Pravidla

Quentin
9.6.2014 12:17
Dungeon World a ostatní *world hry


Pravděpodobně nejnadějnější storygame obdoba d&d :)
Oficiální web
Pravidla

Dungeon Tavern (g+ komunita)

Původně vychází z Apocalypse Worldu, kterej spawnul hned několik dalších her

Faskal se Sosákem hrajou (a doupravujou) shadowrun variantu Sixth World, zápis tady.

Nevim, jestli tu DW už téma má. Jestli jo, tak mě smažte.
Autorská citace #21
11.6.2014 13:54 - Sosáček
Morech to ma z Fiasca a z overaplikace toho principu "ptej se hrace wizarda jak funguje magie, prej se hrace elfa jake maji elfove zvyky".
Autorská citace #22
11.6.2014 13:57 - sirien
(viz edit u předchozího postu na minulé stránce)

Tak ona to zase není tak hrozně špatná mechanika obecně - mimochodem je přímo doporučená i ve Fate. Jen to podle mě není o tom aby ST chodil donekonečna okolo a pořád takhle všechno obracel a vracel, jako spíš o tom aby obecně vtáhnul hráče do kreativní činnosti. (ostatně i v tom Fate je explicitně napsané "pokud hráči tuhle formu odmítnou, tak to je ok, nejde o to je k tomu nutit, jde o to je do hry víc zapojit")
Autorská citace #23
11.6.2014 14:23 - Sosáček
Tak to je samozrejme. To neni ani nahodou to same jako "otevrel jsi dvere do tajne mistnosti v dungeonu, rekni mi, co tam je".
Autorská citace #24
11.6.2014 14:25 - Quentin
Píše:
Tak to je samozrejme. To neni ani nahodou to same jako "otevrel jsi dvere do tajne mistnosti v dungeonu, rekni mi, co tam je".


+1
Autorská citace #25
12.6.2014 09:56 - Quentin
Píše:
moc nechápu proč jsou tu lidi tak nadšení z DW? Přijde mi to jako DnD 2.

Mě se líbí, že je to storygame (pravidla cíleně pohání hru přes GM moves, volby u částečných úspěchů, alignment a bondy), ale pořád tam nějaká oldschool výzva zůstává (není to jen kooperativní vyprávění, troll ti pořád utrhne nožičky, když na něj pujdeš bez posil, ohně, překvapení a balisty).

Navíc některé moves jsou tak cool a kreativně napsané, že je jako DM nemůžeš neobdivovat a netěšit se až budeš psát vlastní.

Netvrdim, že by mi to nějak geniálně fungovalo, pořád se mi hraje líp v odnd. A ty povolání, co tam mají, se mi taky moc nelíbí (one-trick-pony bard třeba). Ale rozhodně je to zajímavej systém, co stojí aspoň za vyzkoušení.
Autorská citace #26
12.6.2014 10:46 - Vojtěch
Mě teda nepřišel až tak zabedněný v jedné koleji...
Autorská citace #27
12.6.2014 11:00 - Quentin
Pár hezkých věcí tam je (třeba Charming and open nebo Old port in a storm). Škoda ale, že se tolik advanced moves motá kolem Arcane Art, což je podle mě ta nejvíc nudná a trapná věc z dnd barda. A aby to nebylo málo, tak je to overpowered až skoro gamebreaking.

Někdy bych si chtěl zahrát barda jako sympatického conmana (holky, víno, zlato, zpěv, lži a tucet jiných jmen) nebo jako minstrela (potulný rytíř, legendy ze zapomenutých časů, smutné balady, sláva u dvora). Ale hrát vyhublýho fidlikáře, co v boji hraje na loutnu?

... v boji hraje na loutnu ...

Nic proti drobné magii u bardů. Písně vyvolávající hněv, chtíč, melancholii, spánek. Drobné iluze. Magické triky. Proč ne? Ale nehrát v boji an loutnu.
Autorská citace #28
12.6.2014 11:46 - Sosáček
QuentinW píše:
... v boji hraje na loutnu ...

Píše:
When you weave a performance into a basic spell, choose an ally and an effect:

Píše:
Choose one instrument, all are 0 weight for you:

Your father’s mandolin, repaired
A fine lute, a gift from a noble
The pipes with which you courted your first love
A stolen horn
A fiddle, never before played
A songbook in a forgotten tongue

By me zajimalo, kde to jako vidis.

ETA: jsem videl buchtu hrat bardku v PbP, vzala si na druhem levelu multiclass na wizarda a pak ritual a vsechno to popisovala pomoci te hudby (songbook in forgotten langugage byl o pisnich bouri) a dobre to bylo.
Autorská citace #29
12.6.2014 11:53 - Quentin
Co tím myslíš?
Že ke kouzlení není potřeba instrument?
Že performance je dost dlouhá věc na to, aby se nedala použít v boji, ale jen před?

Co si pamatuju dnd bardy nebo třeba Aljena v naší hře, tak dycky když začal boj, tak hned tahal instrument, aby někomu nabrnkal +1d4 bonus damage nebo +1d8hp.

Je fakt, že když vyhodíš možnost sesílat to v boji, tak už to tak gamebreaking neni.

edit: bard/wizard zní dobře. Když dělá i nějaký svoje věci a ne jen +X do damage.
Autorská citace #30
12.6.2014 12:04 - Sosáček
Slovnik píše:
performance [pəˈfɔːməns]

1) představení , vystoupení
Autorská citace #31
12.6.2014 12:08 - Quentin
yorkuju, sry

Souhlasíš teda, že by se to nemělo dát použít v normálním boji, když jste tři tomb raiders někde pod prokletou pyramidou a grapplujete bandu zombií?

Prostě to ve fikci musí vypadat jako představení/vystoupení. K?
Autorská citace #32
12.6.2014 12:11 - York
QuentinW píše:
yorkuju, sry


Budiž ti odpuštěno.


PS: Bard imho není problém AW enginu, ten koncept je divnej už v DnD. Sympatický con man nebo mistrel mi taky zní dobře, týpek co všude tahá loutnu a umí mágovská kouzla už moc ne.

Mimochodem v EQ2 bardi fungovali v boji tak, že brnkali na loutnu, doprovázely to barevné noty (aby jako fakt bylo vidět, že je to bard-magic) a z loutny vyletovaly smrtící paprsky. Ehm...
Autorská citace #33
12.6.2014 12:12 - Sosáček
Ne.

Snazim se rict (no dobra, moc se nesnazim, tohle je d20) neco jineho:
1) "performance" muze znamenat cokoli od zpevu pres tanec po hrani na hudebni nastroj
2) neni zadny duvod, proc bys mel mit loutnu, nebo proc bys ji mel pouzivat v boji

Mimoto, to leceni a bonusovani platis tim, ze hrajes druhe housle (no pun intended), ze ostatni delaji neco zajimaveho a ty jim davas bonusy. Zalezi na tom, co jsi za hrace, ale ja bych treba tohle pouzival jen velmi vzacne, pac chci radsi delat veci. Nekdo zas rad podporuje ostatni, a nemusi premyslet co delat a jenom healuje, no.
Autorská citace #34
12.6.2014 12:36 - Sosáček
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=LSbgeXTDHLQ#t=543

Tady mas barda :D
Autorská citace #35
12.6.2014 13:30 - Faskal
Já bych chtěl být také metalák.
Počkat...

Ještě k tomu bardovi, Sosi. To je sociálně extrémně silná postava, co bys ale dělal v boji? Já se přiznám, že si to nedokážu představit bez toho, abych si to zahrál, nebo to aspoň viděl v akci (a ne, na evil twins jsem nezapomněl).

Edit:
Ale jo, něco by šlo. Buď bych vzal rapír a měl k tomu blbé kecy a fantazy ekvivalent havajské košile, nebo bych šel do té sekery :-)

Edit2:
Ehm, Sogard; jdu se týpka zeptat.
Autorská citace #36
12.6.2014 13:35 - York
Faskal píše:
co bys ale dělal v boji?


To, co všichni ostatní. Naučil se šermovat, nebo třeba střílet z kuše. Kde je psáno, že všichni nutně musí mít úžasné combat-related powers?
Autorská citace #37
12.6.2014 13:37 - Faskal
Ony se tam nabízí (soudě podle výbavy) dvě věci - buď ten rapír, nebo luk; obě přes obratnost, takže bych to viděl spíš jako prudiče.

To moje předchozí prosím škrtněte, chci hrát barda :-)
Autorská citace #38
12.6.2014 13:49 - Vojtěch
Ono se tam dá asi nabrat další výbava, ale jen máš svojí dmg kostku na cokoli, ne?
Autorská citace #39
12.6.2014 14:04 - Sosáček
Je tam mec a luk nebo tapir.

...

Ja premyslim, jestli DW proste nefunguje nejlip s dvema max trema lidma, a neni divne (nebo nevyzaduje uplne jiny pristup) kdyz mas pet lidi.
Autorská citace #40
12.6.2014 14:17 - Colombo
bard vyzbrojený tapírem? Cool!

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.088598012924194 secREMOTE_IP: 18.217.4.206