Pravidla

Autorská citace #1
24.10.2010 18:10 - Night of Triumphatorr
O něčem podobném psal nějaký amík na nějakém oficiálním WW fóru. SW docela můžu a ST systém osobně považuju za jeden z nejlepších.
Autorská citace #2
24.10.2010 18:38 - sirien
Zahladil sem znění prvních čtyřech kapitol. Ty už technicky považuju za víceméně konečné a dál je už měnit nijak zvlášť nehodlám.
Autorská citace #3
24.10.2010 19:04 - Alnag
Tomu říkám vydatný článek :D
Autorská citace #4
24.10.2010 20:17 - Gurney
Super, Storyteller Star Warsy se mi líbily už na srazu a hodlám brzo ve skupině zahájit testování. Jinak respekt za ten fluff o ST a o SW a jejich stylu, shrnuje to všechno podstatné a pěkně se to čte. Jen mě tak k tomu napadlo že pro filmy sice platí "It doesn´t have to make sense, if it's cool!" (viz. komentáře k Darth&Droids) ale hráči mívají občas trochu vyšší nároky.
Autorská citace #5
24.10.2010 21:55 - sirien
Mám dneska nějak studijní náladu. Zahladil jsem pátou kapitolu (obecný souboj a duely) a obecně s ní jsem relativně spokojenej, takže jí asi také budu nechávat tak jak je. Teoreticky tam může dojít časem k pár změnám nějakých číselných hodnotách zbraní, armorů a cen za deflect/redirect, ale to spíš minimálně, více později tam mohou přibýt nějaké dodatečné věci k aplikaci konkrétních jiných mechanik nebo přímý přepis těch nejběžnějších (full defense, odzbrojení, full out attack), na což teď ale fakt nemám náladu
Autorská citace #6
24.10.2010 21:57 - sirien
Gurney píše:
Jen mě tak k tomu napadlo že pro filmy sice platí "It doesn´t have to make sense, if it's cool!" (viz. komentáře k Darth&Droids) ale hráči mívají občas trochu vyšší nároky.

ha. Tak to hodně good luck při systematickém předělávání většiny SW fluffu z rozšířeného universa, jen studium pár věcí k těmhle pravidlům na wookieepedii mi místy trhalo žíly
Autorská citace #7
24.10.2010 22:13 - Gurney
sirien píše:
Tak to hodně good luck při systematickém předělávání většiny SW fluffu z rozšířeného universa, jen studium pár věcí k těmhle pravidlům na wookieepedii mi místy trhalo žíly

Proto taky extended universe používám jen jako inspiraci a naproto volně vyhazuju všechno co se mi nelíbí (a naopak přidávám co se mi líbí), systematicky nehodlám předělávat vůbec nic.

EDIT: Když o tom tak přemýšlím tak to vlastně dělám v každém settingu..
Autorská citace #8
25.10.2010 05:38 - sirien
Gurney píše:
Proto taky extended universe používám jen jako inspiraci a naproto volně vyhazuju všechno co se mi nelíbí

Takhle se SW prostředím asi pracuje většina lidí...

Pustil jsem se ještě do šesté kapitoly - Mass combat a vesmírné souboje. Oddělil sem úvod do samostatného nadpisu, přehodil sem Střelbu do Duelu do jiné části kapitoly jinak byly změny v základním Mass combatu jen minimální a celkově s ním jsem teďka už také relativně spokojený, takže pro něj platí totéž co pro základní combat - může tam dojít k pár lehkým změnám nebo doplněním, převážně v číslech, teoreticky až budu mít někdy čas bych mohl doplnit nějaké základní "manévry jednotek" podle standardních bojových manévrů (all-out attack, full defense...), ale jinak to už bude na 95% tak jak to tam je teď.

"Těžká technika" je nicméně vzatá jen dost z rychlíku a bude potřebovat rozvést, "Vesmírné bitvy" jsou prakticky jen myšlenkový nástřel a podkapitolu "Vesmírné souboje" jsem smazal zcela protože jí budu chtít ještě udělat úplně jinak. Podrobnosti sem napsal do poznámek přímo k těmto jednotlivým podkapitolám.
Autorská citace #9
26.10.2010 05:08 - sirien
Tak znovu šestá kapitola...
- Takřka jsem dokončil podkapitolu o Těžké technice, zbývají už jen dvě věci které vím jak budou, ale už nemám na to je sepsat
- Ujasnil jsem si v hlavě podobu vesmírných bitev, ale ještě jsem na ně moc nešáh... coming soon
- Do standardního Mass combatu jsem krátce doplnil pravidla pro pohyb jednotek (nic co by nedala logika), poznámku o možnosti nechat jednotky "fungovat v delším čase" než PC (technicky jen do textu vložená logická možnost)
- Doplnil jsem Útok hromadnou zbraní na jednotku a Útok na jednotku lightsaberem
- Sepsal jsem pravidla pro palebné platformy (nepoměrně velké účastníky boje - např. Star destroyer co se plete do přestřelky pár desítek lidí a tak (zmasakruje je cca za necelé kolo, ale to asi není novinka)) které budu dále využívat i pro vesmírné bitvy




Úpravy probíhaly vzhledem k pár přehledovým tabulkám s příklady trochu chaoticky, takže pokud to dnes někdo četl, tak se omlouvám, pokud se mu to měnilo pod rukama (asi moc ne, hrál sem si jen s jednou stránkou...)

(zajímalo by mě, jestli to někdo už přečetl celé nebo jestli si sem tyhle poznámky píšu jen tak pro pozdější přehled o tom jak jsem to dodělával...)
Autorská citace #10
26.10.2010 06:32 - Lokken
Já to přečetl celé, když už jsme to řešili po ICQ. Některé věci nedokážu posoudit bez toho, abych je vyzkoušel přímo ve hře, ale celkově pěknej kus práce!
Autorská citace #11
26.10.2010 22:24 - sirien
Dodělal jsem Těžkou techniku, štíty a iontové zbraně.
(taky jsem předělal ukázky běžných jednotek do tabulky kde je uvedena i Obrana a Rezistence, aby to bylo se vším všudy)

Další na řadě budou vesmírné bitvy
Autorská citace #12
28.10.2010 19:56 - Blaine
Sirien: Diky za tvoji praci. Dokonce se ti povedlo naladit me na odvypraveni aspon jednoho dobrodrustvi. Pokud to pujde dobre, tak treba i vic. Dikes.
Autorská citace #13
16.11.2010 15:50 - Gurney
Tak se chystám na doufám brzké testování a narazil jsem na problém u Force disciplín - na tom systému se mi nejvíc líbilo že si vymyslíš co chceš dělat a GM ti řekne jak vysokou potřebuješ power a jaký stupeň techniky. Problém je, jak jako GM přijdu na to, že na Force lightning potřebuju Alter 2, Power 3 ? Předpokládám že je to stejné jako když GM v Mage posuzuje jestli na to co zrovna děláš potřebuješ Time 2 nebo 3, ale hodil by se nějaký nástin nebo aspoň odkaz na Mage (btw je to spíš podle Ascensionu nebo Awakeningu?), kde je ten "posuzovací systém" vysvětlen.

Další detaily:
Lightsaber styles - nenabourávají nějak zásadně matematiku systému, zvlášť na vyšších stupních? (vpravdě asi se bez nich obejdu, zavádějí právě ono "sčítání plus jedniček, které mě poslední dobou už trochu unavuje v některých d-dvackových hrách")

Podobně bonusy za autofire - +6 za dávku? Nejsem odborník na ST ale i základní pravidla pro hraní v o hodně civilnějším prostředí dávají za nejdelší možnou dávku +3 (ono by se v SW asi dalo bez dávek úplně obejít a brát to stejně jako v SE - zbraň s dávkou může trefit víc lidí zároveň (t.j. můžeš si hodit víc útoků) ale je to s nějakým postihem.

Nějak zvlášť jsem nezkoumal Mass combat, ještě to projdu.
Autorská citace #14
16.11.2010 18:15 - sirien
Force powers & disciplines
ohledně úrovně disciplíny: asi to není úplně 100% intuitivní, pokud nemáš v krvy systém Vampire disciplines nebo Werewolf Gifts (a další), nicméně to je docela jednoduché a věřím že se to dá rychle obsáhnout:

Všecny disciplíny jsou postavené tak, aby shrnovaly nějakou výseč schopností Force jako celek a nijak zvlášť se nekřížily - z toho důvodu je například jen jedna telekinetická disciplína, která shrnuje zároveň levitace objektů a strhávání battle cruiserů z orbity a zároveň odhazování lidí a tvorbu Force waves. Zabraňuje to pitomým situacím typu "jaktože ho nemůžu odhodit, kdy dokážu levitovat stihačku?" případně naopak "jaktože nemůžu levitovat stihačku, když umím udělat telekinetickou vlnu přes půlku bojiště?"

[výjimkami je heal a resurrection, které jsou rozdělené mezi self a other, aby nebyly tak ultimátní a všudypřítomné, což by nesedělo do SW feelingu a pak Destroi droid, ktrá je tak trochu telekinetická, tak trochu technokinetická, ale která je svébytná i fluffově, takže skončila sama za sebe]

Schopnosti disciplín jsou pak odstupňované tradičním WoD modelem lehké exponeciály (rozdíl mezi 1 a 2 je menší než rozdíl mezi 4 a 5) přičemž jsem se volně držel modelu:
1 - elementární základy, provedení "menších" triků
2 - zvládnutí disciplíny na základní úrovni
3 - skutečné ovládnutí disciplíny v "plné" síle, tak, jak byla běžně demonstrována ve filmech
4 - mistrovské zvládnutí disciplíny obsahující i její velice těžké a pokročilé prvky
5 - úroveň, které dosahují Force (Jedi/Sith/...) mistři, kteří se na danou disciplínu specializují, ovládnutí schopností které běžní Fu mají mimo svůj výhled

Otázka prerekvizit tu je taková problematická, dlouho jsem přemýšlel jestli ji vůbec zavádět. Když jsme hráli naší SW kampaň, tak jsme se spoléhali na narativní cítění všech zúčastněných a vůbec jsme se nenamáhali provazovat znalost disciplín se znalostí FPowers. Jinými slovy nikdo si prostě nebral Force push na úrovni 4 nebo dokonce 5, pokud měl Power 1 (pokud to nějak hustě neospravedlnil, na což ale ve hře nikdy nedošlo) a zároveň se nikdo z nás nesnažil improvizovat "nesmysly" (např. vytvořit Force wave, pokud měl Force push 0 nebo 1), pokud se to scénicky fakt nehodilo (a pak jsme k tomu přidávali nějaké kruté popisy, pálili WP a podobně a často jsme takovou scénu prohlásili za takové "prozření" a při první příležitosti jsme nalili do dané disciplíny pár expů abysme jí navýšili a tak)

Při psaní pravidel mě nicméně napadlo, že když sepisuju takováhle pravidla veřejně, tak se nemůžu spoléhat na to, že každý kdo je dostane do ruky bude tuhle "žánrovou intuici" sdílet. Z toho důvodu jsem se rozhodl zavést prerekvizity, které jsem nastavil:
> intuitivním odhadem ve stylu "ok, pokud se bude někdo chtít specializovat na Force push tak, aby ho měl na 4, tak se dá předpokládat že bude mít Power taky tak kolem 4...
> částečně se do mého odhadu nejspíše promítla zkušenost s MtA a odhad na základě stupňování Sfér/Arkán (sporem Asc a Awk se nemusíš zatěžovat, je to tam stupňované dost podobně)

Technicky bych Ti doporučil se na FPower prerekvizity při samotném hraní naprosto vykašlat a případně je použít jen jako limitaci pro učení se vyšších úrovní disciplín (v současnosti Volitelné pravidlo "Žádné postihy za malé powers", kpt. The Force, poslední rámeček)

V současnosti (po diskusi o těchto pravidlech s pár lidmi) stejně uvažuji, že v další versi pravidel bude defaultní nastavení právě takovéhle (tj. malé FPowers nebudou dávat postihy k hodu, ale budou jen limitovat případné braní vyšších úrovní disciplín) a postihy za malé FPowers přesunu do volitelných pravidel, nicméně ohledně toho ještě čekám na nějaký herní feedback jak to lidem funguje v praxi.
Autorská citace #15
16.11.2010 18:36 - sirien
Lightsabers styles
Ano, nabourávají, bohužel. (i když ne tak hrozně zásadně, jak to na pohled vypadá. Snad.)

Tady jsem čelil takovému nepříjemnému problému. Obecně předchozí SW pravidla s nimiž jsem se setkal styly buď neřešila, nebo jen dost matně, jediný propracovaný koncept měl McGone, který pracoval se systémem stylů jakožto meritů 1-3 které dávají přímé bonusy. Tenhle systém jsme používali svého času i my, i když ne úplně do důsledku (spoustu soubojů jsme zvětšiny jen intuitivně popisovali, hodů tam bylo míň než je obvyklé, takže nám styly sloužily spíše pro fluffová rozhodnutí a pro popisy)

Už když jsem ty styly psal, tak jsem s nimi nebyl spokojený, řešil jsem to částečně s Lokkenem, ale nic moc se mi s tím udělat nepodařilo. Zaprvé se mi nelíbila právě ta skutečnost, že jsou systémově nekorektní a zadruhé jejich fluff na wookiepedii i jinde je koncentrace retardované debility, sorry za to, ale prostě je, snažil jsem se z toho přenést co nejvíc, což mi zase vytvářelo vnitřní rozpory. Od chvíle, kdy jsem styly dopsal jsem věděl, že jde jen o prozatimní versi čistě pro žhavé zájemce, kteří to budou chtít mít k dispozici, ale která při dalším přepracování zmizí a bude nahrazená korektním způsobem řešení.

4WoD korektní způsob řešení by byl (a bude) takový, aby každý styl měl podobu meritu, který bude na každé své úrovni obsahovat nějaký "manévr", zvýhodnění nějakého standardního manévru nebo snížení nějakého situačního postihu, stejně jako Fighting styles v základních pravidlech (a DoW, Armory atd.)
Problém s tímhle a důvody, proč to tak v aktuální versi není, jsou nicméně následující: Sedm (potažmo devět) stylů je víceméně 35 (45) manévrů (28 a 36, kdybych styly udělal jen 4 úrovňové nebo tak) což je a) hromada kreativní činnosti b) hromada textu. Už takhle ta pravidla mají přes 120 normostran a já je dokončoval ve slušném časovém presu kvůli škole (abych je měl nějak hotová a mohl na ně přestat myslet). Kromě toho jsem už tak strávil nějaký čas nad současnou podobou (protože jsem původně vycházel z McGona) která byla už z části hotová, když jsem si plně uvědomil, že je chybná. Proto jsem prostě dokončil tuhle.

Vzásadě se nic nestane, když budeš styly ignorovat, odehrávat je spíš fluffově a popisově nebo když s tím naložíš nějak jinak.


Autofire Existuje nějaké volitelné pravidlo, které běžně hrajeme (protože nám přijde sympaticky drsnější), které přidává kostku za výstřel. To mi přišlo pro SW trochu moc, tak jsem to snížil na bonus který je v tabulce (podle systému dalších +1 za přidání o jedna víc výstřelů, než kolik je rozdíl potřebný pro aktuální bonus)
6 kostek je v důsledku statisticky přesně 2 úspěchy. Nic případně nebrání tomu bonusy snížit na polovinu zaokrouhleno nahoru nebo dolu dle libosti nebo je řešit stejně jako v SE.
Přiznám se že rozpor u autofire mě nějak zvlášť nenapadl, když jsi to zmínil tak se na to ještě podívám podrobněji
Autorská citace #16
16.11.2010 22:09 - Hondula
Jenom malá technická: název Vaapad a potažmo Juyo byl pojmenován dle šelmy vaapad neboli juyo pocházející z planety Sarapin. Je to k Síle necitlivé stvoření s počtem chapadel minimálně 7 a maximálně 23. Je velice rychlé a mrštné. Dokáže sníst prakticky cokoliv, co dorazí do jeho teritoria. Mace Windu formoval vaapad společně s mistrem Sorou Bulqem, ačkoliv jedinými mistry praktikujícími čistě vaapad je Mace Windu a jeho bývalý padawan Depa Billaba.
Autorská citace #17
24.11.2010 19:48 - Blaine
Takze uz jsem odehrali 4 sezeni a jsme spokojeni. Ja jsem spokojen, protoze se muzu plne odvazat a jet nejaky pribeh plny vybuchu, blastru, lightsaberu a velkych vesrminych lodi. A hraci jsou spokojeni, protoze se jim dari vytvaret si pro sebe pravidla (jakobychom je potrebovali), ktera zapadaji do hry, feelingu a tak.
Jenom ted bych potreboval trochu pomoct - jeden hrac se k nam tedka pridal (uz jsou tri - hnedka na zacatku jsme meli moc peknou honicku ve vesmirnych lodich) a chce hrat force usera bez lightsaberu, nejakou force witch. Premysleli jsme, ze bychom mu na boj na blizko (protoze nechce zadne zbrane) udelali nejake "kung-fu" s vyuzitim force push. Nejake napady?

A dalsi veci je reflexivni vyuziti veci, ktere nejsou reflexivne zamyslene - leti na tebe sutr? Odrazis ho svym force pushem nebo ho ve vzduchu rozseknes light saberem. Jak na to?
Autorská citace #18
25.11.2010 19:29 - sirien
Rozseknutí letícího šutru lightsaberem doporučuji řešit jako "blok" v duelu s tím že i jeden úspěch pro účely popisu šutr rozsekne, nicméně pouze úspěšný hod na "blok" (tedy přehození úspěchů útočníka) zabrání zranění (dostat celým balvanem a nebo dvouma půlkama onoho balvanu může vyjít dost nastejno)

Reflexivní využití věcí co nejsou reflexivně zamýšlené buď zakázat s ohledem na fluff (a vynutit si využití nějaké jiné disciplíny nebo tak), nebo aplikovat s intuivně odhadnutým záporným modifikátorem k hodu. "Reflexivní" vyvolání v základu nereflexivní schopnosti by mělo zároveň stát standardní akci v daném kole.

...jen tak v rychlosti, musím teď někam jít, ještě se k tomu vrátím podrobně
Autorská citace #19
27.11.2010 02:18 - Blaine
Sirien: K tomuhle cos tedka napsal jsme se tak nejak dopracovali!:)
Takze dobry, uz zaciname mit trochu odhad toho co muzeme a nemuzeme.
Autorská citace #20
28.11.2010 01:39 - sirien
Pokud vím tak některé "witches" používaly místo lightsaberů světelné biče... s takovou zbraní bych asi zacházel nějak takhle:
útok: -2 kostky
add dmg: 5 kostek
spec: blokování biče v duelu má -3 postih
Martial art na světelný bič by mohl postihy za tuhle zbraň postupně snížit.
Výroba světelného biče a zbraň samotná je pokud se dobře pamatuju fluffově záležitostí Temné strany.

"kung-fu"... jako bojové umění povolávající Sílu... nevim, osobně se mi to nějak moc nelíbí, protože si to neumim moc zasadit do starwarsové stylizace. Spíš bych chápal kdyby ten člověk kombinoval "nezávisle" bojové umění a Sílu, mít namastrovanej brawl místo weaponry, k tomu nějakou specializaci, vysokej merit některého bojového stylu nebo několika stylů a k tomu používat Force disciplýny jako je Enhanced body, Valor, Force shield, Speed... z nichž se ostatně dost projeví i přímo do jeho přímých bojových schopností.

Teoreticky by bylo možné vytvořit Force martial art jako merit, ale vzhledem k tomu že jak sem už psal Gurneymu sem silně nespokojenej se současnou podobou Lightsaber fighting styles a ještě jsem se přesně nerozhodl jakou bych jim chtěl dát konečnou podobu, tak si teď neumim dost dobře předsatvit jak by to mohlo vypadat... možná nějaké slabší projevy Force efektů při útocích nebo tak.
Až budu mít čas přepracovat Fighting styles tak se nad tim určitě ještě zamyslim.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.068444967269897 secREMOTE_IP: 18.221.165.246