Pravidla

Harug
3.7.2013 09:34
Poradna pro Haruga DnD 4e
Takže;
Už jsem tu založil několik topiců s dotazy na pravidla DnD 4e, protože moje dvě družinky které másteruji na ně přecházejí. Chci tomu dát trochu nějaký řád a ne tvořit specifické diskuze pro každý dotaz. Všem kteří mi zde poradí budu (a jsem) velmi vděčen!

A rovnou zde dotaz 1;

Jde o kombinaci schopností Warlorda "create target" a Opening Shove. Pokud je protivník pod vlivem create target a je popostrčen Opening shove ke strikerovi, vychází že striker by měl na něj učinit dva základní útoky. Jeden spuštěný Create targetem a druhý opening shove.
Zároveň se k tomu pojí dotaz - kolik příležitostných útoků a kolik volných útoků smí učinit postava během jednoho tahu a jak vyřešit když v jeden okamžik získá dva spouštěče?
Autorská citace #62
16.7.2013 16:06 - Merlin
jak píše Blaine. Upřesnil bych Znalost historie/čehokoliv na ty taktické záležitosti, avšak postava bude pouze teoretik..nikoliv praktik, zná to z knih, má to nastudováno, avšak sutečné použití v praxi pokulhává..může to vyústit v zajímavé situace, kdy se to od postavy čeká, je charismatická, avšak ona to ve skutečnosti nezvládá (třeba něco jako film Královská řeč).
nebo to naopak postava zvládá na základě knih, zvládá velet brigádám a armádním celkům, přemýšlet do důsledků, ale přímo na bojišti to dělají kapitáni
Autorská citace #63
16.7.2013 17:36 - Beltar
A pak nemáte Paladina, ale Warlorda :D
Autorská citace #64
16.7.2013 17:37 - noir
Však může být nějaký ten bojový čaroděj-taktik. A třeba nějaký tem multiclass do warlorda. Jak píše Blaine: inteligence je taktika. A skvěle trénovaná historie může být takový ten pochodující Clausewitz, který zná dokonale všechny bitvy minulosti a dokáže v nich nalézt poučení pro dnešek...
Autorská citace #65
16.7.2013 17:53 - Harug
No tady šlo spíše o debatu, nakolik může zkušenost z velení partě pěti individuí ovlivnit schopnost velet armádě. Ale, mám tu další dotaz, i když asi tuším odpověď;
Warlordův útok zmije praví; Pokud se cíl přesune před začátkem tvého příštího tahu,
vyvolá příležitostný útok spojence dle tvé volby.Platí to i pokud se pokusí vstát z prone?
Autorská citace #66
16.7.2013 18:03 - Merlin
On se nepřesouvá, nepohnul se z místa, jen vstává..takže nevyvolá
Autorská citace #67
16.7.2013 18:09 - noir
Přesně. Ne.
Autorská citace #68
16.7.2013 18:32 - Harug
Mno jo, ale u vstávání je uvedeno že se jedná o pohybovou akci a v popisu Zmijího útoku není uvedeno jak přesně se musí uhnout aby to spustilo.
Autorská citace #69
16.7.2013 18:36 - Nachtrose
Budu se opakovat, ale pohybova akce != pohyb.
Autorská citace #70
16.7.2013 18:44 - noir
Harug: ne, pohybová akce není pohyb.
Autorská citace #71
16.7.2013 18:53 - Merlin
spousta věcí je pohybovou akcí...a nepohneš se u nich! Pohyb je přesun z bodu A do bodu B. Zmije je vyvolána pohybem, tj. přesunem z bodu A do bodu B...nebo pokusem o takový přesun
Autorská citace #72
18.7.2013 08:53 - Naoki
i eladrinský teleport je za pohybovou akci a přitom to není pohyb :P
Autorská citace #73
18.7.2013 13:30 - Merlin
Naoki: děkuji za připomenutí :) samozřejmě
Autorská citace #74
19.7.2013 14:26 - Babaj
dobra mam tu dalsi jobovku :-)) a to umirani versus stabilizace...

tedy ta jobovka je :
kdyz umiram .. provadim Death Saving Throw...
stabilizace.....neprovadise DST.....


Takze po stabilizaci se postave ubira moznost zvednuti se na nohy z pravidla o DST o hodnote vysledku vyssim jak 20 vcetne..

je na to nejaky dodatek? ktery tohle resi?
Autorská citace #75
19.7.2013 15:25 - Blaine
Kdyz te stabilizuji, tak utratis lecivou vlnu.
Autorská citace #76
19.7.2013 16:40 - Babaj
Nekde jsem tu vlnu prehledl? :-)


*****************************************************************************



FIRST AID
Make a Heal check to administer first aid to a subject.


Action: Standard action. The subject must be adjacent to the creature performing first aid.
DC: The DC depends on which of the following tasks the creature attempts.
Grant Second Wind (DC 10): The subject can use its second wind, if available, without taking an action. The subject doesn’t gain the defense bonus normally granted by second wind, but still gains any other benefits associated with its second wind, such as a benefit granted by a class feature or a feat.
Grant a Saving Throw (DC 15): The subject can either make a saving throw immediately or gain a +2 bonus to a saving throw at the end of its next turn.
Stabilize the Dying (DC 15): If the subject is dying, the subject stops making death saving throws until it takes damage. Being stabilized does not change the subject’s current hit point total.
Autorská citace #77
21.7.2013 21:23 - Harug
Tak jsme ještě mluvili o povolání kontra pozadí a vyšla nám z toho debata na téma - může být bojovník sečtělejší než většina mágů? Může warlock velet armádě lépe než profesionální vojevůdci? Nebo je toto prostě vázané na povolání postavy?
Jak to vidíte?
Autorská citace #78
21.7.2013 22:10 - hadrian
odpověď: ano. Proč? Protože záleží jen na vás, jak vás to bude bavit a co si hráč vymyslí, aniž by to vyvolalo WTF moment. (bojovník může být zároveň skvělým básníkem atd.)
Autorská citace #79
21.7.2013 23:05 - noir
Mám pro tohle dilema vždycky jeden hezký případ: Benvenuto Cellini byl nejen jedním z nejlepších zlatníků všech dob, ale současně jeden z nejvyhlášenějších šermířů své doby. Když on, tak proč ne nějaká fantasy postava?
Autorská citace #80
22.7.2013 08:23 - Blaine
Babaj: Píše:
Grant Second Wind (DC 10): The subject can use its second wind

To je ta vlna o ktere mluvim. Kdyz ti First Aid umozni pouzit second wind, tak se vylecis z nuly na hodnotu vlny.

Ale jestli se ptas na to posledni - tak to se pouziva jenom v tom pripade, ze umirajici uz neuspel dvakrat a pristi hod by ho mohl poslat uplne pod kytky. A to radsi pouziju Grant a Saving throw, ktery umozni hodit saving throw s +2 bonusem. To je mnohem vetsi sance, ze clovek uspeje. Ale je pravda, ze pokud uz neuspel dvakrat, tak je lepsi ho stabilizovat, aby nam tam nahodou na bojisti neskapal.
Autorská citace #81
22.7.2013 08:41 - Babaj
no problem je ,ze .. kdyz uz je na zemi tak sekac uz ma vyplytvanej... ale to neni jadro pudla...

jde o to ze stabolizaci by jsi mel zamezit umirani a ne to jestli se proberes...
nebo ono to vraceni se do boje(20 a vice na death saveving throw) je spis aspektem krize a soky tela... mezi zivotem a smrti? a stabilizace ty soky sklidni takze se nechces ani probrat?:-)))

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.08475399017334 secREMOTE_IP: 18.222.69.152