Pravidla

Harug
15.5.2013 22:32
Hybrid class 4e
Pochopil jsem dobře že pokud vytvořím hybrida warlocka a wizarda, dostanu všechny znaky obou povolání? (Kletba, Výšleh, kniha, bonus k hůlce atd?) A vztahuje se pak efekt kletby i na wizardovská kouzla a kupříkladu encouterovské zvednutí přesnosti u hůlky i na warlockova?
Autorská citace #41
5.6.2013 12:48 - Harug
No hlavně mě zarazilo že je Malchus dvouruční. Když si vezmu že uživatelé těchto zbraní bojovali převážně koňmo...

Na tom nesejde, mám na Vás další dotaz; Je možno vzít si za Warlorda ARCHER WARLORD a BATTLEFRONT L£AD£R zároveň? Tím získám těžké štíty, přijdu o lehké a chain armor, ale skrze odbornost si mohu pak vzít na BL vázanou odbornost dávající mi šupinovou zbroj a +2 léčivé vlny?
Autorská citace #42
5.6.2013 12:52 - noir
Proč si brát schopnost na těžký štít, když chceš používat obouruční zbraň?
Autorská citace #43
5.6.2013 13:08 - Harug
Protože je tam dovednost na všechny střelné, což se mi jako záložní zbraň hodí, ale nechci do toho investovat odbornost čistě na luky.
Autorská citace #44
5.6.2013 13:29 - noir
Však simple ranged máš furt. Ten rozdíl zase není tak velký. A hlavně na útoky na dálku se ti přece nedá použít takřka žádná schopnost.

Pokud nutně potřebuješ dovednost na nějakou military zbraň, je to vždycky background "gritty sergeant", který ti ji dá (a navíc bonus na iniciativu).

Jinak teoreticky možné to je, ale nedává to smysl, teda pokud nemíříš na exotický paragon (skrze multiclass seekera) occular adept. Anebo si vem elfa, který má na luky dovednost rovnou a postavu specializuje na střelbu...
Autorská citace #45
5.6.2013 13:30 - Harug
Ok, díky za odpovědi
Autorská citace #46
19.6.2013 08:13 - Harug
Opět zdravím pánové
Dokončuji přenesení našeho herního světa do DnD 4e, ale mám trochu problém s konceptem Warlorda. Potřebuji nějak vytvořit možnost průběžně přecházet mezi střelbou a bojem na blízko, který je u mě charakteristický pro nomády. Prozatím mě napadl jen racial trait vázaný na Skirmishing Presencem který umožní útoky na dálku použít také na blízko, ale pouze s jednoruční zbraní (bo jsou převážně jízdní). Nějaké lepší návrhy jak to řešit bez podobných berliček?
Autorská citace #47
19.6.2013 08:18 - Me-dea
A není mnohem realističtější na začátku boje vystřelit z kuše (luku), pak ji zahodit a naběhnout zblízka? Já jen, opravdu se dělá, že v boji měníš zbraně zdálky a zblízka? Tedy vyjma pirátů, co vytáhnou jednu z tuctu pistolí, co je mají místo zbroje.
Autorská citace #48
19.6.2013 08:33 - Harug
Narážím spíše na fakt že Jižní kmeny v mém světě vystupují jako poměrně univerzální válečníci, kteří střídají způsoby boje dle toho jak vyžaduje taktika a rád bych tuto vlastnost nějak reflektoval do warlorda. Vrhací zbraně jsem ..uhm..zavrhl, protože jsou pro ně charakteristická kopí, zahnuté meče a luky.
Autorská citace #49
19.6.2013 08:47 - Jarik
Dle meho nazoru by tohle lepe splnoval Ranger. (vzdy davame jednomu FtF/range prednost)
A pokud jde o CP, tak bych vzal kompletne staty nejake nestvury z kategorie skirmish.
Autorská citace #50
19.6.2013 08:54 - Harug
Jde o hráčský charakter kompletně situovaný do prostředí těchto nomádských kmenů a navíc to má být Warlord. Rangery říznuté fighterem používám jako běžné nájezdníky, ale pro jejich velitele to chce něco jiného.
Autorská citace #51
19.6.2013 08:57 - Blaine
Rozhodne nezkousej adaptovat hracska povolani pro NPCcka. Pokud potrebujes nejaka NPC, pak pouzij nestvury. V tvem pripade je idealni skirmisher typ nestvury - napriklad aby mel jednu abilitu na dalku jako encounter abilitu nebo pripadne s nejakym refreshem (kdyz bloodne oponenta, kdyz sam je bloodied a tak). Skirmisheri maji vetsinou docela hodne pohybovych schopnosti.
Pokud chces mit Jizni kmeny jako rasu pro hrace, tak mozna shifter?
Ja tak nejak nechapu, co myslis tim problemem s Warlordem?
post poslany po tom, co jsi napsal svuj, pridam dalsi post.
Autorská citace #52
19.6.2013 09:06 - Blaine
No podle me bych to udelal takto: Ten warlord nemusi podporovat primo strelbu, muze mit proste obycejne warlordi veci, leceni, docasne zivoty a tak. Davani utoku svym kolegum a pod. Mohl by byt treba udelany tak, aby vedl utok, aby byl v cele, ale nemusi mit nejake schopnosti, ktere by byly vazane na zpusob boje jeho kmene.
Na vedeni kmene nepotrebuje byt specializovany, to by mohl byt dokonce behem dobrodruzstvi, nebude mit synergii s ostatnimi dobrodruhy, kdyz bude specializovany na urcity zpusob boje.
Protoze me osobne se vzdy jako nejlepsi druh warlordiho velitele zdal tactical warlord, ktery dava rozkazy svym spojencum, prenastavuje jejich pozice na bojisti, umoznuje jim utocit do odkrytych boku nepratel a obcas je umi i povzbudit zpatky do boje (vylecit), tak bych ho udelal takto.
Bez specializace, proste velitel.
Autorská citace #53
19.6.2013 09:09 - Harug
Dobrá, díky. Zkusím jim to nějak presentovat a pak dám vědět jestli mě s tím hráči vyhodili nebo to přijali :-)
Autorská citace #54
19.6.2013 09:24 - Harug
Tak na problém jsem narazil defakto hned. Opět mi z toho vzniká čistě střelecká parta. Warlock, bow Ranger a bow Warlord protože onen hráč by "vážně moc chtěl bojovat s lukem." Začínám mít dojem že mí hráči trpí averzí na meele střety. Vážně nevím jak tu situaci smysluplně řešit. Já bych je tak klidně nechal, ale představa toho jak se plouží úzkými chodbami krypty a najednou na ně vyskočí hejno kostlivců a ..nikde nikdo pro boj na kontaktní vzdálenost je přinejmenším úsměvná.
Autorská citace #55
19.6.2013 10:03 - noir
Harug: A kde je problém? Skirmishing presence ti umožňuje použít střelecké útoky silou. Když si vezmeš část power na dálku a část na blízko, tak seš v pohodě...

Ideálně ti pomůže nějakej ten equipment, který dává možnost měnit si věci free akcí (battle harness) - to stejné dělá ale i feat Master at Arms, který bych doporučoval taj jako tak...


Tak klidně útoč na dálku nebo na blízko basic attakama a používej powery, co jsou bez keywordu melee - t.j. především ty "velící"...
Autorská citace #56
19.6.2013 10:04 - Gurney
Harug píše:
Já bych je tak klidně nechal, ale představa toho jak se plouží úzkými chodbami krypty a najednou na ně vyskočí hejno kostlivců a ..nikde nikdo pro boj na kontaktní vzdálenost je přinejmenším úsměvná.

Podle mě se moc snažíš aplikovat na DnD 4e "real-world" logiku, což moc nefunguje. Prostě bych to neřešil a tam kde to vypadá hodně divně se utěšoval tím, že Reality is Unrealistic.

Případně to můžeš řešit a houserulovat, ale nikdo ti moc nezaručí, že ti to nevygeneruje další a další problémy. DnD 4 prostě nemá tu "Uprav si jak potřebuješ" náturu předchozích edic.
Autorská citace #57
19.6.2013 10:24 - Harug
Gurney píše:
Gurney


Narážím u nás hodně na to, že předchozí systém byl hodně do RP a ne tolik do combatu, což postupně mé hráče začalo .. srát (s prominutím). DnD 4e tuto frustraci dokonale řeší, ale převádět či aplikovat některé záležitosti je dost problém. Kupříkladu ta střelba - dříve skoro všichni hrávali převážně meele postavy, jenže po přechodu na DnD 4e najednou všichni chtějí ranged. Z pravidlového hlediska to až taková hrůza není, až na absenci opportunity útoků. Ale to RP nám v tomto směru značně pokulhává. Jasně, budu jim muset na rovinu říci "vyberte si to a nebo to", ale zodpovědnost vypravěče je zajistit aby vše bylo k maximální možné spokojenosti a tak se o to pokouším.
Autorská citace #58
19.6.2013 10:56 - noir
Ale ten skirmishing warlord opravdu bez problémú, funguje jako střílející postava.
atwill: Paint the Bull's Eye a Direct the Strike
encounter: Pin Cushion (pro střeleckou grup ideální)
Daily: Relentless Wounding
Feat: Master at Arms

Max síla a boostovat inteligenci. No problem funkční postava, když bude mít luk a meč...
Autorská citace #59
19.6.2013 11:09 - Gurney
Harug píše:
převádět či aplikovat některé záležitosti je dost problém.

To je o čem mluvím. Různá settigová specifika, pokusy o realističtější feeling a tak jsou do 4e často skoro nepřevoditelná, resp. pokud jsou převedeny, obvykle to funguje jinak a především efekt na hru je jiný. Dle mého nejlepší řeešení je prostě to neřešit a jet podle DnD 4e, i když to může chvilkama působit lehce podivně.
Harug píše:
Kupříkladu ta střelba - dříve skoro všichni hrávali převážně meele postavy, jenže po přechodu na DnD 4e najednou všichni chtějí ranged.

Nepřijde mi že ranged combat je nějak výhodnější nebo tak něco, ale pokud chtějí jet všichni ranged postavy, nechal bych je u toho. Chápu, že bude možná působit trochu divně pokud všechny postavy najednou přejdou na ranged combat, ale na druhou stranu proč ne. Můžeš to brát jako restart série, alternativní realitu, cokoli. Něco jako novej Star Trek, kde je Kirk místo zodpovědnýho kapitána lodi najednou arogantní fracek, kterýmu by člověk nesvěřil ani auto... popravdě, jestli je to jenom o změně stylu boje a charaktery zůstávají stejný, pak mi to přijde jako změna spíš drobnější a "pokulhávání RP" v tom moc nevidím.

Jediný další řešení, který vidím jsou snažit se emulovat ve 4e logiku systému kterej jste hráli předtím skrz kotel houserules. Což bude hodně pracný a dost možná to nebude fungovat. Nebo to bude prozatím fungovat a na vyšších levlech to možná bude mít nepředvídatelný wtf efekty. Nebo samozřejmě můžete hrát úplně jinej systém, ale předpokládám že to nechceš.
Autorská citace #60
19.6.2013 13:09 - Blaine
Píše:
Případně to můžeš řešit a houserulovat, ale nikdo ti moc nezaručí, že ti to nevygeneruje další a další problémy. DnD 4 prostě nemá tu "Uprav si jak potřebuješ" náturu předchozích edic.

Presne tak, zasahy do systemu DnD 4ed bere hur nez predchozi edice. Za to, kdyz si vezmes ten system, tak v nem stejne muzes delat psi kusy - ritualy, skill challenge a to, co ja ocenuji nejvic - staveni monster z kostek. Oponenti pro partu jdou vyrobit neuveritelne jednoduse a bez problemu se daji balancovat. To je to, co me jako DMa bavi nejvic na 4ed - ta svoboda v tom, jak udelat ferovy encounter.

Harug: DnD 4ed neni hra, ktera by se snazila simulovat realitu. Spis simuluje pribeh nejake knihy, filmu nebo treba pocitacove hry. Pokud budes mit partu plnou strelcu, budes se s tim muset nejak poprat, aby vas to vsechny bavilo. Ja jsem mel prvni partu - laser klerik, zone wizard a dot/zone warlock, kteri byli doplneni "magnetickym" fighterem. Kombaty byly velmi staticke, banda tri strelcu se krcila za fighterem, ktery fungoval jako cerna dira a pritahoval vsechny oponenty k sobe. Nasledne na nej hazeli strelci sve zony a aoe kouzla a klerik ho drzel nad vodou pres zraneni, ktera prichazela od hracu i od nepratel.
Situaci jsem vyresil vetsinou tak, ze jsem je donutil se rozpohybovat, at uz tim, ze jsem ja dal nejake AoE veci na jejich hlavy, ze jsem je rozhazel za pomoci nejakych vynucenych pohybu, ze jsem delal nektere encountery ve vetsich prostorach a ze jsem mel vic rozprostrene oponenty. Samozrejme, ze ne vzdy, daval jsem jim hodne minionu, abychom co nejvic vyuzili jejich zony a tak, souboje diky tomu vypadaly hodne dobre.
Druah parta zase naopak mela rychle se pohybujici melee typky, rogue, TWF ranger, GW fighter a warlord s kopim, tam jsem zase misto minionu spis pouzival elity, ktere jim umoznovali ziskat kombat advantage flankovanim a tak.
Docela by me potom zajimalo, jak se bude chovat tvoje parta

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.084553003311157 secREMOTE_IP: 18.224.53.202