Pravidla

hadrian
11.2.2013 09:49
Optimalizace v dnd 4e
Chci se zeptat. Byla by tady chuť psát si o "optimalizaci" v dnd 4e? (Ano, powergamer alert!).

Myslím tím, že jestli tady existují takoví, kteří 4e hrají a mají zkušenost s fungováním různých "vychytávek" a mohou mít odlišný názor od optimalizačních fór na wizardech. Pokud by tedy byli lidé ochotní o tom psát, bylo by fajn mít takovou diskusi.

Máte nějaké zkušenosti? Používáte nějaké vychytávky? Kritika takovéhoto přístupu? Sem s tím.

Respektive pokud jo, tak se ptám, co si myslíte že je lepší pro obránce:
1) feat "Psychic lock" v kombinaci se zbraní "Gythianki silver weapon" pro konstantní -2 k zásahu zasažených nepřátel.
2) feat "Mark of Warding" v kombinaci řekněme se zbraní "Weapon of Defence" pro konstantní miniaturní resistenci a zvýšení zájmu omarkovaných nepřátel o obránce.

Konkrétněji: obrany předpokládejme vysoký.

Osobně jsem maličko víc nakloněn variantě 2 a to z důvodu, že penalizace nepřátel variantou 1) předpokládá dostat se k nim a trefit je, kdežto varianta 2 sice nechrání mě, ale za to je "jistější", nepotřebuji trefit. Zvlášť když obrany u obránce bývají v průměru vyšší než u zbytku družinky...

Je diskuse o op. přínosná?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Anozáporné bodyneutrální postojkladné body2
Autorská citace #21
30.3.2016 14:41 - Shako
Myslím, že jsou to dva různé stavy - totální zakrytí a neviditelnost.
Autorská citace #22
30.3.2016 14:59 - Babaj
to ja tu dvojtecku ctu prave jinak.
Utocnik nevidi cil tudis je neviditelny pokud stoji v Totalne zamlzenem prostoru a nebo v tezce zamlzenem prostoru a ne hned vedle nej....

Kde pak mate dalsi vycet kde je vyvolavan TC treba blindnes....A nebo pokud by to byl vyber proc se pak odkazuje na stav a nebo vybet popisu prostredi.. zvlaste kdyz je to v navaznosti na Target canot see...

Prave ze TC muze vyvolat stav invisible pokud jsou splneny ty podminky....

Neco ve stylu marky... normalne u nej najdete jen ze dava -2.. ale podle podminek muze marka delat i jine efekty
Autorská citace #23
30.3.2016 15:05 - Babaj
A kdyz to obratim trochu jinak... chcete mi rict,, ze se mi dejme tomu podari udelat absolutni temnotu na treba byt jednom policku.. a schovam se k nemu.. obklopi mne banda skretu.. tak budou mit na mne jen -5 do utoku? a normalne mne oflankuji a rozdrti ikdyz mne nemohou videt?:-)) a zmeni se neco kdyz na sebe jeste v te temnote hodim invisibilitu??:-))) chce rict ze ta temnota porad odhaluje aspon muj obrys?:-)) ktery se ztrati tim kouzlem?
Autorská citace #24
30.3.2016 15:16 - Naoki
Přidávám se k interpretaci že TC =/= invisibility. Považuju to za dost důležité obzvláště pokud jsou monstra nebo postavy, které mají speciální schopnosti když jsou invisible. Tímto by jim stačilo se schovat za zdí a najedou by byly moc OP. Takže ne, invisibility je invisibility, ale dává bonusy jako TC. Bonusy za TC dávají i jiné věci, ale nestává se z toho invisibility.
Autorská citace #25
30.3.2016 15:22 - Aegnor
Babaj: Ano, to chceme (nebo aspoň já chci) říct. postih -5 je pro situaci, kdy Nevidíš cíl, ale víš kde je (v rámci jednoho čtverce ofc). Pokud je cíl neviditelný, tak ho nevidíš a ani nevíš kde přesně je.
Ve tvém příkladu - ano, skřeti tě nevidí, ale ví kde se nacházíš. Pokud se zneviditelníš, tak v principu se změní pouze to, že skřeti budou útočit na temný čtverec a ne na tebe. Pokud ze čtverce odejdeš, tak skřeti budou stále útočit na čtverec, protože tě neviděli odejít a neví, kde se nacházíš.
Autorská citace #26
30.3.2016 15:27 - sirien
Systém sice moc neznám, ale anglicky myslim umim a to co tam čtu mi přijde docela zjevné:

- existuje obecný situační faktor Total Concealment
- existuje specifický stav Invisibility
- Invisibility vyvolává TC

Tj. neviditelnost implikuje TC, ale ne naopak (= existuje X možností, jak se dostat do stavu TC, a neviditelnost je pouze jednou z nich).

Čtu to tak, že TC je obecný systémový zápis situace, kdy na cíl prostě nevidim, jedno z jakého důvodu. Invisible je pak konkrétní stav, který logicky vyvolá TC (stejně jako TC logicky vyvolá např. úplná temnota nebo ukrytí se za zdí).


Babaj: No to už je dost specifická situace. Úplná temnota na 1 políčku je sice hezká, ale když to políčko obklopí X nepřátel co vědí, že v něm stojíš, tak stejně pořád vědí, kam zhruba mají rubat. Osobně bych to hodnotil stejně, jako když budeš stát neviditelnej v sále a nějakej čaroděj bude prostor kde stojíš osvětlovat jevištnim kuželem světla - sice Tě neuvidim, ale budu vědět, kde si a kam tak obecně mám rubat.

Tj. chápal bych to tak, jak píše Aegnor
Autorská citace #27
30.3.2016 15:56 - Babaj
jenze systemove je jedno jestli jsi v temnote nebo mas neviditelnost.. oboje je stejne ikdyz si das neviditelnost bude kazdy vedet kde jsi dokud nezacnes stealtovat :-)) tedy se nehidnes...

Ale dobra.. klidne to budu brat ze kdyz nekoho nevidim je to jeste dobry... :-))

navic proc tam s tim tu invisibilitu tak dukladne probiraji kdyz s conceamentem temer souvisi jen okrajove :-)) proc tam nedali i blindnes . ktery se tohoto tematu podle vas zaobira uplne stejne a to ze vyvolava TC :-)

A Siriene tam je popsan zcela konkretni stav kdy TC umoznuje status invisible...

Dobra a jaky je podle vas teda rozdil kdyz se nekdo pohybuje v temnote a nekdo jen v invisu v stejnem prostredi bez temnoty?

A naokiho vysvetleni je scestne. tedy aspon pravidlove :_)a i realne :-)
Autorská citace #28
30.3.2016 15:59 - Babaj
naoki a zase tak jednoduche to neni.. za prve se nebavime o coveru ale o concealmentu.. takze zabehnuti za roh neni nas proklad....


Ale musim ti rici ze prave to zabehnuti za roh je mnohem jednodusi.. nebot se tam muzes stealtnout a tim ziskat status hiden, ktery se povazuje za still a ivisibility...... horsi to mas pak co s tim :-)) budes potrebovat tu temnotu nebo nejakou mlhu ,aby jsi s tim neco udelal... Ale invis tam dostat neni zadny problem :-)
Autorská citace #29
30.3.2016 16:03 - Merlin
babaj. ani moc naokiho vyjádření zcestné není.

Dle tvé definice: budu mít silnou schopnost, který mi umožňuje třeba regeneraci, když jsem neviditelný nebo něco jiného. Dle tebe vlastně stačí, když na mne nějaký alík šoupne tmu a mě se hned spustí regenerace, protože podle tebe jsem neviditelný.
Autorská citace #30
30.3.2016 16:06 - Aegnor
Babaj píše:
Dobra a jaky je podle vas teda rozdil kdyz se nekdo pohybuje v temnote a nekdo jen v invisu v stejnem prostredi bez temnoty?

Tvorové, co umí vidět ve tmě? Zatímco když jseš v temnotě, tak tě tvorové, co vidí ve tmě, vidí, ale když jseš neviditelný, tak tě nevidí (pokud nemají smysl, který doslova říká "vidí neviditelné")

Ad zaběhnutí za roh - to by dle mě (uznávám, tady nemám oporu v pravidlech) dávat total concealment proti tvorům, kterým ses tímto schoval.
Autorská citace #31
30.3.2016 16:18 - Merlin
babaj: mimochodem, potom mi prosím vysvětli význam tohoto poweru:

Disciple of Darkness
Prerequisite: Dexterity 13
Benefit: You gain a +5 feat bonus to Stealth checks made to hide while you are in darkness.
When you use your second wind on your turn and you are in an area of dim light or darkness, you become invisible until you make an attack or until the end of your next turn.

hlavně jeho zvýrazněnou část. proč bych se měl stát neviditelným, když jsem dle tvé definice neviditelný z darknessu
Autorská citace #32
30.3.2016 16:18 - Babaj
Aegnor. tam to dava total cover :-) trochu jina odruda... cover davaji pevne prekazky.. concealment davaji ty co jsou zapricinen nehmotnymi vecmi vetsinou viditelnost..

Merline: v tvem pripade staci kdyz zaletu za roh a hodim stealt :-))) a nepotrebuju mlhu nebo darknes
nebo nekoho kdo by to na mne seslal.

stav indisible neni neviditelnost.. mozna to je taky jadro pudla....

nikdo taky nerika ze staci skocit do temnoty a pak muzu jit treba tyden nekam jinam a nebudu porad viden.....
Stav invisible ti propujci par zvlastnosti..


Aegnor píše:
Tvorové, co umí vidět ve tmě? Zatímco když jseš v temnotě, tak tě tvorové, co vidí ve tmě, vidí, ale když jseš neviditelný, tak tě nevidí (pokud nemají smysl, který doslova říká "vidí neviditelné")

ale o tom se nikdo nepre,, jenze v tomto pripade.. ti to TC nepropujdi stav invisible... protoze v tomto pripade nesplnujes podminku a total obscured miste .. tomu tvotu to misto pripada nezahalene .. tudis nemas TC... leda by jsi se zneviditelnil jinak :-)
Autorská citace #33
30.3.2016 16:20 - Merlin
Nebo tohodle:

Gathering Night
Heroic Tier
Prerequisite: Dusk Elf Stealth
Benefit: Whenever you take the total defense action while you have any concealment, you become invisible until the start of your next turn.
Autorská citace #34
30.3.2016 16:21 - Babaj
Merlin píše:
babaj: mimochodem, potom mi prosím vysvětli význam tohoto poweru:

Disciple of Darkness
Prerequisite: Dexterity 13
Benefit: You gain a +5 feat bonus to Stealth checks made to hide while you are in darkness.
When you use your second wind on your turn and you are in an area of dim light or darkness, you become invisible until you make an attack or until the end of your next turn.



to je velice jednoduche..... tu invisibilitu ziskat dokud nezautocis a nebo do konce pristiho kola.. takze kdyz vyjdes z te temnoty.. tak porad nejsi videt...... uz invis status nedostavas jen z TC ale uz z toho ze zsi se zneviditelnil
Autorská citace #35
30.3.2016 16:22 - Babaj
Merlin píše:
Nebo tohodle:

Gathering Night
Heroic Tier
Prerequisite: Dusk Elf Stealth
Benefit: Whenever you take the total defense action while you have any concealment, you become invisible until the start of your next turn.



totez.. proste dokazes nasat tu zahuleni :-)) tak se se dokazes i mimo to zahuleni pohybovat skryte
Autorská citace #36
30.3.2016 16:24 - Babaj
A nebo se treba taky tim skryjes pred temi co normalne zakryvani prokoukavaj :-)) treba ti s tim nocnim videnim
Autorská citace #37
30.3.2016 16:25 - Merlin
Vzdááávám to...končím s touto edicí
Autorská citace #38
30.3.2016 16:26 - Merlin
TS Z TEBE NEDĚLÁ NEVIDITELNOU OSOBU
Autorská citace #39
30.3.2016 16:27 - Naoki
Hele, hrát si to můžete v družině jak chcete, ale tady nikdo nebere vou interpretaci. Tohle není kontroverzní otázka, všichni to chápeme celkem jasně, takže nevím jestli argumentuješ ze sportu nebo z přesvědčení. Ale jak říkám, v družině si to interpretujte jak chcete.
Autorská citace #40
30.3.2016 16:30 - Aegnor
Babaji, přiznám se, že nevím jak protiargumentovat. Jednak jsem svoje vyjádření již napsal a druhak (a to hlavně) mám docela slušný problém pochopit, co chceš svými příspěvky říct. Můžu říct akorát to, že dle mého názoru nemáš pravdu, ale nedokážu poskládat argument, který by mě podpořil... :-/
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.30436992645264 secREMOTE_IP: 3.236.8.46