Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
5.8.2014 22:27 - Quentin
OFFTOPIC

Postněte sem někdo nějaké 13th age potvory :)

Jak už jsme tu kdysi řešili; mě se docela líbí potvory z dungeon worldu

Píše:
Fire Beetle Horde, Small
Flames (d6 damage ignores armor) 3 HP 3 Armor
Near

Special Qualities: Full of flames

Scarabaeus pyractomena! What a delightful creature—see how its carapace glitters in the light of our torches? Not too close now, they’re temperamental, you see. The fire in their belly isn’t just metaphorical, no. Watch as I goad the beast. Aha! A spout of flame! Unexpected, isn’t it? One of these creatures alone, if it comes up from below, can be a hellish nuisance to a farmstead or village. A whole swarm? There’s a reason they call it a conflagration of fire beetles. Instinct: To enflame

Undermine the ground
Burst from the earth
Spray forth flames


Gargoyle Horde, Stealthy, Hoarder
Claw (d6 damage) 3 HP 2 Armor
Close

Special Qualities: Wings

It’s a sad thing, really. Guardians bred by magi of the past with no more castles to guard. Their ancestors’ sacred task bred into their blood leads them to find a place—ruins mostly, but sometimes a cave or hill or mountain cliff—and guard it as though their masters yet lived below. They’re notoriously good at finding valuables buried below the earth, though. Find one of these winged reptiles and you’ll find yourself a treasure nearby. Just be careful, they’re hard to spot and tend to move in packs. Instinct: To guard

Attack with the element of surprise
Take to the air
Blend into stonework

Ty tři řádky na konci ti dají všechno, co potřebuješ k udělání encounteru. Žádné powery nebo složitý statblock.

Jinak jsou awesome i potvory, co fungují jako trap nebo puzzle. Třeba glass golem naplněnej jedem. Nebo gargoyle delám v domácí hře jako magické konstrukty, co útočí vždy na konkrétní trigger (gargoyle bránící pokladnici útočí na každého, kdo má v úmyslu krást, zatimco gargoyle u kostela útočí na každého se zbraní). Díky tomu se nikdy neohrají, hráči pokaždé musí znovu zkoušet, jak na ně.
5.8.2014 22:28 - ShadoWWW
PRVNÍ RECENZE PLAYER'S HANDBOOKU!
5.8.2014 22:30 - sirien
Maugir píše:
Z předchozího jsem měl pocit, že Ti připadá stupidní a nepoužitelný celý Bestiář

tak jsem (mnohokrát děkuji za rychlé dodání, mimochodem) randomně proscrolloval PDFkem a zastavil se na náhodné stránce... a fakt jsem se už dlouho nezasmál tak dobře jako když jsem viděl CELOSTRÁNKOVÝ popis domácí kočky bez JEDINÉ zajímavé věci.
Ehm. To není stupidní, to ze mě jako čtenáře dělá debila.

Ehm - cože? Ona má věnovanou ještě celou druhou stránku? (mimochodem, "bosorka" je slovensky, v tom českém textu to je jak palicí do oka)

...a přelistuju si někam dozádu abych mrknul na něco rozumějšího... a hele, kraken... ouvej, takovej chudáček podle všeho toho popisu, mám z něj dojem jak při sledování Harryho Pottera 3 když se mě režisér snažil vyděsit vlkodlakem, kterýho potkat v lese tak mu dám vizitku známý veterinářky. Popis jeho psychiky nedává ani fň smyslu mimochodem...

...náměty na příběh (minimálně u kočky a krakena) dost nic moc...
5.8.2014 22:30 - ShadoWWW
QuentinW píše:
Postněte sem někdo nějaké 13th age potvory :)


OK.
5.8.2014 22:33 - Nachtrose
tak treba:

13th Age píše:
OWLBEAR
Some wilderness tribes have an abnormal fear of both owls and
bears, a testament to the savagery of this preposterous hybrid.
Large 4th level wrecker [beast]
Initiative: +8
Rip and peck +9 vs. AC—15 damage, and until the end of the
owlbear’s next turn, the target is hampered (makes only basic
attacks) while engaged with the owlbear
Vicious hybrid: If the escalation die is even, make another rip
and peck attack.
Feed the cubs: An owlbear that scores a critical hit against a
hampered enemy tears a piece of the creature off (GM chooses
a limb) and will subsequently attempt to retreat with the prize
to feed its cubs. The torn-up enemy is stunned until the end
of its next turn.
Silent hunter: Owlbears are nearly silent until they strike. Checks
to hear them approaching take a –5 penalty.
AC 19
PD 17 HP 101
MD 13
Icons
Areas the High Druid cares about tend to have higher than normal
owlbear populations that the local High Druid followers know
how to live around without violence. Strangers aren’t so blessed.
The other icon with something of a claim on the owlbear is
the Archmage; if only because the owlbear is the most durable
example of the bizarre hybrids that wizards persist in creating
despite evidence that it’s not healthy for them or the world. The
Dire Wood outside Horizon? Full of owlbears.

ORC
Not all orcs are born. Some
spring from the bones of ravaged
mountains and the wreckage
of shattered forests like an
infection spread by destruction.
Orc Warrior
1st level troop [humanoid]
Initiative: +3
Jagged sword +6 vs. AC—6 damage
Dangerous: The crit range of attacks by orcs expands by 3
unless they are staggered.
AC 16
PD 14 HP 30
MD 10

GOBLIN
Of all the labor and battle undertaken by
evil slaves and minions, more is undertaken
by goblins than by any other creep or fiend.
Goblins may be uninspired and ill-tempered,
but they are able to work, willing to fight, and
prone to breeding at a bracing pace.
Goblin Grunt
1st level troop [humanoid]
Initiative: +3
Club +6 vs. AC—6 damage if the goblins and their allies
outnumber their enemies; 4 damage if they don’t.
R: Shortbow +6 vs. AC—4 damage
Shifty bugger: Goblins gain a +5 bonus to disengage checks.
AC 16
PD 13 HP 22
MD 12
5.8.2014 22:36 - Nachtrose
sirien píše:
(mimochodem, "bosorka" je slovensky, v tom českém textu to je jak palicí do oka)


bosorak a bosoractvi se v cestine taky nepouziva? ja mel pocit, ze jo...
5.8.2014 22:39 - sirien
ne, ani trochu. Většina mladších lidí mimo fantasy/RPG komunitu IMO ani nebude mít šajnu co to znamená.
5.8.2014 22:47 - ShadoWWW
Bosorka česky je divoženka.
5.8.2014 22:51 - Nachtrose
Slovnik spisovneho jazyka ceskeho píše:
bosorka, -y, bosorkyně, -ě, bosořice, -e ž. (sloven. driv. maď.) nář. čarodějnice: tanec vil a b-ek; má oči jako b.


takze ano, cestina to slovo zna, i kdyz jen treba jako narecove nebo archaizmus ( coz v pripade ladeni bestiare zase tolik nevadi )
5.8.2014 22:57 - Vojtěch
Takhle nějak vypadá ten 13th age oh, shit moment (tak na půl, jště jsou huge varianty se zábavnějším bincem, ale tenhle je tak nějak archetypální) + jedna random abilita z dračího menu průsšvihů.

Volcano Dragon
Large 7th level wrecker [dragon]
Initiative: +12
Vulnerability: cold

Fangs, claws, and wings +12 vs. AC (2 attacks)—18 damage
Natural 16+: The target takes 5 extra damage from a wing buffet.
Natural 18+: The target takes 10 extra damage from a claw strike.

[special trigger] Tail smash +12 vs. PD (one nearby enemy)—18
damage
Miss: 9 damage.
Limited use: When a nearby enemy attacks and rolls a natural
even hit against the dragon, the dragon can make a tail
smash attack against it as a free action.

C: Volcanic breath +12 vs. PD (each nearby enemy)—20 fire
damage, and 5 ongoing fire damage
Natural 18+: The target takes 10 ongoing fire damage instead of 5.
Burning skin: When an enemy is engaged with the volcanic
dragon at the start of its turn, it takes 5 fire damage.

Continuous breath: A volcanic dragon can use volcanic breath
1d3 times per battle, but if it does not use its breath weapon
on consecutive rounds, it loses its remaining volcanic breath
attacks for the battle.

Resist fire 14+: When a fire attack targets this creature, the
attacker must roll a natural 14+ on the attack roll or it only
deals half damage.

Escalator: A dragon adds the escalation die to its attack rolls.

Flight: A dragon flies reasonably well, powerful and fast in a
straight line though not as maneuverable as more agile flyers.

AC 23
PD 22 HP 220
MD 16
5.8.2014 23:00 - Maugir
Sirien: Dík za názor.
5.8.2014 23:08 - sirien
Nachtrose píše:
takze ano, cestina to slovo zna, i kdyz jen treba jako narecove nebo archaizmus ( coz v pripade ladeni bestiare zase tolik nevadi )

Ehm. To slovo se nepoužívá. Jakože vůbec. Češi co se nepotkávají pravidelně se slováky ho dost možná vživotě neslyšeli. Jestli je v nějakém našem slovníku, pak to je nejspíš přežitek z dob československa... "bosorka" není o nic "češtější" než třeba "cintorín".

ShadoWWW: spíš čarodějka, ne? bosorbaba je čarodějnice, bosorák je čaroděj... (???)

Maugir píše:
Sirien: Dík za názor.

Prosím nepovažuj to za názor. Otevřel jsem PDF, prolistoval pár stánek v úvodu a pak náhodně sescrolloval na dvě potvory, celkově jsem čtením strávil asi pět minut.
Je to reflexivní reakce na první dojem, nic moc víc. (a upřímně teď nemám ani čas ani chuť to číst natolik, abych si názor udělal - možná někdy v budoucnu pokud se budu fakt extra nudit / budu mít extra touhu prokrastinovat od nějaké super otravné práce)
5.8.2014 23:12 - ShadoWWW
sirien píše:
pokud se budu fakt extra nudit / budu mít extra touhu prokrastinovat od nějaké super otravné práce)

Tak to můžem čekat do konce týdne, ne? :-D
5.8.2014 23:31 - Vojtěch
Bosorka několikrát slyšeno v běžné mluvě. Středočeský kraj prosím.
6.8.2014 00:13 - Almi
Já svoje oblíbené hnusky zveřejnit nemůžu, neb je chci použít na Dálavě. Nicméně, ti, kteří prošli mlýnkem na maso zvaným Tajemná zahrada už vědí. Jen malá ochutnávka (tohle patří prakticky 0 levelové hnusce):

Puffball exploder: The first time each round
an aerial spore in the battle drops to 0 hp,
it explodes and 1d3 nearby non-fungus
non-construct creatures are covered in
spores and begin to choke. Until the end of
the battle, when a choking creature rolls a
natural 1–5 on an attack roll, it takes damage
equal to the natural roll. If a creature is
affected twice by this attack, the damage it
takes on a natural 1–5 doubles; if affected
three times, it triples, etc.

Spores: A creature choking from puffball exploder can use a
standard action to wash the spores off itself and/or cough
them up, preventing further choking effects until it’s affected
by puffball exploder again.

- tohle je příklad geniální designu. Mechanika, která rozesměje všechny u stolu a zároveň nepostrádá dramatický moment (nebo spíš pořádkou dávku zákeřnosti).

Dvě ukázky schopností zombií. Skvěle se mi podařilo díky nim vyvolat pocit "hromada mrtvých kolem nás a my nevíme, co dřív":

Smash +7 vs. AC—20 damage, and the zombie can only attack
using gutburst during its next turn
Natural 16+: Both the zombie and its target take 2d6 damage.

[special trigger] C: Gutburst +6 vs PD (up to 2 nearby enemies)—
The target takes 3 ongoing acid damage from a spray of stinking
zombified gut juice. The zombie takes 1d6 damage.

všimněte si - výše uvedené patří docela nízkolevelové zombii. Jednou dá silný útok (a při 16 a víc dokonce zapomene v ráně i nějaký ten kus sebe) a podruhé jen stříkající mozek ohodí všechny kolem...

a teď ukázka ze zombiího hejna:
Hand of the fallen: When a melee attack drops one or more Silver Rose
mooks, the hand of one of those zombies ends up severed from its
owner and latched onto a nearby enemy. The afflicted creature is
vulnerable to all attacks until the hand is removed, which takes a
standard action by that creature or an ally next to them.

- mechanika, která ještě zvýší stres.

A nakonec ukázka z finálního bosse nejzákladnějšího questu z příručky:

Fangs & claws & spikes +8 vs. AC — 11 damage

Unexpected attack: The dragon-thing rolls 3d20 for this attack
and uses the highest roll = lots of crits!

Dragonblooded mutant: Once per battle, the dragon-thing can
entirely negate the effects of one attack against it.

- všimněte si - "jeden" útok a dokáže vyvolat docela stres. Doplněk v podobě možnosti jednou za scénu ignorovat efekt to ještě doplní :)

Obecně - d20 hry používají 3 základní stavy: hit/miss a k tomu kritický zásah (a někdy i kritický miss). To, co umožnilo 13th Age dělat geniální a přesto jednoduché potvory, bylo zavedení dalších stavů, jako je sudá/lichá, natural 16plus a další jejich kombinace. Jednoduché, účinné. Proč tohle, sakra, neukradla 5e? I hráči 1e a 2e by to, myslím, přijali v pohodě.
6.8.2014 07:14 - ShadoWWW
Takto vypadá finální podoba odbornosti Great Weapon Master:

Great Weapon Master
- When you score a crit or drop a creature, you can make an attack as a bonus action.
- You can take a -5 penalty to attacks for +10 damage.
6.8.2014 07:35 - Nachtrose
V kombinaci se championem ( tak se ta varianta tusim jmenuje ) to bude celkem prijemne cleavovani :-)

Finalni verzi heavy armor mastery jeste nemas? ;-)
6.8.2014 08:28 - ShadoWWW
Heavy Armor Master Feat
+1 Strength, -3 damage from piercing, bludgeoning, slashing damage from non magical weapons
6.8.2014 08:38 - Nachtrose
Porad sympaticky, i kdyz uz ne tolik broken, jak ta alpha verze.
6.8.2014 09:09 - Quentin
Trošku to kazí, že je to jen proti non-magical. To bych z toho asi vyhodil, nějak mi to nedává smysl a bude kolem toho hromada hádek "Gryphoní pařáty jsou ale magické, když je to magical beast!"...
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11916708946228 secREMOTE_IP: 3.94.150.98