Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
16.7.2014 15:16 - Quentin
Já bych to určitě zkusil, pokud mi nebude zase blbnout net.
16.7.2014 15:16 - Naoki
Já bych si to rád zkusil, jen se obávám že vzhledem k časovému rozdílu to bude těžké skloubit :)
16.7.2014 15:16 - Nachtrose
ShadoWWW, wlkeR: ja!
16.7.2014 16:16 - kin
Já taky, já taky rád! :)
(připravuji kampaň v 5e, tak si to alespoň pořádně vyzkouším .)
16.7.2014 16:17 - wlkeR
Lol problém je ten že snad každý z nás to dobrodružství aspoň prolistoval... A další problém že mi momentálně došly postavy, protože dobrodružící tělocvikář z kouzelnické univerzity se trumfuje těžko XD DMovat se mi v tomto čase moc nechce, dokončuju 4E kampaň a plánuju 5E co nejdřív jak vyleze Tyranny.

Narazil jsem na první velké zklamání, související právě s výše zmíněným Contestem v případech Stealth/Perception. V rámci dvou stránek je systém použit pokaždé jinak - poprvé jde o opravdový contest pasivní Perception vs Stealth (s tím že remíza dopadne bůhvíjak), podruhé o jakousi imitaci hodu Stealth proti DC danému passive Perception, ale je tu výjimka, že je-li hod = DC, pořád je to neúspěch. Říkal jsem od začátku že contest je svinstvo a dělá neskutečnej bordel, a tohle je toho, řekl bych, důkazem.

EDIT: Na třetí stránce nalezen TŘETÍ druh tohoto otravného contestu. Vážně, proč? :((
16.7.2014 17:23 - Nachtrose
Treba ja to jeste ani neprolistoval.
16.7.2014 18:22 - Quentin
Já taky ne.
16.7.2014 18:32 - ShadoWWW
Já taky ne.
16.7.2014 18:39 - Sparkle
Mně se to jen tak číst nechce. Nezahrajem si to v Praze? Třeba do tý doby dorazí ty fyzický starter sety.
16.7.2014 20:14 - wlkeR
Buď máte úžasně silnou vůli, nebo jste línější než já.

Praha je daleko :(
16.7.2014 20:42 - ShadoWWW
Mně přijde na Google+ dobrý, že člověk nemusí řešit čas strávený cestováním. Co se týče pátrání/vnímání, tak na to vznilo celé vlákno.

Neboli také tyto přklady:
Píše:
Perception gets you the evidence. Investigation tells you what the evidence means.

Perception: There's tracks here, cleverly hidden. Looks like boots.

Investigation: From the heel depth, I gather the person who made these tracks weighs 180 lbs. And the stride length suggests a height of around six feet. We can rule out dwarves, halflings, & elves. The prints are too narrow for Orcs. This was a human - and given the clever way he hid his tracks, he's a hell of an outdoorsman. Keep an eye open for snares and traps. Clever bastard.
------------------------
Perception check to notice the secret door. Investigation check to work out how to open it.
16.7.2014 21:21 - Vojtěch
Wlker: Tak udělej skupinu profesorů a studentů na výletě? Jediný kdo by kouzlil je školník, který má toliko kouzla, které lze užít k úklidu, nebo opravám ;)
16.7.2014 23:02 - Quentin
Sparkle: Jsem pro, když to nebudu muset vést :-)
16.7.2014 23:29 - wlkeR
ShadoWWW no JO ale stopování je - gasp! - na Survival! Tedy přežití! Když jsem to překládal, musel jsem se umívat pod fousy, páč "postava co uspěje v hodu na přežití... najde stopy, yay).

A spíš než o konkrétní skilly mi jde o demenci mechaniky Contest a jejího uplatnění, protože si jednou krásně zvyknu na to, že hod >= DC -> úspěch a najednou je to POKAŽDÝ JINAK, pokud se vůbec někdo obtěžuje to říct. Jako jasně, DM je poslední arbitr, ale proč ho zatěžovat takovou s prominutím ***ovinou? WTF, D&D?
17.7.2014 22:33 - ShadoWWW
Wizardi dnes prozradili, že ilustrátorem obálky Monster Manualu je Raymond Swanland.

wlkeR: Nějaký termín, kdy by se ti hodilo hrát? Co takhle některý všední den příštího týdne od 18:00 CET? Než se vrhnu do revizí a nutně se tak dozvím obsah dobrodružství, rád bych si ho předtím zahrál. :)
18.7.2014 09:46 - wlkeR
No, proč ne. Jen se budu muset naučit zprovoznit Hangouty. Ćas mám téměř libivolně (prázdniny).
18.7.2014 10:23 - ShadoWWW
Super. QuentinW má velké zkušenosti se zprovozňováním přenosů na Hangoutech, tak snad poradí víc. :-)
18.7.2014 11:47 - wlkeR
OK. Jen - budeme psát, nebo mluvit? V prvním případě bych mohl bejt schopnej doplnit naše počty z řad mých hráčů.

EDIT Asi by to chtělo založit nové vlákno. Jen tu na to nikde nevidím tlačítko D:
18.7.2014 12:24 - wlkeR
Jinak zpět k původnímu tématu - další postřehy k 5E, zejména combatu na nižších úrovních:
- Všechno je hodně o kostkách. Když nepřejí, hlavně v iniciativě, dá se umřít strašně snadno, i když jste třeba lv 2 nebo 3 proti potvorám s CR 1/2.
- Překvapení = často auto win.
- Přesila s více útoky za kolo + advantage = mixér.
- Přesnost příšer je akorát. Plecháček se štítem odrazí dost útoků, squishové v leatheru/clothu by se měli sakra zajímat o to, kde je nejbližší cover.
- I v rozhraní ToTM je fajn využívat terénu. Jedna věc je cover, jiná různé srázy/oheň/voda/??? Jasně, většina z toho má menší damage output než nabušenej hrdina, ale zvláště důležité často bývá dostat se na chvíli z dosahu smrtících zbraní. Co tím chci říct je, že 5E pořád úplně plnohodnotně neodměňuje neútočné akce (resp. takové které nedávají čistou, co nejvyšší damage), ale různé úhybné manévry vám pořád můžou zachránit krk spíš než "zabijte to dřív než to zabije nás." Protože to dřív zabije vás [citation needed].
18.7.2014 17:18 - Sparkle
Starter sety dorazily do Prahy.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.092363834381104 secREMOTE_IP: 34.203.221.104