Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
26.8.2014 21:22 - Quentin
Siriene, já nechtěl, aby sis cvrnknul do textilu :D Napsal jsem to bulvárně pro pobavení. D&D3,5+ jsou všechny crazy high fantasy. Že je v 5e většina postav casteři neni ani překvapení, ani problém. Spíš jen postřeh ohledně žánru.
26.8.2014 22:40 - ShadoWWW
Mike Mearls ve svém obsáhlem rozhovoru pro EnWorld řekl o PDF:
Mike Mearls v rozhovoru píše:

Yea I was going to ask about that [pdf sales]…

You know we haven’t announced anything official yet, but I’d be surprised if we released the PDF to be exactly as the book. Because I think that we’ll sit down and look at a PDF format of the book and say well what’s the best format that could take? It really does make good sense to have it sort of stripped down and in a utilitarian layout.

Because you know what? I’m actually just using this because I just want to get some rules at the table. Maybe I just want to be on a plane or just sitting around and want a quick reference that’s a quick read and just the information I want. So what does that do to the [pdf] design? We strip out a lot of the art and make it utilitarian. Or we break it up and actually the ebook version is actually three books, we’ve broken it up into three parts, and each topic is now a separate book. So maybe I’m playing a Wizard, and I’m just using the Basic D&D, but I want more spells… so I’m just wanting the spell chapters, so maybe I spend 5 bucks or 2 bucks just so I have that indexed or bookmarked and can quickly reference my spells. You know, what is the usefulness of that? Just as a bibliophile wants the whole book as a physical artifact, the digital only user, well, what is the best way for them to get access to the game.

So there is nothing concrete yet, but those are just some of the possibilities being discussed?

Yea exactly. Especially with the Dungeonscape Tool that Trapdoor [technologies] is working on, and how they are going to approach things and what features they are going to have, could that kinda feed that need? Because we asked that it be iOS, Android, PC, so maybe you can just download the app and then buy the say Fighter packet and however we’re breaking it down, so are we really going to need to sell a separate PDF because actually the best way is to buy the tool, and the tool is also populating my database and I can make characters, then maybe I just don’t necessarily need the PDF. So a lot of it is just trying to figure out where things are with what they’re [trapdoor Technologies] is doing, and we just don’t want to rush into something and then you’re like but I just bought the PDF and then the tools came out, and now I’m paying twice for the same content, that would make you upset. So it’s really just figuring out what is the best thing for the gaming audience at this point.

Takže to vypadá, že spíš než PDF či měsíční poplatky za online nástroje zvažují, že si člověk jednorázově koupí balíčky pravidel, které chce, a bude je mít přístupné offline skrz aplikaci na Androidu, iOS a PC.
26.8.2014 23:00 - Gurney
Quentin píše:
http://falsemachine.blogspot.cz/2014/08/non-magical-5e-characters.html

Líbí se mi nad čím uvažuje. Asi je to tím že se mi fakt zamlouvala myšlenka d-dvackovýho Conana, kde byla spousta "martial" classů a jen jeden magickej (a ten byl stylově udělanej). A 5e by takový nějaký hack sednul mnohem víc než 3.5
26.8.2014 23:05 - wlkeR
ShadoWWW píše:
obsáhlem rozhovoru pro EnWorld

Link pls? Jsem líný googlit XD
26.8.2014 23:27 - ShadoWWW
27.8.2014 07:21 - sirien
Quentin: si z Tebe taky můžu udělat legraci, ne? Tebe bych snad z nějakého šílenství ani nepodezříval.

Každopádně osobně v tom nevidím ani žánrový problém popravdě. Tobě samotnému stačí jedna classa na všechno, tak co je za problém že tam je X class které třeba nevyužiješ?
27.8.2014 09:08 - Quentin
Sirien: On to tak ten týpek asi myslel - "hej, jestli chcete nemagickou classu, tak tady jsem je pro vás prohrabal a vypsal"
27.8.2014 09:54 - Gurney
Mě to docela připomělo jednu z věcí, která se mi fakt líbila (a narozdíl od většiny toho s čím přišla pořád líbí) na 4e - rozdělení na "martial" (btw nemagickej hit-and-run guerillovej bojovník bylo nejlepší pojetí rangera ever), "arcane" a "divine" zdroje schopností. 5e se bohužel tak trochu vrací k tomu třetiedičnímu bordelu, kdy na desátým levlu už je v podstatě každej caster a když nechceš, máš smůlu.

Kromě toho "Like a coke dealer sneaking into a Bat Mitzvah, 5e thinks everyone deserves a little magic in their lives." je fakt výborná hláška :)
27.8.2014 09:58 - ShadoWWW
D20 Conan byl můj nejoblíbenější 20 systém. Kdyby bylo něco takového pro 5e, buď přímo Conan, nebo třeba něco ve spojení s Mystarou či Birthrightem, bral bych to všemi deseti!
27.8.2014 10:30 - Gurney
Jo, d20 Conan je naprosto stylovej. Sice jsem ho nakonec nikdy nehrál a asi bych nebyl schopen dát víc než E6 variantu, ale vždycky si jednou za čas pohrávám s myšlenkou ho dát. Pak si ale řeknu řeknu, že bych to nejspíš rozjel a po dvou hrách vyhořel na tom jako moc je to D&D 3 a zase to odložím s tím že možná někdy...
27.8.2014 11:03 - York
QuentinW píše:
On to tak ten týpek asi myslel - "hej, jestli chcete nemagickou classu, tak tady jsem je pro vás prohrabal a vypsal"


Proti tomu žádné výhrady ani trollící připomínky nemám ;-)

ShadoWWW píše:
Kdyby bylo něco takového pro 5e, buď přímo Conan, nebo třeba něco ve spojení s Mystarou či Birthrightem, bral bych to všemi deseti!


Taky se do toho můžeš sám pustit, o systému 5e toho víš docela dost ;)
27.8.2014 11:08 - Quentin
Conan d20 je grandiózní.

Je v tom taková úžasná surovost, kterou bych si v d20 systému normálně nedokázal představit. Zloději působí mnohem víc jako hrdlořezové, štíty jsou jako hradba, lehké zbraně jsou přesné a elegantní, zbroje jsou těžké a válečník v plátech je na bojišti jako titán, obouruční zbraně jsou groteskně brutální...

Pro člověka, co hrál roky jen 3,5e, je přechod ke Conan d20 jako rozdíl mezi Xenou/Herculem a Ironclad/Braveheart. Jen namísto temné středověké atmosféry to má romantický a mystický nádech Hyborie plné pokladů, tajemství, překrásných žen, černokněžníků a hlavně dobrodružství!

Dlouhodobě bych to asi taky nezvládl, protože přecijen už jsem odchovanej na high fantasy a ty pravidla jsou celkem složitý (třeba co se statů nepřátel tejče), ale doteď na to s klukama rádi vzpomínáme.

Když by si někdo troufnul, tak to doporučuju hrát jako Conlai.
  • 1x měsíčně
  • Hrát celou noc
  • Za každou hru lvl up
  • Pokaždé start na úplně jiném místě/situaci/vybavení, než kde skončila poslední hra. Stejně jako Conanovi příběhy
27.8.2014 11:29 - ShadoWWW
York píše:
Taky se do toho můžeš sám pustit, o systému 5e toho víš docela dost ;)

Na své vlastní doplňky se chystám až od konce roku, až si prostuduju DMG, který vyjde (v USA) v listopadu.
27.8.2014 18:24 - Anduriel
Měl bych dotaz na lidi co už 5e hrají.

Jak se vám líbí, jak je oštřené trvání kouzel? Myslím tím to, že velká část kouzel má jako trvání "concentration" a "concetration" je zrušena (mimo jiné) v okamžiku kdy sešlu další kouzlo s trváním po dobu koncentrace.

Není pak hraní sesilatelů trochu stereotypní? Jako že na začátku nahodím nějaká kouzlo, buď defenzivní, support, nebo třeba i ofenzivní, a pak už se až do konce souboje snažím to kouzlo udržet?

Ještě jsem 5e nehrál, nicméně se na to chystám a jak se mi systém povětšinou zamlouvá, z této mechaniky jsem... nevím, asi mi přijde pro sesilatele trochu omezující.
27.8.2014 19:45 - wlkeR
Zatím jsem nehrál ani nepřemejšlel nad buff/CC sesilatelem, takže nevím. Ale přijde mi to jako lepší řešení než si pamatovat milion buffů co na sebe sešlu než naběhnu do boje, to je strašná otrava mi přijde.
27.8.2014 19:45 - ShadoWWW
Concentration, nebo-li soustředění, je nová mechanika této edice. Každý sesilatel může mít v jednu chvíli sesláno jen jedno kouzlo, na které se musí soustředit, ale to neznamená, že mezitím nemůže sesílat další kouzla, která nemají příznak "soustředění".

Ber to tak, že tato mechanika je opatření proti kumulativním výhodám. Tato kouzla dávají určitou výhodu, a kdybys ho na sebe seslala několikrát, tak bys získal neporovnatelně větší výhodu než jiní. V předchozích edicích se to řešilo obvykle složitými pravidly, co lze a co nelze sčítat, ale toto je mnohem jednodušší.

Ber to zkrátka tak, že v jednu chvíli může působit jen jedno tvé kouzlo, které má příznak soustředění, ale jinak můžeš sesílat jiná kouzla libovolně. kouzlo s příznakem soustředění skončí za těchto podmínek:
- Na konci doby trvání (duration)
- Když sešleš další kouzlo s příznakem soustředění (i stejné)
- Když tvůj počet životů klesne na 0, nebo když se staneš "neschopný" (tj. stav uvedený v dodatku A)
- Když tě zasáhne útok nebo někdo na tebe sešle účinek, který má v sobě napasné, že přerušuje soustředění. V tomto případě si hodíš záchranný hod na Odolnost se Stupněm obtížnosti 10. Pokud uspěješ, nic se neděje. Pokud neuspěješ, kouzlo skončí.
27.8.2014 20:38 - Anduriel
A to je to co se mi nepozdává. Na začátku sešlu jedno kouzlo se zajímavým efektem (řekněme "Slow") a pak už budu po zbytek boje dělat jenom direct damage pomocí různých magických střel a podobně.

Aniž bych zatím hrál, přijde mi to trochu stereotypní. S předchozích edic jsem byl zvyklý že sesilatelé mají k dispozici spoustu kouzel, pomocí kterých můžou docílit (v jednom souboji) spousty efektů . Tady to bude nejspíš jeden dva efekty a pak nějaký direct damage. (je taky pravda že mít přehled o všech různých druzích buffů v 3.5 bylo docela peklo)

Koukal jsem, že tu máte herní skupinu, tak mě zajímalo, ale jestli jste při hraní narazili na to z čeho mám obavu, nebo jestli je můj odhad špatný a hraní sesilatelů vypadá jinak.
27.8.2014 21:03 - wlkeR
Právě, ty efekty jsou prostě děsný když je jich hodně a každej gamer hodný toho titulu najde broken kombinaci během chvilky. Ono to jde když máš bandu wizardů (Wizards of the Sword Coast?), ale i tak není nemožný tu koncentraci sundat.

Řekl bych že prostě se uzavřelo, že Crowd Control je nechutně op a stackování buffů je zbytečná a game-breaking byrokracie (zejména s přihlédnutím k ploché progresi bonusů). Koncentrace je jednoduchá, elegantní mechanika která tomu zamezuje a navíc nutí kouzelníka nelézt do melee, což zrušení provokace aoo kouzlením trochu rozmělnilo. Mně se líbí a rozhodně bych kvůli ní nezanevřel na Hold Person a Invisibility. Kdybych někdy hrál classu co tohle má.
27.8.2014 21:14 - noir
IMHO koncentrace padne, respektive se objeví nějaké výjimky. Vsadím se,že do roka a do dne tady máme povolání/build/prestižku, která bude umět mít dvě/více koncentrací současně... Něco jako tříapůlkový Initiate of the Sevenfold Veil.
27.8.2014 21:23 - Quentin
Mně ta koncentrace přijde nice. Mág má v dnd hafo spellů a děsně to láká stackovat do aleluja. Ne, že by na tom bylo něco z principu špatnýho, ale je otrava sledovat trvání a počítat bonusy pěti spellů naráz.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.084485054016113 secREMOTE_IP: 3.237.178.126