Pravidla

Babaj
10.2.2010 11:01
Charge Vs unik
Zdravim, mam zde opet maly namet na diskuzi... myslel jsem si ze v tomto pripade, jenz popisu nize, mam jasno. Lec Merlin me uvedl v pokuseni...

jde o pouziti Rahgers poweru Vs Charge..
*********************************************************************
Weave through the Fray Ranger Utility 6
You dodge through the thick of the fight, denying your foes a
chance to pin you down in one spot.
Encounter ✦ Martial
Immediate Interrupt Personal
Trigger: An enemy moves adjacent to you
Effect: You can shift a number of squares equal to your Wisdom
modifier.
**********************************************************************

charge:
***************************************************************************
You throw yourself into the fight, dashing forward and
launching an attack.
CHARGE: STANDARD ACTION
✦ Move and Attack: Move your speed as part of the
charge and make a melee basic attack or a bull rush
at the end of your move.
✦ +1 Bonus to the Attack Roll: You gain a +1 bonus
to the attack roll of your basic attack or bull rush.
✦ Movement Requirements: You must move at least
2 squares from your starting position, and you must
move directly to the nearest square from which you
can attack the enemy. You can’t charge if the nearest
square is occupied. Moving over difficult terrain
costs extra squares of movement as normal.
✦ Provoke Opportunity Attacks: If you leave a
square adjacent to an enemy, that enemy can make
an opportunity attack against you.
✦ No Further Actions: After you resolve a charge
attack, you can’t take any further actions this turn,
unless you spend an action point to take an extra
action.
****************************************************************************

toliko k pravidkum...

Doporucil jsem nasemu rangerovi, aby si prave pro tento pripad vzal tuto unikovku..

Pripad:
Orci krvavy vylecnik s masivni sekerou se na dva ctverce rozhodl naseho Hogara(ranger) chargnout (ork pohyb 8).. jakmile se Orci valecnik ocitl vedle nej prerusil jeho dopad sekyry tim ,ze pouzil vyse uvedenou vlastnost a odcupital o tri policka mimo dosah vrazedne zbrane.. ...... ovsem ted se bohove zvedli a zacali vest pri.... ma ork ted pokracovat ve svem pohybu a dohnat naseho hogara, ktery trochu nesikovne odcupital smerem kterym supel ork, nebo uz mel dokoncit svuj svih sekery do jiz Hrogarem vyprazdneneho mista a s vytrestenyma ocima skoncit sve kolo dumajic kam se ten zpropadenej zenaork(pulork) podel...
Takhle jsem si to predstavoval ja....
Ovsem dle pravidel.. jak je vyse psano, provede svuj utok pri chargi na konci sveho pohybu... co tedy vyse zminovany power prerusuje?.. pohyb? nebo konec pohybu pred sekem..... v pripade ze by se nekdo k Hogarovi priblizoval obycejnym movem je zcela jasne ze by byl prerusem pohyb a po provedeni odcupitani by nas ork pohodlne dokoncil svou pohybovou akci a dosel Hogara... Nasledne ve standartni akci by ho sekerou rozpulil...
Ovsem charge je specificka akce, ktera kloubi obe akce a tak v tom tak jasno nemam...

svuj nazor na to sice mam, ale tahle diskuze by mohla trochu vnest vice svetla do problemu... dekuji za vase prispevky.. predem :-)
Autorská citace #1
10.2.2010 11:34 - Blaine
Babaj: Kdyz oznamujes charge, automaticky se vzdavas vseho ostatniho, co bys mohl delat. Tzn. urcis cil, dale urcis svuj smer pohybu a oznamis i jakou power pouzijes (primo ten charge - basic melee attack).
Ta utilita prerusuje probihajici akci v tu chvili, kdy se pro ni splni podminka. To znamena, ze jakmile chargujici oponent dojde ke svemu cili (tobe), tak ty muzes odejit pryc. V tu chvili muze chargujici oponent pokracovat v pohybu rovne dal, pokud je cil stale v dosahu jeho zbyvajicih poli, ktere neusel. Pokud ho (napriklad) cil obesel a je jedno policko za jeho zady, tak ma proste smulu. Jeho akce skoncila, protoze nemuze pokracovat v provadeni utoku.

Abych to k necemu prirovnal - predstav si, ze mas power, ve ktere muzes do jednoho cile nasypat vic utoku. Pokud ho sundas prvnim, tak ti ty ostatni taky vysumi. Je to stejne jako u toho charge, proste uz nemuzes pokracovat v provadeni sve nacate akce a proto skoncis tam, kde stojis a nic dalsiho nemuzes provadet.
Autorská citace #2
10.2.2010 11:36 - Fibriso
je tam moves adjecent, ale ne end movement tj, ork tam nemusí skončit pohyb, ale jít dál a může se hrnout dále a nebohého elfíka vydělit sekerou dvěmi. pokud tam pohyb ukončí, tak má smůlu pro změnu ork.

btw: toto není jediná schopnost co to umí, je jich mnohem více... mezi původními schopnostmi z Phb a novými schopnostmí z rozšíření je čím dál více nejasných konfliktů...
Autorská citace #3
10.2.2010 11:43 - Merlin
Kdyby tam bylo, "když na tebe zaútočí" tak to chápu, ale je tam, když se přiblíží k tobvě...pokud je ale ranger cvok a uskočí ve směru původního pohybu, nevím, proč bych nemohl pokračovat dál..charge není nesmyslný řev a pěna u huby (pokud ano, chci vás vidět chargovat s některými zvláštními zbraněm,i, ajko je třeba řetěz)
Autorská citace #4
10.2.2010 11:48 - Blaine
Merlin: presne tak! Presne to jsem myslel.
Ono jde o to v jakem okamziku se spusti ta imm. interupt akce. Spusti se v tu chvili, kdy on vstoupi do pole vedle tebe. On tam jeste neskoncil, on do nej vstoupil, tzn. poku mu jeste zbyva nejaky dalsi pohyb, muze v nem pokracovat. Samozrejme musi dodrzte pravidla pro charge. (nesmi zmenit cil, nesmi uhnout z primeho pohybu atd.)
Autorská citace #5
10.2.2010 12:11 - Fibriso
problem je ten, že ve 4E se muze chargovat jak chce, klidne u za roh pokud na nej vidi...
Autorská citace #6
10.2.2010 12:13 - Blaine
charge nam rika píše:
and you must move directly to the nearest square from which you can attack the enemy.

To znamena v jedne lajne. A ne za roh.
Autorská citace #7
10.2.2010 12:13 - Lotrando
Píše:
An immediate interrupt lets you jump in when a certain trigger condition arises, acting before the trigger resolves. If an interrupt invalidates a triggering action, that action is lost.

For example, an enemy makes a melee attack against you, but you use a power that lets you shift away as an immediate interrupt. If your enemy can no longer reach you, the enemy’s attack action is lost.

Move and Attack: Move your speed as part of the charge and make a melee basic attack or a bull rush at the end of your move.




je zběžně:

Charge je move and attack dohromady, immediate interrupt invaliduje podmínku zaútočit na konci pohybu (a že tam útočník plánoval skončit je bez diskuze). Podle mě tedy útočník máchne do prostoru, kde před několik okamžiky stál ranger, který je v tuto chvíli už někde jinde. Nic dalšího se neodehrává, protože útočník se ztečí vzdal dalších akcí.

nebo jinak

powers je od toho, aby se ranger vyhnul zranění a kondici, pokud by si útočník mohl doběhnout a power by fungoval jen tehdy, když už k tomu nemá pohyb, zavádělo by to další podmínky, které nebyli záměrem tvůrce - umožnit jednou za encounter vyhnout se zranění. například fighterské utility mají stejný výsledek, ale děljaí to jinak, např. tím že redukují zranění
Autorská citace #8
10.2.2010 12:29 - Blaine
Lotrando:
Jestli jsem tvuj vyklad pochopil spravne (doufam, napriklad moje vyklady jsou hodne zmatene:)), tak tvrdis, ze pokud uhne chargi jedno pole dozadu, tak uz je jedno, jestli orkovi zbyva pet poli pohybu, protoze proste tam mel skoncit move a zautocit a tim padem charge vysumi?

Pokud to tak je tak se vlastne lisime jenom v tom, kdy vlastne nastane ten interupt... Jestli v tu chvili, kdy ork vstupuje do pole nebo v tu chvili, kdy pohyb prechazi v utok.
Ale chapu tvuj smer uvazovani. Jestlize bude charge spojeni dvou akci a ve vysledku se bude hodnotit stejne jako hod na utok a hod na zraneni (oboje dvoje se deje ve stejnem okamziku, nejde si hodit na utok, zasahnout a pak nejakym pohybem odejit pryc, protoze jakmile trefim musim hazet na zraneni).
Autorská citace #9
10.2.2010 12:29 - Babaj
Fibriso , prave ze nemuze :-)) direktly :-) to znamena primo nejkratsi cestou.. cca.. takze klickovani ani cesta za roh neni dokonce nemuze chargovat pokud to nejblizsi pole k nemu je obsazene.-) ovsem cestou muze preskocit prekazku broditvodou... tahat se lepem,,ale usili musi jit co nejprimeji k nepriteli a tim svou kinetickou enerdii premenit na vyhodu v utoku..

navic on to neni vubec rozdil mezi nastavovanymi pravidly a4E.. obe veci pochazi prave z 4E :-)

takze vicemene to vsichni pomerne dobre chapem... tedy touto unikovkou se lze vyhnout chargujicimu nepriteli tim ze uhne bud z dosahu jeho behu nebo mu proste uhne ze smeru jeho vrzene energie.. takze verdikt . ktery je i logicky je ,ze jakmile Hogar se snazil uhnout tim ze bezet pomaleji pred nim mu vubec nepomoze .-)) kdyby ale uhnul do boku tak Ork bud probehne kolem nebo se proste zastavi tatam kam ho jeho smer a sila nohou dozene :-)

vicemene je to takto podle pravidel.. nic se tam nepotlacuje... stejny cil.. stejny smer. stejny zamer..
takhle je treba se na charge divat a pak uz bude jedno ktera kondice a power se do toho vsune.. diky

jinak lotrando .. muj osobni nazor je stejny jako tvuj... ale vzhledem k tomu ze se snazim sam drzet pravidel a nedelat nejakke vyjimky tak mi tohle reseni pripada ze neposkozuje ani jedno z poweru a ani jedno z pravidel....
Autorská citace #10
10.2.2010 12:31 - Babaj
blaine.. v jednom se ti dovolim oponovat ne kazdy hit musi byt nasledovan dmg.. je spousta poweru co maji imm interupt na hit a ty jsou na unik pred dmg.. a nebo jsem je jen spatne pochopil... ale to si nemyslim :-)
Autorská citace #11
10.2.2010 12:35 - Blaine
babaj: Nene, to nemyslim. Ono jde o to, ze by nemela existovat zadna schopnost, ktera ti dovoli uhnout pred dmg ustupem stranou, pokud te uz oponent trefi.

Tzn. power, ktera by znela: Imm. Interupt: When hit you can shift 3 squares.
Tak takovahle power proste umozni pohyb potom, cos dostal dmg. On te hitne a da ti dmg a ty se pak shiftnes. A ne on te hitne, ty se shitnes a on ti neda dmg, protoze uz u nej nebudes stat.
Autorská citace #12
10.2.2010 12:41 - wlkeR
Omluva jestli někoho opakuju, ale v současném stavu nezvládám číst věci bez diakritiky.

Pokud vím, tak charge má podmínku pohybu 2 čtverců v jednom směru? Takže shift o málo čtverců (2) správným směrem by to měl zablokovat.

Už nevím ve kterém manuálu ... nebo někde jinde ... se tvrdí, že pravidla jsou v jistých místech nechána natolik volná, aby umožnila interpretaci závislou na situaci. Řešení je tedy nasnadě:

- Pokud encounter visí na tom, aby se nějaký manévr povedl, porušte klidně X pravidel, aby to tak vyšlo. Zejména pokud jste líní kvůli nim prohledat tunu manuálů a pak napsat na internet.

- Pokud se zrovna cítíte, že to postavě prostě nemůže vyjít, nechť charge útok projde. ALE, pokud by tím postava nezískala jinou taktickou výhodu, třeba flanking, příležitostňáky proti pohybujícímu se orkovi, atd, řekněte to hráči, aby zbytečně nepromrhal power.
Autorská citace #13
10.2.2010 12:47 - Blaine
Kybohlav: Ono jde o to, že třeba v mé partě je jeden rule-lawyer a pokud něco udělám jednou takhle, tak to tak musím dělat vždy. A tak jsme se v partě dohodli na tom řešení, které jsem popisoval. Charge je pohyb na jedné lajně. Interupt, který reaguje na pohyb ke mě znamená, že se můžu uhnout, ale pokud jsem tupec a pohnu se ve směru charge, tak na mě ten týpek i tak doběhne.
Autorská citace #14
10.2.2010 12:49 - wlkeR
Blaine: To je asi nejmoudřejší řešení, no. A jak slyším slovo "dohodli," tipuju, že není z knížky :)
Autorská citace #15
10.2.2010 12:53 - Merlin
Lotrando: nevím, ale ty vycházíš z toho, že postava prostě stojí na určeném místě - A a nehne se, zatímco jiná, jakožto cvičenec na stadioně opustí svou značku - B a hnán kynetickou rychlostí se snaží dostat na bod A. Ale bod A je 1,5 metru krát 1,5 metru. Takže napříklat to, že vstoupím na sousední pole znamená, že od sebe můžeme být pořád vzádleni 3 metry...
Autorská citace #16
10.2.2010 12:54 - Blaine
Kybohlav: No řešili jsme víc věcí. Například teleportovácí schopnosti, které dali zranění a ještě mohli teleportnout např. o 8 polí. To by znamenalo další zranění, pokud by byla power provedena v prostoru, kde je dost vysoký (nebo žádný strop). Prostě je vyhodíš do vzduchu. Mám takový pocit, že tohle v poslední eratě nějak ošéfovali. Nebo třeba co se stane, když nekoho shodíš na někoho jiného zeshora? A takové věci.
Autorská citace #17
10.2.2010 12:57 - wlkeR
Jasně, no... Já mám právníky taky, ale většinou mě seřvou až když je po všem.

A jo, teleportování do prázdného prostoru se řeší jako normální push přes útes, afaik, takže když hodíš save, ležíš na nejbližším stabilním neobsazeném čtverci místu, kam tě schopnost teleportla.
Autorská citace #18
10.2.2010 12:58 - Merlin
Blaine píše:
Charge je pohyb na jedné lajně. Interupt, který reaguje na pohyb ke mě znamená, že se můžu uhnout, ale pokud jsem tupec a pohnu se ve směru charge, tak na mě ten týpek i tak doběhne.
ber to tak, že na tebe běží hroch...a ty pokud se rozběhneš v jeho směru..máš smůlu..ale můžeš uskočit do boku

edit: dávám ti za pravdu...vyznělo to obráceně :)
Autorská citace #19
10.2.2010 16:05 - Lotrando
Merlin: vycházím z toho, že jsem ho chtěl trefit na konkrétním místě. a jistě, pokud jsem mistr, tak můžu dělat nějaké korekce, ale počítám že se po něm rozběhl obyčejný skirmisher a vůbec, proč by si tedy hráč tu powers bral, kdyby její použití bylo podmíněno interpretací na bojišti. Platí už tím, že je to jednou za encounter.

Jinak pohyb musí být na konci o dva tčverce v přímém směru, jinak si může dělat co chce. Ale už tohle znamená, že finální úder plánuje a vkládá do něj více razance, přesnosti atd. a má za to +1 do údoku (o 5pct vyšší šanci na zásah).
Autorská citace #20
10.2.2010 16:12 - Merlin
Proč by měl být na konci dva čtverce a jinak ne? Musí být minimálně dva čtverce, to ano. Ale jinak musí být v přímém směru celá trasa, ne jen poslední dva

a opět, nesouhlasím, že chci trefit místo, ani ho, že stojí na konkrétním místě..chci ho prostě trefit...jakobych byl býk a nabíral toreadora. pokud ten pitomec s rudýma trenkama uhne ve směru, kterým ho chci trefit má smůlu...pokud hune do boku..oléééééééééé
Autorská citace #21
10.2.2010 16:52 - Naoki
Nemusí být v přímém směru při charge. Musí akorát volit nejkratší možnou cestu ale pravidlově vzato to znamená, že při charge může klidně kličkovat.
Autorská citace #22
10.2.2010 18:02 - Almi
Naoki píše:
Nemusí být v přímém směru při charge. Musí akorát volit nejkratší možnou cestu ale pravidlově vzato to znamená, že při charge může klidně kličkovat.


V čem spatřuješ oporu pro svůj výklad pojmu "move directly to the nearest square"?

Blaine, Merlin:Pánové, vy vůbec nečtete Lotrandovo anglické napostování definice interuptu, resp. jeho výklad níže. Podle mne je to tam jednoznačně uvedeno. Charge končí a je to. bez ohledu, zda dotyčný uhnul ve směru charge nebo bokem. Nedělejte z toho 3,5E, zas tak reálně podrobné to není. Ale pokud vám to vyhovuje jinak líp, klidně to houserulujte. Jen si přiznejte, že pravidla jsou v tomhle jednoznačná :o))
Autorská citace #23
10.2.2010 18:09 - Alnag
Almi: Jakmile jdeš trochu po diagonále tak si často můžeš pro "directly" vybrat mezi dvěma čtverci což může hrát velkou roli, když někde po trase stojí ještě další protivník a tak... a nejsme ve 3e. Takže jisté kličkování je prostě dáno faktem hry na čtverečcích.
Autorská citace #24
10.2.2010 18:10 - Merlin
Almi: to si právě nemyslím, že by v tom byly pravidla jednoznačná..kdyby ano, neřeším to
Autorská citace #25
10.2.2010 18:12 - Merlin
Almi píše:
resp. jeho výklad níže
btw. k tomuto se dodává, že :výklad nemá žádnou právní sílu a není směrodatný :D..to bys mohl vědět ne? :P
Autorská citace #26
10.2.2010 20:33 - wlkeR
Pořád slyším 3e, 3e - a podněcuje to mojí zvědavost, kde je rozdíl?
Autorská citace #27
10.2.2010 21:09 - Naoki
Almi: dám příklad. Hráč A stojí kolmo nad nepřítelem a charguje ho (šachově charge z e7 proti napříteli na e3). Vzhledem k tomu, že ve 4e je pohyb šikmo stejně náročný jako svisle a vodorovně tak i když vstoupí na pole šikmo nalevo či napravo místo toho přímo dole (vstoupí na d6 či f6 místo e6), tak bude pořád v "nearest square" - poličkově vzato je vzdálenost úplně stejná.
Autorská citace #28
10.2.2010 21:32 - Almi
Naoki: Nesouhlas. Podle mě bys měl jít nejpřímější možnou cestou (s výjimkou neprůchodného terénu), a to pokud možno po spojnici polí hráče A a B. alespoň tak to chápu já.

merlin: Ale tady jde o výklad oficiální autority (a nemyslím tím policejního náčelníka :o)). ber to jako důvodovou zprávu k zákonu nebo poznámku pod čarou ;-) Ostatně, mám za to, že je to přímo od wizardů, nebo se mýlím?

Ať tak nebo tak, charge podle toho angl. textu jednoznačně končí, nebo ne? A pokud ne, znamená to, že smím klidně utíkat rovně dalších X čtverců, dokud můj pohyb neskončí a klidně tak sejmout na konci někoho jiného??
Autorská citace #29
10.2.2010 21:42 - Naoki
Píše:
Naoki: Nesouhlas. Podle mě bys měl jít nejpřímější možnou cestou (s výjimkou neprůchodného terénu), a to pokud možno po spojnici polí hráče A a B. alespoň tak to chápu já.

Je rozdíl mezi "move to your opponent in a straight line" (jak to tak nějak bylo v 3,5) a "move directly to the nearest square" (jak je to ve 4e). Stejná diskuze je i u forced movement - jak je to v pravidlech můžeš pushovat i šikmo.
Autorská citace #30
10.2.2010 22:04 - Alnag
Z ENWorldu:
Q: Does the movement that is part of the charge attack need to be a straight line?
A: When you charge, you must move directly to the closest square as determined at the start of the charge.
A2: It should be noted that multiple squares often qualify as the "nearest square", thanks to the way 4E counts distance.

...
Ax: Eh, I'd say directly means each square you move must take you 1 square closer.
Ay: Incidentally, I was wondering whether this was intentional, and asked customer service whether you could charge in a zig-zag fashion, and they said that it's OK - you don't need to take a straight line, just a shortest one.


celá diskuze
Autorská citace #31
10.2.2010 23:17 - wlkeR
Je zajímavý, jak lidi potřebujou všechno řešit přesně podle pravidel. Musím zjistit, kde je ta zmínka o principu "kde selžou pravidla, dosaď zdravý selský rozum."
Autorská citace #32
10.2.2010 23:52 - Merlin
kýbl: já v tom právě problém nevidím. My jsme se shodli na nějakém stavu. A to i v tom, že když uskočí směrem dozadu ve směru zteče, může být atakován (což selským rozumem chápu, protože neútočím, jak se mi snaží vnutit na bod ani místo, ale na osobu)

Almi:Ale tady jde o výklad oficiální autority (a nemyslím tím policejního náčelníka :o)). ber to jako důvodovou zprávu k zákonu nebo poznámku pod čarou ;-) těmhle větám nemůžeš věřit ani ty sám, že ne :). Lotrando je oficiální autorita? Mám tedy brát jeho výklad jako bernou minci a dogma? to snad ne (tím nic proti tobě Lotrando, to bych se ohradil proti komukoliv, kdo není tvůrcem). Almi, mylsle jsem, že se pohybuješ dost dlouho v oblasti práva, abys věděl, že výklad není nic..:)Je to jen názor jednoho člověka z 10 milionu v naší republice, který není závazný. Závazné stanovisko může dávat pouze soud, v našem případě kouzelníci, nebo kdo to dělal :)
Autorská citace #33
11.2.2010 08:04 - Lotrando
Merlin: důsledkem tvé interpretace je znehodnocení té power. Jinak řečeno, ranger ve většině případů nemá šanci uhnout, protože útočník může dokončit pohyb. Existuje jen omezené množství situací, kdy power zafunguje, a to když se útočí ztečí na maximální vzdálenost. Vzhledem k tomu, že máš zpravidla pohybovou akci a potom jdeš ztečí, nenastane taková možnost prakticky nikdy.

Jinak řečeno, když chceš podělat rangera, hraj to tak jak jsi psal. .)
Autorská citace #34
11.2.2010 08:43 - Almi
Alnag, Naoki: Fajně, tak už to chápu :-)

Merlin: My si nerozumíme, neměl jsem na mysli Lotrandův český text, ale to, co postoval v angličtině (jak jsem uvedl). A to určitě není Lotrandův názor (pochybuju, že by ho překládal do anličtiny). Ale je to docela časté, že si PČR s právníky nerozumí. Naštěstí vždy vše vyřeší pořádná dávka alkoholu na obou stranách :o))
Autorská citace #35
11.2.2010 08:46 - Merlin
Lotarando: hele, když se budu pohybovat normálně...a on odskočí, tak ten pohyb stejně dokončím a dojdu až k němu. Když nebudu počítat zteč, ale normální move. Mám pohyb třeba 6, jsem od rangera 3, dojdu vedle něho, ale on odskočí jakmile jsem na vedlejším čtverečku. Proč bych nemohl dokončit svůj pohyb, těch zbývajících 3? Takže ho stejně dojdu.
A pokud bude tvůj argument, že mě přerušil v pohybu, pak to bude trochu zcestné. To by mě jako přerušil v pohybu, i když bych jen šel kolem něj k někomu jinému? To těžko.
Autorská citace #36
11.2.2010 08:49 - Merlin
Almi: no, já poukazoval na "vy vůbec nečtete Lotrandovo anglické napostování definice interuptu, resp. jeho výklad níže" :)
ale plně souhlasím s tvou poslední větou :D
Autorská citace #37
11.2.2010 09:01 - Lotrando
Merlin: útok i pohyb jedno jsou
Autorská citace #38
11.2.2010 09:07 - Merlin
Lotrando: teď mluvíme o dvou různých věcech. nemluvím o zteči, mluvím o normální pohybu. Když k němu prostě půjdu...
Autorská citace #39
11.2.2010 09:34 - Lotrando
Merlin: protože máš k té zteči bonus, ty jsi se rozhodl ho ztéci a měl jsi za to odměnu.
Autorská citace #40
11.2.2010 09:38 - wlkeR
Jo, jistě, záleží na tom, jak moc chceš hráče sundat, o tom jsem tu každopádně už mluvil~
Další alternativa je slovní popis. U nás se to teda nepraktikuje, protože většina lidí je na to moc líná, ale dialog:
DM: "Ork se na tě vyřítí s napřaženou sekerou."
Hráč: "Sleduju sekeru a v momentě, kdy je těsně u mně a spouští ji na mou hlavu, uskočím (pomocí power XY)."
Zkus mu pak říct "Haha, uhnuls blbym směrem, ork zadržel švih, doběhl až k tobě, (přestože se předtím pozastavil, aby dodal sekeře pořádnej ráz) a útok dokončil..."
Au. prostě... AU. Takový věci se nedělaj.
Autorská citace #41
11.2.2010 09:59 - Merlin
Lotrando: já mám pocit, že se oba bavíme teď o úplně jiné věci :) já mluvím o klasickém move

Kýbl: tady nejde o to někoho sundat :) RPG nejde hrát jako souboj mezi hráčem a DM. DM by vždycky vyhrál :)

Tvůj příklad plně chápu :). Toreador stojí na krví smočeném písku arény. Davy kolem šílí a s napětím sledují finální číslo večera. Býk, kterého zvou El Muerto krví podlitýma očima sleduje muže před sebou. Z tlamy mu ukapává pěna a jeho srst je pokrytá potem. Skloní hlavu a prohrábne kopytem zem. Písek odletí. Dav ztichne. Jsou tam jen oni dva. muž a býk. život a smrt. Pak se černá hora svalů průdce rozběhne vpřed. Dunení se rozléhá arénou a smrtelně zahnuté rohy míří na tělo drobného toreadora. Býk nabírá rychlost, avšak muž stojí. Čeká na chvíli, kdy bude býk těsně vedle něj a pak chce provést úhybný manévr...co se to však děje. Místo aby uskočil do boku jako vždy a kordem proklál býčí srdce, zazmatkoval a pokusil se před býkem ustoupit. Rozzuřený býk však pokračoval a....au.
Autorská citace #42
11.2.2010 10:00 - Merlin
Kýblohlav zkouškový píše:
Zkus mu pak říct "Haha, uhnuls blbym směrem, ork zadržel švih, doběhl až k tobě, (přestože se předtím pozastavil, aby dodal sekeře pořádnej ráz) a útok dokončil..."
btw. tohle ty hraješ? to je škoda, ale to se fakt nedělá..jako hráč bych s tebou určitě nehrál, pokud by tvým cílem bylo tohle...:). Ne, myslím, že takle snad ani nikdo hrát nemůže :)
Autorská citace #43
11.2.2010 10:14 - Lotrando
Merlin: a proč mluvíš o klasickém move, když je to jinej případ? Rozporuj pravidlově co jsem napsal na začátku debaty, zbytek je povídání k pivku :).

Move je základní, nedělitelná akce. Pokud se někam posuneš o tři, a pak, na základě nových skutečností jdeš dál, což jsi ale předtím nemohl vědět, tak bys správně měl použít novou akci pro pohyb. Že se to tak nedělá a ve většině případů se tohle ve prospěch hráče přehlíží nemůže být argument pro obhájení toho případu s rangerskou power.
Autorská citace #44
11.2.2010 10:20 - Merlin
Lotrando: proč bych to měl dělit na dvě části? Jestliže se pohybuju, mám nevyčerpanou "zásobu" pohybu a někdo během mého pohybu odskočí, tak to přece není důvod, abych s pohybem skončil. Chci se dostat k oné osobě a chci tomu věnovat veškerý čas, který mám a veškerý pohyb. (stejně jako útok v kole není jeden (slovy jeden) sek,bod atd. za 6 vteřin (nebo kolik to je). Stejně tak postavy nestojí na značce s kuželem v ruce a nečekají na čtvrtou dobu, aby si vyměnily pozice. Je to série pohybů, úhybů, vykrytých seků a bodů...
edit: s tím pivem počítám :)
Autorská citace #45
11.2.2010 10:47 - Lotrando
Dohadovat se o tom můžeme pořád dokola a čím víc to budeme pitvat, tím víc nelogičností tam bude. obzvlášť pokud zapojíme nějaké představy o "realitě". Pro mě je to jednoduché, být ranger, tak bych si u tebe tu power nevzal.
Autorská citace #46
11.2.2010 10:56 - Merlin
Lotrando: proč? já mu nezakázal to udělat a útok jsem na něj nevedl. :) proč lidi vždycky soudí něco o čem mají tak málo informací mi asi zůstane záhadou
Autorská citace #47
11.2.2010 21:59 - Blaine
Lotrando: Ale pozor, v tom poslednim priklade zase preskakujes mezi interuptem a reakci. Pokud by ta power byla reakce na to, ze nekdo skoncil svuj pohyb na policku vedle me, tak proste odejdu pryc a ten typek musi ke me dojit dalsi akci. Pokud pouziju interupt, tak vstupuji do jeho akce, tim ji delim, a on muze svoji pohybovou akci dokoncit uplne jinak nez puvodne zamyslel.
Ta interuptova power ma podle me vcelku dost dobre pouziti v mnoha pripadech (muj ranger ji ma a pouvazuju ji za nejlepsi pro melee rangera co na tom lvl je - teda aspon pred parr mesici to tak bylo), at uz proti chargi nebo pro jednoduche presouvani se v kole soupere (coz je pro melee rangera jedna z nejdulezitejsich veci).
Autorská citace #48
11.2.2010 22:12 - wlkeR
Merlin: Teď nechápu já, jakože je špatná vyprávěcí metoda..?

Merlin píše:
Kýbl: tady nejde o to někoho sundat :) RPG nejde hrát jako souboj mezi hráčem a DM. DM by vždycky vyhrál :)


Tož to je snad samozřejmé... S výjimkou delvesů, které jsou na takový způsob hraní připravené. Nebo to autoři aspoň tvrdí, já to nezkoušel.

Všechno co říkám je, že je důležité dát přednost příběhu před pravidly a i při drobném nesmyslu nahrát hráči, projeví-li snahu a... řekněme nápaditost.
Autorská citace #49
11.2.2010 22:52 - Merlin
Kýbl: souhlasím s tím, že příběh má přednost před pravidly...respektive, zábava má přednost před vším
Autorská citace #50
12.2.2010 14:30 - Sosáček
Alnag píše:
whether you could charge in a zig-zag fashion, and they said that it's OK - you don't need to take a straight line, just a shortest one.

Wait what? To v kartezskym prostoru neni to samy?

Jo, ty ctverce. Pf.
Autorská citace #51
12.2.2010 14:43 - Quentin
Necetl jsem diskuzi, ale prihodim svuj nazor. Ranger jednoznacne utece. A tecka :)
Autorská citace #52
12.2.2010 14:44 - El_Cid
Jenom z logiky věci a bez výkladu pravidel. Ostatně každý RPG by mělo v první řadě popisovat realitu a ne se držet pravidel za každou cenu.

Charge vedený zbraní, která potřebuje aktivní útok (třeba sekyra), musí být závislý na počtu útoků. Tzn. když někdo odskočí dozadu, eliminuje první útok. Pokud jich má útoční víc a může se ještě pohybovat, tak může útočit dál, dokud mu nedojdou útoky nebo pohyb a nebo se netrefí.

Naproti tomu charge vedený zbraní co nevyžaduje aktivní útok (kopí) je prostě jenom pohyb, takže úskok dozadu pomůže jenom když dostane člověka z dosahu pohybu.

Asi takhle by to mělo reálně vypadat.
Autorská citace #53
12.2.2010 15:47 - wlkeR
El_Cid píše:
každý RPG by mělo v první řadě popisovat realitu a ne se držet pravidel za každou cenu.

Dovolím si nesouhlasit. V extrémním případě jsem se snažil vymyslet fyzikální princip magie a není to ono.
Dle mého názoru by každé RPG především mělo tvořit dobrý příběh, a je-li tento příběh o recích bájí a legend, spíš než "je to fyzicky možné?" by se mělo řešit "kdo je tady hobit, he?!"
Autorská citace #54
12.2.2010 16:24 - Lotrando
Taky nesouhlasím. Právě debaty o tom, co je reálné a co ne vedou k většině sporů. Dokud jsou to "šachy" je každému vše jasné. A kdo z vás běžel se sekyrou na protivníka, který se mu snažil uskočit (což samo o sobě je heroický kousek).

realita fakt ne
Autorská citace #55
12.2.2010 16:36 - Blaine
El_Cid: Rules heavy soubojove systemy, ktere se snazi popsat realitu co nejverneji jsou vetsinou tak neohrabane a tak nesikovne, ze se nedaji moc dobre pouzivat. Proto v DnD 4ed od toho hodne odstoupili a ze souboje udelali deskovou hru, jako jsou sachy. Nebo Warhammer. Nebo ... (vlozte jakoukoliv deskovou hru). A ja jsem za to rad, nemusim se dohadovat: "To ale neni mozny!" "Takhle to ve skutecnsoti nevypada!" atd. Tohle vsechno odpada.
Protoze to neni realne a nesnazi se na to ani hrat. Je to superhrdinske, je to epicke, je to uzasne.
DM: "Riti se na tebe giganticky ork, nejvetsi z cele smecky!" (saha na bojovy plan, posouva figurkou orka k rangerovi) "Takze to bysme meli charge..."
Ranger: "Pockej, neco tady proti tomu mam, immediate interupt, pohnu se pryc o tri pole, kdyz ke me dojde. Ripper se rychle prikrcil, jednim rychlym kotoulem se dostal orkovi za zada a ohrozuje shamana vzadu!" (saha na svoji figurku, posouva ji za orka o tri pole a dostava se k orkskemu shamanovi)
DM: "Oukej, takze utok sel do prazdna, mas stesti, dava docela sodu. Orka jsi prekvapil svoji bleskurychlou reakci a zapotacel se na miste, aby se zastavil a neupadl, protoze svoji obrovskou sekerou mavl do prazdna. Kdo hraje dal?"
Autorská citace #56
12.2.2010 23:49 - Alnag
Sosáček píše:
Wait what? To v kartezskym prostoru neni to samy?


Ne. DnD pracuje se skvartézským prostorem. ;-)
Autorská citace #57
15.2.2010 10:21 - Merlin
El Cid: taky nesouhlasím a to se snažím realitu používat. Navíc tvůj popis s počtem útoků je imho zcela zcestný

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.091315031051636 secREMOTE_IP: 3.145.8.42