Pravidla

alef0
24.10.2009 12:01
[vízia] d20 Harry Potter
Dajme si výzvu: navrhnime si kostru systému pre d20 Potter. Harry Potter má dokonalé prostredie, zaujal kopu hráčov a vyrobiť RPG sa priam žiada (napriek tomu, že podľa všetkého má k nim Rowlingová odpor).

* zobral by som vyhodnocovací mechanizmus pre hod ,,d20 vs cieľové číslo"
* body zručnosti môžu ostať, bude zrejme treba poupraviť zoznam zručností (d20 Modern nech je inšpirácia)
* featy by nemuseli byť.
* rasa je len jedna

Otázka je:
* ako zvoliť povolania? (napadá mi koncept z d20 Modern). Resp. inak: čím sa líší Hermiona od Pottera? Obľúbeným odborom mágie?
* ako zvoliť levelovanie?
* čo so súbojmi? Existuje nejaký príklad, keď Potterovci fyzicky s niečím bojujú? Vychádzam z filmov -- potterovci sú len deti a jeden pľuvanec ich zabije. Súboje musia prebiehať takmer výslovne magicky a tomu by mala zodpovedať aj mechanika. (Alnag navrhol zrušiť AC a zaviesť Spell Resistance)
Autorská citace #1
24.10.2009 12:19 - Antas
ad souboje: nejsem sice zadny fanda, ale v druhem dile bojuje Harry s baziliskem (tedy presneji receno bazilisek se ho snazi sezrat).
Autorská citace #2
24.10.2009 12:24 - alef0
To som totálne zabudol, je to dobrý príklad (sú nejaké ďalšie?). Je to typický príklad konfliktu?

Z opisu som pochopi, že Potter je v tých časoch ešte dosť začiatočník. Zdanlivo brutálny súboj sa však vyrieši za pomoci:
* fénix vypichne baziliškovi oči
* Potter získa ,,z klobúka spadnutý" meč.
* bazilišek ho uhryzne
* ale fénix Pottera ihneď vylieči.

Čo robia ostatní kumpáni? (Keďže tá hra má byť o viacerých hráčoch)

Píše:
However, Fawkes isn't as defenceless as one might initially think, and pecks out the Basilisk's eyes, thus preventing its gaze from killing. The basilisk can still smell Harry, however, and remains very dangerous, so Harry, in desperation, puts on the Sorting Hat, wishing against hope for help. Instead of an answer, Harry has a heavy sword with a hilt embedded with rubies fall on his head from inside the hat. After several missed strikes from the blinded Basilisk, Harry plunges the sword into the roof of its mouth, killing it. However, one of its poisonous fangs sinks into his arm, injecting a deadly poison. While Riddle gloats over his "win", Fawkes cries on the wound, and since Phoenix tears have incredible healing properties, Harry is instantly cured.
Autorská citace #3
24.10.2009 12:24 - Jerson
Harryho výkony nejsou moc směrodatné, RPGčko postavené na jeho postavě ... ale raději nic. Já Potera nemám rád a všechno co bych o něm napsal by bylo velmi kritické.
Autorská citace #4
24.10.2009 12:25 - alef0
Jerson,
hej, kritizovať možno hocičo (téma vznikla už z premisy, že nie je problém postaviť na d20ke Potteroidné RPG), takže radšej abstrahujme od toho :-)

Moja predstava je nie RPG, kde vystupuje sám Potter, ale predstava hry, kde je skupina čarodejníckych detí / skupina detí s pátračskými schopnosťami.

...čo mi pripomína, že asi je dobré si pozrieť d20 Grimm.
Autorská citace #5
24.10.2009 12:26 - Pety
podle me by bylo elegantnejsi spis upravit kouzla tak aby se jim dalo uhybat
(hod na utok proti AC)
(protoze jak pise Antas nade mnou jsou tam i momenty kdy bojuji proti fyzicke vyzve)
Autorská citace #6
24.10.2009 12:30 - alef0
Ešte v rámci výskumu: Jared A. Sorensen, veľmajster úchylností, vyprodukoval Broomstix na potterovskú tému.

A ešte Redhurst Academy, prostredie pre školu študentov mágie (d20).
Autorská citace #7
24.10.2009 12:36 - Colombo
a co ta chuť magie?
Autorská citace #8
24.10.2009 16:42 - Alnag
Kdybych dělal d20 Pottera s tím, co vím dnes (a ne s tím, co jsem věděl před těmi pěti lety), vypadalo by to asi takto:

1. Základní mechanika je jasná. D20 vs. DC
2. Hráči by měli tři obrany Will, Fortitude a Reflex
3. Každá kletba nebo kouzlo by byla jako power (ale spíš stylem SW Saga edition než 4e), tj. nebyly by to powers podle levelu, ale power by měla sílu podle levelu
4. Úroveň by odpovídala ročníkům v čarodějné škole (event. semestrům... je to otázka vkusu)
5. Featy bych rozhodně ponechal, ale udělal bych z nich víc fluffovou (nebo víc vice/meritovou) záležitost. Např. původ - mudl, čarodějnické kořeny, proklet lordem Voldemortem - jizva na čele a podobně.
6. Rasy buď vynechat nebo event. upravit podle dělení do jednotlivých faklut (nebo jak se to česky jmenuje - takový ten Griffindor, Zmijozel atd., případně se to ale dá hodit i do featů, takže rasy možná zbytečnosti).
7. Povolání bych zrušil. Postavy by levelovaly na způsob featů a talentů. Featy by byly nevázané, drobné, fluffové a měly by vždycky bonus i postih (odolnost proti Voldemortovi vs. jizva), talenty by byly tvořené ve stromech, vedly by krůzným powers (talentový strom - temná magie - jednotlivé talenty odpovídají jednotlivým kletbám) ale třeba i lítání na koštěti a tak...
Autorská citace #9
24.10.2009 18:34 - t2001
1) Jestli chceš vycházet z toho že hráči a jejich postavy jsou děti, tak souhlasím s tím že bych zcela vynechal fyzické souboje.
2) vynechal bych z toho Harryho Pottera :) prostě jenom svět bude stejný
3) featy ponechat, ale jako vyjádření toho v čem je postava dobrá - tj. třeba harry dobře ovládal kouzlo Expextum Patronus (nejspíš to je blbě) které ho chránilo proti utokum mozkomoru, tj. feat poskytující vhodnou "štastnou myšlenku" a bonus k tomuto kouzlu zní dobře. Ale i tak by mohl specifikovat postavu dál, třeba takový Nevile Longbottom byl dobrý v bylinkářství, ale jinak trochu ňouma...tzn. další možnost
4) nebo možná převzít charakteristiky jednotlivých učitelu a udělat z nich povolání...přeměňování(bonusové dovednosti nebo jenom bonus do přeměňovacích kouzel a podobně), lektvary, obrana proti černé magii a další co nás napadne
Autorská citace #10
24.10.2009 18:57 - Antas
ad souboje: v prvnim dile jsou Harry a Ron napadeni Trollem, ve ctvrtem Harry na kosteti uhyba drakovi. Zbyle dily jsem necetl, nicmene zda se, ze (alespon podle autorky) se mlady kouzelnik do situace kdy je fyzicky ohrozen dostat muze.
Autorská citace #11
24.10.2009 19:05 - PeCi
alef0 píše:
Čo robia ostatní kumpáni? (Keďže tá hra má byť o viacerých hráčoch)


No pokiaľ ide práve o baziliška a podobne bolo to dosť postavené na Potterovi , ostatný v tom súboji nefigurovali ako v takmer všetkých final súbojoch vo filmoch s výnimkou ohnivej čaše myslím. Featy by tu byť mali. Takže tam by som to videl skôr na dotvorení.....

Alebo potom súhlas s bodom 2) u t2001 ale to je na tom ako sa dohodne

t2001 píše:
2) vynechal bych z toho Harryho Pottera :) prostě jenom svět bude stejný


Ináč sa dá súhlasiť s bodmi čo napísal Alnag ....... čo sa týka fyzických súbojov je to na hrane sú tam ale minimálne je to skôr uhýbanie či útek či už to boli pavúky, učiteľ pemenený na vlka alebo práve súboj s baziliškom takže z mojeho pohľadu môžu byť fyzické súboje vypustené.
Autorská citace #12
24.10.2009 19:06 - noir
Vše řeší (jako vždy) Mutants and Masterminds. Balíčky a featy pro jednotlivé koleje a původy, PL podle ročníku, jako inspirace se dá vzít už vyrobená a navržená Claremont Academy.
Autorská citace #13
24.10.2009 23:28 - sirien
Píše:
* featy by nemuseli byť.

Omyl omyl omyl!
Featy zachovat. Jsou dokonalým prostředkem k dokreslení magických zvláštností, kterými mohou postavy vládnout z titulu svého původu nebo prokletí nebo kdečeho.
- Potterův hadí jazyk
- Hagridova odolnost z půlobří krve
- Potterova dovednost s koštětem
- Specializace na nějaká kouzla (Snape - lektvary a černá magie, Potter - odzbrojení atp.)
- ...

Píše:
čo so súbojmi? Existuje nejaký príklad, keď Potterovci fyzicky s niečím bojujú?

Pár jich tam je. Vzásadě myslim že fyzickej souboj by měl bejt pojatej spíš jednoduše a nejspíš ne až tak efektivně, pokud nemáš nějakej feat co by to specifikoval (třeba dostat pěstí od Hagrida nebo od jeho bratříčka bych asi nechtěl. A takový kentauří kopyto může taky dobře zabolet.)

Pety píše:
podle me by bylo elegantnejsi spis upravit kouzla tak aby se jim dalo uhybat

Tak zrovna tohle je v tom settingu docela daný. Brumbál pak dokázal (pomocí přemisťování) uhybat i Avada kedavru...

t2001 píše:
1) Jestli chceš vycházet z toho že hráči a jejich postavy jsou děti, tak souhlasím s tím že bych zcela vynechal fyzické souboje.

nope, už jen kvůli tomu že někdo může útočit na postavy.


ohledně vynechání nebo nevynechání pottera... nevim. Ta hra může podporovat několik různých, fealingem odlišných období - 1: Vzestup Brumbála a Grindelwalda, Válka s Grindewaldem (old school fealing, víc "sword and sorcery" prostředí). 2: Voldemortův vzestup (dojem velikosti a klidu před bouří) 3: První válka s Voldemortem (dlouhodobé temné období, mizící naděje, rozpínání zla), 4: Mezidobí (intriky, číhající zrady, různé politické hašteření), 5: Voldemortův návrat (krátké ale velmi intenzivní období chaosu)...
...a pak volitelně třeba 6: Příchod temných časů (Potter v Bradavicích prohrál, ale relikvie jsou ztraceny, Voldemort ovládl společnost, ale pár odpadlíků se snaží zvrátit osud...)
Autorská citace #14
24.10.2009 23:45 - sirien
Co je spíš důležité, kriticky, je pojetí magie.

Podle mě je skoro šílenost brát to po jednotlivých kouzlech - fluff pottera jich obsahuje tuny a postavy už v průběhu studia očividně disponují desítkami a desítkami různých zaklínadel, která mají pro hru dost sporadické použití.

Ideální by podle mě bylo rozdělit magii do několika skupin (které by bylo možno podporovat jako celek featy a tak) - černá magie, bojová magie, léčivá magie... atp., to by ještě potřebovalo dořešit.
Podobně jako ve FATE by "rozlišení" těhle skupin odpovídalo požadavkům hry. Fakticky sice "domácí magie" může být stejně rozdílná jako "akční magie", nicméně zatímco "domácí magie" (uklízení, vaření, domácí opravy...) stačí ve hře takhle, "akční" magii se skutečně hodí rozdělit na různé černé, bojové atp. skupiny.

Dál - jednotlivé skupiny by pak obsahovaly různá "kouzla" - úmyslně píšu v uvozovkách, protože by nešlo o zcela konkrétní kouzla, ale spíše o takové "balíčky" kouzel. To které kouzlo konkrétně to pak bude už záleží na tom, jak si to hráč popíše (a, samozřejmě, by bylo možné třeba říci že až od určité "úrovně" to kouzlo vypadá tak a tak...)

Příklad: Mějme skupinu bojová magie. Kouzla v ní by pak byla:
- Přímý útok (různé buchary, zářivá kopí, na vyšší "úrovni" pak sectumsempra...)
- Nezraňující útok (odzbrojení, omráčení...)
- Štíty (od zcela základního "protego" přes nějaké štíty na větší plochu atp.)
- Patronus (povšimněte si, že v knihách i ve filmu má Patron různé podoby - od obláčku přes paprsek až po konečnou precizní formu skutečného Patrona)

Tímhle dosáhnete toho, že zároveň budou postavy ovládat klidně desítky kouzel, bude možné je při popisech různě obměňovat a hrát si s tím (HP byl vždycky magická fireshow, nicméně nakonec si stejně většina hráčů najde pro své postavy "oblíbená" konkrétní kouzla - můžou se pak hádat o tom které je lepší s klidným vědomím hráčů, že ve skutečnosti jsou systémově shodná) a zároveň bude možné to systémově popsat rozumně úsporným způsobem - aniž by bylo třeba aby měly postavy dvoustránkový spellist obsahující jen názvy, a aniž byste se s těmi kouzly museli předem vymýšlet, tak je stále možné se různě specializovat atp. a spellist postav má při vysoké ingame rozmanitosti rozumnou systémovou šířku.

Otázka pak je jenom jedna: jestli tu hru udělat systémem "vyšší hod, lepší kouzlo" - tj. mám "přímý útok", hodím jenom 12, tak sem do nepřítele trochu šťouchnul, hodím 27, rozsekal sem ho sektumsemprou, nebo jestli to pojmout jako volitelné TN - mám "přímý útok" a prohlásím "ok, chci mu dát za 15 - hodím 15+, tak ta postava dostane kouzlem s poškozením odpovídající náročnosti 15, hodím 14-, kouzlo se nepovedlo/minul jsem nebo něco takového. To by myslím trochu víc odpovídalo tomu jak to je v knihách, ale bylo by to lehce, ne o moc, složitější.
Autorská citace #15
26.10.2009 08:45 - Sosáček
Nezapomen na stopuss badguyusus.
Autorská citace #16
26.10.2009 10:41 - Hugo
sirien píše:
Ideální by podle mě bylo rozdělit magii do několika skupin (které by bylo možno podporovat jako celek featy a tak) - černá magie, bojová magie, léčivá magie... atp., to by ještě potřebovalo dořešit.
Podobně jako ve FATE by "rozlišení" těhle skupin odpovídalo požadavkům hry. Fakticky sice "domácí magie" může být stejně rozdílná jako "akční magie", nicméně zatímco "domácí magie" (uklízení, vaření, domácí opravy...) stačí ve hře takhle, "akční" magii se skutečně hodí rozdělit na různé černé, bojové atp. skupiny.


Pozor Sirienen. nikde není psáno, že se zb. kouzlo "umyj schody" nedá použít de facto jako bojové kouzlo tím, že protivníkům ty schody prosě předmydlíš. Pokud na to nedokáží/nestihnou zareagovat...sirien píše:
Otázka pak je jenom jedna: jestli tu hru udělat systémem "vyšší hod, lepší kouzlo" - tj. mám "přímý útok", hodím jenom 12, tak sem do nepřítele trochu šťouchnul, hodím 27, rozsekal sem ho sektumsemprou, nebo jestli to pojmout jako volitelné TN - mám "přímý útok" a prohlásím "ok, chci mu dát za 15 - hodím 15+, tak ta postava dostane kouzlem s poškozením odpovídající náročnosti 15, hodím 14-, kouzlo se nepovedlo/minul jsem nebo něco takového. To by myslím trochu víc odpovídalo tomu jak to je v knihách, ale bylo by to lehce, ne o moc, složitější.


Vzhledem k tomu, že někdo někde citoval že dobro v Potterovi přijede (občas) druhou tramvají (tedy pět minut po dvanácté) tak bych považoval tebou navrhovaný druhý model jako zajímavější zhlediska fluff-ů a klišé settingu...
Autorská citace #17
26.10.2009 15:46 - sirien
Dopis z Marseille píše:
Nezapomen na stopuss badguyusus.

hmmm... to je ale velmi tajemná a pokročilá magie, nezapomeň, ani Larry Trottel ji nezvládl...

Hugo píše:
Pozor Sirienen. nikde není psáno, že se zb. kouzlo "umyj schody" nedá použít de facto jako bojové kouzlo tím, že protivníkům ty schody prosě předmydlíš. Pokud na to nedokáží/nestihnou zareagovat...

noa?
To je takhle v každé hře, kreativitě se meze nekladou. Pjotr mi kdysi vyprávěl o typovi co v DnD likvidoval pomalu armády pomocí kouzla "magický trik" - různé bytosti co se na něj řítily měly tendenci náhle zjišťovat, že mají například svázané tkaničky u bot atp.

Kromě toho - jedině dobře, fluffově to odpovídá. Vemte si tu bitku na ministerstvu, kdy se Brumbálova armáda ubránila (zpočátku) smrtijedům v té knihovně věšteb tím, že nebojovými kouzly ovlivňovali prostředí tak, aby se ochránili.

Zítra jedu na FF, nicméně popravdě řečeno mě tohle docela chytlo, po návratu bych měl skoro chuť ta pravidla sepsat.
Pokud se použije magie s volitelným TN, tak je pro to d20 jako dělaná...
Autorská citace #18
26.10.2009 16:11 - Hugo
sirien píše:
noa?
To je takhle v každé hře, kreativitě se meze nekladou.... Kromě toho - jedině dobře, fluffově to odpovídá.


Prave na tohle jsem narazel, ze s trochou vynalezavosti a hracske zlomyslnosti lze vytvorit "bojoveho" kouzelnika napr z pani Weasleyove tim ze smrtijedy utopis v omacce z hrnecku var...
Ono ostatne to Potterovske prostredi je plne grotesknich postavicek, ktere budou napr zkouset funkcnost bleskosvodu seslanim blesku, nebo zapalit si dymku fireballem...
Autorská citace #19
26.10.2009 16:18 - sirien
Paní Weasleyová to na konci sedmičky řezala docela brutálně, mimochodem. Zabila Bellatrix, mimo jiné.

Ono utopit někoho v omáčce na čaj... tak, technicky... nejspíš by to chtělo docela hodně vysokou úspěšnost na to kouzlo a dalo by se to poměrně snadno ubránit nějakym tim protego nebo tak. Ale možnost to určitě je.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.18245887756348 secREMOTE_IP: 3.84.139.101