Pravidla

hadrian
11.2.2013 09:49
Optimalizace v dnd 4e
Chci se zeptat. Byla by tady chuť psát si o "optimalizaci" v dnd 4e? (Ano, powergamer alert!).

Myslím tím, že jestli tady existují takoví, kteří 4e hrají a mají zkušenost s fungováním různých "vychytávek" a mohou mít odlišný názor od optimalizačních fór na wizardech. Pokud by tedy byli lidé ochotní o tom psát, bylo by fajn mít takovou diskusi.

Máte nějaké zkušenosti? Používáte nějaké vychytávky? Kritika takovéhoto přístupu? Sem s tím.

Respektive pokud jo, tak se ptám, co si myslíte že je lepší pro obránce:
1) feat "Psychic lock" v kombinaci se zbraní "Gythianki silver weapon" pro konstantní -2 k zásahu zasažených nepřátel.
2) feat "Mark of Warding" v kombinaci řekněme se zbraní "Weapon of Defence" pro konstantní miniaturní resistenci a zvýšení zájmu omarkovaných nepřátel o obránce.

Konkrétněji: obrany předpokládejme vysoký.

Osobně jsem maličko víc nakloněn variantě 2 a to z důvodu, že penalizace nepřátel variantou 1) předpokládá dostat se k nim a trefit je, kdežto varianta 2 sice nechrání mě, ale za to je "jistější", nepotřebuji trefit. Zvlášť když obrany u obránce bývají v průměru vyšší než u zbytku družinky...

Je diskuse o op. přínosná?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Anozáporné bodyneutrální postojkladné body2
Autorská citace #41
30.3.2016 16:31 - Merlin
naoki: to je těžké, když jsem DM té družiny
Autorská citace #42
30.3.2016 16:31 - Babaj
ted nevim co myslis TS.. ale jak by jsi ppsal ten stav.....

A ano temnota sze tebe neudela neviditelneho ale tvaris se jako neviditelny... mas status invisible..


kvuli tobe klidne prekopu i svuj model.. rekneme , ze viditelnosti posunu trochu jinam... vidim dobre(Bright light).. vidim blbe(obscuret nebo Dim light) a vidim kurevsky blbe (Tma nebototal obscured) ale jeste neco vidim...... pak uz jsem akorat slepej :-))) pak se na to muzu divat . ze v temnote proste jeste rozeznavam toho tvora co se tam pohybuje dokud se nezacne skryvat....
Autorská citace #43
30.3.2016 16:32 - sirien
Babaj: no já nevim, intuitivně bych rozeznával stavy:
- vidím Tě
- nevidím Tě, ale vím, kde jsi (máš jen 1 čtverec tmy / všude je tma, ale zrovna jsi na mě odněkud zaútočil / si neviditelnej, ale někdo mi říká, kde stojíš...)
- nevidím Tě a nevím, kde jsi

...jednotlivé příčiny (tma, neviditelnost) by se pak asi měly lišit jen nějakými navazujícími důsledky (např. pokud jsem neviditelný, pak i když zjistím, kde jsi, můžeš zase snadno přejít někam jinam, což v případě že jsi jen schovaný nebude tak snadné... pokud Tě nevidím kvůli tmě, tak Tě světlo odhalí, zatímco když si neviditelný, tak mi je světlo nanic atp.)
Autorská citace #44
30.3.2016 16:51 - Babaj
:-)) jasne chybi argumenty tak se tluce cepicemi :-))) tak dobra rekneme ze neni invisible..... jak tedy chcete brat v potaz tohle pravidlo.....




Targeting what you can't see

Sometimes a creature attacks an enemy it can’t see—the enemy is invisible, the attacking creature is blinded, or the fight is taking place in impenetrable darkness. In these situations, the attacker has to target a square rather than the enemy. It also has to figure out which square to attack.
Invisible Creatures and Stealth: If an invisible creature is hidden from the attacker (see “Stealth"), the attacker can neither hear nor see it, and it has to guess the creature’s position. If the invisible creature is not hidden from the attacker, the attacker can hear it or sense some other sign of its presence and therefore knows where it is, although it still can’t see the creature.
Make a Perception Check: On its turn, the attacker can make a Perception check as a minor action to try to determine the location of an invisible creature that is hidden from it.
Pick a Square and Attack: The attacker chooses a square to attack, using whatever information it has gleaned about the enemy’s location. It makes the attack roll normally (taking the -5 penalty for attacking a target that has total concealment). If the attacker picks the wrong square, that attack automatically misses, but only the DM knows whether the attacker guessed wrong or simply rolled too low to hit.
Close or Area Attacks: An attacker can make a close attack or an area attack that includes the square it thinks (or knows) an invisible creature is in. The attack roll doesn’t take a penalty from the target’s concealment.
Autorská citace #45
30.3.2016 16:53 - Babaj
dokud davalo TC invisible.. nemel jsem s intepretaci problem , ted mam :-)
Autorská citace #46
30.3.2016 17:50 - Aegnor
A jaký problém s intepretací konkrétně máš?
Autorská citace #47
30.3.2016 17:54 - Babaj
uz zadny :-)) proste potvoru v darku proste vidim :-) nemusim ji hledat. leda by se zneviditelnila :-)
Autorská citace #48
30.3.2016 18:02 - Aegnor
Babaj píše:
... or the fight is taking place in impenetrable darkness.

Tohle je poměrně důležitá věta... "darkness" != "impenetrable darkness" (první je situace, kdy vidíš aspoň zhruba obrysy, druhá situace je tma, kdy si těsně před obličejem zamáváš rukou a nevidíš ji).
Autorská citace #49
30.3.2016 18:29 - Merlin
Babaj: bloknul ses, to je škoda
Autorská citace #50
30.3.2016 18:30 - Merlin
Babaj píše:
dokud davalo TC invisible.. nemel jsem s intepretaci problem , ted mam :-)


nikdy nedávalo
Autorská citace #51
30.3.2016 19:43 - Babaj
Aegnor píše:
ohle je poměrně důležitá věta... "darkness" != "impenetrable darkness" (první je situace, kdy vidíš aspoň zhruba obrysy, druhá situace je tma, kdy si těsně před obličejem zamáváš rukou a nevidíš ji)



taky s rikam. ale jak se to muze tykat darkness kdyz tam invis nema :-) a vse se toci kolem invis .-))

Krom konecne stati.. takze je jasny , ze vi kde je, jen necili potvoru ale policko.. nemusi hledat, hleda se invis creatura :-)


Merline neblokl.. ja jen mel sesumirovany jak to asi funguje.. ted si to musim zase vsechno prebrat.... tech mist je vice :-)) ale da se toho docilit i jinak...... vetsi smysl mi to davalo tak jak jsme to mel... ted mi tma pripada dost nicotna a temni elfove se musi o neco vic snazit aby z te tmy neco dostali :-)) ale zatim to vychazi akorat na to ze musi jeste soupnout njakou move akci aby se protom jeste stacily stealtnout a tim ten invis dostat.
Autorská citace #52
30.3.2016 19:46 - Babaj
proste si jen ted temnotu predstavuju jinak... porad tam je neco videt .-) a uz s tim problem nemam :-))
Autorská citace #53
30.3.2016 20:48 - Aegnor
No temnota je -25% na zásah, přnejmenším:-)

A ano, snížení šance na zásah o čtvrtinu odpovídá zhruba tomu "něco je vidět, ale ne moc dobře"
Autorská citace #54
31.3.2016 00:11 - Shako
Už jsem říkal, jak moc jsem rád, že už tudle edici nehraju... a po těch debatách se ani nemám chuť k ní vracet?

Jinak bych vzpomenul na slova Beltara, který vždycky, když jsme narazili na nějaké na první pohled nesrozumitelné pravidlo, tak říkal, že u 4e to vždycky funguje divně a není to dostatečně vysvětlené... narozdíl od wargamingu. :)
Autorská citace #55
31.3.2016 01:05 - sirien
Beltara teď občasně krátce vídám a naposled co sme se o tom bavili, tak na 4e nedal dopustit...
Autorská citace #56
31.3.2016 11:27 - Naoki
4e imho naopak je docela jasná, fakt nechápu jak mohl Babaj skončit takto zmateně :)
Autorská citace #57
31.3.2016 16:24 - Babaj
jasna mi teda neprijde. treba mne jste vubec nicim nepresvedcili a na me otazky bud odpovedeli zmatene. nebo radeji vubec.. Doted jsme se nedozvedel jaka je vase definice neviditelnosti...
jaky je rozdil mezi nekym chodicim v neviditelnosti a nekym chodicim v naproste tme.. vuci stejnemu pozorovateli....

Ja uz se s tim neminim ani dal zaobirat. proste jsem si prenastavil v 4e nahled na temnotu.. zacal jsem ji chapat jako kurevskou tmu kde porad je jeste neco malinko videt.... i v hlubinych stolach bez svetla je porad neco videt.. Total concealment tedy nenastavuje invisible Kondici a je to.. porad ho vidim..Kdyz to tak ctverky chteji maji to mit.. ja s tim az takovy problem nemam.

Timto bych to uzavrel :-))
Autorská citace #58
31.3.2016 16:50 - Aegnor
Babaj píše:
a na me otazky bud odpovedeli zmatene. nebo radeji vubec..

Třeba mě přišli poměrně zmatené i tvoje otázky - pak se na ně těžko odpovídá.

Neviditelnost je stav, kdy daného tvora běžnými druhy zraku prostě není vidět. Nic víc, nic míň.

Pokud někdo jde v naprosté tmě (impenetrable darkness), tak se efektivně bere jako neviditelný pro tvory, kteří nevidí v impenetrable darkness (klasické vidění ve tmě v tomto případě nefunguje).

Jak jsem říkal - Darkness - aspoň trochu zhruba vidíš něco jako obrysy; impenetrable darkness - nevidíš vůbec nic.

(Ale jo, uznávám, nemám chuť se hrabat v pravidlech a hledat, kde je definovaná temnota:-) )
Autorská citace #59
31.3.2016 16:51 - Naoki
Píše:
jaky je rozdil mezi nekym chodicim v neviditelnosti a nekym chodicim v naproste tme.. vuci stejnemu pozorovateli....

Mechanicky zhlediska postihů na útok je to stejný.
Zhlediska jiných schopností je to důležitý rozdíl: darkvision ti neodhalí neviditelnou postavu, ale postavu ve tmě ano. Kreativní hráči by mohli zkusit posypat neviditelnou postavu moukou, což by protí postavě ve tmě vůbec nepomohlo. Proto a kvůli jiným schopnostem je třeba toto rozlišovat.

Píše:
Doted jsme se nedozvedel jaka je vase definice neviditelnosti...

Když nějaká schopnost dává neviditelnost tak jseš neviditelný. Nevidím důvod si to komplikovat definicemi.
Autorská citace #60
31.3.2016 20:03 - Babaj
Aegnor píše:
Jak jsem říkal - Darkness - aspoň trochu zhruba vidíš něco jako obrysy; impenetrable darkness - nevidíš vůbec nic.



no vidis a v tom se podlee pletes je to porad stejna tma jako jina :-))) podle4e jeste jednou to radeji zvyraznim :-)

***************************
Naoki píše:
Mechanicky zhlediska postihů na útok je to stejný.
Zhlediska jiných schopností je to důležitý rozdíl: darkvision ti neodhalí neviditelnou postavu, ale postavu ve tmě ano. Kreativní hráči by mohli zkusit posypat neviditelnou postavu moukou, což by protí postavě ve tmě vůbec nepomohlo. Proto a kvůli jiným schopnostem je třeba toto rozlišovat.




no a o to prave jde..... celou dobu..... aspon v tom se shodneme.... ze ja sesm porad prilivam... ale jeste zkusim malinko ,, tak jak jsem pobral pravidla... status invisible neznamenal ze clovek je neviditelny.. ale ze ma parametry jako neviditelny...... coz bylo v poradku i u TC ze propujcoval tento status..pokud byly splneny podminky.....za kterych to propujcoval

proto se treba jak pises nemohlo stat ze bytost s dark vision... by nevidel nekoho ve tme... protoze by nesplnovalo podminku o Total obscured plose.. tudis by TC proti tomuto tvorovi nedavalo status invisible....

chci tim rict ze mi pravidla davali smysl i na me chapani upllne temnoty nebo temnoty jako takove .. to bylo jedno...

to co mi na tom nejvic vadilo je ta predstava , ze je temno a ja porad vidim.....
Uz si na to zacinam zvykat :-)mrzi mne ze kdyz si to takto 4e chtelo osetrit tak proc neosetruje i tu neproniknutelnou tmu :-)) tady je to jen Tc a nic vic.. V mem pojeti by mel status invis proti tem co ho nevidi :_))
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.27537512779236 secREMOTE_IP: 34.204.198.244