Pravidla

krimi
20.3.2014 21:54
Levelování v Pathfinder
Ahoj všichni

Chtěl bych se zeptat, jak řešíte levelování v Pathfinderovi, mám tím na mysli délku výcviku a cenu za výcvik.

Někdo to dělá paušálně a co nejvíce plynule, tedy postaví zaplatí sumu a nabytí nových schopností je téměř automatické. Někdo má rád realismus a tak každá postava potřebuje sehnat pro každý feat/skill vhodného učitele, který ji za poplatek bude cvičit dobu v závislosti na obtížnosti tréninku.

Snažil jsem se to hledat v pravidlech opravdu dlouho, ale moc jsem toho nenašel :-(

Jak to tedy děláte vy?

krimi
Autorská citace #41
28.3.2014 11:32 - Colombo
krimi: jak si sám napsal, cílem je bavit se. Z tohoto ohledu neexistuje správný způsob hraní.

Polovina vývoje RPG je zjištění, že to jde i jinak a že to některým lidem vyhovuje více.

Můžeš procestovat celý svět a zjistit, že je ti nejlépe tady. Ale můžeš taky skončit někde jinde. Vtip je v tom, že najednou můžeš cestovat, co si dřív nemohl.
Autorská citace #42
28.3.2014 12:03 - Gurney
Přiznám se, že pokud už bych měl dávat expy oním Pathfinderovským "tabulkovým" způsobem, dával bych je za jakékoli překonání pasti (nebo nepřátel), bez ohledu na to, jestli ji postavy zneškodnily nebo prostě obešly. Může se to zdát "nerealistické", ale přijde mi to o hodně zábavnější, než mít předepsanou cestičku, kudy jít, abych za to dostal co nejvíc expů. Nemluvě o tom, že postavy, co zneškodňují pasti, které by snadno mohly obejít (resp. zabíjející potvory, které se dají snadno překonat i jinak) jsou hodně velké wtf (a zdržuje to hru činnostma, které nemají žádný jiný význam než získat expy a přitom ji neposunují ani o píď) a právě k tomu ty expy "jen za zneškodnění" přímo vybízí.

Krom toho, past najít obvykle vyžaduje nějaký Spot check nebo aby hráč upozornil, že se se kouká na nějaké místo (příp. nějakou kombinací obojího), stejně jako hledání nějaké alternativní cesty, takže úplně zadarmo to taky není a postava tedy vlastně taky cvičí nějaké ty duševní schopnosti.

chrochta píše:
Nebo může z pasti získat nějaký materiál ("Víš, slabý drátek je poněkud nedostatkové zboží a z těchhle kousků lana budě suprový troud").

Vážně má klasická parta fantasy dobrodruhů, nejspíš s alespoň několik mistrovskými či magickými předměty a dost možná měšci plnými zlaťáků potřebu řešit nějaké drátky a kousky lana? Jako jednou, dvakrát za kampaň, kdy zdrháš z nějakého zajetí a jsi rád za spodky může být nalezený drát na otevření zámku k nezaplacení, ale zaznamenávat v průběhu normální hry, kolik máš u sebe drátků nebo kousků lana mi přijde fakt ujetý. Dokonce i v těch počítačových RPG, kde to často bývá základ nějakého craftovacího systému se to obvykle abstrahuje na "salvage" nebo něco podobného.
Autorská citace #43
28.3.2014 13:06 - sirien
krimi: Ten Tvůj příklad s pastí mi přijde... divnej. Past je něco, co někdo konkrétní nainstaluje, aby všem nepovolaným zabránil v průniku k něčemu konkrétnímu.
Past, stejně jako každý jiný element hry, by měla mít svůj důvod v příběhu. Past na truhle s cenostmi brání v jejich ukredení. Past na dveřích do léže temných mágů brání vyrušení jejich bratrstva a chrání (a varuje) je před kýmkoliv, kdo by je chtěl přepadnout. Past by vždy měla být někde kvůli tomu, že někdo měl důvod ji tam dát.
Past která někde je bez jasného a rozumného důvodu, jen aby měl tulák možnost použít svojí schopnost a dostat za ní expy, je dost nanic.

Odměna za překonání pasti je tudíž očividná - je to samotné odstranění té pasti, možnost pokračovat dál k tomu, pro co / k čemu jsi původně směřoval.
Odstraníš past na truhle s pokladem? Super! Máš poklad.
Odstraníš past na dveřích u zadního vchodu do lóže temného bratrstva? Super! Můžeš se proplížit dovnitř aniž by jsi na sebe upozornil.

Proč by někdo odstraňoval past, kterou může obejít? To znamená že se přes ní buď může hravě dostat (takže proč se s ní zdržovat... to je nesmyslná činnost. Budeš dávat kouzelníkovi expy za to, že v lese bude čekat na králíka a pak na něj hodí fireball?), nebo že ho nezajímá, co ta past chrání (a v tom případě proč se starat - budeš dávat bardovi expy za to, že nešel do nějaké hospody, i když mohl)?
Autorská citace #44
28.3.2014 16:06 - sirien
ShadoWWW: hej, Dungeon Bastard je awesome :D Jaktože sem ho doteď neznal?
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.29013895988464 secREMOTE_IP: 34.237.76.91