Pravidla

hadrian
11.2.2013 09:49
Optimalizace v dnd 4e
Chci se zeptat. Byla by tady chuť psát si o "optimalizaci" v dnd 4e? (Ano, powergamer alert!).

Myslím tím, že jestli tady existují takoví, kteří 4e hrají a mají zkušenost s fungováním různých "vychytávek" a mohou mít odlišný názor od optimalizačních fór na wizardech. Pokud by tedy byli lidé ochotní o tom psát, bylo by fajn mít takovou diskusi.

Máte nějaké zkušenosti? Používáte nějaké vychytávky? Kritika takovéhoto přístupu? Sem s tím.

Respektive pokud jo, tak se ptám, co si myslíte že je lepší pro obránce:
1) feat "Psychic lock" v kombinaci se zbraní "Gythianki silver weapon" pro konstantní -2 k zásahu zasažených nepřátel.
2) feat "Mark of Warding" v kombinaci řekněme se zbraní "Weapon of Defence" pro konstantní miniaturní resistenci a zvýšení zájmu omarkovaných nepřátel o obránce.

Konkrétněji: obrany předpokládejme vysoký.

Osobně jsem maličko víc nakloněn variantě 2 a to z důvodu, že penalizace nepřátel variantou 1) předpokládá dostat se k nim a trefit je, kdežto varianta 2 sice nechrání mě, ale za to je "jistější", nepotřebuji trefit. Zvlášť když obrany u obránce bývají v průměru vyšší než u zbytku družinky...

Je diskuse o op. přínosná?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Anozáporné bodyneutrální postojkladné body2
Autorská citace #1
11.2.2013 10:26 - Nachtrose
Pokud bych chtel bejt rejpal, tak varianta 2 predpoklada Eberron a trpaslika. Varianta 1 je celkem univerzalni. Kazdopadne ja kamosovi slozil podle OP-fora Battlerager soaker tanka a ted me s nim fakt sere ( pardon za vyraz ) :-) Jedinkrat, co jsem ho dostal na dying jsem mu sebral asi 140HP. Ze 70HP...
Autorská citace #2
11.2.2013 10:42 - hadrian
Nachtroce - Battlerager je hustej, o tom žádná :). Dobře postavený warden/longtooth shifter je taky k nezabití. Co se týče Eberronu - berme to tak, že se bavíme o postavách "bez settingového omezení".
Autorská citace #3
11.2.2013 10:49 - ShadoWWW
Optimalizační články tu rozhodně chybí. (A nechtěl by někdo napsat článek o optimalizaci nestvůr? :-))
Autorská citace #4
11.2.2013 10:56 - Nachtrose
Tedka jim ten battlerager kvuli RL povinnostem chybi a je to hned znat, kdyz se behem dvou kol valel jejich rogue v krvi. Ale uznavam, ze to bylo proti L+2 solo monstru.
Autorská citace #5
11.2.2013 12:21 - hadrian
ShadoWWW - chápu :-D a rozhodně se omlouvám za přílišné prožívání ("35??? To číslo si zapamatuj!") z posledka. Ale to nebyla až taková optimalizace, spíš výběr schopností ;-). Optimalizace týmu monser je docela zajímavá myšlenka, rozhodně healer+debuffer na straně týmu monster může družinku dost zprudit - tedy ne že to na nás hned vyzkoušíš :-D Taky plošné útoky dělají dost - resp. mám zkušenost, že ty družinka víc prožívá, i když neseberou tolik jako útoky na jednu postavu.

Nachtrose: Můj "schopný" mág meče šel na jedinou ránu do zkrvavení - optimalizace je neúčinná, když kostky nepřejí. Jinak je fakt že Tuláka optimalizovat tak, aby něco vydržel je těžké.

Optimalizační články - bylo by to fajne.

Třebas kombo featů lasting frost/wintertouched + zbraň Frost weapon je dost přeceňované - funguje až na rekovské úrovni a tam +2 k zásahu a +5 ke zranění je sice fajn, ale nic extra (kolik potvor má rezistenci vůči chladu? asi jeden z nejvíc resistovaných typů zranění...) - efekty jsou na rekovských úrovních důležitější (a celkově lze říct že i na hrdinských a epických).

Nebo pokud děláte Arcanu a používáte featy typu "White lotus Riposte" (extra damage bez nutnosti zásahu), nebo "Rose king´s shield" (at-willový generátor THP pro Mágy meče (Swordmage) a Mstitele (Avenger), který je v podstatě tedy téměř permanentním resistem.
Autorská citace #6
11.2.2013 12:31 - hadrian
Jinak optimalizace, to není výběr věcí pro co nejsilnější postavu ve všem, ale já to chápu spíš jako - co se chce postava učit, aby ve své práci byla efektivnější (přece jen dost družinek jsou v podstatě nájemní žoldáci tvrdící, že to "dělaj pro to vyšší dobro, čéče"). Což nutně nejsou dvě stejné věci.
Autorská citace #7
11.2.2013 12:46 - Nachtrose
hadrian píše:
Třebas kombo featů lasting frost/wintertouched + zbraň Frost weapon je dost přeceňované


Treba ten brachuv tulak to rozhodne vyuzije. Uz ted ma sice CA temer v jakekoli situaci, ale co teprve pak... A od lvl 12 jako daggermaster s two handed opening... Ten jeho brutal scoundrel s 22 silou a 22 obratnosti je celkem znat. Uznavam ze glasscannon, ale kdyz opravdu moc nezlobi kostky, pohybuje se kolem 30 dmg na ranu at-willkou.
Autorská citace #8
11.2.2013 14:03 - hadrian
Nachtrose: tulák nemusí být glass canon (ale stojí to spoustu odborností :( )a navíc je to jeden z nejlepších charakterů vůbec - protože s trochou rozumu při budování buildu je nejen ucházejícím útočníkem ale září perfektně i mimo boj - trénink v dovednostech Postřeh/Zlodějství/Plížení z něj dělá hvězdu pro průzkumy, odhalování/odstraňování pastí atd. Prostě hráč za něj se opravdu nenudí - něco jako mnich.
Navíc - poškození 30/kolo není na levelu 12 až tak velký na někoho, kdo má rány rozdávat, teda pokud počítáš i útoky mimo jeho vlastní tah...
Pokud má neustále výhodu, pak zbraň "subtle" dokáže při výhodě přidat další zranění ve výši "enhancement", což na 12 levelu už asi bude +3.... Nátepníky Iron armbands of power jsou samozřejmostí (předpokládám).
Autorská citace #9
11.2.2013 14:37 - Nachtrose
Tech 30+- dava uz ted ( lvl 7... A vlastne temer od zacatku ) a zbran ma zatim +1. Na paragonu pribude 1d8 do sneaku a ty natepniky tusim jeste taky nema.
Autorská citace #10
11.2.2013 14:53 - Assassin
Mind Shock Games

Gythianki Silver Weapon + Psychic Lock + Headband of Intellect + Arcane Admixture: Sword Burst(Thunder) + Resounding Thunder + Arcane Reach + Echoes of Thunder + Mark of Storm + ...

Edit: předpokládaný class Swordmage, rozepsal bych se víc, ale spěchám, později klidně dopíšu.
Autorská citace #11
11.2.2013 15:16 - Jarik
Jak Vas tak ctu panove, tak si kazdy upravuje dukazy ve svuj prospech :)

Co tomu dat trochu formu? Napriklad si dat takovy 14denni - mesicni rozbor nejake kombinace rasa, povolani.
Napriklad i s omezenim, ktere knihy se mohou pouzivat. Zda jen PHB1.2.3; Arcan,Divaine,... Power; apod.

Pokud by byl pocit, ze bude mit velky vlik, kde se odehrava kampan (rekneme v radu nekolika urovni), tak i to uvest do zadani.

Co Vy, na tenhle nazor? :)
Autorská citace #12
11.2.2013 16:04 - hadrian
A co to hodit jako článek? - zatím jen vychytávky, zajímavé kombinace - s popisem pro jaký povolání (některá jsou pro všechny, jiná zas specigdfická).

S tím, že pod ním by probíhala takováto diskuse a do článku by byly dodávány výsledky z diskuse.

Nebo rozšíření:
- jeden článek "Optimalizace - odbornosti/schopnosti/předměty"
- druhý článek "Optimalizace - kořeny/rekovské cesty/epické osudy"
- třetí článek "Optmalizace - hotové buildy - vy je hodíte do diskuze, my ostatní se je pokusíme vylepšit"

Co vy na to?
Autorská citace #13
11.2.2013 16:49 - Assassin
Máš-li co napsat, tak to napiš jako článek, ale vytvářet články ve stylu "Dle diskuze doplním" mi nepřijde jako příliš šťastný nápad. Žádná diskuze by se nemusela dostavit.

Pokud si myslíš, že bys nenapsal dostatek obsahu, zkus napsat alespoň něco (větší část článku), někdo (třeba já) se na to pokusí něco nabalit, a pak se to může vystavit jako článek a popřípadě doplňovat dle diskuze.
Autorská citace #14
11.2.2013 17:29 - Hawkeye
tady mate spustu ruznych guide a buildu jak hrat ruzne postavy atd, vrele doporucuju, zajimave pocteni. jestli chcete clanky, muzete je prelozit, v tech guide se pocita z nejnovejsimi erraty a vydanymi knizkami.

http://community.wizards.com/go/thread/view/75882/19649074/The_Complete_Collection_of_Character_Build_Links
Autorská citace #15
11.2.2013 18:23 - Jarik
To zas bude clanku, kdyz tohle nekdo zacne prekladat. Jupiiii :D
Jen do toho. Kdybych jen trochu umel EN, tak se do toho treba i dam :(
Takhle se budu muset realizovat jinak (vlastni tvorba, anotace nejakeho dila, ... apod.)
Autorská citace #16
11.2.2013 20:11 - hadrian
Assassin - no zkusím nad tím popřemýšlet, možná bych něco zkusil. Ty stránky, co o nich psal Hawkeye, znám docela dobře. Článků je tam spousty. Já jim sice rozumím, ale moje angličtina není zas tak dobrá, abych to rovnou dokázal alespoň trošku fundovaně překládat.

Spíš bych zkusil nahodit článek o optimalizaci trošku víc obecný (takový můj dojem z těch stránek na mě) - něco o základech optimalizace, obecné zásady (rozdělení vlastností, na co dávat bacha a tak), základní "must have" věci, pasti, které se jeví jako dobré volby a tak. Hlavně popis co to je "optimalizace" - protože by se to některým lidem mohlo jevit jako munchkinismus, což rozhodně optimalizace není.

Ne že bych chtěl konkurovat těm lidem na wizardím optimalizačním fóru, spíš jen taková ochutnávka pro neangličtináře.

No a pak by se vidělo, jestli se to ujme, jestli se diskuze pod tím rozvine a třebas někdo se dá i do překladu článků. Uvidíme.
Teda jestli byste takový článek uvítali, co vy na to?
Autorská citace #17
30.3.2016 13:51 - Babaj
Tak .. vim ze uz zijete i jinym systemem .. Ale preci jen jsme ted v nasi skupince trochu ve pri a potrebujem rozsirit nazory na vec o ten vas...

jedna se o Total Concealment a invisible stav...... otazka zni? pokud mamm cil zahaleny temnotou(v Total obscured oblasti)ziska i status invisible pro ty co ho nevidi?

At nemusite hledat zde je jedna z definic:
*********************************************************


Concealment

If an attacker can’t get a good look at a target, the target has concealment: The attacker takes a penalty to melee and ranged attack rolls against that target. The battle might be in an area of dim light, in a chamber filled with smoke or mist, or among terrain features, such as foliage, that get in the way of vision.
Unless otherwise noted, area powers and close powers are not affected by concealment. Such powers often produce explosions or great weapon swings that don’t depend on vision.

Obscured Squares The degree to which a square is obscured helps determine how much concealment a target has while in that square.
Lightly Obscured: Squares of dim light, foliage, fog, smoke, heavy falling snow, or rain are lightly obscured.
Heavily Obscured: Squares of heavy fog, thick smoke, or dense foliage are heavily obscured.
Totally Obscured: Squares of darkness are totally obscured.

Degrees of Concealment There are two degrees of concealment.
Partial Concealment (-2 Penalty to Attack Rolls): An attacker takes a -2 penalty to melee and ranged attack rolls against a target that has partial concealment (sometimes simply called "concealment”). The target is in a lightly obscured square or in a heavily obscured square and adjacent to the attacker.
Total Concealment (-5 Penalty to Attack Rolls): An attacker takes a -5 penalty to melee and ranged attack rolls against a target that has total concealment. The attacker can’t see the target: It is invisible, in a totally obscured square, or in a heavily obscured square and not adjacent to the attacker.

Invisibility A variety of powers and other effects can turn a creature invisible, effectively giving it total concealment. Sometimes invisibility is magical, and other times it is mundane. The most common way to become invisible is to use the Stealth skill to become hidden.
An invisible creature can take advantage of several benefits.
It can’t be seen by normal forms of vision.
It has total concealment against any enemy that can’t see it.
It has combat advantage against any enemy that can’t see it (but it still has to be able to see the enemy).
It doesn’t provoke opportunity attacks from enemies that can’t see it.

*****************************************************************
Autorská citace #18
30.3.2016 14:20 - ShadoWWW
Ano. Viz strana 286 (v překladu). Definice úplného zákrytu. Definice jasně říká, že cíl na zcela zahaleném poli je neviditelný.

Úplný zákryt (postih −5 k hodům na útok): Cíl nevidíš. Je neviditelný, na hustě zahaleném poli, které s tebou nesousedí, nebo na zcela zahaleném poli.

Z toho pak plyne:

Součástí útoku na neviditelný cíl je vědět, kam nasměrovat svůj útok. Musíš vybrat pole, na které zaútočíš, i když cíl na tom poli být nemusí (viz "Míření na neviditelné cíle" níže).
Různé schopnosti a jiné účinky tě mohou zneviditelnit a účinně ti tak poskytnout úplný zákryt.


A definice neviditelnosti:
- Máš úplný zákryt před tvory, kteří tě nevidí.
- Máš proti nim bojovou výhodu.
- Nevyvoláváš jejich příležitostné útoky.


Jen dodávám, že bojová výhoda dává v 4e (na rozdíl od 5e) je bonus +2 k hodu na útok.
Autorská citace #19
30.3.2016 14:31 - Aegnor
Eh, Shadowwwe, s tím nesouhlasím. Pokud vezmu to, co sem nakopíroval Babaj:
Babaj píše:
The attacker can’t see the target: It is invisible, in a totally obscured square, or in a heavily obscured square and not adjacent to the attacker.


Já tam vidím dvojtečku. Tzn. to "It is invisible" je jeden z příkladů, kdy má úplný zákryt. Aneb - neviditelnost dává úplný zákryt, ale úplný zákryt nedává neviditelnost. Tohle podporuje i vyjádření u neviditelnosti:
Babaj píše:
The most common way to become invisible is to use the Stealth skill to become hidden.

Pokud by úplný zákryt stačil na neviditelnost, podle mě by to bylo zde zmíněno.
Autorská citace #20
30.3.2016 14:38 - Merlin
Aegnor píše:
Eh, Shadowwwe, s tím nesouhlasím. Pokud vezmu to, co sem nakopíroval Babaj:
Babaj píše:
The attacker can’t see the target: It is invisible, in a totally obscured square, or in a heavily obscured square and not adjacent to the attacker.


Já tam vidím dvojtečku. Tzn. to "It is invisible" je jeden z příkladů, kdy má úplný zákryt. Aneb - neviditelnost dává úplný zákryt, ale úplný zákryt nedává neviditelnost. Tohle podporuje i vyjádření u neviditelnosti:


tímto argumentuji i já. za dvojtečkou jsou tři možnosti, kdy je ti poskytován úplný zákryt. jednou z možností je neviditelnost.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.23718500137329 secREMOTE_IP: 34.204.198.244