Pravidla

Babaj
10.2.2010 11:01
Charge Vs unik
Zdravim, mam zde opet maly namet na diskuzi... myslel jsem si ze v tomto pripade, jenz popisu nize, mam jasno. Lec Merlin me uvedl v pokuseni...

jde o pouziti Rahgers poweru Vs Charge..
*********************************************************************
Weave through the Fray Ranger Utility 6
You dodge through the thick of the fight, denying your foes a
chance to pin you down in one spot.
Encounter ✦ Martial
Immediate Interrupt Personal
Trigger: An enemy moves adjacent to you
Effect: You can shift a number of squares equal to your Wisdom
modifier.
**********************************************************************

charge:
***************************************************************************
You throw yourself into the fight, dashing forward and
launching an attack.
CHARGE: STANDARD ACTION
✦ Move and Attack: Move your speed as part of the
charge and make a melee basic attack or a bull rush
at the end of your move.
✦ +1 Bonus to the Attack Roll: You gain a +1 bonus
to the attack roll of your basic attack or bull rush.
✦ Movement Requirements: You must move at least
2 squares from your starting position, and you must
move directly to the nearest square from which you
can attack the enemy. You can’t charge if the nearest
square is occupied. Moving over difficult terrain
costs extra squares of movement as normal.
✦ Provoke Opportunity Attacks: If you leave a
square adjacent to an enemy, that enemy can make
an opportunity attack against you.
✦ No Further Actions: After you resolve a charge
attack, you can’t take any further actions this turn,
unless you spend an action point to take an extra
action.
****************************************************************************

toliko k pravidkum...

Doporucil jsem nasemu rangerovi, aby si prave pro tento pripad vzal tuto unikovku..

Pripad:
Orci krvavy vylecnik s masivni sekerou se na dva ctverce rozhodl naseho Hogara(ranger) chargnout (ork pohyb 8).. jakmile se Orci valecnik ocitl vedle nej prerusil jeho dopad sekyry tim ,ze pouzil vyse uvedenou vlastnost a odcupital o tri policka mimo dosah vrazedne zbrane.. ...... ovsem ted se bohove zvedli a zacali vest pri.... ma ork ted pokracovat ve svem pohybu a dohnat naseho hogara, ktery trochu nesikovne odcupital smerem kterym supel ork, nebo uz mel dokoncit svuj svih sekery do jiz Hrogarem vyprazdneneho mista a s vytrestenyma ocima skoncit sve kolo dumajic kam se ten zpropadenej zenaork(pulork) podel...
Takhle jsem si to predstavoval ja....
Ovsem dle pravidel.. jak je vyse psano, provede svuj utok pri chargi na konci sveho pohybu... co tedy vyse zminovany power prerusuje?.. pohyb? nebo konec pohybu pred sekem..... v pripade ze by se nekdo k Hogarovi priblizoval obycejnym movem je zcela jasne ze by byl prerusem pohyb a po provedeni odcupitani by nas ork pohodlne dokoncil svou pohybovou akci a dosel Hogara... Nasledne ve standartni akci by ho sekerou rozpulil...
Ovsem charge je specificka akce, ktera kloubi obe akce a tak v tom tak jasno nemam...

svuj nazor na to sice mam, ale tahle diskuze by mohla trochu vnest vice svetla do problemu... dekuji za vase prispevky.. predem :-)
Autorská citace #41
11.2.2010 09:59 - Merlin
Lotrando: já mám pocit, že se oba bavíme teď o úplně jiné věci :) já mluvím o klasickém move

Kýbl: tady nejde o to někoho sundat :) RPG nejde hrát jako souboj mezi hráčem a DM. DM by vždycky vyhrál :)

Tvůj příklad plně chápu :). Toreador stojí na krví smočeném písku arény. Davy kolem šílí a s napětím sledují finální číslo večera. Býk, kterého zvou El Muerto krví podlitýma očima sleduje muže před sebou. Z tlamy mu ukapává pěna a jeho srst je pokrytá potem. Skloní hlavu a prohrábne kopytem zem. Písek odletí. Dav ztichne. Jsou tam jen oni dva. muž a býk. život a smrt. Pak se černá hora svalů průdce rozběhne vpřed. Dunení se rozléhá arénou a smrtelně zahnuté rohy míří na tělo drobného toreadora. Býk nabírá rychlost, avšak muž stojí. Čeká na chvíli, kdy bude býk těsně vedle něj a pak chce provést úhybný manévr...co se to však děje. Místo aby uskočil do boku jako vždy a kordem proklál býčí srdce, zazmatkoval a pokusil se před býkem ustoupit. Rozzuřený býk však pokračoval a....au.
Autorská citace #42
11.2.2010 10:00 - Merlin
Kýblohlav zkouškový píše:
Zkus mu pak říct "Haha, uhnuls blbym směrem, ork zadržel švih, doběhl až k tobě, (přestože se předtím pozastavil, aby dodal sekeře pořádnej ráz) a útok dokončil..."
btw. tohle ty hraješ? to je škoda, ale to se fakt nedělá..jako hráč bych s tebou určitě nehrál, pokud by tvým cílem bylo tohle...:). Ne, myslím, že takle snad ani nikdo hrát nemůže :)
Autorská citace #43
11.2.2010 10:14 - Lotrando
Merlin: a proč mluvíš o klasickém move, když je to jinej případ? Rozporuj pravidlově co jsem napsal na začátku debaty, zbytek je povídání k pivku :).

Move je základní, nedělitelná akce. Pokud se někam posuneš o tři, a pak, na základě nových skutečností jdeš dál, což jsi ale předtím nemohl vědět, tak bys správně měl použít novou akci pro pohyb. Že se to tak nedělá a ve většině případů se tohle ve prospěch hráče přehlíží nemůže být argument pro obhájení toho případu s rangerskou power.
Autorská citace #44
11.2.2010 10:20 - Merlin
Lotrando: proč bych to měl dělit na dvě části? Jestliže se pohybuju, mám nevyčerpanou "zásobu" pohybu a někdo během mého pohybu odskočí, tak to přece není důvod, abych s pohybem skončil. Chci se dostat k oné osobě a chci tomu věnovat veškerý čas, který mám a veškerý pohyb. (stejně jako útok v kole není jeden (slovy jeden) sek,bod atd. za 6 vteřin (nebo kolik to je). Stejně tak postavy nestojí na značce s kuželem v ruce a nečekají na čtvrtou dobu, aby si vyměnily pozice. Je to série pohybů, úhybů, vykrytých seků a bodů...
edit: s tím pivem počítám :)
Autorská citace #45
11.2.2010 10:47 - Lotrando
Dohadovat se o tom můžeme pořád dokola a čím víc to budeme pitvat, tím víc nelogičností tam bude. obzvlášť pokud zapojíme nějaké představy o "realitě". Pro mě je to jednoduché, být ranger, tak bych si u tebe tu power nevzal.
Autorská citace #46
11.2.2010 10:56 - Merlin
Lotrando: proč? já mu nezakázal to udělat a útok jsem na něj nevedl. :) proč lidi vždycky soudí něco o čem mají tak málo informací mi asi zůstane záhadou
Autorská citace #47
11.2.2010 21:59 - Blaine
Lotrando: Ale pozor, v tom poslednim priklade zase preskakujes mezi interuptem a reakci. Pokud by ta power byla reakce na to, ze nekdo skoncil svuj pohyb na policku vedle me, tak proste odejdu pryc a ten typek musi ke me dojit dalsi akci. Pokud pouziju interupt, tak vstupuji do jeho akce, tim ji delim, a on muze svoji pohybovou akci dokoncit uplne jinak nez puvodne zamyslel.
Ta interuptova power ma podle me vcelku dost dobre pouziti v mnoha pripadech (muj ranger ji ma a pouvazuju ji za nejlepsi pro melee rangera co na tom lvl je - teda aspon pred parr mesici to tak bylo), at uz proti chargi nebo pro jednoduche presouvani se v kole soupere (coz je pro melee rangera jedna z nejdulezitejsich veci).
Autorská citace #48
11.2.2010 22:12 - wlkeR
Merlin: Teď nechápu já, jakože je špatná vyprávěcí metoda..?

Merlin píše:
Kýbl: tady nejde o to někoho sundat :) RPG nejde hrát jako souboj mezi hráčem a DM. DM by vždycky vyhrál :)


Tož to je snad samozřejmé... S výjimkou delvesů, které jsou na takový způsob hraní připravené. Nebo to autoři aspoň tvrdí, já to nezkoušel.

Všechno co říkám je, že je důležité dát přednost příběhu před pravidly a i při drobném nesmyslu nahrát hráči, projeví-li snahu a... řekněme nápaditost.
Autorská citace #49
11.2.2010 22:52 - Merlin
Kýbl: souhlasím s tím, že příběh má přednost před pravidly...respektive, zábava má přednost před vším
Autorská citace #50
12.2.2010 14:30 - Sosáček
Alnag píše:
whether you could charge in a zig-zag fashion, and they said that it's OK - you don't need to take a straight line, just a shortest one.

Wait what? To v kartezskym prostoru neni to samy?

Jo, ty ctverce. Pf.
Autorská citace #51
12.2.2010 14:43 - Quentin
Necetl jsem diskuzi, ale prihodim svuj nazor. Ranger jednoznacne utece. A tecka :)
Autorská citace #52
12.2.2010 14:44 - El_Cid
Jenom z logiky věci a bez výkladu pravidel. Ostatně každý RPG by mělo v první řadě popisovat realitu a ne se držet pravidel za každou cenu.

Charge vedený zbraní, která potřebuje aktivní útok (třeba sekyra), musí být závislý na počtu útoků. Tzn. když někdo odskočí dozadu, eliminuje první útok. Pokud jich má útoční víc a může se ještě pohybovat, tak může útočit dál, dokud mu nedojdou útoky nebo pohyb a nebo se netrefí.

Naproti tomu charge vedený zbraní co nevyžaduje aktivní útok (kopí) je prostě jenom pohyb, takže úskok dozadu pomůže jenom když dostane člověka z dosahu pohybu.

Asi takhle by to mělo reálně vypadat.
Autorská citace #53
12.2.2010 15:47 - wlkeR
El_Cid píše:
každý RPG by mělo v první řadě popisovat realitu a ne se držet pravidel za každou cenu.

Dovolím si nesouhlasit. V extrémním případě jsem se snažil vymyslet fyzikální princip magie a není to ono.
Dle mého názoru by každé RPG především mělo tvořit dobrý příběh, a je-li tento příběh o recích bájí a legend, spíš než "je to fyzicky možné?" by se mělo řešit "kdo je tady hobit, he?!"
Autorská citace #54
12.2.2010 16:24 - Lotrando
Taky nesouhlasím. Právě debaty o tom, co je reálné a co ne vedou k většině sporů. Dokud jsou to "šachy" je každému vše jasné. A kdo z vás běžel se sekyrou na protivníka, který se mu snažil uskočit (což samo o sobě je heroický kousek).

realita fakt ne
Autorská citace #55
12.2.2010 16:36 - Blaine
El_Cid: Rules heavy soubojove systemy, ktere se snazi popsat realitu co nejverneji jsou vetsinou tak neohrabane a tak nesikovne, ze se nedaji moc dobre pouzivat. Proto v DnD 4ed od toho hodne odstoupili a ze souboje udelali deskovou hru, jako jsou sachy. Nebo Warhammer. Nebo ... (vlozte jakoukoliv deskovou hru). A ja jsem za to rad, nemusim se dohadovat: "To ale neni mozny!" "Takhle to ve skutecnsoti nevypada!" atd. Tohle vsechno odpada.
Protoze to neni realne a nesnazi se na to ani hrat. Je to superhrdinske, je to epicke, je to uzasne.
DM: "Riti se na tebe giganticky ork, nejvetsi z cele smecky!" (saha na bojovy plan, posouva figurkou orka k rangerovi) "Takze to bysme meli charge..."
Ranger: "Pockej, neco tady proti tomu mam, immediate interupt, pohnu se pryc o tri pole, kdyz ke me dojde. Ripper se rychle prikrcil, jednim rychlym kotoulem se dostal orkovi za zada a ohrozuje shamana vzadu!" (saha na svoji figurku, posouva ji za orka o tri pole a dostava se k orkskemu shamanovi)
DM: "Oukej, takze utok sel do prazdna, mas stesti, dava docela sodu. Orka jsi prekvapil svoji bleskurychlou reakci a zapotacel se na miste, aby se zastavil a neupadl, protoze svoji obrovskou sekerou mavl do prazdna. Kdo hraje dal?"
Autorská citace #56
12.2.2010 23:49 - Alnag
Sosáček píše:
Wait what? To v kartezskym prostoru neni to samy?


Ne. DnD pracuje se skvartézským prostorem. ;-)
Autorská citace #57
15.2.2010 10:21 - Merlin
El Cid: taky nesouhlasím a to se snažím realitu používat. Navíc tvůj popis s počtem útoků je imho zcela zcestný
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.21743106842041 secREMOTE_IP: 18.206.48.142