásně funguje, ale ve hře?

Nekromant má právě to správné kouzlo v pravou chvíli. Potká draka. A dál? Nacharguje ho za cenu toho že má 50 procent že ho jen epicky nasere, takže příští sérka toho dračího rozhodně ne malého triple útoku půjde výhradně na něj. Případně bude stát v epicentru příští plamené smršti. Jaj. (Ignoruju že přežije přiblížení, zvládne se dotknout... to už jsme dobře pod 50 procent úspěchu)

A i když to zvládne tak co?
DM to hodí protože má kliku - nasekaný drak ho zabije přednostně v další akci.
DM to nehodí, drak instantně uspěje přes legendary, nasekaný drak ho zabije přednostně v další akci.
Situace bude super připravená, drak bez šance na odpověď (wtf?). Drak instantně uspěje/hodí to a uteče. Nekromant za pár dní zemře (spolu s celým městečkem).
Drak bude v pasti, únik nemožný. Nekromant jako strůjce jeho zkázy bude přednostní cíl za jakoukoli cenu.

Celá tahle taktika mi přijde naprosto insane. Být DM a vidět jak se na ní někdo chystá tak jen suše prohodím, že tohle TPKčko půjde na účet hráče Nekromanta, nikoliv na můj.
29.8.2014 10:57 - noir
Shadowww: Ohledně té Výhody - od toho je třeba prostý cantrip True Strike, ne? Takže rázem je šance na zásah hooodně velká...
wlkeR: OK, takže je podle tebe v pohodě, že kouzlo 5. úrovně vyřadí bez možnosti obrany, nepomáhají ani legendary savy, na tři kola jakoukoliv potvoru? Co jsem slyšel, tvůrci tvrdí, že průměrný souboj trvá v 5e 3-4 kola, ne? Jinak žádný taková powera, jakou popisuješ, v 4 neexistuje...
29.8.2014 11:10 - Almi
noir píše:
Jinak žádný taková powera, jakou popisuješ, v 4 neexistuje...


Nějaká taková powera tam je. Všichny družiny co jsem vedl ji s oblibou používali (tuším, že Alnag či Sethi). Nepřišlo mi to výrazněji problémové.
29.8.2014 11:13 - Quentin
Proč by nepomohl legendary save?

To kouzlo, co tu řešíš a jemu podobná se od určitého lvlu objevují v každém dnd (krom 4e?). Power Word Kill, Death Touch, Disintegrate, whatever. Dokonce to tam bývá save or die a žádné mrcasení se třema kolama stunu se nekoná. V 5e je k nim přístup od 11tého lvlu, což už se kvalifikuje jako lvl, kdy postavy řeší kontinentální konflikty a podobné epické věci. Běžná družina se na takovou úroveň ani nedostane (alespoň ta naše určitě ne)

Tyhle kouzla jsou od toho, aby ukázala, že družina na takové úrovni už se random encounteru se skalním obrem nebojí. A legendary saves zaručují, že i přes podobně šílené schopnosti zůstanou epické potvory adekvátní tomu lvlu pořád seriózní výzva (narozdíl od kdysi neporazitelného skalního obra).

Aspoň takhle jsem tu filosofii pochopil.

Jaký je přesný wording v pravidlech mě tolik netrápí. To je záležitost pro rules-lawyery :) Legendary save se na tohle kvalifikuje, protože od toho tam je.

pozn.: Sám teda moc velkej fanoušek death efektů, paralýz a podobných instakill věcí nejsem, ale zrovna tady to vypadá celkem ok.

pozn.2: Jinak samozřejmě platí, že když ti přijde něco broken/hloupé nebo se ti to nehodí do žánru/settingu, vyhoď to. Staré moudro říká: Kdo hraje dnd bez houserules, tak ho hraje špatně :)
29.8.2014 11:29 - ShadoWWW
noir: To má dvě trhliny
- Nemůžeš mít contagion i true strike v rámci jednoho povolání. Musel bys multiclassovat, nebo si vzít vznešeného elfa (v rámci jeho rysu by sis vzal true strike) v kombinaci s druidem či klerikem (kde by sis nakonec vzal contagion). Je to zkrátka jisté omezení.
- Pokud budeš mít contagion i true strike, tak vzniká další problém: v jednom kole na sebe sešleš true strike a v dalším kole bys měl doběhnout k drakovi a seslat contagion. Problém je, že při sesílání true stike musíš být od cíle max. 30 stop a je to kouzlo, které vyžaduje soustředění. Když to sešleš, tak si pro tebe dojde každý nepřítel a útokem ti to soustředění shodí (drak určitě, má na to hned několik útoků). Skoro každá nestvůra má rychlost aspoň 30 stop.

U draka pak ještě zapomínáš na jeho schopnost Frightful Presence, která má dosah 120 stop. A když se ti přes ní podaří projít, tak pořád musíš čelit dechu s dosahem 60 stop, když drak má pořád ještě minimálně jedno kolo k dobru, než k němu vůbec dojdeš. A když náhodou přežiješ ten dech, tak prostě vzhlétne a ty na něj nedošáhneš (a pak si tě vychutná ze vzduchu).

Nehledě na to, že jako klerik s nekromatskými kouzly a nejspíš i zlým bohem budeš v okolí docela vyhlášený. :)
29.8.2014 11:32 - noir
Almi: Je to bardský kouzlo, ale to funguje, když hitneš nepřítele - tak se o něj léčíš. wlkeR psal o "do konce encounteru když příšera zaútočí na někoho, ten někdo se healne o X."

Quentin: Protože musí sejvnout třikrát, jinak se ho nezbavíš a efekt jede dál. Lidi, proč si nemůžete to kouzlo přečíst? Bavit se o něčem, co nikdo nečetl, je trošku boj s větrnými mlýny... Legendary save proti tomuhle kouzlu neudělá vůbec nic.


Jinak 11. lvl není v 5e nic epického, nezapomínej, že tvůrci říkají, že standardně se začíná hrát na třetím levlu.
29.8.2014 11:34 - noir
ShadoWWW: konečně normální řeč! Dokážu si představit 5 způsobů, jak to obejít u každého bodu...
Já třeba teď hraju v 13th age dobrého nekromanta a vůbec netuším, proč by musel být zlý...
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.073730945587158 secREMOTE_IP: 184.72.135.210