Pravidla

sirien
4.5.2012 12:36
Autorská citace #21
9.5.2012 21:25 - sirien
...nevim, já hrával II/III hybrid a IV jsem sice kdysi četl a mám jí zpirátěnou někde doma, ale nikdy jsem se nedostal k tomu jí skutečně hrát.
Autorská citace #22
22.6.2012 17:33 - Gurney
sirien: Testoval jsi nakonec někdy tohle?

EDIT (17.6.2014, ty jo, ten čas ubíhá nějak moc rychle): Kvůli zkušenostem s výpadkem RPGF si dovolím to sem překopírovat, přijde mi to zajímavý houserule a jako odkaz do nikam je to naprosto pointless)

sirien kdysi dávno v zapomenutém threadu na RPGF píše:

[kreativní] Alternativní systém zranění

Zatím to vypadá zhruba takhle:

Počet úspěchů na útok neudává počet stržených HP, ale úspěšnost zásahu:
1 škrábnutí (trocha krve, u dražšího oblečení víc škody na oblečení než na těle)
2 lehké zranění (čistý průstřel ruky, bolestivé a krvácející seknutí)
3 zranění (střela do ramene, částečně vyřadivší ruku, hluboké seknutí přes hrudník a břicho, ale bez zásahu orgánů)
4 vážné zranění (Zásah do hrudníku s vnitřním krvácením, hluboký zásek do ruky...)
5 kritický zásah (useknutá ruka (popř. visící na troše masa), zásah do srdce...)

Útoky by měly být o něco málo popisnější než jen "sekám do něj", měly by vypadat alespoň takto: "Sekám mu na tělo" nebo "sekám mu přes ruku na tělo" atd. Počet úspěchů pak udává i úspěšnost tohoto zásahu:
1 může v principu i minout původní cíl, při střelbě na ruku kulka sekne na boku atp.
2 je zásah, ale nijak přesný (ruka/tělo atp., žádné zápěstí, loket..)
3 je docela přesný zásah (+- zápěstí, koleno...)
4 je velmi přesný zásah (přímo do zápěstí, podseknuté vazy přímo pod kolenem...)

Řekne-li někdo jen: prostě střílim, nebo dojde-li z jiného důvodu na nutnost určit zásah náhodně, pak se hodí 1d10:
1 a 2 nohy
3 a 4 ruce
5 až 9 tělo
10 hlava
(přesnější umístění zásahu může případně určit ST nebo hráč sám)

Zranění (letal, agrar) se zapisuje přímo, ne škrtáním HP - tedy např. průstřel levého ramene (3), seknuté pravé předloktí (2).
Bashing zranění by se dalo škrtat původním způsobem, pak (až by "přetékalo") by se začaly oět zapisovat konkrétní škody - zlomená čtyři žebra (4) atd.

Postihy za zranění jsou:
při zranění 2 a víc: - zranění/2 zaokrouhleno nahoru kostek ke každé činnosti, kterou zranění ovlivňuje
- minimálně (součet všech mínusových kostek)/2 k jakékoliv činnosti
VOLITELNÌ: mínus velikost zranění do dalšího kola bez ohledu na prováděnou činnost (bolest)
všechny postihy lze samozřejmě klasicky ignorovat po spálení 1WP

Různé úrovně Staminy:
Systém je nastaven pro bytosti se Staminou 2.
>>Bytosti se Staminou 3 a 4 ignorují pravidla pro 5 úspěchů a místo toho mají pro zranění šest úrovní:
5 kritický zásah (trojitý průstřel plic, zásek katanou do ruky až do půlky kosti nebo naplno rozseknuté břicho...)
6 devastující/smrtící (střela do srdce, useknutá ruka...)
>>Bytosti se Staminou 5 a 6 mají vážné zranění při 4 a 5 úspěších, kritické při 6 a devastující/smrtící při sedmi. Navíc ignorují jednu kostku postihu u každého zranění
Autorská citace #23
18.8.2012 13:53 - sirien
Gurney: Sorry, úplně mi ten Tvůj dotaz utek.

Ne, nakonec jsem se k tomu nedostal. S lidma se kterýma běžně hraju to nemá důvod a na různých one shotech chci spíš ukazovat jak ten systém vypadá v původní podobě.
Ale co na to tak koukám tak se mi to pořád zdá jako docela použitelný koncept.
Autorská citace #24
16.10.2012 15:25 - sirien
udělal jsem pár drobných úprav, doplnil jsem dva rámečky které by měly být nápomocné při tvorbě smysluplné postavy a doplnil jsem předtím zapomenutá pravidla pro Morality a Gurneym navrženou zmíňku o Armory a Mirrors
Autorská citace #25
17.6.2014 23:15 - Gurney
Teď mě tak napadlo - jsi si jistý tímhle?
Píše:
Zlepšování za Body Zkušenosti: Platíte násobek nového hodnocení. Žádné hodnocení přitom nesmíte přeskočit (tj. pokud zvedáte dovednost z 2 na 4, musíte zaplatit za zvýšení ze 2 na 3 a ze 3 na 4 - to je důležité zejména u Meritů, které mnohdy mají prostě určité hodnocení - přesto musíte zaplatit i jejich neexistující nižší stupně.

Protože zrovna nedávno jsem četl nějaký handbook (Mirrors?), kde bylo vysvětlený, že třeba merity z fighting styles jsou ve skutečnosti stejně drsné jako by byly o level výš než reálně jsou (kromě prvního) a že je to trade-off za to, že si je musíš brát postupně. Takže např. Combat Marksmanship 4 je ve skutečnosti zhruba na úrovni pětkových meritů.

Tudíž mi to s tím placením neexistujících stupňů (jako by to byl merit typu fighting style) moc nedává smysl.
Autorská citace #26
17.6.2014 23:51 - sirien
In...teresting idea. Popravdě, jistý si tím nejsem. Nikdy jsme to ve skutečnosti ve hře neřešili, je to taková... divná zóna, půlka těch jednorázově daných meritů jsou věci co si vezmeš při char creation pokud je chceš jako součást konceptu a ve hře je už neřešíš... jen jsme to vždycky uvažovali že to tak je (i když jsme to nikdy nepoužili).

Nicméně to co píšeš se mi zároveň zdá jako trochu... Fighting styles nejsou zdaleka jediný co by byly odstupňovaný (z těch běžných viz třeba Resources, Contacts...), navíc některé merity se dají zlepšovat a kdybys u nich mohl skipnout stupně tak by to moc nedávalo smysl (např. Dream, Destiny...)

Kromě toho ty fighting styles mi moc drsnější nepřijdou - sorry, Combat marksmenship: 4 - ignoruješ Defense při melee distance. To je 2, OBČAS 3 kostky bonus ve velmi specifické situaci na níž ve hře prakticky nedochází. Oproti tomu Striking Looks 4: dostáváš paušální +2 kostky na LIBOVOLNOU sociální interakci - to je +2 kostky na takřka 7 skillů ve více jak 50% jejich využití. Další 4ky... Encyclopedic knowledge: víš něco O VŠEM. Armored fighting? (nulové postihy za těžké pancíře)? Giant? +1 size?
Popravdě koukám že i pár trojkovejch mi přijde herně významnějších.

Jako nemůžu to vyloučit, ale nezdá se mi to... mohl bys najít kdes to našel? Docela by mě to zajímalo.
Autorská citace #27
18.6.2014 14:56 - Gurney
Včera jsem koukal na ty Mirrors, odkud jsem myslel že to mám, a nemohl jsem to tam najít, takže to možná byla Armory nebo Armory Relodaded... nebo něco úplně jiného, takže strpení pls.

...to že sekvenční jsou nejen fighting styles, ale i věci jako Contacts mi nedošlo, je fakt že tam by zas dávalo větši smysl platit i za ty mezistupně.

Co se týká Combat Marksmanship 4, ono je to takové hodně situační - jako na jednu stranu máš sice pravdu že to nemusí být žádné terno, na druhou stranu ve chvíli kdy bojuješ s monstrem typu vetřelec (s děsně velkou Dexterity a Wits) tak už to může znamenat 4-5 kostek navíc. Navíc když to vezmeš i fluffově, tak to znamená, že můžeš z rozumně krátké automatické zbraně do někoho (nebo něčeho) vystřílet zásobník na minimální vzdálenost (což by si převedeno do mechanik zasloužilo minimálně 9again). Taky v závislosti na situaci (t.j. kde se nacházíš a jak moc jsou tam zbraně legální, že chceš tu věc zabít, ...) už moc nepotřebuješ investovat do skillů jako Weaponry nebo Brawl (teda aspoň dokud ti nedojde munice).

sirien píše:
Armored fighting? (nulové postihy za těžké pancíře)?

Na nWoD sucks jedna věc - že některý věci nedávaj smysl, dokud nenajdeš nějaký merit nebo vysvětlení zasunuté v nějaké obskurní příručce (aneb děkuji, konečně jsem pochopil jak to autoři mysleli se zbrojema).

Btw Armored fighting znamená (že si neodečteš) dvě kostky na Defense a rychlost, to taky není zrovna terno. I když jsou případy, kdy to může být nepostradatelná věc
Autorská citace #28
18.6.2014 15:51 - sirien
Gurney: Ad Marksmanship: jenže i s tím Vetřelcem to dává ty 4 nebo 5 kostek navíc pouze při střelbě uvnitř close combatu. Upřímně, za všechny roky co WoD hraju je tohle tak řídká situace, že si pořádně ani nevybavuju kdy by nastala. Jako jo, nastala, určitě, to pravidlo tam neni pro nic za nic, ale prostě tak řídce že to fakt nedávám. (naopak mnohem častější situace - tj. střelba do close combatu, tam nikde podrobně řešená není)

Mimochodem, teď mi došlo že to co píšeš mi ani nedává smysl. Co chceš "kompenzovat"? Ono to totiž rozhodně není tak, že by ty nižší stupně toho meritu byly nějaká přítěž navíc - naopak, zrovna u toho marksmanshipu to jsou docela kruté vychytávky místy.
To spíš dává smysl naopak - aby ty neodstupňované merity byly "zdánlivě" o jedna silnější, protože za ty jejich nižší stupně nic nedostaneš - jenže to naopak pak dává smysl jedině, pokud ty nižší stupně skutečně mají být zaplacené.
Autorská citace #29
18.6.2014 16:16 - Nachtrose
V nWoD core prirucce se pise, ze pri nakupovani meritu za xp na X tecek je potreba zaplatit i vsechny stupne predtim. Takze treba merit za *** bude stat 3+6+9xp. Stranu vam ted nereknu, ale je to tusim ba zacatku kapitoly o meritech. Leda by se neco menilo jako treba zlevnil Encyclopedic Knowledge ( **** nWoD core na ** God Machine Chronicle )...
Autorská citace #30
19.6.2014 19:13 - Gurney
sirien píše:
Co chceš "kompenzovat"?

Že ti ty nižší stupně nesedí do buildu :D

Ale vážně, mám to:
Mirrors s.42 píše:
Sequential Maneuvers: A sequential maneuver is a ranked Merit where every level gives a specific benefit, like a Fighting Style. Each element should be built as a single Merit, but worth one dot more than it would otherwise. The one-dot element is the exception to this; build it as a one-dot Merit as normal...


Nachtrose píše:
V nWoD core prirucce se pise, ze pri nakupovani meritu za xp na X tecek je potreba zaplatit i vsechny stupne predtim.

Koukal jsem se na to a jo, máš pravdu, aspoň co se týká placení za expy ("Merit dots must be purchased sequentially with experience points. You have to buy • and then •• before your character can have ••• or more."), jestli to stejně fuguje při vytvářená postavy tak úplně stoprocentně jasné není.
Autorská citace #31
19.6.2014 19:34 - Nachtrose
Jo. Je to v kapitole o tvorbe, v casti, kde se pise, ze muzete zacinat se skusenejsimi postavami a podle toho da ST XP navic do zacatku. Citaci muzu dohledat doma.
Autorská citace #32
19.6.2014 19:46 - Gurney
Já myslel když si je bereš "za tečky".
Autorská citace #33
19.6.2014 20:05 - sirien
Gurney píše:
Že ti ty nižší stupně nesedí do buildu :D

Pokud Ti jde o martial arts, vem si Armory 1 a postav si vlastní :p


Ohledně char creation: nechápu o čem mluvíš. Za tečky se nic nestupňuje, platíš tolik kolik je požadovaný level. Tudíž za 3 tečky do sekvenčního meritu dostaneš 3 různé výhody, za 3 tečky do jednorázového meritu dostaneš jednu schopnost. Fakt nemůžeš zaplatit 1 tečku a vzít si za to 3 tečkový Danger sense.

Když postavu napálíš hned z kraje expama aby byla silnější, tak se k těm expům chováš jako k normálním expům.
Autorská citace #34
19.6.2014 20:13 - Nachtrose
Za tecky se plati normalne jedna k jedne. Jenom pata stoji dve tecky. I kdyz mam pocit, ze zrovna u meritu toto neplati.
Autorská citace #35
23.6.2014 16:36 - Gurney
Já měl kdovíproč za to, že zrovna minimálně fighting styles se berou i při vytváření postavy postupně - t.j. např. Combat Marksmanship 3 by stál 6 meritů. Ale došlo mi, že jsme to tak potom nedělali a ani by to nedávalo smysl.

Nachtrose píše:
I kdyz mam pocit, ze zrovna u meritu toto neplati.

Pětkovej merit je normálně za pět meritů.

Btw ještě jedno řešení pro lidi, který chtěj vyzkoušet WoD, ale nedostává se jim kostek - aplikace na android (zdarma). Pocit plné hrsti kostek (ani radost z nalezení těch, co v zápalu hry zahodíte pod stůl) to sice nenahradí, ale na nějaký ten one-shot to může být šikovná věc.
Autorská citace #36
23.6.2014 16:43 - sirien
jo, tu aplikaci mám taky, má docela hezký možnosti, ale upřímně... kostky v ruce sou kostky v ruce :D (ale díky, doplnim to do článku k té d6 variantě)

Mimochodem, merity jsou zrovna trochu na vraždu. Svého času jsme to řešili u piva a shodli jsme se, že mnohem lepší by bylo vyřídit je stejně jako atributy a dovednosti - nejspíš v proporci 5/3/1.
Jinak co houserulujeme už celou věčnost je že na začátku hry vytvoříme dva separátní pooly meritů - typických 7 na normální + X na supernal.

To hypotetické opatření by eliminovalo různé srandy jako např. strašně fyzicky nadanej týpek s martial artama a kdovíčim... kterej nic nemá, nikoho nezná atp.
Ten houserule je výbornej v tom že - upřímně, logická volba je narvat všechno do supernal - a to nejen gamisticky, té postavě to prostě dává ten feeling kterej chceš hrát - takže důsledkem pak je že mají všichni postavy, které nemají žádnou lidskou identitu. Tímhle vzniknou postavy které jsou o hodně vyváženější.
Autorská citace #37
23.6.2014 17:01 - Gurney
Já zas přemýšlel o tom, dávat nějaké rozumné množství meritů typu Contacts, Allies, Resources a podobných zdarma na základě backgroundu. Může se to zdát nefér, ale ty postavy nejsou "vyvážený" už dávno předtím než se s meritama vůbec začne a že věci co si vymyslíš dostaneš na osobák, maj nějaký hodnocení, víš že je můžeš využít a tak, mi přijde takové motivační.

EDIT: to s těma supernaturálníma docela dává smysl, ony jsou přece jen takové atraktivnější a ty normální "lidské" merity tím pak trochu trpí, i když by někdy dávalo smysl abys jich ve skutečnosti měl hodně.
Autorská citace #38
20.7.2014 22:37 - Gurney
Jen tak btw, teprve teď zjišťuju jak super tenhle článěk je, když člověk potřebuje někomu vysvětlit nWoD, ale přitom ho nechce nutit číst celý core...

EDIT: a btw detail - při chance rollu se úspěch (10) dál přehazuje a pokud znova padne úspěch (stále pouze 10), jede se dál (a kumulují úspěchy) tak dlouho, dokud nepadne něco jiného než 10 (jednička na opakované hody už samozřejmě neznamená dramatic failure) viz. core s.125
Autorská citace #39
20.7.2014 23:06 - sirien
díky, k tomu účelu taky vzniknul :)

(díky, opraveno... myslel sem si že to tak je, ale Honza do mě tak dlouho hustil že to tak neni až mě přesvědčil tak moc že jsem to v pravidlech už nikdy nekontroloval)
Autorská citace #40
18.8.2014 20:13 - Gurney

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.075831174850464 secREMOTE_IP: 44.210.240.31