Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
27.11.2019 10:19 - Tarfill
No, taky jsem psal jen "napůl válečníka a tuláka." O akční vlně nebo zákeřném útoku jsi psal jen Ty.
Ale pravda, nejvíc mi tam vadí asi jen čtyři schopnosti: Strength of mind a agonizing strikes u válečníka a terrifying blade a rend mind u tuláka, kde je důraz na inteligenci větší, než jindy.
Třeba u čaroknechta je překonávání SO na inteligenci v podstatě jen v rámci kouzel samotných. Jeho schopnosti "válečná magie, kouzelný úder, mystická zteč a zlepšená vál. magie" přímé ověřování inteligence nevyžadují, což je pro mě důležitý rozdíl.
27.11.2019 10:51 - sirien
Psionické obory povolání sou náhodou docela zajímavej koncept. Zejména třeba pro světy které se stylizací nějak blížej Duně atp. Navíc to designově vcelku ladí se zbytkem 5e... vyjma Paladina a Hraničáře, který sou oba WTF hybridi a měli by bejt vystižený jako obory bojovníka, ale tak whatever.

Psionik u Wizarda... schopnosti not bad, not good a pak to za mě celý stojí a padá s ne/dodržením toho specifickýho spell-listu a následně s nějakou tematickou stylizací, kterou ale popravdě v rámci běžnýho DnD moc nevidim (v rámci Eberronu, Dark Sunu atp. budiž, klidně). Ponechání možnosti zmixovat tohle s "normální" arcane magií mi skřípe jak nehty na tabuli.
27.11.2019 11:46 - Xyel
No, zrovna rogue je v defaultu dex/int class (má na to savy), takže tam int based ability sedí dobře protože to je jeho secondary stat. Fighter je str/con, takže tam to trochu drhne, ale to je obecně problém fightera, že na con se prostě špatně vymýšlejí skilly.
27.11.2019 12:32 - LokiB
Xyel píše:
Fighter je str/con, takže tam to trochu drhne + con se prostě špatně vymýšlejí skilly.


proč? kouzelní přes con není o nic horší nebo divnější než kouzlení přes int, má to jen jiný fluff.
27.11.2019 12:39 - Xyel
LokiB píše:
proč? kouzelní přes con není o nic horší nebo divnější než kouzlení přes int, má to jen jiný fluff.

A nějaký takový fluff znáš? Protože jsem to ještě nikdy neviděl, tak bych se na takový fluff rád podíval.
27.11.2019 12:52 - LokiB
tak u "klasických" kouzleníků třeba celou nekromancii bych klidně kouzlil přes con
nebo třeba práce přes povolávání / dotazování se démonů a binding.

u psionika pak všechny síly, které jsou spojené s "tělem" (u klasického psionica 2E/3E jsou to všechny ty metamorfózy, zvýšení atributů, vidění ve tmě, tvrda pokožka, chameleoní pokožka, atd.)
tělesné věci nemusí být vůbec spojení s intelektem či charismou, ale jsou výrazem toho, jak se do toho svým tělem dokáže praktik "opřít" a jak ovládá své tělo ... pro to je con ideální
27.11.2019 12:54 - Tarfill
Xyel píše:
rogue je v defaultu dex/int class (má na to savy), takže tam int based ability sedí

Pravdu díš, v základu má záchranné hody přes Int, to jsem trochu opomněl a tak trochu beru zpět své výtky na psioniky pod tulákem. Hold, nechal jsem se unést svojí zkušeností, kdy stavím tuláky prioritně přes obratnost a charismu...
27.11.2019 13:43 - Xyel
LokiB píše:
tak u "klasických" kouzleníků třeba celou nekromancii bych klidně kouzlil přes con
nebo třeba práce přes povolávání / dotazování se démonů a binding.

u psionika pak všechny síly, které jsou spojené s "tělem" (u klasického psionica 2E/3E jsou to všechny ty metamorfózy, zvýšení atributů, vidění ve tmě, tvrda pokožka, chameleoní pokožka, atd.)
tělesné věci nemusí být vůbec spojení s intelektem či charismou, ale jsou výrazem toho, jak se do toho svým tělem dokáže praktik "opřít" a jak ovládá své tělo ... pro to je con ideální

A dokážeš k tomu napsat ten fluff, aby to neznělo jako bullshit? Protože to je imo ten hlavní problém - pravidlově je to non-issue, ale napsat fluff, dle kterého Brok the Dumb, tedy půlorc moc hloupý na to, aby se naučil psát či plynule mluvit, byl top-tier kouzelník díky tomu, že má 20 CON, a neznělo to jako naprostý nesmysl (a hráči to povšechně akceptovali jako "jo, to dává smysl"), je imo major challenge kterou se ještě snad nikomu nepovedlo překonat.
27.11.2019 13:58 - Jezus
Xyel píše:
je imo major challenge kterou se ještě snad nikomu nepovedlo překonat.

Cože? A co prostě nějaká divoká "primal magic" půlorčích šamanů, zaříkání bouří či divoké tance? V podstatě celej barbar čerpá sílu ze své vlastní divokosti a těla a je to prostě magie, jen hrubá a neotesaná, pro jeho vlastní účely. Nicméně když s totemem orla umí létat, těžko tvrdit, že nekouzlí ;-)

Stejně tak nějaká "bood magic" nebo jiné většinou odsuzované praktiky, kdy čaroděj čerpá energii i z vlastního těla a při jejím používání chřadne? To přece s vědomostma nemusí mít moc společného (může ale není to nutné). Tyhle věci se naučí ovládat intuitivně, potřebuje k tomu hlavně cvik a vůli (jenže vůle není inteligence), případně rituální dýku...
27.11.2019 14:32 - Tarfill
Když někdo vymyslel kombinaci "warlock hex blade" a prošlo mu útočení a zraňování přes charismu, tak se najde i někdo, komu projde čarování třeba i přes odolnost... ;-)
27.11.2019 14:33 - LokiB
Xyel píše:
byl top-tier kouzelník díky tomu, že má 20 CON, a neznělo to jako naprostý nesmysl (a hráči to povšechně akceptovali jako "jo, to dává smysl")


to nevím, protože i z místních diskusí je znát, že pojem "hráči to povšechně akceptují" velmi vágní a zavádějící :)
Jezusův návrh na divokou magii je zcela validní, stejně jako blood magic.

V podstatě kterýkoli fluff, ze kterého bude jasné, že při sesílání dostává zabrat sesilatelovo tělo a výsledek není dán intelektem ani silou vůle (jakkoli je i síla vůle v DnD s otazníkem, protože wisdom ani int nemá se silou vůle automaticky také zas tak moc společného, no a jestli charisma ...)

Takže například:
- warlock ve spojení s "jinou mocí", která se při každém pokusu o seslání do sesilatele "zakousne" a podle toho, kolik sesilatel vydrží, tak silný může být výsledný efekt
- drunken wizard jakožto obdoba drunken mastera
- nekromancer, který pro "kouzlení" používá svou životní energii, a kolik je schopen jí uvolnit v jednu chvíli je dáno právě jeho Con
- psionik, který umí ovládat své tělo, všechna jeho kouzla jsou ta omezená na něj samého a to, jak dobře své tělo umí ovládat vyjadřuje právě Con

atd.
27.11.2019 17:21 - Xyel
Jezus píše:
Cože? A co prostě nějaká divoká "primal magic" půlorčích šamanů, zaříkání bouří či divoké tance? V podstatě celej barbar čerpá sílu ze své vlastní divokosti a těla a je to prostě magie, jen hrubá a neotesaná, pro jeho vlastní účely. Nicméně když s totemem orla umí létat, těžko tvrdit, že nekouzlí ;-)

Ani tanec ani zaříkávání nevychází z con, ale z toho, že ví jak má tančit/co má říkat, tedy int nebo wis.

Jezus píše:
Stejně tak nějaká "bood magic" nebo jiné většinou odsuzované praktiky, kdy čaroděj čerpá energii i z vlastního těla a při jejím používání chřadne? To přece s vědomostma nemusí mít moc společného (může ale není to nutné). Tyhle věci se naučí ovládat intuitivně, potřebuje k tomu hlavně cvik a vůli (jenže vůle není inteligence), případně rituální dýku...

Intuice, svik, ani vůle ale rozhodně nejsou con. Vůle je v 5E pod wisdom, intuice všude možně, často pod CHA.

LokiB píše:
Takže například:
- warlock ve spojení s "jinou mocí", která se při každém pokusu o seslání do sesilatele "zakousne" a podle toho, kolik sesilatel vydrží, tak silný může být výsledný efekt

Ale on nekouzlí tělem, to je jenom cost, on kouzlí channelováním síly od té jiné moci/přesvědčením té jiné moci, aby mu sílu dala (proto je warlock přes CHA, protože pod tu spadá přesvědčování/ovlivňování)

LokiB píše:
- nekromancer, který pro "kouzlení" používá svou životní energii, a kolik je schopen jí uvolnit v jednu chvíli je dáno právě jeho Con

Ditto - con je cost, to že umí kouzlit určuje jiná dovednost

LokiB píše:
- drunken wizard jakožto obdoba drunken mastera

Jak kouzlí drunken wizard?

LokiB píše:
- psionik, který umí ovládat své tělo, všechna jeho kouzla jsou ta omezená na něj samého a to, jak dobře své tělo umí ovládat vyjadřuje právě Con

To samé jako před tím - tu psioniku vyvolává psionickými dovednosstmi, a ty jsou int.

Tarfill píše:
tak se najde i někdo, komu projde čarování třeba i přes odolnost... ;-)

Zatím 0 ze 6ti :)


Tarfill píše:
Když někdo vymyslel kombinaci "warlock hex blade" a prošlo mu útočení a zraňování přes charismu,


Warlock útočí/zraňuje přes charismu, protože dokáže přesvědčit bytost, která mu dává moc, aby mu očarovala zbraň. A ta charisma vyjadřuje, jak dobře tu bytost přesvědčil, a tedy jak dobře ona tu zbraň očarovala.
27.11.2019 17:26 - LokiB
Xyel píše:
tu psioniku vyvolává psionickými dovednosstmi, a ty jsou int.


Říká kdo? nebo proč mám toto brát jako argument?
27.11.2019 18:21 - shari
Xyel píše:
A nějaký takový fluff znáš? Protože jsem to ještě nikdy neviděl, tak bych se na takový fluff rád podíval.

Stačil by Barbarian - Path of the Wild Soul? Nebo to musí být vyloženě full-spellcaster?
27.11.2019 21:25 - Xyel
LokiB píše:
Xyel píše:
tu psioniku vyvolává psionickými dovednosstmi, a ty jsou int.


Říká kdo? nebo proč mám toto brát jako argument?

To říká 42 let historie DnD, protože psionics je int based abilita už od mind flayerů z první edice.

shari píše:
Xyel píše:
A nějaký takový fluff znáš? Protože jsem to ještě nikdy neviděl, tak bych se na takový fluff rád podíval.

Stačil by Barbarian - Path of the Wild Soul? Nebo to musí být vyloženě full-spellcaster?

Jo, stačil :)
27.11.2019 21:32 - LokiB
Xyel píše:
To říká 42 let historie DnD, protože psionics je int based abilita už od mind flayerů z první edice.


oops, tak takhle hloupý důvod mě nenapadl, to se omlouvám.
hele, jak dlouho znáš psioniky?

Já je znám od ADND 2E, a v Complete Psionics Handbook jsem vždycky četl toto, cituji:

Requirements
This section describes the requirements all characters must meet to become a psionicist, including restrictions based on ability scores, race, and alignment.
The DM may waive these requirements in special circumstances, but players shouldn't count on it.
Ability Requirements: Constitution 11, Intelligence 12, Wisdom 15

Prime Requisites: Constitution, Wisdom

Races Allowed: human, halfling, dwarf gnome, elf, half-elf

Ability Requirements: To be eligible for the psionicist class, characters must have ability scores equal to or greater than those listed above for Constitution, Intelligence, and Wisdom.

Prime Requisites: The pursuit of psionics requires strict mental and physical discipline, so the psionicist has two prime requisites: Wisdom and Constitution.

Tolik ke 42 letům historie psioniků v DnD ;)
27.11.2019 21:40 - LokiB
A pak je tu zajímavá koincidence k multiclassám:

Multi-class Characters: As usual, only demihumans can be multi-class characters. Halflings and dwarves can combine psionics with other classes as shown below. Gnomes, elves, and half-elves cannot be multi-class psionicists; characters of these races develop their psionic powers at the expense of all others.
Multi-class Multi-class
Halflings:
fighter/psionicist
thief/psionicist

Dwarves:
fighter/psionicist
thief/psionicist


A přidám něco z Metapsioniky ...

Metapsionic Devotions
Cannibalize
Power Score: Con
Initial Cost: 0
Maintenance Cost: na
Range: 0
Preparation Time: 0
Area of Effect: personal
Prerequisites: 5th level
This power allows the character to cannibalize his own body for extra PSPs. When it is used, the character can take any number of Constitution points and convert them directly to PSPs at a ratio of 1:8 (one Constitution point becomes eight psionic strength points). The psionicist can use these points anytime, as if they were part of his total.

Hle, "kouzlení" za investované body Odolnosti ... zvláštní, že? Takhle se kouzlí přes odolnost.

+ ve směru Psychometabolismu mají skoro všechny powers do ní spadající jako určující vlastnost pro hod hádej jakou? Ano, Odolnost.
27.11.2019 21:47 - Xyel
Že existuje jedna podskupina powers přes con nic nemění na výše citovaných requirements, které jsou wis > int > con. Takže pořád je to int based a pořád je čistě con psionics nesmysl...
27.11.2019 21:48 - LokiB
Tak znovu:

Prime Requisites: The pursuit of psionics requires strict mental and physical discipline, so the psionicist has two prime requisites: Wisdom and Constitution.

EDIT: ale jak je vidět, ty máš stejně svůj názor, takže nemá cenu tě přesvědčovat. Jen tedy je pravdou, že ses se svým vyjádřením o historii zásadně mýlil, což by asi bylo fér přiznat ;) protože ji podle všeho moc neznáš
27.11.2019 22:14 - sirien
Já musim říct, že celá tahle idea "hej tohle bylo 4 edice předtim vázaný na INT" mi je trochu cizí. I kdyby skutečně bylo - no a? Tak teď to bude vázaný na CHA. nebo na WIS. Vítej v nové edici. Od toho se tomu řiká edice - protože se věci měněj.

Jakože chápu, že existují nějaké věci v kontinuitě (zejména pokud se budeme tvářit, že 4e neexistuje - z čehož teda migrénu mít nebudu), které stojí za to zachovávat (např. to že mám nějaké týmové role, že wizard má nějakou variaci vancianky s taktickým rozměrem...), ale ty jsou obvykle na vyšší úrovni abstrakce, než je specifická mechanika a vazba ke konkrétnímu atributu.

Psionika je za mě mnohem víc nějakej fluffovej koncept než nějaká mechanická tradice a pokud se jí 5e rozhodne vyjádřit jiným způsobem než předchozí edice, tak mě mnohem víc zajímá, jestli ten koncept vystihla dobře / zajímavě, spíš než jestli při tom něco zpřeházela oproti dřívějším edicím.

Pokud nějaké powery běží u nějaké subclassy na CON - ok, pokud tomu stylizačně odpovídají ty powery samotný a dává to nějak smysl, tak proč ne.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10217905044556 secREMOTE_IP: 3.88.16.192