Pravidla

Babaj
10.2.2010 11:01
Charge Vs unik
Zdravim, mam zde opet maly namet na diskuzi... myslel jsem si ze v tomto pripade, jenz popisu nize, mam jasno. Lec Merlin me uvedl v pokuseni...

jde o pouziti Rahgers poweru Vs Charge..
*********************************************************************
Weave through the Fray Ranger Utility 6
You dodge through the thick of the fight, denying your foes a
chance to pin you down in one spot.
Encounter ✦ Martial
Immediate Interrupt Personal
Trigger: An enemy moves adjacent to you
Effect: You can shift a number of squares equal to your Wisdom
modifier.
**********************************************************************

charge:
***************************************************************************
You throw yourself into the fight, dashing forward and
launching an attack.
CHARGE: STANDARD ACTION
✦ Move and Attack: Move your speed as part of the
charge and make a melee basic attack or a bull rush
at the end of your move.
✦ +1 Bonus to the Attack Roll: You gain a +1 bonus
to the attack roll of your basic attack or bull rush.
✦ Movement Requirements: You must move at least
2 squares from your starting position, and you must
move directly to the nearest square from which you
can attack the enemy. You can’t charge if the nearest
square is occupied. Moving over difficult terrain
costs extra squares of movement as normal.
✦ Provoke Opportunity Attacks: If you leave a
square adjacent to an enemy, that enemy can make
an opportunity attack against you.
✦ No Further Actions: After you resolve a charge
attack, you can’t take any further actions this turn,
unless you spend an action point to take an extra
action.
****************************************************************************

toliko k pravidkum...

Doporucil jsem nasemu rangerovi, aby si prave pro tento pripad vzal tuto unikovku..

Pripad:
Orci krvavy vylecnik s masivni sekerou se na dva ctverce rozhodl naseho Hogara(ranger) chargnout (ork pohyb 8).. jakmile se Orci valecnik ocitl vedle nej prerusil jeho dopad sekyry tim ,ze pouzil vyse uvedenou vlastnost a odcupital o tri policka mimo dosah vrazedne zbrane.. ...... ovsem ted se bohove zvedli a zacali vest pri.... ma ork ted pokracovat ve svem pohybu a dohnat naseho hogara, ktery trochu nesikovne odcupital smerem kterym supel ork, nebo uz mel dokoncit svuj svih sekery do jiz Hrogarem vyprazdneneho mista a s vytrestenyma ocima skoncit sve kolo dumajic kam se ten zpropadenej zenaork(pulork) podel...
Takhle jsem si to predstavoval ja....
Ovsem dle pravidel.. jak je vyse psano, provede svuj utok pri chargi na konci sveho pohybu... co tedy vyse zminovany power prerusuje?.. pohyb? nebo konec pohybu pred sekem..... v pripade ze by se nekdo k Hogarovi priblizoval obycejnym movem je zcela jasne ze by byl prerusem pohyb a po provedeni odcupitani by nas ork pohodlne dokoncil svou pohybovou akci a dosel Hogara... Nasledne ve standartni akci by ho sekerou rozpulil...
Ovsem charge je specificka akce, ktera kloubi obe akce a tak v tom tak jasno nemam...

svuj nazor na to sice mam, ale tahle diskuze by mohla trochu vnest vice svetla do problemu... dekuji za vase prispevky.. predem :-)
Autorská citace #21
10.2.2010 16:52 - Naoki
Nemusí být v přímém směru při charge. Musí akorát volit nejkratší možnou cestu ale pravidlově vzato to znamená, že při charge může klidně kličkovat.
Autorská citace #22
10.2.2010 18:02 - Almi
Naoki píše:
Nemusí být v přímém směru při charge. Musí akorát volit nejkratší možnou cestu ale pravidlově vzato to znamená, že při charge může klidně kličkovat.


V čem spatřuješ oporu pro svůj výklad pojmu "move directly to the nearest square"?

Blaine, Merlin:Pánové, vy vůbec nečtete Lotrandovo anglické napostování definice interuptu, resp. jeho výklad níže. Podle mne je to tam jednoznačně uvedeno. Charge končí a je to. bez ohledu, zda dotyčný uhnul ve směru charge nebo bokem. Nedělejte z toho 3,5E, zas tak reálně podrobné to není. Ale pokud vám to vyhovuje jinak líp, klidně to houserulujte. Jen si přiznejte, že pravidla jsou v tomhle jednoznačná :o))
Autorská citace #23
10.2.2010 18:09 - Alnag
Almi: Jakmile jdeš trochu po diagonále tak si často můžeš pro "directly" vybrat mezi dvěma čtverci což může hrát velkou roli, když někde po trase stojí ještě další protivník a tak... a nejsme ve 3e. Takže jisté kličkování je prostě dáno faktem hry na čtverečcích.
Autorská citace #24
10.2.2010 18:10 - Merlin
Almi: to si právě nemyslím, že by v tom byly pravidla jednoznačná..kdyby ano, neřeším to
Autorská citace #25
10.2.2010 18:12 - Merlin
Almi píše:
resp. jeho výklad níže
btw. k tomuto se dodává, že :výklad nemá žádnou právní sílu a není směrodatný :D..to bys mohl vědět ne? :P
Autorská citace #26
10.2.2010 20:33 - wlkeR
Pořád slyším 3e, 3e - a podněcuje to mojí zvědavost, kde je rozdíl?
Autorská citace #27
10.2.2010 21:09 - Naoki
Almi: dám příklad. Hráč A stojí kolmo nad nepřítelem a charguje ho (šachově charge z e7 proti napříteli na e3). Vzhledem k tomu, že ve 4e je pohyb šikmo stejně náročný jako svisle a vodorovně tak i když vstoupí na pole šikmo nalevo či napravo místo toho přímo dole (vstoupí na d6 či f6 místo e6), tak bude pořád v "nearest square" - poličkově vzato je vzdálenost úplně stejná.
Autorská citace #28
10.2.2010 21:32 - Almi
Naoki: Nesouhlas. Podle mě bys měl jít nejpřímější možnou cestou (s výjimkou neprůchodného terénu), a to pokud možno po spojnici polí hráče A a B. alespoň tak to chápu já.

merlin: Ale tady jde o výklad oficiální autority (a nemyslím tím policejního náčelníka :o)). ber to jako důvodovou zprávu k zákonu nebo poznámku pod čarou ;-) Ostatně, mám za to, že je to přímo od wizardů, nebo se mýlím?

Ať tak nebo tak, charge podle toho angl. textu jednoznačně končí, nebo ne? A pokud ne, znamená to, že smím klidně utíkat rovně dalších X čtverců, dokud můj pohyb neskončí a klidně tak sejmout na konci někoho jiného??
Autorská citace #29
10.2.2010 21:42 - Naoki
Píše:
Naoki: Nesouhlas. Podle mě bys měl jít nejpřímější možnou cestou (s výjimkou neprůchodného terénu), a to pokud možno po spojnici polí hráče A a B. alespoň tak to chápu já.

Je rozdíl mezi "move to your opponent in a straight line" (jak to tak nějak bylo v 3,5) a "move directly to the nearest square" (jak je to ve 4e). Stejná diskuze je i u forced movement - jak je to v pravidlech můžeš pushovat i šikmo.
Autorská citace #30
10.2.2010 22:04 - Alnag
Z ENWorldu:
Q: Does the movement that is part of the charge attack need to be a straight line?
A: When you charge, you must move directly to the closest square as determined at the start of the charge.
A2: It should be noted that multiple squares often qualify as the "nearest square", thanks to the way 4E counts distance.

...
Ax: Eh, I'd say directly means each square you move must take you 1 square closer.
Ay: Incidentally, I was wondering whether this was intentional, and asked customer service whether you could charge in a zig-zag fashion, and they said that it's OK - you don't need to take a straight line, just a shortest one.


celá diskuze
Autorská citace #31
10.2.2010 23:17 - wlkeR
Je zajímavý, jak lidi potřebujou všechno řešit přesně podle pravidel. Musím zjistit, kde je ta zmínka o principu "kde selžou pravidla, dosaď zdravý selský rozum."
Autorská citace #32
10.2.2010 23:52 - Merlin
kýbl: já v tom právě problém nevidím. My jsme se shodli na nějakém stavu. A to i v tom, že když uskočí směrem dozadu ve směru zteče, může být atakován (což selským rozumem chápu, protože neútočím, jak se mi snaží vnutit na bod ani místo, ale na osobu)

Almi:Ale tady jde o výklad oficiální autority (a nemyslím tím policejního náčelníka :o)). ber to jako důvodovou zprávu k zákonu nebo poznámku pod čarou ;-) těmhle větám nemůžeš věřit ani ty sám, že ne :). Lotrando je oficiální autorita? Mám tedy brát jeho výklad jako bernou minci a dogma? to snad ne (tím nic proti tobě Lotrando, to bych se ohradil proti komukoliv, kdo není tvůrcem). Almi, mylsle jsem, že se pohybuješ dost dlouho v oblasti práva, abys věděl, že výklad není nic..:)Je to jen názor jednoho člověka z 10 milionu v naší republice, který není závazný. Závazné stanovisko může dávat pouze soud, v našem případě kouzelníci, nebo kdo to dělal :)
Autorská citace #33
11.2.2010 08:04 - Lotrando
Merlin: důsledkem tvé interpretace je znehodnocení té power. Jinak řečeno, ranger ve většině případů nemá šanci uhnout, protože útočník může dokončit pohyb. Existuje jen omezené množství situací, kdy power zafunguje, a to když se útočí ztečí na maximální vzdálenost. Vzhledem k tomu, že máš zpravidla pohybovou akci a potom jdeš ztečí, nenastane taková možnost prakticky nikdy.

Jinak řečeno, když chceš podělat rangera, hraj to tak jak jsi psal. .)
Autorská citace #34
11.2.2010 08:43 - Almi
Alnag, Naoki: Fajně, tak už to chápu :-)

Merlin: My si nerozumíme, neměl jsem na mysli Lotrandův český text, ale to, co postoval v angličtině (jak jsem uvedl). A to určitě není Lotrandův názor (pochybuju, že by ho překládal do anličtiny). Ale je to docela časté, že si PČR s právníky nerozumí. Naštěstí vždy vše vyřeší pořádná dávka alkoholu na obou stranách :o))
Autorská citace #35
11.2.2010 08:46 - Merlin
Lotarando: hele, když se budu pohybovat normálně...a on odskočí, tak ten pohyb stejně dokončím a dojdu až k němu. Když nebudu počítat zteč, ale normální move. Mám pohyb třeba 6, jsem od rangera 3, dojdu vedle něho, ale on odskočí jakmile jsem na vedlejším čtverečku. Proč bych nemohl dokončit svůj pohyb, těch zbývajících 3? Takže ho stejně dojdu.
A pokud bude tvůj argument, že mě přerušil v pohybu, pak to bude trochu zcestné. To by mě jako přerušil v pohybu, i když bych jen šel kolem něj k někomu jinému? To těžko.
Autorská citace #36
11.2.2010 08:49 - Merlin
Almi: no, já poukazoval na "vy vůbec nečtete Lotrandovo anglické napostování definice interuptu, resp. jeho výklad níže" :)
ale plně souhlasím s tvou poslední větou :D
Autorská citace #37
11.2.2010 09:01 - Lotrando
Merlin: útok i pohyb jedno jsou
Autorská citace #38
11.2.2010 09:07 - Merlin
Lotrando: teď mluvíme o dvou různých věcech. nemluvím o zteči, mluvím o normální pohybu. Když k němu prostě půjdu...
Autorská citace #39
11.2.2010 09:34 - Lotrando
Merlin: protože máš k té zteči bonus, ty jsi se rozhodl ho ztéci a měl jsi za to odměnu.
Autorská citace #40
11.2.2010 09:38 - wlkeR
Jo, jistě, záleží na tom, jak moc chceš hráče sundat, o tom jsem tu každopádně už mluvil~
Další alternativa je slovní popis. U nás se to teda nepraktikuje, protože většina lidí je na to moc líná, ale dialog:
DM: "Ork se na tě vyřítí s napřaženou sekerou."
Hráč: "Sleduju sekeru a v momentě, kdy je těsně u mně a spouští ji na mou hlavu, uskočím (pomocí power XY)."
Zkus mu pak říct "Haha, uhnuls blbym směrem, ork zadržel švih, doběhl až k tobě, (přestože se předtím pozastavil, aby dodal sekeře pořádnej ráz) a útok dokončil..."
Au. prostě... AU. Takový věci se nedělaj.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.094727993011475 secREMOTE_IP: 3.145.36.10