Pravidla

Babaj
10.2.2010 11:01
Charge Vs unik
Zdravim, mam zde opet maly namet na diskuzi... myslel jsem si ze v tomto pripade, jenz popisu nize, mam jasno. Lec Merlin me uvedl v pokuseni...

jde o pouziti Rahgers poweru Vs Charge..
*********************************************************************
Weave through the Fray Ranger Utility 6
You dodge through the thick of the fight, denying your foes a
chance to pin you down in one spot.
Encounter ✦ Martial
Immediate Interrupt Personal
Trigger: An enemy moves adjacent to you
Effect: You can shift a number of squares equal to your Wisdom
modifier.
**********************************************************************

charge:
***************************************************************************
You throw yourself into the fight, dashing forward and
launching an attack.
CHARGE: STANDARD ACTION
✦ Move and Attack: Move your speed as part of the
charge and make a melee basic attack or a bull rush
at the end of your move.
✦ +1 Bonus to the Attack Roll: You gain a +1 bonus
to the attack roll of your basic attack or bull rush.
✦ Movement Requirements: You must move at least
2 squares from your starting position, and you must
move directly to the nearest square from which you
can attack the enemy. You can’t charge if the nearest
square is occupied. Moving over difficult terrain
costs extra squares of movement as normal.
✦ Provoke Opportunity Attacks: If you leave a
square adjacent to an enemy, that enemy can make
an opportunity attack against you.
✦ No Further Actions: After you resolve a charge
attack, you can’t take any further actions this turn,
unless you spend an action point to take an extra
action.
****************************************************************************

toliko k pravidkum...

Doporucil jsem nasemu rangerovi, aby si prave pro tento pripad vzal tuto unikovku..

Pripad:
Orci krvavy vylecnik s masivni sekerou se na dva ctverce rozhodl naseho Hogara(ranger) chargnout (ork pohyb 8).. jakmile se Orci valecnik ocitl vedle nej prerusil jeho dopad sekyry tim ,ze pouzil vyse uvedenou vlastnost a odcupital o tri policka mimo dosah vrazedne zbrane.. ...... ovsem ted se bohove zvedli a zacali vest pri.... ma ork ted pokracovat ve svem pohybu a dohnat naseho hogara, ktery trochu nesikovne odcupital smerem kterym supel ork, nebo uz mel dokoncit svuj svih sekery do jiz Hrogarem vyprazdneneho mista a s vytrestenyma ocima skoncit sve kolo dumajic kam se ten zpropadenej zenaork(pulork) podel...
Takhle jsem si to predstavoval ja....
Ovsem dle pravidel.. jak je vyse psano, provede svuj utok pri chargi na konci sveho pohybu... co tedy vyse zminovany power prerusuje?.. pohyb? nebo konec pohybu pred sekem..... v pripade ze by se nekdo k Hogarovi priblizoval obycejnym movem je zcela jasne ze by byl prerusem pohyb a po provedeni odcupitani by nas ork pohodlne dokoncil svou pohybovou akci a dosel Hogara... Nasledne ve standartni akci by ho sekerou rozpulil...
Ovsem charge je specificka akce, ktera kloubi obe akce a tak v tom tak jasno nemam...

svuj nazor na to sice mam, ale tahle diskuze by mohla trochu vnest vice svetla do problemu... dekuji za vase prispevky.. predem :-)
Autorská citace #1
10.2.2010 11:34 - Blaine
Babaj: Kdyz oznamujes charge, automaticky se vzdavas vseho ostatniho, co bys mohl delat. Tzn. urcis cil, dale urcis svuj smer pohybu a oznamis i jakou power pouzijes (primo ten charge - basic melee attack).
Ta utilita prerusuje probihajici akci v tu chvili, kdy se pro ni splni podminka. To znamena, ze jakmile chargujici oponent dojde ke svemu cili (tobe), tak ty muzes odejit pryc. V tu chvili muze chargujici oponent pokracovat v pohybu rovne dal, pokud je cil stale v dosahu jeho zbyvajicih poli, ktere neusel. Pokud ho (napriklad) cil obesel a je jedno policko za jeho zady, tak ma proste smulu. Jeho akce skoncila, protoze nemuze pokracovat v provadeni utoku.

Abych to k necemu prirovnal - predstav si, ze mas power, ve ktere muzes do jednoho cile nasypat vic utoku. Pokud ho sundas prvnim, tak ti ty ostatni taky vysumi. Je to stejne jako u toho charge, proste uz nemuzes pokracovat v provadeni sve nacate akce a proto skoncis tam, kde stojis a nic dalsiho nemuzes provadet.
Autorská citace #2
10.2.2010 11:36 - Fibriso
je tam moves adjecent, ale ne end movement tj, ork tam nemusí skončit pohyb, ale jít dál a může se hrnout dále a nebohého elfíka vydělit sekerou dvěmi. pokud tam pohyb ukončí, tak má smůlu pro změnu ork.

btw: toto není jediná schopnost co to umí, je jich mnohem více... mezi původními schopnostmi z Phb a novými schopnostmí z rozšíření je čím dál více nejasných konfliktů...
Autorská citace #3
10.2.2010 11:43 - Merlin
Kdyby tam bylo, "když na tebe zaútočí" tak to chápu, ale je tam, když se přiblíží k tobvě...pokud je ale ranger cvok a uskočí ve směru původního pohybu, nevím, proč bych nemohl pokračovat dál..charge není nesmyslný řev a pěna u huby (pokud ano, chci vás vidět chargovat s některými zvláštními zbraněm,i, ajko je třeba řetěz)
Autorská citace #4
10.2.2010 11:48 - Blaine
Merlin: presne tak! Presne to jsem myslel.
Ono jde o to v jakem okamziku se spusti ta imm. interupt akce. Spusti se v tu chvili, kdy on vstoupi do pole vedle tebe. On tam jeste neskoncil, on do nej vstoupil, tzn. poku mu jeste zbyva nejaky dalsi pohyb, muze v nem pokracovat. Samozrejme musi dodrzte pravidla pro charge. (nesmi zmenit cil, nesmi uhnout z primeho pohybu atd.)
Autorská citace #5
10.2.2010 12:11 - Fibriso
problem je ten, že ve 4E se muze chargovat jak chce, klidne u za roh pokud na nej vidi...
Autorská citace #6
10.2.2010 12:13 - Blaine
charge nam rika píše:
and you must move directly to the nearest square from which you can attack the enemy.

To znamena v jedne lajne. A ne za roh.
Autorská citace #7
10.2.2010 12:13 - Lotrando
Píše:
An immediate interrupt lets you jump in when a certain trigger condition arises, acting before the trigger resolves. If an interrupt invalidates a triggering action, that action is lost.

For example, an enemy makes a melee attack against you, but you use a power that lets you shift away as an immediate interrupt. If your enemy can no longer reach you, the enemy’s attack action is lost.

Move and Attack: Move your speed as part of the charge and make a melee basic attack or a bull rush at the end of your move.




je zběžně:

Charge je move and attack dohromady, immediate interrupt invaliduje podmínku zaútočit na konci pohybu (a že tam útočník plánoval skončit je bez diskuze). Podle mě tedy útočník máchne do prostoru, kde před několik okamžiky stál ranger, který je v tuto chvíli už někde jinde. Nic dalšího se neodehrává, protože útočník se ztečí vzdal dalších akcí.

nebo jinak

powers je od toho, aby se ranger vyhnul zranění a kondici, pokud by si útočník mohl doběhnout a power by fungoval jen tehdy, když už k tomu nemá pohyb, zavádělo by to další podmínky, které nebyli záměrem tvůrce - umožnit jednou za encounter vyhnout se zranění. například fighterské utility mají stejný výsledek, ale děljaí to jinak, např. tím že redukují zranění
Autorská citace #8
10.2.2010 12:29 - Blaine
Lotrando:
Jestli jsem tvuj vyklad pochopil spravne (doufam, napriklad moje vyklady jsou hodne zmatene:)), tak tvrdis, ze pokud uhne chargi jedno pole dozadu, tak uz je jedno, jestli orkovi zbyva pet poli pohybu, protoze proste tam mel skoncit move a zautocit a tim padem charge vysumi?

Pokud to tak je tak se vlastne lisime jenom v tom, kdy vlastne nastane ten interupt... Jestli v tu chvili, kdy ork vstupuje do pole nebo v tu chvili, kdy pohyb prechazi v utok.
Ale chapu tvuj smer uvazovani. Jestlize bude charge spojeni dvou akci a ve vysledku se bude hodnotit stejne jako hod na utok a hod na zraneni (oboje dvoje se deje ve stejnem okamziku, nejde si hodit na utok, zasahnout a pak nejakym pohybem odejit pryc, protoze jakmile trefim musim hazet na zraneni).
Autorská citace #9
10.2.2010 12:29 - Babaj
Fibriso , prave ze nemuze :-)) direktly :-) to znamena primo nejkratsi cestou.. cca.. takze klickovani ani cesta za roh neni dokonce nemuze chargovat pokud to nejblizsi pole k nemu je obsazene.-) ovsem cestou muze preskocit prekazku broditvodou... tahat se lepem,,ale usili musi jit co nejprimeji k nepriteli a tim svou kinetickou enerdii premenit na vyhodu v utoku..

navic on to neni vubec rozdil mezi nastavovanymi pravidly a4E.. obe veci pochazi prave z 4E :-)

takze vicemene to vsichni pomerne dobre chapem... tedy touto unikovkou se lze vyhnout chargujicimu nepriteli tim ze uhne bud z dosahu jeho behu nebo mu proste uhne ze smeru jeho vrzene energie.. takze verdikt . ktery je i logicky je ,ze jakmile Hogar se snazil uhnout tim ze bezet pomaleji pred nim mu vubec nepomoze .-)) kdyby ale uhnul do boku tak Ork bud probehne kolem nebo se proste zastavi tatam kam ho jeho smer a sila nohou dozene :-)

vicemene je to takto podle pravidel.. nic se tam nepotlacuje... stejny cil.. stejny smer. stejny zamer..
takhle je treba se na charge divat a pak uz bude jedno ktera kondice a power se do toho vsune.. diky

jinak lotrando .. muj osobni nazor je stejny jako tvuj... ale vzhledem k tomu ze se snazim sam drzet pravidel a nedelat nejakke vyjimky tak mi tohle reseni pripada ze neposkozuje ani jedno z poweru a ani jedno z pravidel....
Autorská citace #10
10.2.2010 12:31 - Babaj
blaine.. v jednom se ti dovolim oponovat ne kazdy hit musi byt nasledovan dmg.. je spousta poweru co maji imm interupt na hit a ty jsou na unik pred dmg.. a nebo jsem je jen spatne pochopil... ale to si nemyslim :-)
Autorská citace #11
10.2.2010 12:35 - Blaine
babaj: Nene, to nemyslim. Ono jde o to, ze by nemela existovat zadna schopnost, ktera ti dovoli uhnout pred dmg ustupem stranou, pokud te uz oponent trefi.

Tzn. power, ktera by znela: Imm. Interupt: When hit you can shift 3 squares.
Tak takovahle power proste umozni pohyb potom, cos dostal dmg. On te hitne a da ti dmg a ty se pak shiftnes. A ne on te hitne, ty se shitnes a on ti neda dmg, protoze uz u nej nebudes stat.
Autorská citace #12
10.2.2010 12:41 - wlkeR
Omluva jestli někoho opakuju, ale v současném stavu nezvládám číst věci bez diakritiky.

Pokud vím, tak charge má podmínku pohybu 2 čtverců v jednom směru? Takže shift o málo čtverců (2) správným směrem by to měl zablokovat.

Už nevím ve kterém manuálu ... nebo někde jinde ... se tvrdí, že pravidla jsou v jistých místech nechána natolik volná, aby umožnila interpretaci závislou na situaci. Řešení je tedy nasnadě:

- Pokud encounter visí na tom, aby se nějaký manévr povedl, porušte klidně X pravidel, aby to tak vyšlo. Zejména pokud jste líní kvůli nim prohledat tunu manuálů a pak napsat na internet.

- Pokud se zrovna cítíte, že to postavě prostě nemůže vyjít, nechť charge útok projde. ALE, pokud by tím postava nezískala jinou taktickou výhodu, třeba flanking, příležitostňáky proti pohybujícímu se orkovi, atd, řekněte to hráči, aby zbytečně nepromrhal power.
Autorská citace #13
10.2.2010 12:47 - Blaine
Kybohlav: Ono jde o to, že třeba v mé partě je jeden rule-lawyer a pokud něco udělám jednou takhle, tak to tak musím dělat vždy. A tak jsme se v partě dohodli na tom řešení, které jsem popisoval. Charge je pohyb na jedné lajně. Interupt, který reaguje na pohyb ke mě znamená, že se můžu uhnout, ale pokud jsem tupec a pohnu se ve směru charge, tak na mě ten týpek i tak doběhne.
Autorská citace #14
10.2.2010 12:49 - wlkeR
Blaine: To je asi nejmoudřejší řešení, no. A jak slyším slovo "dohodli," tipuju, že není z knížky :)
Autorská citace #15
10.2.2010 12:53 - Merlin
Lotrando: nevím, ale ty vycházíš z toho, že postava prostě stojí na určeném místě - A a nehne se, zatímco jiná, jakožto cvičenec na stadioně opustí svou značku - B a hnán kynetickou rychlostí se snaží dostat na bod A. Ale bod A je 1,5 metru krát 1,5 metru. Takže napříklat to, že vstoupím na sousední pole znamená, že od sebe můžeme být pořád vzádleni 3 metry...
Autorská citace #16
10.2.2010 12:54 - Blaine
Kybohlav: No řešili jsme víc věcí. Například teleportovácí schopnosti, které dali zranění a ještě mohli teleportnout např. o 8 polí. To by znamenalo další zranění, pokud by byla power provedena v prostoru, kde je dost vysoký (nebo žádný strop). Prostě je vyhodíš do vzduchu. Mám takový pocit, že tohle v poslední eratě nějak ošéfovali. Nebo třeba co se stane, když nekoho shodíš na někoho jiného zeshora? A takové věci.
Autorská citace #17
10.2.2010 12:57 - wlkeR
Jasně, no... Já mám právníky taky, ale většinou mě seřvou až když je po všem.

A jo, teleportování do prázdného prostoru se řeší jako normální push přes útes, afaik, takže když hodíš save, ležíš na nejbližším stabilním neobsazeném čtverci místu, kam tě schopnost teleportla.
Autorská citace #18
10.2.2010 12:58 - Merlin
Blaine píše:
Charge je pohyb na jedné lajně. Interupt, který reaguje na pohyb ke mě znamená, že se můžu uhnout, ale pokud jsem tupec a pohnu se ve směru charge, tak na mě ten týpek i tak doběhne.
ber to tak, že na tebe běží hroch...a ty pokud se rozběhneš v jeho směru..máš smůlu..ale můžeš uskočit do boku

edit: dávám ti za pravdu...vyznělo to obráceně :)
Autorská citace #19
10.2.2010 16:05 - Lotrando
Merlin: vycházím z toho, že jsem ho chtěl trefit na konkrétním místě. a jistě, pokud jsem mistr, tak můžu dělat nějaké korekce, ale počítám že se po něm rozběhl obyčejný skirmisher a vůbec, proč by si tedy hráč tu powers bral, kdyby její použití bylo podmíněno interpretací na bojišti. Platí už tím, že je to jednou za encounter.

Jinak pohyb musí být na konci o dva tčverce v přímém směru, jinak si může dělat co chce. Ale už tohle znamená, že finální úder plánuje a vkládá do něj více razance, přesnosti atd. a má za to +1 do údoku (o 5pct vyšší šanci na zásah).
Autorská citace #20
10.2.2010 16:12 - Merlin
Proč by měl být na konci dva čtverce a jinak ne? Musí být minimálně dva čtverce, to ano. Ale jinak musí být v přímém směru celá trasa, ne jen poslední dva

a opět, nesouhlasím, že chci trefit místo, ani ho, že stojí na konkrétním místě..chci ho prostě trefit...jakobych byl býk a nabíral toreadora. pokud ten pitomec s rudýma trenkama uhne ve směru, kterým ho chci trefit má smůlu...pokud hune do boku..oléééééééééé

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.086814165115356 secREMOTE_IP: 3.149.234.251