Pravidla

Harug
15.5.2013 22:32
Hybrid class 4e
Pochopil jsem dobře že pokud vytvořím hybrida warlocka a wizarda, dostanu všechny znaky obou povolání? (Kletba, Výšleh, kniha, bonus k hůlce atd?) A vztahuje se pak efekt kletby i na wizardovská kouzla a kupříkladu encouterovské zvednutí přesnosti u hůlky i na warlockova?
Autorská citace #1
15.5.2013 23:16 - Naoki
1) dostaneš hybridní znaky, ne všechny znaky obou povolání. Znaky které dostaneš jsou v popisu toho konkrétního hybridnho povolání
2) máš to v popisu těch efektů u toho hybrida ale afaik ne: warlock efekt na warlock powery a naopak
Autorská citace #2
16.5.2013 09:05 -
Už jsem to našel, ale díky za vysvětlení. To hybridničení je vážně docela nevýhodné.
Autorská citace #3
16.5.2013 09:21 - noir
Ani ne - někdy je superúžasné. Ale chce to opravdu hodně hodně kombit - v podstatě to využijí jen ti nejzkušenější optimizátoři :)
Autorská citace #4
16.5.2013 09:26 - Beltar
Je nevýhodné pro strikery, protože získáš jen část bonusu. Mám ozkoušeno, že se docela dobře dá Wizard+Swordmage (hrál jsem to na vysokém levelu, led a teleporty, krásná kontrola bojiště), Fighter+Cleric (nízký level, obouruční zbraně, vysoká damage, defenderské schopnosti, vysoká samostatnost v boji)
Autorská citace #5
16.5.2013 10:42 - hadrian
warlock+swordmage (ultimátní defender) - vždy lepší než wizard+swordmage . Ale kupříkladu čistý swordmage (samozřejmně pouze shielding) je srovnatelnej a ne o moc horší.
Zato cleric+ranger je vždy lepší, než čistý ranger.
Fighter čistý nebude horší, než ten křísnutý clericem. Fighter je prostě mezi povoláními něco jako Optimus Primus mezi autoboty.
Stejně si všichni toho clerica berou jenom kvůli battle clerics lore...

Jinak je hybridizace dobrá spíš z důvodů kvůli historii postavy. Multiclass je v mnoha případech lepší (dostat se k rozumějším paragonským cestám atd.).
Autorská citace #6
16.5.2013 12:30 -
Hadrian - Proč jako Optimus?
Autorská citace #7
16.5.2013 13:58 - hadrian
Kdosi beze jména: Proč ne? (doufám, že bylo pochopeno, že jsem to psal jako metaforu)
Následují fakta. Základní povolání z PHB1. Čistý Obránce s talentem na Útočníka. Spousta skvělých schopností. Nejlepší mechanika na příležitostné útoky ve hře (a i ty ostatní rysy jsou výborné). Jedny z nejlepších "Postojů" ve hře. Paragonské cesty, nad kterými oko jihne (Stormtrooper, Kensei, Pit fighter...). Jedno z nejvíc podporovaných povolání v celém DnD 4e. Není mu třeba nějakých muticlassů ani hybridizace.
Autorská citace #8
16.5.2013 15:17 - Harug
Já se v práci většinou nepřihlašuji :-)Nicméně takový warlord mi přijde na hraní zajímavější.
Autorská citace #9
16.5.2013 15:27 - hadrian
Proti gustu žádný dišputát - já za Fightera taky nehraju. Ale debata se dotkla hybridizace Fightera a na to konto sem psal, že nic takového ani nepotřebuje. O tom, co je zajímavé na hraní, sem nepsal.
I méně podporovaná povolání mohou být zajímavější než fighter - já nedám dopustit na Swordmage a chtěl bych někdy zkusit buď Mstitele, Tuláka, nebo Mnicha.
Autorská citace #10
21.5.2013 08:17 - Harug
Když už jsi zmínil toho fightera, mám otázku; Co vlastně dělá defendera tak podstatným prvkem? To že toho tolik snese? Ale inteligentní potvory se ho stejně pokusí vyřadit a vrhnout se na HarryPotterovské členy družiny a pokud jsem to pročetl dobře, on nemá vlastně žádnou možnost jak přímo zabránit útoku na své spojence.
Autorská citace #11
21.5.2013 09:05 - Nachtrose
Uplne primo ne, ale ma marky, ktere snizuji utok proti jinym clenum druziny a navic vystavuji protivnika riziku odvetneho utoku, kdyz defendera odignoruje.
Autorská citace #12
21.5.2013 09:12 - Harug
Mno jo, jde o to že do jedné družinky kterou zrovna vedu /začínají tažení/ se defender nevešel a jeho roli defakto zastupuje warlord. Tak jsem přemýšlel nakolik to bude problém.
Autorská citace #13
21.5.2013 09:12 - hadrian
Přesně, jak píše Nachtrose. Navíc fighter je unikátní od jiných defenderů tím, že poskytuje prevenci i proti taktice za kterou bych vraždil - shift+charge. Prostě defender je týpek, co u sebe udrží monstra a trestá je, pokud chcou útočit na jiné členy družinky. Rozhodně to není jen o tom "že víc snese".

Jinak defender - není podstatný prvek, ale užitečný prvek. Takovej Leader je snad ještě užitečnější. Ale i striker, abys to měl Harugu zajímavější :))). Neřešil bych nutnost defendera.

EDIT: Problém to být nemusí (s Warlordem), záleží jak moc budou hráči sehraní a jaké střetnutí pro ně připravíš. Hlavně aby je to bavilo.
Autorská citace #14
21.5.2013 09:21 - Harug
Oni si potrpí na takticky náročné souboje, nicméně ve složení Warlord, Priest, Warlock a Rogue tam právě ten prvek defendera není. Warlord a Priest jsou sice hodně akční, pokud jde o styl boje, ale v konečném důsledku vlastně kromě nějakého toho prone a odvetných útoků nezmohou nic na obranu té verbeže za nimi. Hybridizace jim smrdí a v Multiclassu jsme toho moc nenašli (A taky se jim až tak moc nezamlouvá).
Autorská citace #15
21.5.2013 10:00 - hadrian
Já bych setoho zas tak nebál, však uvidíte po pár soubojích. Náhodou by tahle družinka mohla fungovat dobře. Kdosi tu snad i psal o družince složené ze samých útočníků (striker), Almi nebo Alnag? Záleží na taktice, nejen na složení "rolí" v družince.
Autorská citace #16
21.5.2013 10:19 - Alnag
Hadrian: To nebyli samí strikeři, ale téměř každý měl strikera jako primární nebo sekundární roli (každopádně tatika skupinky plné strikerů je složit nepřítele co nejdřív... a má velké problémy se spoustou malých potvor, typicky swarm apod.)
Autorská citace #17
21.5.2013 11:14 - hadrian
Alnag: nj, tak jsem si to nepamatoval přesně, já to tušil :). Na malé potvory je dobrej striker Monk - díky jedný jeho at-will schopnosti, která je výbuch 1 je to úžasnej minion killer (a taky díky jeho zvláštnosti, že může jednou za kolo dát malé zranění i jinému útočníkovi, než na kterého se zaměřil - a nepotřebuje na to hod na zásah).
Autorská citace #18
23.5.2013 20:00 - Harug
Prosím, doporučte mi presenci pro Warlorda - chci ho hrát jako agresivního bojovníka který je hodně zaměřený na rozpohybování družinky a boj v první řadě, po boku defendera. Takový typ "nájezdníka".
Autorská citace #19
23.5.2013 22:38 - noir
Bravura, jednoznačně. Ale problém je v tom, že warlordi hodně špatně hitují a dávají malé damage, takže bych ho nedával úplně bok po boku defendera. To už raději kousek za něj, ideálně s greatspearem...
Autorská citace #20
23.5.2013 23:07 - Harug
Hitování dle mě problém není, alespoň já s ním problém nemám. Jen ta Bravura, přijde mi dost blbé že na sebe cíleně tahám volné útoky za někdy dost pochybnou cenu. Navíc to co naše družinka hodně potřebuje jsou hlavně volné shifty a move akce. A pokud jde o zbraň, chci/potřebuji těžkou čepel.
Autorská citace #21
23.5.2013 23:08 - Nachtrose
Tak pak Tactical. Nemas co resit.
Autorská citace #22
23.5.2013 23:13 - noir
OK, pak se ale nediv, že to nefunguje :) Warlord není leader, který by boostoval pohyb - na to je o moc lepší bard. Bravuralord dá družině hlavně útoky navíc, ale ani s tím pohybem není špatný. A má fajn feeling: je to ten týpek, co se vrhá do útoku bezhlavě - a risk k tomu prostě patří. Takovej Patton :)
Autorská citace #23
23.5.2013 23:18 - Harug
Já na to zítra kouknu a tu Bravuru zvážím, protože k veliteli nájezdníků by to taky mohlo ladit, ale tact je hned druhá volba. Je fakt že Bravura má hodně "do charge" skillů, mi do toho konceptu taky ladí. Jen mě trochu dráždí že tam není vztažnost na deset moon styl, který potřebuji kvůli paragonovi (a chci ho mít :-) )
Autorská citace #24
23.5.2013 23:26 - noir
Uf, takže on používá scimitar? Tal to vidím s tím zásahem fakt bledě...
Autorská citace #25
23.5.2013 23:30 - Harug
Malchus, jedu ho obouruč. Děsivé, že? :-))
Autorská citace #26
24.5.2013 18:45 - noir
Malchus je originálně scimitar, nebo falchion? Jestli je to scimitar, tak pak bych vůbec neřešil nějaké další záležitosti a ani bych se neptal na nějaké rady. Ta postava se prostě nemá moc šanci projevit, anebo vyniknout. Je fuk, co pro ni vybereš, protože v encounteru stavěném dle pravidel, buď rychle zemře, anebo na jeho průběh nebude mít vliv...
Autorská citace #27
24.5.2013 18:48 - Alnag
Malchus je falchion. A proč je to takhle přeložené se prosím ptejte Merlina a Quasita, kteří jsou za tohle peklo odpovědní. Scimitar je hezky česky šamšír. :/
Autorská citace #28
24.5.2013 18:51 - noir
Alnag: Ahá, věčná debata. Já tušil, že v tom bude nějaká taková vychytávka.
Autorská citace #29
24.5.2013 20:06 -
Tak mi tedy pánové poraďte jak mám toho Warlorda postavit, když chci agilního bijce zaměřené primárně na Scimitary/Falchiony, Zephyr warchiev paragona. Prostě typický velitel bandy nájezdníků.

Harug
Autorská citace #30
27.5.2013 13:44 - noir
How do you tell someone their character sucks?
The same way you tell your girlfriend she has been gaining some weight...
Autorská citace #31
27.5.2013 14:41 - hadrian
Noir: Be kind... ;o) Třebas mají hodnýho DM, který přizpůsobí výzvy úrovni optimalizaci postav. No a my teď už aspoň tušíme, že Harugovi nejde o optimalizaci postavy, ale o příběh.

Harug: pokud nechceš postavu vypiplanou aby mechanicky byla "optimální", klidně si ji postav jak uznáš za vhodné. jen se drž základních pravidel, že primární vlastnost musí být na začátku minimálně 18 po rasové úpravě a zvedat ji při každé příležitosti a že si máš vzít určitě odbornosti se slůvkem "expertise" pro typ zbraně, co má tvoje postava (+ k zásahu) a popř. odbornost jako "Improved defences" nebo jiné obdobné odbornosti na zvedání Fort/Ref/Will.
Však až budeš stavět svoji třetí postavu, tak na spoustu věcí přijdeš intuitivně.
Autorská citace #32
27.5.2013 15:21 - Alnag
Chcete postavu orientovanou na příběh? To by asi měla do konce příběhu přežít, což? :)
Autorská citace #33
27.5.2013 15:27 - Gurney
hadrian píše:
Třebas mají hodnýho DM, který přizpůsobí výzvy úrovni optimalizaci postav.

No vzhledem k tomu, že 4e podle mých zkušeností v podstatě vyžaduje aby DM přizpůsoboval úrovně střetnutí momentální úrovni postav, tak mi nepřijde nijak zvláštní že je přizpůsobuje i tomu jak moc je maj hráči optimalizovaný. V opačném případě si dovedu představit poněkud wtf moment, kdy někteří z hráčů zjišťují, že s roustoucí úrovní jsou jejich postavy paradoxně čím dál horší.
Autorská citace #34
27.5.2013 15:52 - noir
Mě ve skutečnosti přijde, že nejdůležitější je, aby se na úrovni optimalizace dohodla celá družina; protože ve 4 (stejně jako v 3,5, ale míň) je ten rozdíl docela hodně vidět. Ale výrazně míň, než dělá nepochopení role postavy.

Já to právě u Haruga takhle bral: nemá smysl dělat nějakou tunění postavy, když tam nefunguje hned základ. Což neznamená, že s ní nemůže být bezvadná a zábavná hra, možná je to dokonce naopak...
Autorská citace #35
27.5.2013 19:01 - Alnag
Gurney píše:
V opačném případě si dovedu představit poněkud wtf moment, kdy někteří z hráčů zjišťují, že s roustoucí úrovní jsou jejich postavy paradoxně čím dál horší.


Ano, ano. Ten známe dobře... :)
Autorská citace #36
27.5.2013 20:22 - hadrian
A tak ortodoxní milovník tvorby postav může naopak schválně volit postavy s životností 5 minut. (50x deník Barda z filmu Gamers) :)
Autorská citace #38
28.5.2013 21:59 - hadrian
Gurney: rozsekalo mě "Backstory is for Larpers and Loosers" :D
Autorská citace #39
29.5.2013 08:40 - Merlin
Někdo přečetl zakázanou knihu a slova, která jste nechtěli vyřknout? :) Hmmm..povolali jste síly, které nejste schopni zvládnout a ovlivnili běh všehomíra. Pokud chcete osvětlit skutečný původ slova šamšír...musíme se vrátit k původní perské zbrani zvané Lví ocas...
Autorská citace #40
29.5.2013 13:37 - Ebon Hand
Merlin je agent šamšíru a vydává jej za scimitar. Je to jeden z největších klamů celé ČS RPG scény..
Autorská citace #41
5.6.2013 12:48 - Harug
No hlavně mě zarazilo že je Malchus dvouruční. Když si vezmu že uživatelé těchto zbraní bojovali převážně koňmo...

Na tom nesejde, mám na Vás další dotaz; Je možno vzít si za Warlorda ARCHER WARLORD a BATTLEFRONT L£AD£R zároveň? Tím získám těžké štíty, přijdu o lehké a chain armor, ale skrze odbornost si mohu pak vzít na BL vázanou odbornost dávající mi šupinovou zbroj a +2 léčivé vlny?
Autorská citace #42
5.6.2013 12:52 - noir
Proč si brát schopnost na těžký štít, když chceš používat obouruční zbraň?
Autorská citace #43
5.6.2013 13:08 - Harug
Protože je tam dovednost na všechny střelné, což se mi jako záložní zbraň hodí, ale nechci do toho investovat odbornost čistě na luky.
Autorská citace #44
5.6.2013 13:29 - noir
Však simple ranged máš furt. Ten rozdíl zase není tak velký. A hlavně na útoky na dálku se ti přece nedá použít takřka žádná schopnost.

Pokud nutně potřebuješ dovednost na nějakou military zbraň, je to vždycky background "gritty sergeant", který ti ji dá (a navíc bonus na iniciativu).

Jinak teoreticky možné to je, ale nedává to smysl, teda pokud nemíříš na exotický paragon (skrze multiclass seekera) occular adept. Anebo si vem elfa, který má na luky dovednost rovnou a postavu specializuje na střelbu...
Autorská citace #45
5.6.2013 13:30 - Harug
Ok, díky za odpovědi
Autorská citace #46
19.6.2013 08:13 - Harug
Opět zdravím pánové
Dokončuji přenesení našeho herního světa do DnD 4e, ale mám trochu problém s konceptem Warlorda. Potřebuji nějak vytvořit možnost průběžně přecházet mezi střelbou a bojem na blízko, který je u mě charakteristický pro nomády. Prozatím mě napadl jen racial trait vázaný na Skirmishing Presencem který umožní útoky na dálku použít také na blízko, ale pouze s jednoruční zbraní (bo jsou převážně jízdní). Nějaké lepší návrhy jak to řešit bez podobných berliček?
Autorská citace #47
19.6.2013 08:18 - Me-dea
A není mnohem realističtější na začátku boje vystřelit z kuše (luku), pak ji zahodit a naběhnout zblízka? Já jen, opravdu se dělá, že v boji měníš zbraně zdálky a zblízka? Tedy vyjma pirátů, co vytáhnou jednu z tuctu pistolí, co je mají místo zbroje.
Autorská citace #48
19.6.2013 08:33 - Harug
Narážím spíše na fakt že Jižní kmeny v mém světě vystupují jako poměrně univerzální válečníci, kteří střídají způsoby boje dle toho jak vyžaduje taktika a rád bych tuto vlastnost nějak reflektoval do warlorda. Vrhací zbraně jsem ..uhm..zavrhl, protože jsou pro ně charakteristická kopí, zahnuté meče a luky.
Autorská citace #49
19.6.2013 08:47 - Jarik
Dle meho nazoru by tohle lepe splnoval Ranger. (vzdy davame jednomu FtF/range prednost)
A pokud jde o CP, tak bych vzal kompletne staty nejake nestvury z kategorie skirmish.
Autorská citace #50
19.6.2013 08:54 - Harug
Jde o hráčský charakter kompletně situovaný do prostředí těchto nomádských kmenů a navíc to má být Warlord. Rangery říznuté fighterem používám jako běžné nájezdníky, ale pro jejich velitele to chce něco jiného.
Autorská citace #51
19.6.2013 08:57 - Blaine
Rozhodne nezkousej adaptovat hracska povolani pro NPCcka. Pokud potrebujes nejaka NPC, pak pouzij nestvury. V tvem pripade je idealni skirmisher typ nestvury - napriklad aby mel jednu abilitu na dalku jako encounter abilitu nebo pripadne s nejakym refreshem (kdyz bloodne oponenta, kdyz sam je bloodied a tak). Skirmisheri maji vetsinou docela hodne pohybovych schopnosti.
Pokud chces mit Jizni kmeny jako rasu pro hrace, tak mozna shifter?
Ja tak nejak nechapu, co myslis tim problemem s Warlordem?
post poslany po tom, co jsi napsal svuj, pridam dalsi post.
Autorská citace #52
19.6.2013 09:06 - Blaine
No podle me bych to udelal takto: Ten warlord nemusi podporovat primo strelbu, muze mit proste obycejne warlordi veci, leceni, docasne zivoty a tak. Davani utoku svym kolegum a pod. Mohl by byt treba udelany tak, aby vedl utok, aby byl v cele, ale nemusi mit nejake schopnosti, ktere by byly vazane na zpusob boje jeho kmene.
Na vedeni kmene nepotrebuje byt specializovany, to by mohl byt dokonce behem dobrodruzstvi, nebude mit synergii s ostatnimi dobrodruhy, kdyz bude specializovany na urcity zpusob boje.
Protoze me osobne se vzdy jako nejlepsi druh warlordiho velitele zdal tactical warlord, ktery dava rozkazy svym spojencum, prenastavuje jejich pozice na bojisti, umoznuje jim utocit do odkrytych boku nepratel a obcas je umi i povzbudit zpatky do boje (vylecit), tak bych ho udelal takto.
Bez specializace, proste velitel.
Autorská citace #53
19.6.2013 09:09 - Harug
Dobrá, díky. Zkusím jim to nějak presentovat a pak dám vědět jestli mě s tím hráči vyhodili nebo to přijali :-)
Autorská citace #54
19.6.2013 09:24 - Harug
Tak na problém jsem narazil defakto hned. Opět mi z toho vzniká čistě střelecká parta. Warlock, bow Ranger a bow Warlord protože onen hráč by "vážně moc chtěl bojovat s lukem." Začínám mít dojem že mí hráči trpí averzí na meele střety. Vážně nevím jak tu situaci smysluplně řešit. Já bych je tak klidně nechal, ale představa toho jak se plouží úzkými chodbami krypty a najednou na ně vyskočí hejno kostlivců a ..nikde nikdo pro boj na kontaktní vzdálenost je přinejmenším úsměvná.
Autorská citace #55
19.6.2013 10:03 - noir
Harug: A kde je problém? Skirmishing presence ti umožňuje použít střelecké útoky silou. Když si vezmeš část power na dálku a část na blízko, tak seš v pohodě...

Ideálně ti pomůže nějakej ten equipment, který dává možnost měnit si věci free akcí (battle harness) - to stejné dělá ale i feat Master at Arms, který bych doporučoval taj jako tak...


Tak klidně útoč na dálku nebo na blízko basic attakama a používej powery, co jsou bez keywordu melee - t.j. především ty "velící"...
Autorská citace #56
19.6.2013 10:04 - Gurney
Harug píše:
Já bych je tak klidně nechal, ale představa toho jak se plouží úzkými chodbami krypty a najednou na ně vyskočí hejno kostlivců a ..nikde nikdo pro boj na kontaktní vzdálenost je přinejmenším úsměvná.

Podle mě se moc snažíš aplikovat na DnD 4e "real-world" logiku, což moc nefunguje. Prostě bych to neřešil a tam kde to vypadá hodně divně se utěšoval tím, že Reality is Unrealistic.

Případně to můžeš řešit a houserulovat, ale nikdo ti moc nezaručí, že ti to nevygeneruje další a další problémy. DnD 4 prostě nemá tu "Uprav si jak potřebuješ" náturu předchozích edic.
Autorská citace #57
19.6.2013 10:24 - Harug
Gurney píše:
Gurney


Narážím u nás hodně na to, že předchozí systém byl hodně do RP a ne tolik do combatu, což postupně mé hráče začalo .. srát (s prominutím). DnD 4e tuto frustraci dokonale řeší, ale převádět či aplikovat některé záležitosti je dost problém. Kupříkladu ta střelba - dříve skoro všichni hrávali převážně meele postavy, jenže po přechodu na DnD 4e najednou všichni chtějí ranged. Z pravidlového hlediska to až taková hrůza není, až na absenci opportunity útoků. Ale to RP nám v tomto směru značně pokulhává. Jasně, budu jim muset na rovinu říci "vyberte si to a nebo to", ale zodpovědnost vypravěče je zajistit aby vše bylo k maximální možné spokojenosti a tak se o to pokouším.
Autorská citace #58
19.6.2013 10:56 - noir
Ale ten skirmishing warlord opravdu bez problémú, funguje jako střílející postava.
atwill: Paint the Bull's Eye a Direct the Strike
encounter: Pin Cushion (pro střeleckou grup ideální)
Daily: Relentless Wounding
Feat: Master at Arms

Max síla a boostovat inteligenci. No problem funkční postava, když bude mít luk a meč...
Autorská citace #59
19.6.2013 11:09 - Gurney
Harug píše:
převádět či aplikovat některé záležitosti je dost problém.

To je o čem mluvím. Různá settigová specifika, pokusy o realističtější feeling a tak jsou do 4e často skoro nepřevoditelná, resp. pokud jsou převedeny, obvykle to funguje jinak a především efekt na hru je jiný. Dle mého nejlepší řeešení je prostě to neřešit a jet podle DnD 4e, i když to může chvilkama působit lehce podivně.
Harug píše:
Kupříkladu ta střelba - dříve skoro všichni hrávali převážně meele postavy, jenže po přechodu na DnD 4e najednou všichni chtějí ranged.

Nepřijde mi že ranged combat je nějak výhodnější nebo tak něco, ale pokud chtějí jet všichni ranged postavy, nechal bych je u toho. Chápu, že bude možná působit trochu divně pokud všechny postavy najednou přejdou na ranged combat, ale na druhou stranu proč ne. Můžeš to brát jako restart série, alternativní realitu, cokoli. Něco jako novej Star Trek, kde je Kirk místo zodpovědnýho kapitána lodi najednou arogantní fracek, kterýmu by člověk nesvěřil ani auto... popravdě, jestli je to jenom o změně stylu boje a charaktery zůstávají stejný, pak mi to přijde jako změna spíš drobnější a "pokulhávání RP" v tom moc nevidím.

Jediný další řešení, který vidím jsou snažit se emulovat ve 4e logiku systému kterej jste hráli předtím skrz kotel houserules. Což bude hodně pracný a dost možná to nebude fungovat. Nebo to bude prozatím fungovat a na vyšších levlech to možná bude mít nepředvídatelný wtf efekty. Nebo samozřejmě můžete hrát úplně jinej systém, ale předpokládám že to nechceš.
Autorská citace #60
19.6.2013 13:09 - Blaine
Píše:
Případně to můžeš řešit a houserulovat, ale nikdo ti moc nezaručí, že ti to nevygeneruje další a další problémy. DnD 4 prostě nemá tu "Uprav si jak potřebuješ" náturu předchozích edic.

Presne tak, zasahy do systemu DnD 4ed bere hur nez predchozi edice. Za to, kdyz si vezmes ten system, tak v nem stejne muzes delat psi kusy - ritualy, skill challenge a to, co ja ocenuji nejvic - staveni monster z kostek. Oponenti pro partu jdou vyrobit neuveritelne jednoduse a bez problemu se daji balancovat. To je to, co me jako DMa bavi nejvic na 4ed - ta svoboda v tom, jak udelat ferovy encounter.

Harug: DnD 4ed neni hra, ktera by se snazila simulovat realitu. Spis simuluje pribeh nejake knihy, filmu nebo treba pocitacove hry. Pokud budes mit partu plnou strelcu, budes se s tim muset nejak poprat, aby vas to vsechny bavilo. Ja jsem mel prvni partu - laser klerik, zone wizard a dot/zone warlock, kteri byli doplneni "magnetickym" fighterem. Kombaty byly velmi staticke, banda tri strelcu se krcila za fighterem, ktery fungoval jako cerna dira a pritahoval vsechny oponenty k sobe. Nasledne na nej hazeli strelci sve zony a aoe kouzla a klerik ho drzel nad vodou pres zraneni, ktera prichazela od hracu i od nepratel.
Situaci jsem vyresil vetsinou tak, ze jsem je donutil se rozpohybovat, at uz tim, ze jsem ja dal nejake AoE veci na jejich hlavy, ze jsem je rozhazel za pomoci nejakych vynucenych pohybu, ze jsem delal nektere encountery ve vetsich prostorach a ze jsem mel vic rozprostrene oponenty. Samozrejme, ze ne vzdy, daval jsem jim hodne minionu, abychom co nejvic vyuzili jejich zony a tak, souboje diky tomu vypadaly hodne dobre.
Druah parta zase naopak mela rychle se pohybujici melee typky, rogue, TWF ranger, GW fighter a warlord s kopim, tam jsem zase misto minionu spis pouzival elity, ktere jim umoznovali ziskat kombat advantage flankovanim a tak.
Docela by me potom zajimalo, jak se bude chovat tvoje parta
Autorská citace #61
19.6.2013 13:32 - Harug
Blaine píše:
Docela by me potom zajimalo, jak se bude chovat tvoje parta


No, to mě docela zajímá také :-) Ještě budeme debatovat o vyváženosti družinky, aby to alespoň nějak ladilo dohromady.
Autorská citace #62
19.6.2013 17:37 - Naoki
IMHO to chce nabízet hráčům různé druhy encounterů . Dej jim nějaké kde mohou naplno využít výhodu střeleckého týmu a mohou se cítit jako bozi (typu na střechách domů střílí po nepřátelech dole zatímco shazují zebříky aby se k ním nepřátelé nedostali) a pak jim dej jiné kde jim je střelecké výhoda na nic a Smrt jim viditelně šahá na krk. Střídej mezi timto a máš pro družinu o zábavu postaráno :)
Autorská citace #63
19.6.2013 17:45 - Gurney
Blaine píše:
To je to, co me jako DMa bavi nejvic na 4ed - ta svoboda v tom, jak udelat ferovy encounter.

Ta volnost svobodně si vybrat kteroukoli barvu chceš... pokud bude černá :)
Autorská citace #64
19.6.2013 18:06 - Me-dea
Gurney píše:
Ta volnost svobodně si vybrat kteroukoli barvu chceš... pokud bude černá :)

Jak by ti vysvětlil jakýkoliv emo, existuje mnoho různých černých barev:



:-)
Autorská citace #65
20.6.2013 08:23 - Blaine
Gurney: Hej, pokud bude cerna, presne tak. Nemam s tim problem, me se zajimave takticke souboje nejlepe delaji v 4ed. Kdyz si chci zabojovat na desce a nechci jenom vypravet, tak si zahraju DnD 4ed, mam to proste jako deskovku, ktera je okorenena roleplayem. Samozrejme, ze mam sezeni, kdy jenom roleplayujeme, protoze kdo by se chtel kazde sezeni masit s monstrama, ze jo, prece jen na high paragon tieru jsou ty kombaty dost komplexni, takze jeden souboj trva treba i 2,5 hodiny.
Autorská citace #66
20.6.2013 12:33 - Gurney
Blaine: Ta poznámka s černou nebyla myšlena ve smyslu souboje vs. jiný obsah hry, ale "férové" encountery vs. jakékoli jiné. Ale to už je tu dost OT.
Autorská citace #67
20.6.2013 12:47 - Blaine
Gurney: No vis, jak muzou ferove encoutery fungovat v 4ed - pokud jsou hraci pripraveni, jsou schopni postavit se i "neferovemu" encouteru a pak jsou velmi spokojeni.
Muze nastat situace s neferovym encounterem, ketry proste hraci nemohou porazit - komunikace s arch-feyem v jeho trunim sale se zvrhne na "souboj", ktery je spis nez soubojem kombinaci souboje a skill checku, protoze postavy nemuzou udelat nic pro to, aby fey lorda porazily silou. Ve vysledku to bude utek pryc, zdrzovaci akce atd.

Nebo jsi to myslel jinak?
Autorská citace #68
22.6.2013 15:32 - Harug
Blaine píše:
Docela by me potom zajimalo, jak se bude chovat tvoje parta


Nakonec změna; Vyrazili v partě Bravura Warlord, Fey Hexblade, Bow hunta a meele orientovaný Clerda.
Autorská citace #69
23.6.2013 21:57 - Gurney
Blaine: Nechci plevelit diskuzí lidí, co chtěj normálně hrát teorií, takže zde.
Autorská citace #70
1.7.2013 08:28 - Harug
Dotaz: Jdou sčítat feat bonusy k útoku? Někde to bylo v pravidlech, ale nemohu to najít. Když mám feat bonus +2 k útoku dvouruční zbraní (příklad) a feat bonus +1 k útoku libovolnou zbraní, mám z toho ve výsledku +3 a nebo jen jedno z toho?
Autorská citace #71
1.7.2013 08:46 - Nachtrose
Bonusy s udanym typem se nescitaji. Jedine kumulativni ( s cimkoli i vzajemne ) jsou bonusy bez udaneho typu. V Tvem pripade mas vysledny bonus pri utoku obouruckou +2; u vsech ostatnich +1.
Autorská citace #72
1.7.2013 09:41 -
Hmm, takže když kupříkladu válečnická výzva k boji dává postih -2 k útoku na cíl který není onen válečník a válečník má i talent -2 k útoku pro cíl zasažený příležitostným útokem, znamená to že cíl který trefí příležitostným útokem a rozhodne se ho označit nemá celkový postih -4 k útoku když útočí na cíl který není onen válečník?
Autorská citace #73
1.7.2013 10:21 - noir
U postihů to neplatí. Ty se sčítají do alelůja... A dají se s tím provádět divy - třeba obyčejné kombo GIthyanky silver weapon+feat PSychic lock a hned je na světě další -2 prakticky ke všemu :)
Autorská citace #74
1.7.2013 12:21 - hadrian
Noir: přesně o tomhle uvažuju pro svýho shielding swordmage. Ale váhám mezi touhle odborností a "Eladrin swordmage advance" + Master´s blade (mám spoustu "stance" powers včetně jednoho střetnýho) - přece jen těch odborností není nazbyt, no. No a nemám ho jako hybrida s černokněžníkem, což je další věc.
Autorská citace #75
1.7.2013 12:52 -
Ještě jeden dotaz v tomto směru - když mám bonus ze zbraňového mistra +2 k útoku a pak feat na +2 k útoku příležitostným útokem, sčítá se to pří příležitostném útoku, nebo je mi ten feat k p/du?
Autorská citace #76
1.7.2013 13:43 - noir
hadrian: Tak jde o to, jestli by to měl být spíš obranný charakter, anebo útočný. Řekl bych, že obě taktiky mají něco do sebe. Nevím, jestli ještě funguje kombo "Eladrin swordmage advance+Fey Charger" - ale bývalo báječný...

Psychic Lock+Mard of Warding jsou zase hezký základ pro funkčního defendera (ideálně s nějakou White Lotus Riposte nebo něco takového.
Autorská citace #77
2.7.2013 07:33 - hadrian
Noir: Eladrin swordmage advance+Fey Charger" už nefunguje. U Fey charger je slůvko "expend", což je něco jiného než "spend" nebo "use". Škoda, by to takovej Eladrinskej twin strike, jenom lepší (za cenu dvou odborností, takže bych řekl, zcela košér).

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14719796180725 secREMOTE_IP: 3.142.173.227