Pravidla

Haplo
6.10.2009 20:55
Počet útoků za kolo?
Narazili jsme na problém který klíčí s kombinacemi featů a více útoků za kolo. A jaký má vliv BAB na počet střeleckých útoků? Možná to bude nezkušeností s pravidly, leč nevíme si s tím rady.
Autorská citace #1
6.10.2009 21:03 - wlkeR
AFAIK máš s lukem stejnej počet útoků jako s melee zbraní, s kuší jeden, pokud si nevemeš feat Rapid Reload (rychlé dobití?)
Páni, už sem neviděl 3. edici ani nepamatuju. A to je zatraceně dobře.
Autorská citace #2
7.10.2009 03:59 - bigbythewise
Tak tak. A s těžkou kuší máš jeden útok za kolo i s Rapid Reload featem.
Autorská citace #3
7.10.2009 07:11 - Haplo
A když máš feat rychlá střelba?
Autorská citace #4
7.10.2009 11:52 - thief
Rapid reload:

Výhoda: Čas potřebný k nabití tebou zvoleného druhu kuše se sníží na volnou akci (pro lehkou nebo ruční kuši) nebo pohybovou akci (pro kuši těžkou). Nabití kuše však nadále provokuje k útoku. Pokud sis tuto odbornost vybral pro ruční nebo lehkou kuši, můžeš s ní při úplném útoku střílet tolikrát, kolikrát bys mohl v případě, že by to byl luk.

Normálně: Postava bez této odbornosti potřebuje na nabití lehké nebo ruční kuše pohybovou akci, k nabití těžké kuše úplnou akci.

Speciální: Rychlé nabíjení si můžeš vzít vícekrát. Pokaždé se aplikuje na nový druh kuše.

Bojovník si může Rychlé nabíjení vzít jako jednu ze svých bonusových odborností bojovníka.

...z toho plyne, že s těžkou kuší nabiješ jako pohybovou akci a potom jako standartní akci vystřelíš. Větší počet útoků ti nepomůže, protože nemáš nabito. Je to logický, proto mám mimochodem mnohem raději 3,5e než 4e, které se zatím moc dobře nedaří (mnoho odpůrců, špatné světy pro 4e, netradiční a špatně ztotožnitelné rasy, apod.). A to je zatraceně dobře. :-))
Autorská citace #5
7.10.2009 13:34 - Blaine
thief: no nevim nevim s tim jak se dari a nedari, prece jen jsou Dungeons and Dragons nejprodavanejsimi RPG na trhu. A to je ted, kdyz WotC uz nejaky cas nepodporuji stare produkty, coz znamena, ze se prodavaji nove a to je ctvrta edice. Takze mam pocit, ze to co jsi napsal je jenom tvuj osobni dojem:)

Haplo: zpatky k tvemu dotazu ohledne Rapid Firing featu. Ne, tento feat je ti s tezkou kusi uplne na nic, protoze NEMAS nabito v te akci ve ktere chces vystrelit. Z toho vypliva nemuzes strilet. A z toho vypliva, ze pokud chces tento feat, tak ho vyuzijes jenom s lehkou, rucni kusi. A samozrejme s luky.
Autorská citace #6
7.10.2009 13:37 - Blaine
Jeste bych se vratil k thiefove postu. Odpor proti 4. edici postupne vymira, uz zustavaji prevazne jenom takovi ti nejzapalenejsi odpurci, kteri by stejne nedokazali akceptovat novou edici, i kdyby by byla jakakoliv. A samozrejme trollove. To je muj pocit z internetoveho prostoru na kterem se ja pohybuji, mozna jinde je to jine.
Autorská citace #7
7.10.2009 13:40 - wlkeR
Blaine no moji hráči 4e pořád kamenují, ale už tak nějak ze setrvačnosti. Začalo to každopádně tim, že je to ryze komerční tah a bla bla bla...
Hmm. Neprobíhá tady už někde nějaká diskuse 3e vs 4e?
Autorská citace #8
7.10.2009 13:43 - Blaine
Myslim, ze to uz je minulosti.
Autorská citace #9
7.10.2009 13:49 - wlkeR
Blaine: ale tak víš co, většina argumentů, co používam já, jsou označovány za reklamní. Když řeknu "vývojáři 4e říkají tohle," je mi odpovězeno "no, jasně, Wizardi, aby to neříkali." Docela rád bych citoval lidi, co maj' zkušenosti s oběma edicema D&D a přitom nejsou....Wizardi.
Autorská citace #10
7.10.2009 13:55 - Lotrando
Tak ono trojku taky dělali wizardi :)
Hrál jsem oboje.
Čtyřka je lepší. Fakt nekecám :)

Chápu lidi, co dohrávají rozehrané kampaně, nebo mají hodně vlastního materiálu vytvořeného pro trojku. Co nechápu je Thiefova logika:

"Je logický, že nemůžeš střílet nenabitou kuší, protože 4E se na trhu nedaří. Kromě toho ji Thief nemá moc rád."
Autorská citace #11
7.10.2009 14:10 - wlkeR
Lotrando: Jo, ale čtyřku udělali jen proto, páč jim do trojky docházely nápady: 4e je prostě v některých očích praní špinavých mechanik (což je ovšem v jistém slova smyslu pravda, a to skvělá pravda, protože se odstranila spousta špíny, ale to už některým hlavám dubovým tak trochu nedochází).
Autorská citace #12
7.10.2009 14:26 - Fibriso
3.5 VS 4E, ovšem další otázkou je Pathfinder (aka 3.75) který právě vychází (mohu hodit link na betu) a po shlédnutí bety (a mrknutí na release) musím říci, že je poměrně luxusní a vyhmátlé

obzvláště obrázky, před kterými se 3.5 a 4e se krčí kdesi v koutě... Gnomove konečně vypadají (na obrázcích) jako skuteční gnomové a ne jako voholení anorektičtí trpaslíci...
Autorská citace #13
7.10.2009 14:35 - Lotrando
Fibrisio: kvůli obrázkům si to asi nekoupíš.

wlkeR: je otázka, pro koho 4E je. A já si nemyslím, že ji Wizardi cílili na dogmatické příznivce 3E. Stejně tak druhoediční fanoušci nebyli nadšeni z trojky a DL se hraje lépe právě v té dvojce.

Pokud bych měl volit já, tak buď zůstanu u toho co hraju. Mám k tomu vše co potřebuji a nikdo mě k ničemu nenutí. Nebo si vyberu hru která mi bude vyhovovat žánrově i mechanicky. Ať už jde o nWoD, DnD 4E, a budiž, i ten Pathfinder může být zajímavý, nebo FATE 3 .....

V mé skupině byla situace jednoduchá. Trojka nás moc nebavila, i kvůli své složitosti, těžkopádnosti, nutnosti dosáhnout system mastery, aby si člověk zahrál. Odpadávali nám hráči, kteří se pravidly nechtěli zabývat.

Ve 4E hraješ to co chceš hrát, postava totiž umí to co se od ní očekává a umí to vlastně od počátku, jen se její možnosti rozšiřují. Tam kde dříve rostlo jen BAB, můžeš taktizovat, hezky je to vidět u fighterů a leaderů, kteří dobře zahráni dokáží předvést skutečně taktický koncert, kterej má smysl.

Naopak bych 4E nedoporučil komukoliv, kdo nechce figurky a bitevní plány a kdo nemusí poměrně hodně heroické nastavení basic settingu, se kterým jsou pravidla propojena. Například DL asi nebude fungovat, alespoň mě o tom Dalcor docela přesvědčil.
Autorská citace #14
7.10.2009 14:50 - wlkeR
Fibriso: Docela rád bych to 3.75 viděl, byl by ten link?
Lotrando: Já si to kvůli obrázkům koupím :D Jsem už takový dovný potvor...
Je pravda, že 4e hodně protěžuje taktiku a to je taky hlavní důvod, proč mí lidi remcají. Ale klasická "fronta na příšeru" mi přijde mnohem, mnohem horší.
Autorská citace #15
7.10.2009 14:52 - Blaine
Lotrando: s vetsinou plne souhlasim. Jedine, na co je u nas vzpominano z treti edice, je magie. Hlavne v pripade hrace, ktery vzdy hral maga. Samozrejme se mu nikdo nedivi, protoze kdyz srovname uzitecnost maga a fightera ve treti edici, tak... ehm, vsichni me chapete, ze ano. A jak to je ve ctvrte edici? Obe povolani maji sva uplatneni. Rovnocena uplatneni.
Autorská citace #16
7.10.2009 15:00 - Fibriso
Ok, tady je link na pathfinder beta (v release je mág a ještě pár věcí lehce upraveno)
DnD 3.75
Autorská citace #17
7.10.2009 15:23 - Colombo
Když nemám rád jak DnD 3.5 tak DnD 4.0 znamená to, že můžu být v téhle debatě nestranný soudce?
Autorská citace #18
7.10.2009 15:41 - Lotrando
Colombo: nejspíš jo, ono je to celé dost subjektivní a off-topic
Autorská citace #19
7.10.2009 15:46 - wlkeR
Blaine: Na 4ce se mi líbí, že všechny classy mají stejný postup a systém je tak "průhlednější." Co se uplatnění ve 3ce týče - vždycky se našel nějakej háček typu imunita na sneak-attack, Spell Resistance (v lepším případě ta... Antimagic Sphere?), nebo naopak Touch AC 2 (velký červený/zlatý wyrm, pokud se nemýlím). Prostě na správné místo posunutá symetrie.
Fibriso: Děkuji, zhlédnu, posoudím, v ideálním případě vykradu :D
Colombo: tahle debata je značně offtopic, takže bych jí dál už nerozebíral... (ano, vím, že jí dál rozebírám, ale tak stačí na mě přestat mluvit, já sám se neudržím.)
Autorská citace #20
7.10.2009 15:54 - Blaine
Myslis imunita na sneak attack, ktera z rogua delala hrozneho chudaka do kampani vedenych proti nemrtvym? Nebo do elementalnich plani? Takze vlastne mohl bojovat jenom s nejakymi zivymi tvory, aby si pripadal, ze dosahuje magovi aspon po kotniky? Spell resistence byla jenom mala berlicka, jsou spelly na ktere se spell resistence neaplikuje. At uz summony nebo buffy. Killing machina mag, ktery behal s cernym mecem a daval zraneni MNOHEM lepsi jako fighter, ktery stal vedle nich a plakal?
Dekuji, nikdy vice. Na epicke fantasy je lepsi ctvrta edice.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.075937986373901 secREMOTE_IP: 3.15.156.140